Phrz Astra G - rozloučení a nová Astra J
Napsal: 15 pro 2012, 23:38
Tak i já se musím pomalu rozloučit, Astra půjde během prosince/ledna pryč. Nikdy jsem ji zde do klubových aut nedal, protože jsem nikdy nebyl zcela spokojen s jejím vzhledem a stavem. Teď už jí sem ale dát musím abych zanechal alespoń nějaký odkaz. Jinak co se týká auta tak si nestěžuji, koupil jsem jí jako lehce ťuklou na předek z Francie, za v té době směšné peníze a dal opravit. Nikdy mě nikde nenechala asi i díky péči, kterou jsem jí věnoval. Nechtěl jsem se jí vzdát, dokud nebudu mít peníze na nové a ojetinu jsem kupovat nechtěl, neboť zde vím co jsem měnil a co mě čeká. Čas je ale neúprosný Astře bude 12 let a to je na auto dost a nemám už náladu ani čas řešit opravy a tak půjde do světa. Na autě jsem toho vyměnil opravdu dost, ale spíše preventivně, nebo při náznaku nějakého problému, nečekal jsem, až někde něco upadne nebo se to zastaví. Veškerý servis probíhal v autorizovaném servisu Opel u známého, tzn., že všude jsou použity originální díly a náplně, takže ji prodávám s čistým svědomím. Jediným mě známým neduhem jsou kosmetické vady laku, který prostě nemá smysl opravovat, alespoň ne u pražského auta, neboť cena lakování by skoro převýšila hodnotu auta.
Jinak s autem jako takovým jsem byl dá se říct spokojen, po úpravách motoru jsem spokojen i s výkonem a spotřebou (pokud teda nezapnu klimu), spotřeba oleje žádná, po městě si bere maximálně 7l/100km jinak spotřeba průměrně kolem 6litrů a to normálním stylem jízdy i v zimě. Na dálnici při povolených rychlostech tak 6,5l/100km, to mi přijde i na tu krátkou převodovku slušný. Co mi na autě vadí je brzké zasahování ABS, rozvrzaný interiér a nízký výkon s naloženým autem, a nějaký drobnosti. Ale aby se mi to tu nezvrhlo v nějakou zaujatou recenzi tak ještě vypíšu výbavu, úpravy, opravy
motor X14XE, rok 2001, výbava Comfort, manuální klima, 4x airbag, ABS, centrál s DO, nastavitelný volant, elektrická okna, el. vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Rádio CD, ovládaní na volantu, opěrka, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Alu kola, taková ta klasika prostě..
Úpravy:
snížení hlavy motoru
křídlo
dovírání oken
odpory světel
folie + zatmavený b sloupek
TID palubní pc
BMC airfiltr
přehraný SW ŘJ
koncovka výfuku
výměna katu za dynamizér
stabilizátor napětí
8x Repro Kicx
parkovací senzory
ostřikovače čelního skla z Insignie
maska z cupé
budíky z cupé
snížený sportovní podvozek Weitec
OPC volant + ovládání
OPC řadička
sání z vectry C
lakované vnější plasty do barvy karoserie
DVD autorádio s GPS
originál loketní opěrka
Opravy:
nový výfuk od předu do zadu
nová spojka
nové destičky + kotouče, pakny
výměna hadice přepadu nádrže
GO motoru (nové písty, kroužky, gufera, těsnění, prostě vše)
nová baterie 60Ah 540A
nové čelní sklo
nové lanovody ruční brzdy
výměna alternátoru
nová ložiska v převodovce
nástřik podvozku + dutin
nová manžeta pravého kola
nový uhlíkový filtr odvětrání nádrže
výměna ventilu na sahaře
výměna lamda sondy
nový EGR
nový termostat
nová zapalovací lišta
a samozřejmě filtry, svíčky, rozvody, vodní pumpa, čištění + přeplnění AC, pravidelná výměna olejů (v motoru po 10tis km) - i toho "doživotního" v převodovce, chladící kapaliny, atp..
Když na to tak koukám, tak v tom autě je prakticky všechno nový, radši nechci znát kolik peněz to bylo dohromady .
Astra bude nahrazena zase Oplem a to konkrétně novou Corsou, která připadne mé přítelkyni, ale využívat ji budu především já Po zimě budu objednávat další a to Astru J (skoro v plné výbavě) - čekám zde na novou generaci motorů 1.6 Turbo (170hp nebo 200hp - ještě nevím)
Nijak na značce nebazíruju, ale díky známosti dostanu v autosalonu pěknou slevu.
Jen pro představu ceníková cena 3dv Corsy 1.4 Turbo Sport s navigací a 17" Alu je 393tis a sleva 92tis, to mi přijde slušný a u nové Astry, která bude s odpočtem DPH je fleetová sleva o dost větší, obešel jsem automobilky a nikde jsem lepší poměr cena/výkon nedostal,
Koncem prosince nebo začátkem ledna by mělo dorazit nové. Na jednu stranu se těším na druhou jsem z toho smutný, asi mi i ukápne slza , ale už je čas.
Jinak s autem jako takovým jsem byl dá se říct spokojen, po úpravách motoru jsem spokojen i s výkonem a spotřebou (pokud teda nezapnu klimu), spotřeba oleje žádná, po městě si bere maximálně 7l/100km jinak spotřeba průměrně kolem 6litrů a to normálním stylem jízdy i v zimě. Na dálnici při povolených rychlostech tak 6,5l/100km, to mi přijde i na tu krátkou převodovku slušný. Co mi na autě vadí je brzké zasahování ABS, rozvrzaný interiér a nízký výkon s naloženým autem, a nějaký drobnosti. Ale aby se mi to tu nezvrhlo v nějakou zaujatou recenzi tak ještě vypíšu výbavu, úpravy, opravy
motor X14XE, rok 2001, výbava Comfort, manuální klima, 4x airbag, ABS, centrál s DO, nastavitelný volant, elektrická okna, el. vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Rádio CD, ovládaní na volantu, opěrka, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Alu kola, taková ta klasika prostě..
Úpravy:
snížení hlavy motoru
křídlo
dovírání oken
odpory světel
folie + zatmavený b sloupek
TID palubní pc
BMC airfiltr
přehraný SW ŘJ
koncovka výfuku
výměna katu za dynamizér
stabilizátor napětí
8x Repro Kicx
parkovací senzory
ostřikovače čelního skla z Insignie
maska z cupé
budíky z cupé
snížený sportovní podvozek Weitec
OPC volant + ovládání
OPC řadička
sání z vectry C
lakované vnější plasty do barvy karoserie
DVD autorádio s GPS
originál loketní opěrka
Opravy:
nový výfuk od předu do zadu
nová spojka
nové destičky + kotouče, pakny
výměna hadice přepadu nádrže
GO motoru (nové písty, kroužky, gufera, těsnění, prostě vše)
nová baterie 60Ah 540A
nové čelní sklo
nové lanovody ruční brzdy
výměna alternátoru
nová ložiska v převodovce
nástřik podvozku + dutin
nová manžeta pravého kola
nový uhlíkový filtr odvětrání nádrže
výměna ventilu na sahaře
výměna lamda sondy
nový EGR
nový termostat
nová zapalovací lišta
a samozřejmě filtry, svíčky, rozvody, vodní pumpa, čištění + přeplnění AC, pravidelná výměna olejů (v motoru po 10tis km) - i toho "doživotního" v převodovce, chladící kapaliny, atp..
Když na to tak koukám, tak v tom autě je prakticky všechno nový, radši nechci znát kolik peněz to bylo dohromady .
Astra bude nahrazena zase Oplem a to konkrétně novou Corsou, která připadne mé přítelkyni, ale využívat ji budu především já Po zimě budu objednávat další a to Astru J (skoro v plné výbavě) - čekám zde na novou generaci motorů 1.6 Turbo (170hp nebo 200hp - ještě nevím)
Nijak na značce nebazíruju, ale díky známosti dostanu v autosalonu pěknou slevu.
Jen pro představu ceníková cena 3dv Corsy 1.4 Turbo Sport s navigací a 17" Alu je 393tis a sleva 92tis, to mi přijde slušný a u nové Astry, která bude s odpočtem DPH je fleetová sleva o dost větší, obešel jsem automobilky a nikde jsem lepší poměr cena/výkon nedostal,
Koncem prosince nebo začátkem ledna by mělo dorazit nové. Na jednu stranu se těším na druhou jsem z toho smutný, asi mi i ukápne slza , ale už je čas.