Čerpadlo VP44
Napsal: 12 říj 2007, 19:37
Dovoluji si založit téma o čerpadle VP44, protož toto jistě bude zajímat více vlastníku dieslových motorů než jenom mě. Pokud máte někdo nějaké zajímavé informace o tomto produktu firmy bosch, tak to sem prosím přihoďte. Možná by nebylo špatné, pokud máte i dobré kontakty a reference na nějaké zdroje, repase, servisy a opraváře, tak je sem vložte a pomůže tak i ostatním.
Hodně informace je získaných z internetu, takže k nim i tak přistupujte.
Auta a ostaní mechanizace osazená tímto čerpadlem.
Auta
AUDI A4 2.5 TDI V6
AUDI A6 2.5 TDI V6
AUDI A8 2.5 TDI V6 (150,155,180PS)
BMW 320d (136PS)
BMW 520d (100PS)
Dodge RAM 5.9l (235PS)
Ford Fiesta 1.8 DI
Ford Focus 1.8 TDDI
Ford Mondeo 1.8 TDDI
Ford Mondeo 2.0 TDDI (90,115PS)
Ford Maverick 2.7TD
Ford Transit Connect 1.8 TDDI (75PS)
Ford Transit 2.0 TDDI
Ford Transit 2.4 TDDI
Ford Tourneo 1.8 TDDI
Ford Tourneo 2.0 TDDI
Honda Accord, Civic, Aero Deck 2.0 TDI (105, 110PS)
Mazda 323F 2.0 DiTD (90, 100PS)
Mazda 626 2.0 DiTD (90, 100, 110PS)
Mazda Premacy 2.0 DiTD (100PS)
Mitsubishi Galant 2000 TD (90PS)
Nissan Almera 2.2 16V DiTD (110PS)
Nissan Almera / Tino 2.2 16V DiTD (114PS)
Nissan Primera 2.2
Nissan Patrol 3.0 DI-TD (158PS)
Nissan Navara 2.5 DITD (YD-25) (133PS)
Nissan Terrano II 3.0 TD (154PS)
Rover 25-45 2.0 iDT (100PS)
Saab 9-3 2.2 SE DiD (125PS)
Saab 9-3 2.2 TiD (115PS)
Skoda Superb 2.5 TDI (163PS)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (87PS)
Toyota Avensis TDE (90PS)
Toyota Hilux Tiger
Toyota Land Cruiser HJ100 4.2 TDI (205PS)
Toyota Land Cruiser LC90 3.0 TDE (Bosch) (125PS)
VW Passat 2.5 V6 TDI (150PS)
VW Pheaton 2.5 TDI (150PS)
VW T4 2.5TDI
Traktory
John Deere serie 6000 4,5 a 6,8l - modely - 6410, 6420, 6420S, 6520, 6620, 6810, 6820, 6910, 6920
Fendt Vario modely – 916 (180 PS) , 920 (210 PS) , 924 (240 PS), 926 (270 PS), 930 (300 PS), 5220E, 5250E, 6220E
New Holland TM190
New Holland TM175
JCB 3190
Lodní motory
John Dear 6068TFM75
John Dear 6068SFM50
Elektrocentrály
Norten Light - NL1066H2 (160 kW)
Norten Light - NL1066H3 (180 kW),
Naklaďáky
MAN D0834 LFL, 4.58L Euro 3 (140PS)
MAN D0834 LFL, 4.58L Euro 3 (180PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (280PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (220PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (245PS)
a určitě i další
Kde hledat pomoc v případě potíží
http://www.rada-bosch.cz/default.asp?id ... 72&idm=281
http://www.autokomi.cz
http://www.pas-zabreh.cz
http://www.iveco-strojservis.cz/servis- ... rvis-1.htm
http://www.bennettcars.cz/
http://www.auto-elektrika.eu
Na Slovensku
http://www.teoracing.sk
http://www.agat.sk
Pár rad pro co nejdelší životnost mechanické části čerpadla
-tankovat pouze kvalitní naftu, protože čerpadlo je touto naftou mazané
-používat aditiva do nafty na zvýšení mazivosti
-pravidelně měnit palivový filtr
-nikdy nesmí běžet čerpadlo nasucho bez paliva např. úplné vyjetím nadrže !
-při výměně palivového filtru musí být palivový filtr naplněn palivem, aby se do čerpadla nedostal vzduch
U motorů opel jsou vedení přebytečného paliva u trysek zaústěna do větve čerpání paliva. Netěsné zpětné vedení může tedy zapříčinit vzduch v přívodu do vysokotlakého čerpadla. Motor pak škube a v extremním případě nelze nastartovat. Toto je bohužel po čase bolest 2.0 a 2.2 motorů, a přítom náprava je jednoduchá - včasná výměna přepadových hadiček nebo tesnění pod vstřiky.
Do dieslových aster 2.0 se dávaly dva druhy čerpadel PSG5 a PSG16, které se liší umístěním řídících jednotk. U PSG5 je řídící jednotka umístěna v levém blatníku a PSG16 ji má již inegrovanou na čerpadle stejně jako 2.2 DTI (2.0 DTI modelový ročník 2003). U 2.0 DTI s PSG16 došlo k navýšení kroutícího momentu z 205Nm na 230Nm.
Podle servisních techniků řídící jednotka PSG16 není údajně tak náchylná na poškození jako starší typ, ale zase je problém s případnou opravou.
Spodní je PSG5 a horní PSG16
Český návod na opravu ŘJ PSG5 - pokud někdo zkušený do něčeho takového chce jít
http://uloz.to/2033893/oprava-elektroniky-vp44.pdf
Čerpadlo v servisní praxi
Popis a princip čerpadla
Odvzdušnění čerpadla
Další informace a nejen o čerpadle
Info o 2.0DI z tisku
Zaostřeno na vznětové motory opel
Výměna čerpadla u Dodge
http://gatewaydieselownersassociation.c ... ow_to=VP44
http://www.thoroughbreddiesel.com/bosch ... lation.htm
Zajimavá videa
http://www.youtube.com/watch?v=BUXHxXUd ... re=related
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... query=vp44
http://www.youtube.com/watch?v=Ba8LYLCcEas
Rozebrané čerpadlo
http://www.realdiesel.com/vp44pump.html
Demontáž a montáž
http://www.vp44diesel.de/disassembly
http://www.vp44diesel.de/assembly
https://www.shopdieselspecialists.com/k ... s.asp?ID=3
Plakát čerpadla
http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf
Články v angličtině
http://www.vp44diesel.de/list-of-cars
http://www.bluechipdiesel.com/injection ... lures.html
http://dodgeram.org/tech/dsl/ISB/Vp44.htm
Typ čerpadel, případně info o záměně za jiný typ
http://www.stokkingdiesel.nl/dbhtml/vppompen.html
Články o diagnostice
http://www.lbm.lt/vp44.htm
Software pro čtení chyb z čerpadla po k-line
http://uloz.to/2046079/vp44-eng.zip
http://www.auto-bk.ru/forum/index.php?s ... hl=cs&st=0
VP44 konektor
Zajimavé čtení na téma čerpadel a několikrát je tam zmiňované i to naše
http://www.agat.sk/domain/agat/files/pd ... 007_f8.pdf
Související obrázky
Na závěr bych chtěl také poděkovat SPINOVI a VOJKUVKA81 za poskytnuté podklady.
Hodně informace je získaných z internetu, takže k nim i tak přistupujte.
Auta a ostaní mechanizace osazená tímto čerpadlem.
Auta
AUDI A4 2.5 TDI V6
AUDI A6 2.5 TDI V6
AUDI A8 2.5 TDI V6 (150,155,180PS)
BMW 320d (136PS)
BMW 520d (100PS)
Dodge RAM 5.9l (235PS)
Ford Fiesta 1.8 DI
Ford Focus 1.8 TDDI
Ford Mondeo 1.8 TDDI
Ford Mondeo 2.0 TDDI (90,115PS)
Ford Maverick 2.7TD
Ford Transit Connect 1.8 TDDI (75PS)
Ford Transit 2.0 TDDI
Ford Transit 2.4 TDDI
Ford Tourneo 1.8 TDDI
Ford Tourneo 2.0 TDDI
Honda Accord, Civic, Aero Deck 2.0 TDI (105, 110PS)
Mazda 323F 2.0 DiTD (90, 100PS)
Mazda 626 2.0 DiTD (90, 100, 110PS)
Mazda Premacy 2.0 DiTD (100PS)
Mitsubishi Galant 2000 TD (90PS)
Nissan Almera 2.2 16V DiTD (110PS)
Nissan Almera / Tino 2.2 16V DiTD (114PS)
Nissan Primera 2.2
Nissan Patrol 3.0 DI-TD (158PS)
Nissan Navara 2.5 DITD (YD-25) (133PS)
Nissan Terrano II 3.0 TD (154PS)
Rover 25-45 2.0 iDT (100PS)
Saab 9-3 2.2 SE DiD (125PS)
Saab 9-3 2.2 TiD (115PS)
Skoda Superb 2.5 TDI (163PS)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (87PS)
Toyota Avensis TDE (90PS)
Toyota Hilux Tiger
Toyota Land Cruiser HJ100 4.2 TDI (205PS)
Toyota Land Cruiser LC90 3.0 TDE (Bosch) (125PS)
VW Passat 2.5 V6 TDI (150PS)
VW Pheaton 2.5 TDI (150PS)
VW T4 2.5TDI
Traktory
John Deere serie 6000 4,5 a 6,8l - modely - 6410, 6420, 6420S, 6520, 6620, 6810, 6820, 6910, 6920
Fendt Vario modely – 916 (180 PS) , 920 (210 PS) , 924 (240 PS), 926 (270 PS), 930 (300 PS), 5220E, 5250E, 6220E
New Holland TM190
New Holland TM175
JCB 3190
Lodní motory
John Dear 6068TFM75
John Dear 6068SFM50
Elektrocentrály
Norten Light - NL1066H2 (160 kW)
Norten Light - NL1066H3 (180 kW),
Naklaďáky
MAN D0834 LFL, 4.58L Euro 3 (140PS)
MAN D0834 LFL, 4.58L Euro 3 (180PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (280PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (220PS)
MAN D0836 LFL/LF 6.87 Euro 3 (245PS)
a určitě i další
Kde hledat pomoc v případě potíží
http://www.rada-bosch.cz/default.asp?id ... 72&idm=281
http://www.autokomi.cz
http://www.pas-zabreh.cz
http://www.iveco-strojservis.cz/servis- ... rvis-1.htm
http://www.bennettcars.cz/
http://www.auto-elektrika.eu
Na Slovensku
http://www.teoracing.sk
http://www.agat.sk
Pár rad pro co nejdelší životnost mechanické části čerpadla
-tankovat pouze kvalitní naftu, protože čerpadlo je touto naftou mazané
-používat aditiva do nafty na zvýšení mazivosti
-pravidelně měnit palivový filtr
-nikdy nesmí běžet čerpadlo nasucho bez paliva např. úplné vyjetím nadrže !
-při výměně palivového filtru musí být palivový filtr naplněn palivem, aby se do čerpadla nedostal vzduch
U motorů opel jsou vedení přebytečného paliva u trysek zaústěna do větve čerpání paliva. Netěsné zpětné vedení může tedy zapříčinit vzduch v přívodu do vysokotlakého čerpadla. Motor pak škube a v extremním případě nelze nastartovat. Toto je bohužel po čase bolest 2.0 a 2.2 motorů, a přítom náprava je jednoduchá - včasná výměna přepadových hadiček nebo tesnění pod vstřiky.
Do dieslových aster 2.0 se dávaly dva druhy čerpadel PSG5 a PSG16, které se liší umístěním řídících jednotk. U PSG5 je řídící jednotka umístěna v levém blatníku a PSG16 ji má již inegrovanou na čerpadle stejně jako 2.2 DTI (2.0 DTI modelový ročník 2003). U 2.0 DTI s PSG16 došlo k navýšení kroutícího momentu z 205Nm na 230Nm.
Podle servisních techniků řídící jednotka PSG16 není údajně tak náchylná na poškození jako starší typ, ale zase je problém s případnou opravou.
Spodní je PSG5 a horní PSG16
Český návod na opravu ŘJ PSG5 - pokud někdo zkušený do něčeho takového chce jít
http://uloz.to/2033893/oprava-elektroniky-vp44.pdf
Čerpadlo v servisní praxi
Popis a princip čerpadla
Odvzdušnění čerpadla
Další informace a nejen o čerpadle
Info o 2.0DI z tisku
Zaostřeno na vznětové motory opel
Výměna čerpadla u Dodge
http://gatewaydieselownersassociation.c ... ow_to=VP44
http://www.thoroughbreddiesel.com/bosch ... lation.htm
Zajimavá videa
http://www.youtube.com/watch?v=BUXHxXUd ... re=related
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... query=vp44
http://www.youtube.com/watch?v=Ba8LYLCcEas
Rozebrané čerpadlo
http://www.realdiesel.com/vp44pump.html
Demontáž a montáž
http://www.vp44diesel.de/disassembly
http://www.vp44diesel.de/assembly
https://www.shopdieselspecialists.com/k ... s.asp?ID=3
Plakát čerpadla
http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf
Články v angličtině
http://www.vp44diesel.de/list-of-cars
http://www.bluechipdiesel.com/injection ... lures.html
http://dodgeram.org/tech/dsl/ISB/Vp44.htm
Typ čerpadel, případně info o záměně za jiný typ
http://www.stokkingdiesel.nl/dbhtml/vppompen.html
Články o diagnostice
http://www.lbm.lt/vp44.htm
Software pro čtení chyb z čerpadla po k-line
http://uloz.to/2046079/vp44-eng.zip
http://www.auto-bk.ru/forum/index.php?s ... hl=cs&st=0
VP44 konektor
Zajimavé čtení na téma čerpadel a několikrát je tam zmiňované i to naše
http://www.agat.sk/domain/agat/files/pd ... 007_f8.pdf
Související obrázky
Na závěr bych chtěl také poděkovat SPINOVI a VOJKUVKA81 za poskytnuté podklady.