Stránka 1 z 3
kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lihová
Napsal: 28 kvě 2012, 13:49
od kroup
Představuji vám svou Astru, neúnavného pomocníka, společníka, stěhováka a kasičku.
fotky tu žádný nedám, páč je stejná jako všechny ostatní Astry, akorát ta moje je taková víc odřená a obouchaná, tak co byste asi na ní asi viděli
(
ne vážně fotky dám až to umeju a vyfotím
)
Je to Caravan NJoy, roku výroby 2003
Mám jí od 5.března 2009, kdy se ke mě přestěhovala z Vysočiny
Aktuálně má na krku 142680 km (skutečnejch)
Zatím jedna fotka kterou jsem našel, na téma jak plníme Astru na dovolenou.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 28 kvě 2012, 13:49
od kroup
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 28 kvě 2012, 13:50
od kroup
Projekt Astra lihová
zdejší téma o bioethanolu E85:
biopalivo Ethanol E85
Už jsem začal a je to na dobré cestě. Cílem je naučit Astru na líh a ve finále ušetřit na spotřební dani (snad se podaří).
1)
První věc: zjistit typ konektorů na vstřikovačích paliva
- Trošku jsem to porozebíral a našel jsem tento.
Nevím co to je za konektor, je to součást konektoru vstřikovače. Netuším, jestli jsou všechny ty konektory takhle rozebírací (to by byla ta lepší varianta, protože pak by bylo snazší to zapojit) nebo je to nějaká specialita, uvidí se až dorazí jednotka.
Takže jsem rozebíral dále a dostal jsem se na vstřikovač. Podle obrázku je konektor typ Bosch EV-1.
2)
Druhá věc: výběr přídavné jednotky
- Volba padla na jednoduchý typ upravující délku vstřiku paliva.
Výrobce bioadapter.com
Distributor v Česku autoethanol.cz
Jednotka je postavená na osmibitovém čipu Atmel ATmega8 s instrukční sadou AVR.
Alternativní firmware sf.net/p/bioadapter
Tak se montáž jednotky trochu opozdí. Jednotka včera přišla, ale umělci v eshopu poslali typ s konektory "Nippon Denso"
. Jednotku jsem jim poslal zpátky, tak uvidíme kdy dorazí jednotka na výměnu se správnými konektory. Asi budu muset natankovat ještě jednou natural
.
Detail konektorů na jednotce
3)
Rozebrání krytů, odhalení vstřikovačů, připojení kabeláže jednotky
- Je potřeba sundat kryt motoru. Pak rozebrat a sundat černou plastovou lištu, kterou vede kabeláž a kryje konektory.
Propasovat dírami v liště velké konektory z jednotky, které se mají připojit ke vstřikovačům, to dá docela práci, pokud chce člověk lištu zachovat. Pomohl jsem si ostrým nožem a vrtačkou a na pár místech lištu lehce upravil. Pak jsem s mírným násilím konektory procpal skrz. A mohl jsem připojit do auta.
Zde můžete vidět všechna moje tankování E85 a průměrnou spotřebu
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 28 kvě 2012, 20:20
od Joska
Držím palce!
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 02 čer 2012, 08:06
od Marťasek
Cus. Konečně někdo kdo jde do toho takhle s návodem. určitě tohle téma budu bedliv sledovat a snad... No uvidíme. zatím to ředím 1ku1. tak hodně zdaru a pak pisni ceny.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 11 čer 2012, 13:46
od kroup
Dneska konečně dorazila vyměněná jednotka, překvapivě už se správnými konektory. Snad se k tomu večer dostanu a přidám nějaké fotky.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 12 čer 2012, 09:51
od kroup
Tak, narazil jsem na problém. Při instalaci je potřeba, cituji: "Najít správný plusový 10-15A spínací kabel", tj. napájení pro jednotku. 12 voltů, které se objeví po zapnutí motoru (před nastartováním). Poraďte prosím někdo, kde tuhle srandu mám hledat, pokud jde o elektro v motoru tak se nevyznám.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 13 čer 2012, 12:53
od kroup
Přečetl jsem něco o napájení v motorovém prostoru a zde na fóru je několikrát doporučeno připojit na kabel u relé palivového čerpadla. Můžete mi potvrdit, že jsem našel správné místo? (viz. přiložené foto) Představa je, že vyndám tu svorku s černým kabelem co je na druhé fotce a přiletuju napájení tam. Proměřil jsem, že se tam objeví 12V při otočení klíčku do druhé polohy. Snad se při nastartování nepřeruší, viděl jsem při nastartování jen pokles napětí, což bych počítal že je v pořádku.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 13 čer 2012, 13:30
od Marťasek
A co + od spínače zpátečky? čidlo máš myslím hned pod baterkou na převodovce??
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 13 čer 2012, 14:27
od kroup
To nevím. Je to toto? A nepřerušuje se osvětlení při startování, aby se ulevilo baterce?
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 14 čer 2012, 12:38
od kroup
Tak, jednotka je připojená. Zatím jsem jel jen v režimu 'Benzín', ale auto se chová úplně normálně, takže funguje. Mám prázdnou bandu a večer naberu půl nádrže E85, tak se uvidí.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 14 čer 2012, 13:08
od Fajas
Paráda, konečně někdo kdo na to jde od píky. Budeš dělat na motoru ještě nějaké úpravy? Já zatím jezdím na 50:50 benzín líh a jede to v pohodě. ale uvažuji taky o přestavbě.
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 14 čer 2012, 13:33
od kroup
Jiné úpravy netřeba, akorát po nějakých dvou nádržích chci vyměnit palivový filtr. Nicméně až to vyzkouším na ostro tak to ještě dočistím, upevním, doletuju, zaizoluju a zadekluju
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 15 čer 2012, 10:15
od kroup
Takže včera jsem vzal půl nádrže (25 litrů) E85. Půl nádrže pro jistotu, kdyby se něco zvrtlo, tak dotankuju naturalem a vyjezdím i bez jednotky (vždy připraven na nejhorší). Každopádně, v nádrži předtím zbývalo max. 4 litry naturalu, vyjel jsem opravdu hodně. Po natankování jsem přepnul jednotku na režim 'E85' a čekal jsem nějaké zaškobrtnutí při startu, jak se změní palivo. Nic se nestalo, auto naskočilo na brnk, žádná změna se nekonala, jede úplně normálně jako vždycky. Možná motor na volnoběh je trošku tišší. Takže za mě zatím spokojenost
. Kdyby to tak šlo dál, tak si pískám
Re: kroupeho Astra alias Workhorse Z16XE + projekt Astra lih
Napsal: 30 říj 2012, 15:18
od kroup
Takže ježdění na líh bylo fajn, ale přídavná jednotka přestala dělat dobrotu (viz.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=24748) a tak jsem jí z auta odstranil a jezdím už zase na Natural. Zkušenost to byla zajímavá, ale už se k tomu asi nevrátím.