Přední světla
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Přední světla
A to si to nedokážeš na svým autě změřit (metrem) nebo je v tom jiný problém?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
- Reklama
Re: Přední světla
Jen mě zajímá, jestli jsou k Astře předepsané OFICIÁLNÍ hodnoty pro seřízení světel,
stejně jako je předepsaný rozměr pneu, nebo typ oleje do serva.
Jinak nemám problém to + - změřit, ale to už se mi zdá jako škrábání se na levém uchu, pravou rukou přes hlavu...
stejně jako je předepsaný rozměr pneu, nebo typ oleje do serva.
Jinak nemám problém to + - změřit, ale to už se mi zdá jako škrábání se na levém uchu, pravou rukou přes hlavu...
Re: Přední světla
nevím je li to na Opel předepsáno, ale obecně, mají svítit mirně pod vodorovnou osu a do osy středu.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Přední světla
Je mi jasné jak to obecně platí, jak to má fungovat.
Jen chci poprosit někoho aby se podíval na do těch Opel softů (TIS2000, EPC, či jiných) a napsal sem jestli tam jsou
napsané údaje o:
- výšce žárovky nad zemí
- o rozteči žárovek
- případně o zásunu žárovek např. vůči přední SPZ
Jen chci poprosit někoho aby se podíval na do těch Opel softů (TIS2000, EPC, či jiných) a napsal sem jestli tam jsou
napsané údaje o:
- výšce žárovky nad zemí
- o rozteči žárovek
- případně o zásunu žárovek např. vůči přední SPZ
Re: Přední světla
hledej někdo to tady nedávno bylo. (kde mít rysku na garáži k seřízení)
ex Astra G X16XEL
Re: Přední světla
nevím, zda to tu bude někdo mít, stačí vzít metr a měřit?
no možná toho chceš moc
no možná toho chceš moc
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Přední světla
Chci poprosit někoho, kdo má možnost se podívat do Softwérů od Astry G,
aby mi se napsal, jestli tam ty údaje jsou napsané (jejich hodnoty sem napsat)
a nebo jestli to nikde nejde najít.
A v odpovědi se slovy: "si to změř", žádné z těchto hodnot nejsou, nebo jo
aby mi se napsal, jestli tam ty údaje jsou napsané (jejich hodnoty sem napsat)
a nebo jestli to nikde nejde najít.
A v odpovědi se slovy: "si to změř", žádné z těchto hodnot nejsou, nebo jo
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední světla
Bertonez: Nebude opravdu jednodušší zájet na STK zaplatit 50-70kč za seřízení (a třeba se jich optat na údaje)
Budeš to mít hned..
Budeš to mít hned..
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: Přední světla
Sorry, ale píšu snad Svahilsky?Absinth píše:Bertonez: Nebude opravdu jednodušší zájet na STK zaplatit 50-70kč za seřízení (a třeba se jich optat na údaje)
Budeš to mít hned..
Re: Přední světla
No dobrá, tak tady to máš:
Kontrola a nastavení světlometů
Na krytu hlavního světlometu, případně na držáku je uvedená hodnota nastavení tlumeného světla, podle směrnice 76/756 EHS nebo ECE-R48 – pokyn: 1,0 %
Směrnice 76/756 EHS, případně ECE-R48 obsahují popis kontroly a nastavení světlometů na vozidle. Správné nastavení světlometů na motorovém vozidle má umožnit podle možnosti dobré osvětlení vozovky tlumeným světlem, při podle možnosti malém oslňování protijedoucích účastníků provozu. K tomu účelu musí sklon svazku paprsků světlometu k rovné základní ploše a jejich směr ke svislé podélné střední rovině vozidla splňovat podmínky stanovené ve směrnici.
Oslňování (tlumeným světlem) platí za odstraněné, není-li intenzita osvětlení větší než 1 lux ve vzdálenosti 25 m od každého jednotlivého světlometu na rovině svisle k vozovce a ve výši světlometů, jakož i nad ní. Požadavek je splněn, provede-li se seřízení světlometů podle předpisu pro seřízení.
Hodnota 1,0 % odpovídá seřízení světlometu ve vztahu na sklon svazku světelných paprsků. Sklon světelných paprsků je tak 10 cm ve vzdálenosti 10 m od světlometu vozidla (vyobrazení G 4944 a G 5000). Jako indikátor pro sklon světlometu pro tlumené světlo platí jeho rozhraní světla a tmy.
Nastavovací předpis je znázorněn pomocí obrázku G 4944 a G 5000.
Význam použitých symbolů:
A = Horizontální vzdálenost středů světlometů
B = Označení středu
C = Zkušební plocha
D = Plocha stanoviště
E = Bod zlomu
E = Nastavovací rozměr v cm; e = H – h (nastavovací rozměr, hlavní světlomet 1,0 %, e = 10 cm, světlomet do mlhy 2 %, e = 20 cm)
H = Výška středu světlometu nad plochou stanoviště
H = Výška rozhraní světla a tmy tlumeného světla světlometu nad plochou stanoviště
Nastavení světlometů se provádí podle předpisů, jak to je znázorněno na obrázku D 6213 a D 6214, pomocí nastavovacího přístroje. Při použití přístroje pro nastavování světlometů musejí být plocha stanoviště vozidla a plocha pro postavení nastavovacího přístroje rovné a vzájemně rovnoběžné.
Pneumatiky vozidla musí být nahuštěny na předepsaný tlak. Vadná skla a zrcadla světlometů, jakož i zčernalé žárovky se musí před seřizováním vyměnit.
Nastavení se provádí při hmotnosti prázdného vozidla s jednou osobou nebo 75 kg na sedadle řidiče. (Hmotnost prázdného vozidla = hmotnost vozidla připraveného k provozu se zcela naplněnou palivovou nádrží, jakož i hmotnost všech v provozu dopravovaných částí vybavení, např. rezervní kolo, nářadí, zdvihák vozidla, lékárnička, výstražný trojúhelník atd.).
Vozidla s manuální regulací výšky je nutno nastavit na předepsaný základní tlak (0,8 barů při hmotnosti prázdného vozidla).
Spínač pro regulaci sklonu světlometů v poloze "0" (poloha pro nastavení světlometů).
Průsečík mezi vodorovnou a vzestupnou částí rozhraní mezi světlem a tmou (bod zlomu) se musí nacházet na kolmici (svislé ose) procházející centrální referenční značkou.
Za účelem lehčího zjištění uvedeného průsečíku lze jednu polovinu světlometu několikrát střídavě zakrýt a opět uvolnit.
Použité přístroje pro nastavování světlometů musí odpovídat platným směrnicím. Navíc je třeba respektovat pokyny výrobce vydané k použití přístroje.
Prostřednictvím služby výrobce pro údržbu je nutno zajistit pravidelnou kontrolu přístroje pro nastavení světlometů.
Přístroj pro nastavení světlometů se seřídí podle předpisu výrobce a nastaví na sklon 1,0 % pro tlumené světlo nebo sklon 2 % pro světlomety do mlhy.
Podle směrnice 76/756 EHS odpadá 15 ° čára pro tlumené světlo na měřicím displeji (vyobrazení D 6213 znázorňuje nastavení pro pravosměrný provoz). Předpis pro nastavení lze splnit také pomocí přístrojů pro nastavení světlometů, které 15 ° čáru zobrazují na měřicím displeji.
Střed svazku světelných paprsků dálkového světla u světlometů se společnou regulací tlumeného a dálkového světla se musí nacházet v rozmezí kolem centrální referenční značky, vymezeném rohovými značkami (vyobrazení č. D 6214).
Seřídit
Světlomet:
1 Výškové seřízení
2 Boční seřízení
Světlomety musejí být nastaveny na nastavovací stěně odpovídající předpisům nebo pomocí přístroje pro nastavování světlometů.
Výškové seřízení: Rozhraní mezi světlem a tmou vlevo od seřizovacího kříže musí probíhat vodorovně po seřizovací linii.
Boční seřízení: Rozhraní světla a tmy musí probíhat od levé strany vodorovně až k nastavovacímu kříži a odtud až po úhel cca 15 ° vpravo nahoru. Sklon svazku světelných paprsků činí 1,0 % na 10 m.
Pozor
Nejdříve se provede výškové, pak boční seřízení. Po bočním seřízení se výškové musí opět kontrolovat.
Kontrola a nastavení světlometů
Na krytu hlavního světlometu, případně na držáku je uvedená hodnota nastavení tlumeného světla, podle směrnice 76/756 EHS nebo ECE-R48 – pokyn: 1,0 %
Směrnice 76/756 EHS, případně ECE-R48 obsahují popis kontroly a nastavení světlometů na vozidle. Správné nastavení světlometů na motorovém vozidle má umožnit podle možnosti dobré osvětlení vozovky tlumeným světlem, při podle možnosti malém oslňování protijedoucích účastníků provozu. K tomu účelu musí sklon svazku paprsků světlometu k rovné základní ploše a jejich směr ke svislé podélné střední rovině vozidla splňovat podmínky stanovené ve směrnici.
Oslňování (tlumeným světlem) platí za odstraněné, není-li intenzita osvětlení větší než 1 lux ve vzdálenosti 25 m od každého jednotlivého světlometu na rovině svisle k vozovce a ve výši světlometů, jakož i nad ní. Požadavek je splněn, provede-li se seřízení světlometů podle předpisu pro seřízení.
Hodnota 1,0 % odpovídá seřízení světlometu ve vztahu na sklon svazku světelných paprsků. Sklon světelných paprsků je tak 10 cm ve vzdálenosti 10 m od světlometu vozidla (vyobrazení G 4944 a G 5000). Jako indikátor pro sklon světlometu pro tlumené světlo platí jeho rozhraní světla a tmy.
Nastavovací předpis je znázorněn pomocí obrázku G 4944 a G 5000.
Význam použitých symbolů:
A = Horizontální vzdálenost středů světlometů
B = Označení středu
C = Zkušební plocha
D = Plocha stanoviště
E = Bod zlomu
E = Nastavovací rozměr v cm; e = H – h (nastavovací rozměr, hlavní světlomet 1,0 %, e = 10 cm, světlomet do mlhy 2 %, e = 20 cm)
H = Výška středu světlometu nad plochou stanoviště
H = Výška rozhraní světla a tmy tlumeného světla světlometu nad plochou stanoviště
Nastavení světlometů se provádí podle předpisů, jak to je znázorněno na obrázku D 6213 a D 6214, pomocí nastavovacího přístroje. Při použití přístroje pro nastavování světlometů musejí být plocha stanoviště vozidla a plocha pro postavení nastavovacího přístroje rovné a vzájemně rovnoběžné.
Pneumatiky vozidla musí být nahuštěny na předepsaný tlak. Vadná skla a zrcadla světlometů, jakož i zčernalé žárovky se musí před seřizováním vyměnit.
Nastavení se provádí při hmotnosti prázdného vozidla s jednou osobou nebo 75 kg na sedadle řidiče. (Hmotnost prázdného vozidla = hmotnost vozidla připraveného k provozu se zcela naplněnou palivovou nádrží, jakož i hmotnost všech v provozu dopravovaných částí vybavení, např. rezervní kolo, nářadí, zdvihák vozidla, lékárnička, výstražný trojúhelník atd.).
Vozidla s manuální regulací výšky je nutno nastavit na předepsaný základní tlak (0,8 barů při hmotnosti prázdného vozidla).
Spínač pro regulaci sklonu světlometů v poloze "0" (poloha pro nastavení světlometů).
Průsečík mezi vodorovnou a vzestupnou částí rozhraní mezi světlem a tmou (bod zlomu) se musí nacházet na kolmici (svislé ose) procházející centrální referenční značkou.
Za účelem lehčího zjištění uvedeného průsečíku lze jednu polovinu světlometu několikrát střídavě zakrýt a opět uvolnit.
Použité přístroje pro nastavování světlometů musí odpovídat platným směrnicím. Navíc je třeba respektovat pokyny výrobce vydané k použití přístroje.
Prostřednictvím služby výrobce pro údržbu je nutno zajistit pravidelnou kontrolu přístroje pro nastavení světlometů.
Přístroj pro nastavení světlometů se seřídí podle předpisu výrobce a nastaví na sklon 1,0 % pro tlumené světlo nebo sklon 2 % pro světlomety do mlhy.
Podle směrnice 76/756 EHS odpadá 15 ° čára pro tlumené světlo na měřicím displeji (vyobrazení D 6213 znázorňuje nastavení pro pravosměrný provoz). Předpis pro nastavení lze splnit také pomocí přístrojů pro nastavení světlometů, které 15 ° čáru zobrazují na měřicím displeji.
Střed svazku světelných paprsků dálkového světla u světlometů se společnou regulací tlumeného a dálkového světla se musí nacházet v rozmezí kolem centrální referenční značky, vymezeném rohovými značkami (vyobrazení č. D 6214).
Seřídit
Světlomet:
1 Výškové seřízení
2 Boční seřízení
Světlomety musejí být nastaveny na nastavovací stěně odpovídající předpisům nebo pomocí přístroje pro nastavování světlometů.
Výškové seřízení: Rozhraní mezi světlem a tmou vlevo od seřizovacího kříže musí probíhat vodorovně po seřizovací linii.
Boční seřízení: Rozhraní světla a tmy musí probíhat od levé strany vodorovně až k nastavovacímu kříži a odtud až po úhel cca 15 ° vpravo nahoru. Sklon svazku světelných paprsků činí 1,0 % na 10 m.
Pozor
Nejdříve se provede výškové, pak boční seřízení. Po bočním seřízení se výškové musí opět kontrolovat.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
- bigasi
- Příspěvky: 186
- Registrován: 04 čer 2013, 20:00
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední světla
Zdravím.. Mam prosbičku koupil sem druhovýroby světla od výrobce TYC a nejdou mi nasadit motůrky naklopení světel.. Ty kuličky motůrků jsou o trochu větší.. Mám astru RV 2OOO a měl sem klasické světla a koupil sem teď s černým rámečkem nJoy tak jestli náhodou protože tyhle světla na astru dávali až déle do té doby nezměnili motůrky náklonu nebo jestli je to jen právě tou druhovýrobou a mam ty kuličky nějakým způsobem obrousit a zmenšit aby šli zasunout do té kolejničky ve světlech.. Jinak TYC po seřízení svítí naprosto normálně lícují take jako origo.. Ještě uvidíme za jak dlouho zežloutnou =)
Astra G Caravan 2.0Di X20DTH rv.2000 W0L0TGF35Y8057505
Diagnostika Op-COM II ve vlastnictví =)
To co Opel používal v letech 80.tých , VW vymyslel již v letech 90.tých
Skype: bucktekk
Diagnostika Op-COM II ve vlastnictví =)
To co Opel používal v letech 80.tých , VW vymyslel již v letech 90.tých
Skype: bucktekk
Re: Přední světla
skus tu gulicku nasadit do tej kolajnicky z boku , vyber niektoru ziarovku , strc prst do vnutra svetla a pritiahni si parabolu potom skus z lavej alebo z pravej strany nasunut tu gulicku do kolajnicky , mne to tiez neslo a to mam origo xenony hella , no zboku to slo v pohode
Re: Přední světla
Zdravim!!! ... potřeboval bych poradit...dal jsem svého Opela G do autorizovanýho servisu na prohlídku a že mi udělají rovnou technickou.
Přišli na závady:
Nereguluje přední světlomet - chtěl jsem stejnak koupit nový(mam tam nyní FK a špatně svítí), takže přemýšlím nad origem, kde koupím pěkný origo za přijatelnou cenu a s dobrou svítivostí.
Mam bílou barvu, četl jsem tu o n-joy black magic - dají se sehnat za cca 700kč
Závada č.2: mlhovky - stejný problém - koupil bych nové, ale nechce se mi dávat přes 2,000 za jednu mlhovku.
Děkuji za pomoc, rady a odpovědi ... s pozdravem .. dzr76
Přišli na závady:
Nereguluje přední světlomet - chtěl jsem stejnak koupit nový(mam tam nyní FK a špatně svítí), takže přemýšlím nad origem, kde koupím pěkný origo za přijatelnou cenu a s dobrou svítivostí.
Mam bílou barvu, četl jsem tu o n-joy black magic - dají se sehnat za cca 700kč
Závada č.2: mlhovky - stejný problém - koupil bych nové, ale nechce se mi dávat přes 2,000 za jednu mlhovku.
Děkuji za pomoc, rady a odpovědi ... s pozdravem .. dzr76
džízr76 - Asterix G - Caravan 1.7 TD