Stránka 1 z 1
Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 14:02
od MArtyCZ
Zdravím lidičky. Potřeboval bych menší pomoc, pokud by někdo odsud věděl. Astra F, r.v. 1996, 1.7TD. První věc je, že nefunguje ventilátor chlazení, ale ten pořešíme, to bude nejspíš žvýknutý drát nebo kaput čidlo/motorek ventilátoru.. Další věc je nejspíš elektrika/elektronika. Když nastartuju, nejede otáčkoměr a altík dobíjí, nebo spíš nedobíjí, 12,4V a po jízdě už auto člověk nenastartuje. Když ale člověk nechá auto aspoň pět minut brblat, rozjede se otáčkoměr a altík dobíjí v pořádku. Kde je tedy chyba?
Kostření, zkrat, RJ?
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 14:07
od marwi
Urcite hladaj chybu v alternátore.
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 14:12
od MArtyCZ
Ok. Chtěli jsme vyměnit regulátor i s uhlíky, ale divné je, že když to chvíli brble a naskočí otáčkoměr, tak je všechno v pořádku. Mrknem na to tedy, až bude čas.
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 14:37
od Fritol
neni to isuzu motor ? mrkni jak na tom je baterka protoze myslim ze ty isuzu po nastartovani par minut dožhavujou... tudiš to par min nestiha dobíjet altik...
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 14:45
od marwi
to fritol : Mam Isuzu a nainstalovany voltmeter koli muzike. Na viac ako 13 V to trva po starte par sekund max. 5 . To ze prizhavuje je pravda , ale altik to musi stihat , ved na zhaveni je 70 A poistka a altik je 100 A . Je pravda ze kratko po starte kolise trochu napatie cca 0,5 V , ale nie pod 13 V , aj to len na volnobehu...
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 22 srp 2010, 15:05
od MArtyCZ
Baterka je dobrá. Dolitá, měřili jsme zátěžákem a drží hodně dlouho, jen prostě altík nedobíjí, pokud nejede otáčkoměr. Řemeny jsme měnili a dopínali, ale žádná změna, takže leda mrknem na ten altík no
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 23 srp 2010, 12:26
od Luboš X17DTL
U mé bývalé F 1,7TD (X17DTL) mi po nastartování při zvýšených otáčkách pískal klíňák na altíku, po cca 15s přestal.Taky při tom otáčkoměr ukazoval cca 500 ot./min. Je to jev, kdy je klíňák už ojetý a žhavení dožhavuje ještě nějakou dobu po startu. Potom byl klid. Na zkoušku jsem vytáhl po startu pojistku žhavení a otáčkoměr naskočil okamžitě. Možná se ti zdá, že ti altík jede, ale jede ti třeba jen klíňák a řemenice na altíku stojí. Tak si to pořádně prověř.
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 24 srp 2010, 23:03
od MArtyCZ
Řemeny jsme měnili oba, právě i ten na altíku. Napnutý by měl být dost, je tu nějaký DoDo napínák, ale relativně funguje. Ještě další možnost je prý kostření motoru. Uvidím, mrknem na to ještě. Každopádně díky
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 24 srp 2010, 23:04
od Fritol
marwi píše:to fritol : Mam Isuzu a nainstalovany voltmeter koli muzike. Na viac ako 13 V to trva po starte par sekund max. 5 . To ze prizhavuje je pravda , ale altik to musi stihat , ved na zhaveni je 70 A poistka a altik je 100 A . Je pravda ze kratko po starte kolise trochu napatie cca 0,5 V , ale nie pod 13 V , aj to len na volnobehu...
i v zimě ?
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 25 srp 2010, 06:59
od Luboš X17DTL
MArtyCZ píše:Řemeny jsme měnili oba, právě i ten na altíku. Napnutý by měl být dost, je tu nějaký DoDo napínák, ale relativně funguje. Ještě další možnost je prý kostření motoru. Uvidím, mrknem na to ještě. Každopádně díky
A dodatečné ukostření altíku jsi udělal?
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 25 srp 2010, 07:08
od marwi
To fritol : Myslim ze aj v zime , ale uz si presne nepamatam. Viem , ale ze kontrolka zhavenia svieti , len ked je poriadna zima...
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 25 srp 2010, 20:28
od MArtyCZ
Kostření pořešíme, nejspíš v tom bude nějaký poser. Děkuju zatím
Re: Astra F 96 1.7TD, elektrika/elektronika
Napsal: 27 srp 2010, 18:28
od MArtyCZ
Pardon za doublepost, ale... nejspíš můžete lock, Astra půjde do šrotu, jak to tak vypadá... Dneska jsem dojel do Brna a začalo něco hnusně dřít. Vypadalo to na altík, který je mimochodem odepsaný nakonec, tak jsme ustřihli řemen, jenže... Jde to buď ze serva, nebo v horším případě z motoru (oleje je dost), takže tohle byl vážně akorát danajský dar... díky za pomoc