Stránka 1 z 1

na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 11 srp 2009, 11:27
od martin148
ahoj,

v predu som mal zle nastavenu geometriu, zbiehavost bola vatsia ako mala a zjazdil som si letné predne gumy na vonkajsej strane. Chcem ich dat dozadu, je to dobrý nápad? Ak nie prečo? Alebo kupit rovno nové? Stred a vnútro pneumatiky ma ešte dezen okolo 5mm akurát vonk. kraj sa blíži k 1,6. díki moc za kadý názor

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 11 srp 2009, 11:32
od Hrabo68
Měl sem stejný problém ale sjel sem jich na vnitřní straně.Měl sem je sjeté víc než pod 1.6 mm a dostal sem pokutu 2000 kč. :cry: tísíc za každé kolo. :x Udělal sem geometrii a koupil nové gumy. Staré zahoď

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 11 srp 2009, 11:32
od Mike.S
nevím jak u vás na SK, ale u nás za to dotaneš pokutu, když Tě s tím chytnou policajti

edit: Hrabo68 byl rychlejší :D

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 11 srp 2009, 11:42
od m1lan
Mám podobné gumy, akurát že neboli jazdené na mojej astre. Chcem už túto sezónu vydržať a na rok by som chcel nové :)
Ale keď pozerám tie ceny, vidím že lacné to nebude :roll:

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 12 srp 2009, 13:53
od martin148
min hlbka dezenu je 1,6 a tam kde su viac zjazdene to nieje menej ako 1,6 tak na pokutu by to este nemalo byt. Skor ma zaujima aky to ma vplyv na jazdne vlastnosti ked dam tie gumy dozadu. Ak tam je vobec nejaky vplyv...

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 02 říj 2009, 17:07
od Pico
Vplyv na jazdné vlastnosti to nebude mať žiaden. Ale na novú sezónu by som s nimi rozhodne nepočítal.

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 05 říj 2009, 15:44
od lars2
Vliv na jízdní vlatsnosti to mít bude, zejména na mokru. Není totiž zajištěn ideální odvod vody. Říkal týpek v pneuservise. Krom pokuty si říkáš ještě o jeden malér a to jsou ložiska kol. Při větších rychlostech dochází ke zvýšení vibrací a tím pádem namáháni uložení kol. Opět tvrdil týpek a mám vlastní zkušenost. Na zimních pneu to není tak markantní, protože kola mají měkčí směs gumy, která je poddajnější.

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 10 říj 2009, 22:29
od wladyk
V rámci úspor se to přezouvalo na disku sjetým dovnitř a hodilo na zadek. Pokud vím, nikdo s tím neměl problém. Nová je samozřejmě lepší.

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 12 říj 2009, 08:38
od lars2
Jenomže vibrace nemizí, ale přenášejí se na náboj zadního kola a tím pádem na ložiska a brzdy. V každém případě bych minimálně zvolil takový způsob jízdy, při kterém vibrace nebudou natolik intenzivní, aby mohly mít vliv na výše uvedené díly.

Je potom taky otázka, jestli člověk ušetří. Ložiska kol vyjdou asi jako nové pneu..., myslím. Kdyžtak mě opravte.

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 12 říj 2009, 08:47
od Trdlo
Jedno ložisko - tedy v případě astry a Zafiry náboj, stojí tolik jako 2-3 nové pneu... :D

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 12 říj 2009, 09:48
od lars2
Takže pak je jasné, jestli se vyplatí takto "šetřit". Krom toho jsou tu ty zhoršené jízdní vlastnosti vlivem snížené adheze.

Díky Trdlo.

Re: na krajoch zjazdene pneu, do zadu => ano či nie?

Napsal: 17 říj 2009, 17:35
od Pico
Lars 2, ak som si dobre prečítal ten príspevok, tak sa píše, že má zjazdené letné pneu z vonkajšej strany ale hĺbka dezénu na zjazdených okrajoch je ešte 1,6 mm. Ak ich dá dozadu a má predpísanú hĺbku dezénu, pokuty sa báť nemusí. Je čas prezúvať na zimné, tak si myslím, že to do toho prezutia kľudne môže dojazdiť, bez toho, aby si zničil ložiská, ak nejde na sever európy a späť. A vplyv na jazdu, nehnevaj sa, ak má len na okrajoch ešte aspoň 1,6 mm, tak nijako sa mu to neprejaví / nepocíti to /, pri normálnom jazdení. Samozrejme na budúcu sezónu v kľude vybrať nové pneu.