Funkčnost klimatizace ? - zjištění+rada

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 28 čer 2006, 18:08

bol som to teraz pozrieť keď je motor studeny , rano mi bežal iba na klimovi vent. a motorovi nie, ale teraz keď je všetko zohriate sledoval som to asi 5min a zo začiatku sa motorovi netočil potom cca po 3min sa spustil na male otačky, z toho usudzujem, že to ktory ventilator beži a na ake otáčky rozhoduje nejaka riadiaca jednotka sledujuca teplotu, aj v klime, aj motora, aj vonkajsiu a snaži sa udržať optimalnu teplotu pre beh motora aj klimy.

Reklama
 

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 04 črc 2006, 17:36

alex píše:už mi to funguje ako ma 8) ešte ma napadla taka somarina a to som bol na ceste do servisu :D , pozrel som rukou či sa mi točia lopatky na ventilatore od klimatizacie, a.....začal som bohovať :shock: ani som ho nevedel pretočiť, tak som ho rozobral a tolko bordelu som ešte nevidel, tak som si dal zaležať a rozobral som aj motor a vyčistil, lebo v nom sa niečo zasekavalo, bol tam odhrdzavany kus železa, ktoré pochadzalo z vložiek ktore držia magnety po obvode motora, tak som všetko počistil, zložil a už mi to beži normálne, keď zapnem klimu, tak sa po chvili spusti ventilator na klime, len pri zvyšení teploty sa zapne aj ventilator na chladiči od motora ale oba ventilatory idu na nizke otačky a skoro ich nepočuť, to už je ine kafe, skuste si odpojiť ventilator na chladiči klimy, a zapnuť klimu , to sú točky a hluk :o ventilator na chladiči motora sa rozbehne na maximum. Dufam že zase chvilu ma ta astra necha na pokoji 8)
Teraz vážne nechápem aký môže mať súvis prečistenie ventilátora od klímy s točením ventilátora chladenia pri studenom motore. Akosi tomu nerozumiem. Ale nakoniec nemusím všetkému rozumieť. :lol:
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Příspěvek od TOMHAJ » 04 črc 2006, 18:57

ja dnes kouknul a u zahrateho motoru se mi take spustili oba ventilatory a klimu jsem pustenou nemel....

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 črc 2006, 20:12

Já teda nevím jak vy, ale já mám chladič klimy(trubka výstupu média z kompresoru) umístěný v celé délce před chladičem motoru po směru jízdy; to znamená, že pokud ohřáté medium z kompresoru vstoupí do chladiče a je potřeba jej nějak ochladit, nabíhají oba ventilátory, protože chladí obě půlky chladiče. Zřejmě podle výstupní teploty média je řídící jednotka schopna pohlídat činnost ventilátorů a najet buď jeden, nebo oba.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

pepca

Příspěvek od pepca » 04 črc 2006, 21:36

vasekpetr1 píše:Já teda nevím jak vy, ale já mám chladič klimy(trubka výstupu média z kompresoru) umístěný v celé délce před chladičem motoru po směru jízdy; to znamená, že pokud ohřáté medium z kompresoru vstoupí do chladiče a je potřeba jej nějak ochladit, nabíhají oba ventilátory, protože chladí obě půlky chladiče. Zřejmě podle výstupní teploty média je řídící jednotka schopna pohlídat činnost ventilátorů a najet buď jeden, nebo oba.
:wink: :oops: to tedy platí i u absolutně studeného motoru?hnedky po vyjetí z garáže,klima zhruba tři minutky v chodu,trubka toho média je během té krátké chvilky velice horká,rozběhnou se oba ventilátory,samozřejmně po vypnutí klimy se větráky zastaví,i ten hlavní protože je motor stále studený,jestli jsem tě pochopil,tak to je tedy normální funkce,není nutno se znepokojovat?mám motor 1.6 16V XEL.díky za informaci. :wink:

pepca

Příspěvek od pepca » 04 črc 2006, 21:39

ještě dotaz,ted v těch vedrech,kdy má vlastně spínat ventilátor chladiče motoru?zatím mně ještě vůbec nesepnul,tak nevím zda vůbec spíná,tedy motor jsem měl ohřátý maximálně na 92 stupnů,odhadem,tak nevím kdy má sepnout :cry:

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 04 črc 2006, 22:07

mě sepnul větrák na chladiči motoru jednou za celý 2 roky co mam astru....myšleno když byla vyplá klima...
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

pepca

Příspěvek od pepca » 04 črc 2006, 22:31

Vojta píše:mě sepnul větrák na chladiči motoru jednou za celý 2 roky co mam astru....myšleno když byla vyplá klima...
:wink: jasný,právě proto,s klimoškou a studeným motorem běhá i ventilátor chladiče motoru,no a když mám klimošku vypnutou,motor ohřátý na těch odhadem 92 stupnů,tak větrák neběží,nevím při kolika stupních by měl vlastně sepnout,nemám to ještě vůbec zjištěné,ještě nesepnul,že běhá to vím díky klimošce,ale bez klimy to zatím nevím :cry:

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 04 črc 2006, 23:15

pepca píše:ještě dotaz,ted v těch vedrech,kdy má vlastně spínat ventilátor chladiče motoru?zatím mně ještě vůbec nesepnul,tak nevím zda vůbec spíná,tedy motor jsem měl ohřátý maximálně na 92 stupnů,odhadem,tak nevím kdy má sepnout :cry:
mě spíná když ručička přeleze tu čárku mezi 80 a 100°C tedy někde kolem 92°C :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Blue
Příspěvky: 10
Registrován: 05 črc 2006, 18:57
Bydliště: NMnV (Slovakia)

Příspěvek od Blue » 05 črc 2006, 20:36

pepca píše::wink: :oops: to tedy platí i u absolutně studeného motoru?hnedky po vyjetí z garáže,klima zhruba tři minutky v chodu,trubka toho média je během té krátké chvilky velice horká,rozběhnou se oba ventilátory,samozřejmně po vypnutí klimy se větráky zastaví,i ten hlavní protože je motor stále studený,jestli jsem tě pochopil,tak to je tedy normální funkce,není nutno se znepokojovat?mám motor 1.6 16V XEL.díky za informaci. :wink:
...no nezda sa mi to spravne takto to urcite nema fungovat :oops: nemas nahodu nejaku chybu klimy spojenu s problemom vysokeho tlaku (cidlo?) RJ si pak mysli, ze je treba chladit a tak pusta aj ked to nie je treba velnilatory na kondenzacnom chladici :idea:

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 06 črc 2006, 08:51

Tak si po najetí klimy sáhni na trubku, co jde ven z kompresoru a bude ti hned jasné, že ta horká směs je potřeba zchladit. A protože na teplosměnnou plochu chladiče klimy foukají oba ventilátory, tak nabíhají oba. Já bych v tomto problém nehledal.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

pepca

Příspěvek od pepca » 06 črc 2006, 10:30

vasekpetr1 píše:Tak si po najetí klimy sáhni na trubku, co jde ven z kompresoru a bude ti hned jasné, že ta horká směs je potřeba zchladit. A protože na teplosměnnou plochu chladiče klimy foukají oba ventilátory, tak nabíhají oba. Já bych v tomto problém nehledal.
:wink: máš pravdu,já děkuji,trubka z boku chladiče je vážně velice horká již po krátkém chodu klimy,jsem rád,že to dělá i někomu jinýmu,že to tak asi je běžná věc. :wink:

Blue
Příspěvky: 10
Registrován: 05 črc 2006, 18:57
Bydliště: NMnV (Slovakia)

Příspěvek od Blue » 06 črc 2006, 11:13

Som sa pytal kolegov u nas v praci (vyrabame tu klimy ale pre priem.pouz) no ako normalne sa samozrejme ihned pri chladeni pusta kondenzacny ventilator. Pri aute by sa teda mal pustit po niekolkych min nakolko tam nie je urcite cidlo ale bude to natvrdo nastavene v RJ ze napr. pusti ak auto stoji po 3-4min ventilatory. Ak auto jede a chladi sa nemusia sa tocit ale vsekto zalezi ako je to naprogramovane. Tolko nase dohady... :D

Pisi
Příspěvky: 4
Registrován: 14 črc 2006, 08:22

Příspěvek od Pisi » 14 črc 2006, 09:13

Vcera som bol v servise, ze si dam naplnit klimu, pretoze mi slabo chladila. Ked mi ju napojili na pristroj, aby zmerali tlak, tak im to tam zacalo velmi stupat do cerveneho policka. Servisak vravel, ze je tam velmi vysoky tlak, takze to nemoze naplnit. Neskor si vsimol, ze ked sme zapinali klimu, tak sa zacne tocit ventilator na klime, ale po cca 10-20 sekundach prestane a zacina stupat tlak. Vravel mi, ze sa s tym este nestretol, ze ventilator by sa mal tocit stale. Nevedel mi povedat v com moze byt problem, tam mi odporucil, aby som zasiel do autorizovaneho servisu opel. Nevie mi niekto poradit, v com moze byt problem?

Diki

Odpovědět