Stránka 1 z 2
TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 02 bře 2016, 22:22
od TOME
Ahojte,
Forum sledujem uz par rokov, neraz mi pomohlo s identifikovanim problemov mojej Astricky.
Ale az dnes som sa rozhodol zapojit
Takze:
Historia:
Otec kupil Astricku v roku 2004 ako novu. Ja som sa na nej ucil jazdit od roku 2005 a od vtedy ju zboznujem:) .
Casom sa pouzivala ako 2 auto v rodine, az kym som si ju nezobral ja. Bolo ju uz treba dat do poriadku a sadal na nu prach.
model: Opel Astra Caravan
motor: 1.7DTi
kod motora: Y17DT
rok vyroby: 2004
najazdene: 305000km
Opravy:
-nove predne tlmice (KYB), ulozenia (FEBI), tycky stabilizatora
-repas riadiacej jednotky
-nove predne pruziny (KYB) a znovu ulozenia (FEBI)
-repas alternatora
-zaslepenie EGR
-vymena turba (pustalo olej) za docasne jazdene - povodne pojde coskoro na repas
-vymena manzety radiacej paky
-nove motorceky do svetiel
to je kratky zoznam za cca poslede 3 roky uzivania...
Vybava: ziadna
-central
-2 x airbag
-ABS,imobilizér
-posilovač riadenia
Plany:
-repas turba
-vyriesenie stracajucej sa chladiacej kvapaliny
-nove sedadlo sofera, alebo predne spolu
-radio cdr500
-cd box
atd. podla financii a casu
Fotky:
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 09:39
od monty.roman
ahoj, vítám tě na fóru, astrule je moc pěkná, je poznat že se o ni tvůj otec staral a je jen dobře, že v tom chceš pokračovat
no, co popřát do začátku...snad hlavně mnoho šťastných kilometrů a málo poruch
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 11:12
od TOME
Dakujem
Popravde, otec ju po kupe noveho, pouzival skor ako "spinave auto a dodavku" az kym som ju koncom roka 2013 nezachranil. Bolo uz treba nieco investovat, ale stalo mi to za to.
Momentalne mi najvacsie starosti robi miznutie chladiacej kvapaliny
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 11:44
od bravecrow
TOME, moj tatko mal podobny problem na jeho Astre G. Problem bol v prasknutom tesneni pod hlavou a vsetka "zmiznuta" kvapalina sla do valcov, a teda pod autom ziadna kaluz
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 11:47
od TOME
Toho sa obavam aj ja, ale zatial tomu nic nenasvedcuje. Ziadny bely dym. Viecko oleja je ciste...
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 11:51
od OPELbrASTRA
Aj ja som mal tento problém. Na výčku nebolo nič ani žiaden sfarbený dym atd. Nakoniec to tieklo zo spodu termostatu a šlo to poznať len po dlhšej jazde a takmer ihneď. Po chvíľke to tam totiž uschlo a zaschlo. Výmena termostatu a od vtedy pohodička.
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 12:24
od bravecrow
TOME píše:Toho sa obavam aj ja, ale zatial tomu nic nenasvedcuje. Ziadny bely dym. Viecko oleja je ciste...
Aj on to mal čisté a bez bieleho dymu, len pomaličky potichučky ubúdala....
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 03 bře 2016, 12:44
od Luboš X17DTL
TOME píše:Toho sa obavam aj ja, ale zatial tomu nic nenasvedcuje. Ziadny bely dym. Viecko oleja je ciste...
No...
Pokud se chystáš na výměnu rozvodů, tak to udělej a vyměň těsnění pod vstřikama. Na 90 procent to je tím. Stává se to po měření emisí, při kterém se nesmyslně honí motor na max.otáčky. Pokud máš takový projezd, co píšeš, ani se tomu nedivím.
Jen nepočítej s tím, že výměnou těsnění se toho hned zbavíš. Já jsem čistil nádobku poctivě půl roku a pořád ten maglajz tam byl. Až do doby, kdy bylo potřeba vyměnit chladič. Teď už je klid.
Těsnění pod vstřikama je taky dost drahé, ale nesnaž se tam dát neoriginál. Nedopadne to dobře.
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 04 bře 2016, 07:08
od TOME
OPELbrASTRA píše:Aj ja som mal tento problém. Na výčku nebolo nič ani žiaden sfarbený dym atd. Nakoniec to tieklo zo spodu termostatu a šlo to poznať len po dlhšej jazde a takmer ihneď. Po chvíľke to tam totiž uschlo a zaschlo. Výmena termostatu a od vtedy pohodička.
Budem skusat od najjednoduchsich veci... pri najblizsej dlhej jazde hned prekontrolujem vsetky hadice, termostat a vseko kde dosiahnem rukou ci neslzi..
Luboš X17DTL píše:
No...
Pokud se chystáš na výměnu rozvodů, tak to udělej a vyměň těsnění pod vstřikama. Na 90 procent to je tím. Stává se to po měření emisí, při kterém se nesmyslně honí motor na max.otáčky. Pokud máš takový projezd, co píšeš, ani se tomu nedivím.
Jen nepočítej s tím, že výměnou těsnění se toho hned zbavíš. Já jsem čistil nádobku poctivě půl roku a pořád ten maglajz tam byl. Až do doby, kdy bylo potřeba vyměnit chladič. Teď už je klid.
Těsnění pod vstřikama je taky dost drahé, ale nesnaž se tam dát neoriginál. Nedopadne to dobře.
Rozvody som menil pred polrokom ale vtedy som este s unikom nemal problem
. STK+EK mi robili akurat minuly vikend. Najazdil som vtedy okolo 500km a po prijazde domov bola polovica nadrzky prec.
Nadrzku mam zatial cistu, ziadny maglajz, ani pod vieckom oleja.
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 04 bře 2016, 10:07
od vasekpetr1
Moc to s Astrou nesouvisí, ale kolega byl s Mazdou na emisích a asi po týdnu se mu začalo ozývat ojniční ložisko na klice výrazným klepáním. Prostě to na těch emisích "podojili" s výsledkem, že teď čeká na výměnu motoru. Je pravdou, že kolega tomu pomohl i tím, že s tím ještě v klidu měsíc jezdil a ani mu nebylo divné, že pořád musí dolévat olej.
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 18 črc 2016, 20:34
od TOME
Zrepasovane turbo je pripravene
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 26 srp 2016, 12:08
od TOME
Ahojte, v servise mi bolo oznamene ze ma opusta EGR
. Ake su moznosti opravy? Je mi jasne ze sa da vymenit za nove.. ale nejak sa mi uz nechce investovat dalsie peniaze do auta. Nedavno som daval zrepasovat turbo...
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 30 říj 2016, 12:28
od TOME
Jedna jesenna s maskou od pajak7
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 30 říj 2016, 16:33
od Alzafir
TOME píše:...zaslepenie EGR....
TOME píše:...v servise mi bolo oznamene ze ma opusta EGR ...
Tady něco nehraje. EGR je stále zaslepený? A když byl, zaslepený, jednotka nevyhodila chybu?
Re: TOMEho Astricka G 1.7DTi
Napsal: 31 říj 2016, 14:51
od pajak7