Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Nazdar chlapi.
Začal sa mi zasekávať ten prstenec na rýchlostnej páke, pružina ho nedokáže odtlačiť naspäť dole a potom namiesto jedničky tam skočí naspäť spiatočka. Mal som to už trikrát rozobraté, dvakrát som na ten mechanizmus nastriekal silikónový olej, nepomohlo, potom som použil špeciálny udržbársky olej, nastriekal som ho priamo na tú pružinu pod hlavicou radiacej páky, ale ani to nepomohlo. Mechanizmus je to veľmi jednoduchý, ale v podstate nerozoberateľný.
Jedná sa o Astru G - 1.4 Twinport r.v. 2006. Kolega na takom istom aute má ten istý problem, bol s tým aj v servise a nepomohli.
Obrázok je z Nexie, ale princíp je zhodný. Má s tým niekto nejaké skúsenosti?
Díky.
Začal sa mi zasekávať ten prstenec na rýchlostnej páke, pružina ho nedokáže odtlačiť naspäť dole a potom namiesto jedničky tam skočí naspäť spiatočka. Mal som to už trikrát rozobraté, dvakrát som na ten mechanizmus nastriekal silikónový olej, nepomohlo, potom som použil špeciálny udržbársky olej, nastriekal som ho priamo na tú pružinu pod hlavicou radiacej páky, ale ani to nepomohlo. Mechanizmus je to veľmi jednoduchý, ale v podstate nerozoberateľný.
Jedná sa o Astru G - 1.4 Twinport r.v. 2006. Kolega na takom istom aute má ten istý problem, bol s tým aj v servise a nepomohli.
Obrázok je z Nexie, ale princíp je zhodný. Má s tým niekto nejaké skúsenosti?
Díky.
Astra G 1.4 Twinport
- Reklama
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Tak som zistil, že celá rýchlostná páka sa dá celkom jednoducho z auta zdemontovať
Astra G 1.4 Twinport
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
olej pod pružinu je ti naprd maš přidřený to šoupatko dole vyčistit namazat vazelinkou na plasty a pohoda.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Mazal som to trikrát, silikónovým olejom a aj originál vazelínkou, ktorú som naškrabkal v okolí uloženia páky. Nepomohlo
Skúsim odobrať celú páku a doma v pohode sa s tým pohrať.
Prikladám ďalšie fotky, snáď sa to niekomu zíde napríklad pri výmene manžety.
Skúsim odobrať celú páku a doma v pohode sa s tým pohrať.
Prikladám ďalšie fotky, snáď sa to niekomu zíde napríklad pri výmene manžety.
Astra G 1.4 Twinport
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Tak nakoniec som zistil, že odobratie celej rýchlostnej páky v Astre 1.4 Twinport je ešte jednoduchšie. Stačí šrubovák torx T20.
Na druhý deň ráno pri 5°C - zadrháva
Použil som vazelínu Mogul LA 2.
Odohnutím obidvoch plastových poistiek celá páka vylezie von.
Vyčistil som to, namazal novou vazelínou, rozchodil, zmontoval, vyzeralo to OK.Na druhý deň ráno pri 5°C - zadrháva
Použil som vazelínu Mogul LA 2.
Astra G 1.4 Twinport
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Není ta původní bílá vazelína něco na způsob silikonové? Právě kvůli těm nižším teplotám . Ten mogul přeci jen při takové teplotě poněkud ztuhne a v tom šaltru se moc neohřeje.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Zasekáva sa prstenec rýchlostnej páky
Áno, je to závislé od teploty. Originál vazelína je biela, asi nejaká špeciálna, najskôr nejaká určená na plasty. V podstate všetky mazané diely sú plastové.
Znova som páku vymontoval, celú namočil do nafty, očistil od starej vazelíny a do šupátka navrtal z každej strany 3mm otvory, cez ktoré som injekčnou striekačkou do šupátka natlačil novú vazelínu. Za tepla to krásne funguje, ale pri nižších teplotách to drhne.
Pokladám to za konštrukčnú vadu. Páka je na konci mierne zohnutá (viď obrázok) a to spôsobuje, že pružina pri vratnom pohybe netlačí šupátko v priamom smere, ale pod uhlom. Toto spôsobuje, že šupátko križuje a potom zadiera. Asi vie tomu pomôcť už len kvalitnejšia vazelína, alebo nový kus. Podotýkam, že auto má len 78 tisíc km. Ak by som chcel dať pod hlavicu rýchlostnej páky silnejšiu pružinu, pravdepodobne by som musel zničiť celú hlavicu, je nalisovaná.
Kolega to na svojom aute rieši tak, že si zvykol na ďalší pohyb, pri vyradení spiatočky prstami zatlačí prstenec dole, potom radí jedničku. V servise mu to nevedeli opraviť.
Znova som páku vymontoval, celú namočil do nafty, očistil od starej vazelíny a do šupátka navrtal z každej strany 3mm otvory, cez ktoré som injekčnou striekačkou do šupátka natlačil novú vazelínu. Za tepla to krásne funguje, ale pri nižších teplotách to drhne.
Pokladám to za konštrukčnú vadu. Páka je na konci mierne zohnutá (viď obrázok) a to spôsobuje, že pružina pri vratnom pohybe netlačí šupátko v priamom smere, ale pod uhlom. Toto spôsobuje, že šupátko križuje a potom zadiera. Asi vie tomu pomôcť už len kvalitnejšia vazelína, alebo nový kus. Podotýkam, že auto má len 78 tisíc km. Ak by som chcel dať pod hlavicu rýchlostnej páky silnejšiu pružinu, pravdepodobne by som musel zničiť celú hlavicu, je nalisovaná.
Kolega to na svojom aute rieši tak, že si zvykol na ďalší pohyb, pri vyradení spiatočky prstami zatlačí prstenec dole, potom radí jedničku. V servise mu to nevedeli opraviť.
Astra G 1.4 Twinport