Stránka 1 z 1
Další otvor na disku
Napsal: 20 říj 2016, 19:04
od jiri61
Zdravím a prosím o radu. Od června mám starší Astru G 1,6 16V a chystám se jí přezut na zimu. Dostal jsem při koupi vozu zimní gumy na plechových discích(4 díry). Při chystání a čištění těchto kol jsem zjistil, že na disku u děr pro šrouby je ještě jedna menší díra, cca průměr 8 mm (odhad), ale ta je jen na 3 discích. Z jakého důvodu tam tento otvor je? Díky, Jura.
Re: Další otvor na disku
Napsal: 20 říj 2016, 19:52
od COBEIN
Nejspíš jsi byl při koupí auta s náhradní sadou disku podveden, třeba Italské auta Fiat,Alfa a pod. mají v náboji namontovaný trn který usnadňuje osazení kola třeba v noci, ale tyto mají rozteč 4x98 mm, což znamená že ty tři kola které mají "další" malou dírku jsou zřejmě na některé italské auto. Ono se DE FACTO nic neděje, mezi roztečí 4x100/4x98 jsou dva mm rozdíl, proto by jsi měl používat u těchto tří ráfků šrouby s plovoucím kuželem- tedy šrouby pro změnu rozteče, pokud nemáš na třech ráfcích vyšší ET, to už by problém byl. Kola by ti drhly o brzdové třmeny.
Re: Další otvor na disku
Napsal: 20 říj 2016, 22:45
od Honz@
Opiš mi přesný rozměr disku, např. "6Jx15 ET49" nebo tak něco
Ale nejspíš to bude vážně Fiat.
Jak píše Cobein, správně bys měl použít speciální šrouby, ale ty dva milimetry zvládnou při troše dobré vůle i šrouby normální. Středová díra je o 2mm větší, takže buď ponechat (může a nemusí se při vyšší rychlosti objevit třepání a nevyřeší to vyvážení) nebo si nechat od někoho udělat středový kroužek, třeba ze silonu...
Re: Další otvor na disku
Napsal: 21 říj 2016, 16:22
od jiri61
Honz@ píše:Opiš mi přesný rozměr disku, např. "6Jx15 ET49" nebo tak něco
Ale nejspíš to bude vážně Fiat.
Jak píše Cobein, správně bys měl použít speciální šrouby, ale ty dva milimetry zvládnou při troše dobré vůle i šrouby normální. Středová díra je o 2mm větší, takže buď ponechat (může a nemusí se při vyšší rychlosti objevit třepání a nevyřeší to vyvážení) nebo si nechat od někoho udělat středový kroužek, třeba ze silonu...
Na disku "s dirkou" je napsáno 51/2Jx 14H2 ET49, na disku bez dirky to samé.
Re: Další otvor na disku
Napsal: 21 říj 2016, 19:58
od Honz@
To bys tam správně ani mít neměl, podle TP
Ve 14" máš mít ET 39. S timhle to musí vpadat jako tramvaj, hrozně zalezlý
.
Pošli foto všech, pokud můžeš.
Re: Další otvor na disku
Napsal: 22 říj 2016, 11:30
od COBEIN
Je pravda to co napsal Honz@, při pohledu ze předu/zadu auto musí mít kola zalezlé do podběhů jako tomu je právě u tramvají, ale pokud ti to nevadí tak bych se na to vybodl. Většina lidí má na autě v zimě poklice a žádný Policajt na cestě nebude chtít při kontrole stavu tyto sundat. Mohl by nastat problém až tehdy, pokud by ti vycházelo mít další STK v zimním období. (Vzpomeňme si jen na záběry ze zimní třeba Finské Rallye, jak vypadají soutěžáky na těch úzkých zimních
kolech......)
Re: Další otvor na disku
Napsal: 22 říj 2016, 17:36
od zdena
Hele 5,5J x 14 ET49 je normálka regulérní rozměr disků pro Fkovou Astru/Kadett. Té dirky navíc si vůbec nevšímej,pokud jsou všechny disky rozměrově stejný.
P.S.: tak třeba já mám v TP psáno:
5,5J x 14 ET 39
a pak:
5,5J x 14
6J x 15
6J x 16
zális 39 až 49 mm