Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
-
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 12 úno 2008, 13:52
- Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
ked uz ide o opotrebenie rozdiel vo velkosti nieje cize 17 a 18 nieje skoro ziadny rozdiel ide o treciu plochu gum cize ked si da niekto aj na sestnastky gumy s rozmerom 225 tak to opotrebeniu bude urcite vacsie ako na rozmere 205 alebo 195 aj ked su to len 16ky . Ak sa nemylim ak hej tak ma poopravte dalej zalezi aj od vahy disku plechace su urcite lahsie ako niektore disky z hliniky aj to ma vplyv na opotrebenie podstate vsetko ma vplyv na opotrebenie tak to nerozoberajte dajte si co je podla vasej chuti a co mate radi. Ja osobne od mojej astry komfort ocakavat nechcem ked ma stelovaci podvozok a 18ky sportove sedacky sparco atd. na komfort mam ford Mondeo 2001 Ghia takze je to kazdeho osobna vec. a co som sa dopocul robila sa pre nemecky trh neaka specialna edicia astrag coupe s 18 v serii aspon co som pocul
TAKZE VERDIKT KAZDEMU CO SEDI A NECH MU JE PRIJEMNE JAZDENIE
TAKZE VERDIKT KAZDEMU CO SEDI A NECH MU JE PRIJEMNE JAZDENIE
- Reklama
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
Majesty: No ono ale auto, který jde z fabriky na 17" kolech je na to uzpůsobený, nejsem fyzik, nezpočítám Ti samozřejmě jak rychle se udělá ložisko v náboji na 15 a jak rychle na 18, ale že to bude rychlejší, o tom nepochybuju, vždyť jde o jednoduchý princip páky, ono co se týká těch ložisek, už jim vadí to, že se dávají kola s menším ET, nebo podložky....
Zpět k věci, auto na velkých kolez z fabriky má uzpůsobené tlumiče, pružiny, jiná je stabi tyč a spousta dalších dílů, jak tu lidi argumentujou, vždyť na opc se to dává, tak si prohlídněte ale taky katalogy náhradních dílů, proč si myslíte, že se díly liší i jen v případě rozdílné motorizace a tudíž váhy auta? Vše souvisí se vším....
A navíc, Majesty, u tebe se nad 18" nikdo nepozastaví, když je máš na kupé, ale caravan nebo hatch je o něčem jiným....
Ale jak tu už bylo uvedeno, je každýho věc co si tam dá a jaké jízdní vlastnosti pak díky tomu bude mít. Nechci tu rozdmýchávat nějaký flame. A že jsem napsal, že se pod Markův příspěvek klidně podepíšu, to si klidně rejpněte, nic to na tom nezmění, prostě s ním souhlasím.
A nakonec, mně je jedno co tam kdo má, ale když se tu někdo zeptá, jestli mu tam něco půjde, dacet lidí mu odpoví že ne a on to tam stejně narve.... co dodat. Jsou to Vaše lemy, Vaše gumy, Vaše tlumiče a hlavně Vaše peníze, které pak sypete do zbytečných oprav.
Zpět k věci, auto na velkých kolez z fabriky má uzpůsobené tlumiče, pružiny, jiná je stabi tyč a spousta dalších dílů, jak tu lidi argumentujou, vždyť na opc se to dává, tak si prohlídněte ale taky katalogy náhradních dílů, proč si myslíte, že se díly liší i jen v případě rozdílné motorizace a tudíž váhy auta? Vše souvisí se vším....
A navíc, Majesty, u tebe se nad 18" nikdo nepozastaví, když je máš na kupé, ale caravan nebo hatch je o něčem jiným....
Ale jak tu už bylo uvedeno, je každýho věc co si tam dá a jaké jízdní vlastnosti pak díky tomu bude mít. Nechci tu rozdmýchávat nějaký flame. A že jsem napsal, že se pod Markův příspěvek klidně podepíšu, to si klidně rejpněte, nic to na tom nezmění, prostě s ním souhlasím.
A nakonec, mně je jedno co tam kdo má, ale když se tu někdo zeptá, jestli mu tam něco půjde, dacet lidí mu odpoví že ne a on to tam stejně narve.... co dodat. Jsou to Vaše lemy, Vaše gumy, Vaše tlumiče a hlavně Vaše peníze, které pak sypete do zbytečných oprav.
END
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
A to je přesně to, na co jsem poukazoval. Jestli je rozdíl v dílech u Astry na 15 a na 17. A jak veliký v použitém materiálu nebo vyztužení. Samozřejmě jestli je jiná náprava, tlumiče apod., pak nemáme co řešit. Pokuď někdo zachová velikost kola, ale změní ET, je jasné, že je to větší zátěž. Mě šlo jen o ten rozdíl u jednotlivých modelů. Jako mám třeba já. Origo mám 16 a dal jsem 18, ale vím, že novější coupe se prodávali i na 17. Takže mi šlo o to, jestli i v tom je rozdíl. Mezi mojí nápravou a nápravou na jiném se 17. Rozhodně jsem nechtěl vyvolávat nějakou hádku. Jen jsem zvolil pohled z trochu jiné strany a předhodil ho do diskuse. Od toho tu snad jsme. Nebo néééé?
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
Tak jako tak si tam stejně každý dá, co chce. Je to na svobodné vůli každého z nás. Stejně pochybuju, že si to auto každý nechá tak dlouho, aby se něco projevilo.
EDIT: Jen ještě pro pořádek musím napsat, že u výše napsaného příspěvku jsem nevzal v potaz rozdíl v namontovaných např. tlumičích a pružinách v závislosti na použitém motoru a potom pokud je takový rozdíl i třeba v tloušťce použitých dílů na nápravách nebo jejich vyztužení, pak samozřejmě výměna sériových 15 za 18 je naprostá blbost.
EDIT: Jen ještě pro pořádek musím napsat, že u výše napsaného příspěvku jsem nevzal v potaz rozdíl v namontovaných např. tlumičích a pružinách v závislosti na použitém motoru a potom pokud je takový rozdíl i třeba v tloušťce použitých dílů na nápravách nebo jejich vyztužení, pak samozřejmě výměna sériových 15 za 18 je naprostá blbost.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
ja jsem auto koupil uz s 215/40 R17 a uplna spokojenost. Jasne, ze kdyz tam hodim na zimu 195/50 R15, tak to neni tak tvrdy, ale je to zase jiny. Ted jen resim jak ty 17" nechat napsat do technicaku Mam tam napsany jen 195/60 R15. Neporadite mi ne nekdo? chtel bych jezdit s cistym svedomim a mit to v technicaku...
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
Na to už tady je taky téma. Zkus funkci hledat. Musíš mít od kol typový list, že jsou schválené. Pokud ne, musíš na Opela, tam ti dají papír, pokud schválí ten rozměr na tvůj model a s tím pak na zápis do TP. Ale ještě se porozhlédni, nevím, jestli jsem dodal úplně přesné info, ale tak nějak to je.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Re: Rafky 8*18 s pneu 225/40 na coupe
Podvozek Astry byl vyvíjen pro 14-15-16“ kola. Ale protože vše je navrženo s určitou rezervou, bylo možno použít u „performance“ variant, tedy Coupe Turbo a OPC 3dv., 17“ kola s pneu 215/40. Pro OPC karavan (protože je těžší) byly zvoleny pneu 215/45. Tyto rozměry byly vybrány inženýry, konstruktéry a testovacími jezdci Opelu po ujetí mnoha tisíců kilometrů a zkoušení dalších rozměrů jako nejvhodnější pro danou variantu. Myslí si snad tady někdo o sobě, že je chytřejší a zkušenější než oni? 18“ kola s pneu 225/35 byly až u novějších ročníků pouze na přání pro ty (stejně jako u současné BMW 3 19“ kola), kterým se líbily natolik, že jim nevadili horší jízdní vlastnosti, komfort a zvýšené opotřebení celého auta.
Tato výměna názorů mi stále více připomíná klasické pořekadlo jeden o voze, druhý o koze. Ve svých dřívějších příspěvcích jsem to myslím vysvětlil dostatečně, pokud to někdo nechce pochopit, tak to zkrátka nepochopí. Nicméně si stačí (poctivě) přečíst testy aut v odborných časopisech od, řekl bych, zkušených redaktorů. Tam je toho o nevhodnosti použití velkých kol (připomínám – to, co je velké pro jedno auto, nemusí být velké pro druhé) a supernízkých pneu na běžných a nerovných silnicích napsána spousta.
Aby bylo jasno, i mě se líbí velká kola (18“ na Astře), ale jejich použití by, pro mě, nesmělo být na úkor jízdních vlastností atd. Samozřejmě ať si každý dá na auto co chce, já jen chtěl tuto problematiku trochu osvětlit těm, kteří si nejsou jisti dle jakých kritérií kola vybírat. Dál se rozepisovat nebudu, jen použití 18“ kol na Astře ve srovnání s (nejen dle mého názoru) maximálním použitelným rozměrem 215/40 R17, 205/45 R17 nebo 215/45 R17 shrnu v následujících faktech:
Výhody:
- lepší jízdní vlastnosti na perfektních silnicích za sucha
- lepší (mnohem) celkový vzhled auta
Nevýhody:
- horší jízdní vlastnosti na běžných silnicích za sucha i mokra
- horší jízdní vlastnosti na perfektních silnicích za mokra
- horší komfort
- větší neodpružená hmotnost (o 2-3 kg na kole)
- snížená životnost tlumičů, uložení tlumičů, silentbloků ramen i stabilizátoru, táhel stabilizátoru, čepů řízení, kulových čepů ramen, ložisek kol, pružných uložení nápravnice i motoru atd.
- mnohem větší riziko naražení a zkroucení ráfku
- vlivem větších rázů více vrzání a dalších pazvuků v interiéru i celé karoserii
Všem zdar, ať mají na autě co chtějí.
Brhy: Tak třeba 225/45 R16 zatěžuje auto rozhodně méně než např. 205/40 R17 či 215/35 R18. Důležitějším parametrem (v otázce zvýšeného opotřebení zejména podvozkových částí) než šířka pneu je výška jejího profilu: 225/45 R16 – 101 mm, 205/40 R17 – 82 mm, 215/35 R18 – 75 mm.
Majesty: Pouze Coupe Turbo a OPC mají zesílené silentbloky předních ramen.
Tato výměna názorů mi stále více připomíná klasické pořekadlo jeden o voze, druhý o koze. Ve svých dřívějších příspěvcích jsem to myslím vysvětlil dostatečně, pokud to někdo nechce pochopit, tak to zkrátka nepochopí. Nicméně si stačí (poctivě) přečíst testy aut v odborných časopisech od, řekl bych, zkušených redaktorů. Tam je toho o nevhodnosti použití velkých kol (připomínám – to, co je velké pro jedno auto, nemusí být velké pro druhé) a supernízkých pneu na běžných a nerovných silnicích napsána spousta.
Aby bylo jasno, i mě se líbí velká kola (18“ na Astře), ale jejich použití by, pro mě, nesmělo být na úkor jízdních vlastností atd. Samozřejmě ať si každý dá na auto co chce, já jen chtěl tuto problematiku trochu osvětlit těm, kteří si nejsou jisti dle jakých kritérií kola vybírat. Dál se rozepisovat nebudu, jen použití 18“ kol na Astře ve srovnání s (nejen dle mého názoru) maximálním použitelným rozměrem 215/40 R17, 205/45 R17 nebo 215/45 R17 shrnu v následujících faktech:
Výhody:
- lepší jízdní vlastnosti na perfektních silnicích za sucha
- lepší (mnohem) celkový vzhled auta
Nevýhody:
- horší jízdní vlastnosti na běžných silnicích za sucha i mokra
- horší jízdní vlastnosti na perfektních silnicích za mokra
- horší komfort
- větší neodpružená hmotnost (o 2-3 kg na kole)
- snížená životnost tlumičů, uložení tlumičů, silentbloků ramen i stabilizátoru, táhel stabilizátoru, čepů řízení, kulových čepů ramen, ložisek kol, pružných uložení nápravnice i motoru atd.
- mnohem větší riziko naražení a zkroucení ráfku
- vlivem větších rázů více vrzání a dalších pazvuků v interiéru i celé karoserii
Všem zdar, ať mají na autě co chtějí.
Brhy: Tak třeba 225/45 R16 zatěžuje auto rozhodně méně než např. 205/40 R17 či 215/35 R18. Důležitějším parametrem (v otázce zvýšeného opotřebení zejména podvozkových částí) než šířka pneu je výška jejího profilu: 225/45 R16 – 101 mm, 205/40 R17 – 82 mm, 215/35 R18 – 75 mm.
Majesty: Pouze Coupe Turbo a OPC mají zesílené silentbloky předních ramen.
Astra Coupé Turbo