Stránka 1 z 2

Par otazek na diesel

Napsal: 03 říj 2007, 17:12
od kubula
Zdravim. Poohlizim se po "novem" aute, kombik v nafte, stary max 10 let (= 1998+), spotreba kolem 4-5l/100. Astra G Caravan 1.7D se stala jednim z horkych kandidatu. Poctive jsem prolezl asi prvnich 7 stranek temat o motorech, ale nenasel jsem vetsinu veci co bych rad, tak zakladam nove tema.

Pochopil jsem ze se delaly tri diesely, TD od Opela ktery se vyrabel 03/98-09/99 a ten je lepsi nebrat, DTI od Isuzu ktery se delal 10/99-01/03 (a je dobry??) a CDTI od ?? ktery se delal od 02/03 a dela se doted (a je jaky??)

0) Pochopil jsem to spravne ? :) Plati tyhle rocniky presne? Nepotkam v aute z roku 2002 stary TD motor? Autoinzeraty i bazary se s tim presnym oznacenim moc nemazou, nechce se mi jet pres pul CR podivat se na neco zbytecne...

1) Jak na prvni pohled bezpecne poznam jeden typ od druheho? Predpokladam ze to maji na viku motoru / na patych dverich, ale jeden nikdy nevi...

2) vyhody a nevyhody vsech tri typu motoru, ktery
z nich muze zrat az ten sileny litr oleje na 1000km, jen ten TD, nebo i ty dalsi?

3) Je nejaky zasadni rozdil mezi tim DTI a CDTI? (krome vykonu 55/59kW, kroutaku atd.) - predevsim ve spolehlivosti a spotrebe?

4) Co se kdy komu na tech dieslech pokazilo a pri cca kolika km? (trpi nejakym vseobecne znamym neduhem, jako napr. u VW 1.9 TDI odchazi vaha vzduchu apod.)

5) da se s temito motory rozumne cestovat s plnym autem (4-5 lidi, 4-5 baglu) a pritom nebyt brzda? Nepotrebuju litat po okreskach 150, po dalnicich 180 a ve meste trhat na semaforu pri rozjezdu dlazebni kostky ze zeme, ale nechci ani splhat dalnicni kopce v pravem pruhu za tri 70km/h :) ...

6) v recenzi na http://magazin.auto.cz/testy/opel-astra ... -2001.html se pise o realne spotrebe kolem 4l/ 100km
Je to realne? Ta verze Eco je jen nejaka limit serie, nebo to jsou vsechny ty DTI motory?

7) Kolik mate zkusenost ze tyhle auta zvladnou natocit km, nez se zacnou vazne sypat?

8) Rad bych auto tak kolem tech 100-150.000, co se za ty penize da koupit? Nepotrebuju kuzi a klima, staci mi ABS, aspon 2 airbagy, mlhovky, central, idealne palubni pocitadlo, a aspon predek v elektrice...

Diky moc za vsechny prispevky...

Diesel

Napsal: 03 říj 2007, 17:17
od KLF
Znám několik lidí, co Ti diesel Opel nedoporučí. :(

Napsal: 03 říj 2007, 17:31
od Chavron
Ja zasa poznam par ludi co ti opel diesel odporucia... :)

Co sa tyka 1.7 dieslu tak ti asi moc toho nepoviem sam mam ale 2.0DTi a som s nim velmi spokojny. Teda aspon co sa tyka tahu motora, dymivosti a spotreby. Myslim ze 1.7 motory maju o cosi mensi vykon...az na CDTI....ale ak nezhanas caravan (moj pripad) tak moze byt. najlepsie asi 17 DTi isuzu. Pocul som nan vacsinou same pochvaly.

Co sa tyka benzinu,mal som 1.4 od VW v G3. Stary ale dobry motor. Bolo to MPI a mal nabehane nieco cez 307 000 ked som ho pustil z ruky. nemozem sa nan stazovat, len vykonu vela nepobral. Moj sen je k benzinu sa vratit ale na benzin mam tazku nohu a nateraz mi to nevychadza. kazdopadne aj benzin aj nafta maju cosi do seba a debata o tomto bude na dlhe lakte, tak vas prosim nerozvadzajme co je lepsie ale snazme sa poradit.

prajem vela kilometrov s buducim dieselom :)

Napsal: 03 říj 2007, 18:15
od Marky
Hele isuzu jsou OK, rozdil DTI a CDTI je v tom, ze DTI ma jeste klasicke rotacni cerpadlo a CDTI uz je cammon rail znacky Denso. Take maji sve musky, teba v ridici jednotce motoru, ale neni to pravidlo a kazdy motor ma neco to by clovek musel chodit pesky. Pokud chces maloobjemovy diesel na pohodu s nizkou spotrebou, tak chybu neudelas.

Osobne bych asi sahl po DTI protoze common raily jsou prece jen vice nachylnejsi na kvalitu nafty a rozdil v vykonu motoru jsem nevidel.

Napsal: 03 říj 2007, 21:07
od fantoci22
0)Ty roky by tak měly odpovídat,v roce 2002 pouze DTI. 1)Když ten motor nepoznáš pohledem,tak podle techničáku a VIN kodu.Podle vinu poznáš přesně rok a podle výkonu typ motoru.TD-50kw,DTI-55kw a CDTI-59kw. 2)Mam najeto 175000km a olej mě to vubec nežere. 3a4)Bylo již řečeno. 5)Záleží jaky auto jsi měl do ted.Pokud nějakou 1.8 tak to DTI pro tebe bude asi slaby.Ja jsem vždycky jezdil jenom s 1.3,takže ja jsem spokojenej.Nemusíš mít strach,po dálnici se dá s plně naloženym autem jet v pohodě 130km/h a spotřeba dude lehce přes 5l. 6)POkud seženeš tu verzi ECO,tak to asi realny je.S DTI těch 4 je asi nerealny.Já jezdim ve 2lidech a 30% město za 4,9l,ale jezdim normálně,žádná divočina. 7)????? Jestli chceš usporny auto a trochu oželíš výkon, tak do DTI jdi,spotřebou se mu "at si říká,kdo chce co chce"těžko kdo vyrovná.CDTI do 150000kč těžko seženeš,DTI se sežene v pohodě. :wink:

Napsal: 04 říj 2007, 12:14
od fantoci22
Ještě jsem zapoměl,v žádném 1,7DTI myslim palubní počítač ani nenandeš.Ale nevím to 100%.Nebo máte ho někdo v 1,7DTI?

Nafta

Napsal: 05 říj 2007, 16:36
od Gary
Když jsem kupoval astru combi s motorem 1.7 DTL(OPEL 50KW) tak mě to dost lidí rozmlouvalo,ale protože jsem to auto znal a dělal na něm běžnou ůdržbu tak jsem ho nakonec od souseda koupil.Mám najeto 200000km (JÁ SÁM ASI 75000km) a neměl jsem zatím větší problémy.Samozřejmně jsem už měnil váhu vzduchu,rozvody,výfuk a dnes zadní tlumiče.Olej polosintetik každých 10000km,taky filtr paliva a oleje.Spotřeba oleje je stále nulová.Spotřeba paliva do 6 l. při plném zatížení.Motor má turbo a interkoller v žádném případě nejsem v provozu za brzdu.Než někdo tento motor zavrhne měl by se napřed svést!!! Už jsem viděl v servisu všechny motory vysypaný,tím chci říct že je to vše individuální,jak se ten kus povede a taky vše je o ůdržbě .

Napsal: 05 říj 2007, 17:20
od Troodon
hmm, pokial ti nejde o poistku tak ani 2.0 DI nie je nic proti spotrebe.. ja mam 2DI 60kW r99 a v pohode s plnym autom ludi na kopcovitom terene,nieco dialnica a mesto som jazdil za 4,5l nafty, podotkym ze som sa ani nesnazil velmi setrit palivo ale ani jazdit nad 140 ... zalezi na vodicovi ale ja sa na spotrebu u dvojlitra vobec stazovat nemozem.
V 2DI/X20DTL je elektronicky plyn takze som si tam supol tempomat,tiez sa to niekedy zide u starsich 1,7 to myslim nejde spravit.

Napsal: 05 říj 2007, 21:28
od Spin
1.7DTI - Isuzu byl taky můj favorit. Pak jsem se svezl v 2.0DTI a bylo to jasné. Rozdíl 20kW je dost. Pokud chceš šetřit tak 1.7, pokud se chceš i svést tak raději dvoulitr. Spotřeba nemusí být tak hrozná.

Napsal: 05 říj 2007, 21:46
od Marky
Asi tak nejak jsem dopadl jako Ty, ve firme v te dobe jsem jezdil s 1.7DTI a polskymi CDTI, takze jsem chtel zase isuzu , pak jsme si sli s manzelkou do autorizaku kupovat soucasnou astru a pujcili nam klice od 1.7DTI a 2.0DTI a nebylo nad cim vahat, ten rozdil ve vykonu me proste dostal a krom toho za temer stejne penize byl 2litr mladsi a lepsi vybava. V kazdem pripade 1.7 DTI a CDTI jsou dobra volba, pro toho komu vyhovuje klidnejsi styl jizdy a chce mit i slusnou spotrebu. Ted uz ale vim, ze pristi auto musi mit jeste vetsi vykon, protoze je to navykove :D .

Napsal: 05 říj 2007, 23:05
od Spin
Jo, jo, máš zatraceně pravdu. :)
Máš už nějaký typ?

Napsal: 06 říj 2007, 00:53
od Oťas
Marky píše: a pujcili nam klice od 1.7DTI a 2.0DTI a nebylo nad cim vahat,.
Tak to by bylo jasné rozhodnutí i pro mně... :wink:

Napsal: 06 říj 2007, 05:48
od Marky
Spin píše:Jo, jo, máš zatraceně pravdu. :)
Máš už nějaký typ?
Typ uz mam, ale jeste to ma chvili cas, musi to byt kolem 100kW a jina trida takze bud Vectra C, Signum nebo Mondeo MK3.

Napsal: 06 říj 2007, 18:30
od Spin
No to nejsou špatné typy. :)
A zůstaneš u nafty nebo to bude benzín?

sdfa

Napsal: 06 říj 2007, 18:49
od lukaskpd
zdar chlapi no ja nevim ja mam 1.7td a ma najeto 160000 a zadnej problem to nema az nato ze to mam jenom 60-70koni no nic moc ale spotreba je tak do 6 litru a to jezdim tak 120-150 vic sem na ni nesel jen 160 ale dala by o neco vic no jenom ze je pomalsi pri rozbehu jinak je pho