Vyber si dle toho co máš v techničáku. Pokud máš 15" ráfky, tak 185/65 R15, nebo 195/60 R15. Dříve platilo, že užší pneu na zimu jsou výhodou, dnes se situace obrátila. Takže je to na Tobě. Teď už jenou sehnat dobré a levné pneu a zima Tě nemůže překvapit!
Zajímalo by mě, které jsou levné a dobré. Měl jsem Klébry, Dunlopy, Barumy, Kormorány (nebo jak se to píše) atd, ale stejně jsem nakonec skončil u Mišáku a s těma jsem teprve max spokojenej.
no ja uz sem se prave pred tim poohlizel po 185, normal tam mam 195, takze sem byl rozhodnutej pro 185 ale ted sem na vaskach ale zas to takovej rozdil bejt nemuze ne, no asi pudu do tech 185 stejne
Opel Astra G 5dv Hatchback 1,6 16V ,Z16XE, 74kw , r.v. 2001
Kdysi se říkal že čím tenší guma na zimu - tím lépe, ale to platí jen ve sněhu a jelikož cesty ve městech jsou většinou uklizne tak bohatě vyhovuje na zimu rozměr 195/60 R15 - ohledně těch 205 na 15 zaleží jestli se ti tam vlezou a nezapomeň že to druhé je poměr abys pak nedřel
gErda píše:mate zimaky na plechacich nebo si to davate na alu co mate letni, furt premejslim jestli to mam vzit i s plechacema nebo ne
Vem i s plechama..za chvíli se ta investice vrátí. Jedno přezutí cca 500,- při přezouvání 2x ročně (což předpokládám) to je hned litr za rok úsora. Nehledě na chudáky alu, které budou po zimě hezky "slané"
Ty 205ky budou na zimu asi zbytečně drahý. A asi jejich vlastnosti ani nevyužiješ.
Vzhledem k tomu, že 185ky jsou o 10 mm užší, budou i o malinko víc schovaný v karoserii.
Tady na to pluhaři hází bobek, tak já raději jezdím na tenčích gumách. Líp proráží ve sněhu stopu. Co se týká těch plecháčů nebo elektronů? Tak na zimu plech (nebo levný elektron) a na léto drahý elektron.