Stránka 1 z 3

EGR ventil na ASTRE G 1.7TD - X17DTL r.v.98

Napsal: 05 kvě 2006, 12:41
od senemi
Zdravím.
Pri ustálenej jazde sa mi rozsvieti kontrolka elektroniky motora, vtedy auto nemá výkon. Ak ju dlho nenechám svietiť a pridám plyn, zhasne a ide ok. V servise na diagnostike zistili zlý signál ventilu EGR. Vyčistili mi to, znovu zdiagnostikovali a že je to ok. Ale neprišiel som ani domov a znovu to isté. Je to určite EGR ventil, nemôže to byť jeho elektronický ovládač? Nerad by som menil, čo nemusím - ale v servise im ide o opak.
:?: Nemá niekto skúsenosti s EGR ventilom či neexistuje finta na oklamanie alebo ako sa to dá riešiť? :?:

Napsal: 05 kvě 2006, 13:39
od Luky

Gary

Napsal: 07 kvě 2006, 09:19
od Gary
Vyměň váhu vzduchu a budeš koukat jak to bude makat.Měl jsem to samé u opla EGR nebo magnetický ventil ,ale skutečnost byla jiná.Od výměny váhy jsem kontrolku neviděl.

Re: Gary

Napsal: 09 kvě 2006, 08:39
od senemi
Gary píše:Vyměň váhu vzduchu a budeš koukat jak to bude makat.Měl jsem to samé u opla EGR nebo magnetický ventil ,ale skutečnost byla jiná.Od výměny váhy jsem kontrolku neviděl.
Dík za radu, Gary. Ale váhu vzduchu som vymenil asi pred mesiacom, vtedy to vôbec neťahalo. Váha vzduchu je nová. Teraz na diagnostike v Opli zistili "nesprávny signál ventilu EGR". Zatiaľ som ho nemenil -stojí v Opli okolo 11000Sk. Skúsil som odpojiť ovládaciu hadičku od elektroniky riadenia EGR ale tiež sa kontrolka rozsvieti ako pred tým-preto ma napadlo, či je to určite EGR ventil alebo niečo iné.
PS-tiež mám caravan.

Gary

Napsal: 10 kvě 2006, 08:12
od Gary
Já jsem to hledal asi půl roku.Začal jsem u EGR pak mag. ventil a skončil jsem u vývěvy.Koukni se jestli nemáš olej v podtlakové trubičce od vývěvy.Jestli ano tak musíš vyčistit mag.ventil,a dál k tomu egru.Ten když demontuješ z motoru,tak zkus ůsty nasát podtlak a chvíli podržet.Nesmí propouštět ,jinak je vadná membrána.Zatím zdar.

Napsal: 11 kvě 2006, 15:31
od senemi
Ten EGR som mal vymontovaný. Má tenkú trubku na ktorú sa nasadí hadička z el. ovládania toho EGR-stlačil som ventil a túto trubku som prstom upchal. Ventil som pustil a držal, neprepúšťal-až keď som uvolnil trubku, rýchlo vrátil sa do pôvodnej polohy. Na EGR zospodu je ešte jedná mala dierka asi priemeru 1mm (zo spodu toho klobúku v telese EGR-alebo ako to nazvať). Keď som stlačil ventil a upchal prstom túto maličkú dierku, ventil sa veľmi pomaly vracal späť do pôvodnej polohy - tam to prepúšťalo. Ale rúrka, kde je podtlakové ovládanie na EGR to neprepúšťalo. Neviem, či tá malá dierka je niejaka bezpečnostná alebo či aj tá by mala udržať ten ventil :?: Na diagnostike hlásilo chybu P0400 - nesprávny signál ventilu EGR.
Skúšal som aj odpojiť podtlakovú hadičku na ovládanie EGR aj ju upchať aj s EGR ale nič nepomôhlo. Robilo to to isté. Nemôže byť chyba aj v tom el. ovládaní EGR :?:
Zatiaľ dík.

Gary

Napsal: 12 kvě 2006, 07:13
od Gary
Tak EGR je asi dobrej,teď bych stejně vyčistil ten ovládací ventil,profoukat a vyčistit .

Re: Gary

Napsal: 16 kvě 2006, 15:12
od senemi
Gary píše:Tak EGR je asi dobrej,teď bych stejně vyčistil ten ovládací ventil,profoukat a vyčistit .
Včera som zaslepil nasávanie z výfuku do EGR. Teraz do EGR nejdú výfukové plyny a robí to stále to isté-nepomohlo to. Skúsil som aj odpojiť hadičky medzi EGR a ovládaním EGR aj som ich skúsil upchať, vždy som aj odpojil baterku aby sa vymazali chyby z pamäte a robí to stále, nič nepomohlo.
Gary, píšeš že vyčistiť ten ovládací ventíl - dá sa rozobrať alebo ako ho vyčistiť?

Gary

Napsal: 17 kvě 2006, 17:16
od Gary
Já jsem ho prolejval tech.benzínem.Ale stále si myslím že je to váha vzduchu.Přesně co všechno děláš jsem taky dělal a nic nepomohlo až výměna váhy.Taky všichni radily že to váha není(i v opelu) a nalonec to bylo ono.Řešil jsem to asi 7 měsíců a byl z toho na prášky.

Re: Gary

Napsal: 18 kvě 2006, 10:51
od senemi
Gary píše:Já jsem ho prolejval tech.benzínem.Ale stále si myslím že je to váha vzduchu.Přesně co všechno děláš jsem taky dělal a nic nepomohlo až výměna váhy.Taky všichni radily že to váha není(i v opelu) a nalonec to bylo ono.Řešil jsem to asi 7 měsíců a byl z toho na prášky.
Váhu vzduchu mám novú - menená 03/2006. EGR som čistil štetcom namočeným v techn. benzíne, aj som tam strekol WD, konkor, a stále nič...počul som aj o niečom ako simulátor EGR ventilu alebo prepojením určitým odporom na oklamanie RJ - ale neviem presne kde čo a ako. Nevie niekto hodnoty alebo postup? Skusil som fuknuť do hadičky ovládania EGR a aj vycucať vzduch. Bolo počuť ako sa tam niečo pohlo, keď to bolo na doraze, zvyšok vzduchu jemne prepúšťalo (aj pri vycucaní prepúšťalo). Pomôhlo by mi nájsť niekoho v okolí Bratislavy, kto má motor X17DTL a vymeniť na chvíľu s ním ovládač prípadne EGR ventil, či je to určite ono a potom kdesi zohnať. Výmena ovládača cca 2 min., EGR ventila cca 4 min., prípadne keby mal niekto na predaj ale pred kúpou s možnosťou odskúšať.

Re: Gary

Napsal: 21 kvě 2006, 10:27
od PIKI
EGR maju aj benzinaky??? ak spravne citam tak asi ano , ale mne do neho neide ziadna hadicka len nejaky kablik.

Re: Gary

Napsal: 21 kvě 2006, 11:55
od Návštěvník
PIKI píše:EGR maju aj benzinaky??? ak spravne citam tak asi ano , ale mne do neho neide ziadna hadicka len nejaky kablik.
Podtlakové hadičky k EGRu maj Kadetty, ty to máš řízený ECUkem.

Re: Gary

Napsal: 21 kvě 2006, 11:58
od Návštěvník
Anonymous píše:
PIKI píše:EGR maju aj benzinaky??? ak spravne citam tak asi ano , ale mne do neho neide ziadna hadicka len nejaky kablik.
Podtlakové hadičky k EGRu maj Kadetty, ty to máš řízený ECUkem.
Mluvim o benzíňáku.....

Napsal: 21 led 2007, 12:57
od Dark
Zdar....Taky mi tohle dělá...Blikne ikonka závada motoru,když přišlápnu tak zase zhasne...Servisák mi řekl že musím vyměnit vývěvu,že mám malej podtlak,tak nefím..?

X1.7DTL

Napsal: 21 led 2007, 20:39
od Gary
Semi,zkus ještě odšroubovat víko vývěvy a jestli je zevnitř vydřené tak ho zabruš kroužením na jemném šmirglpapíru pod vodou (je to na broušení pod lak asi č.300-600)Tím by vývěva měla výce cucat.