Stránka 1 z 4

Jaký je rozdíl mezi 2.0 DI a DTI?

Napsal: 08 zář 2007, 13:24
od Mitom
Jsem zde nový, tak mě omluvte, pokud je můj dotaz již někde na fóru zodpovězen - zatím jsem to ale nenašel.
Stal jsem se majitelem vozu Opel Astra Caravan, r.v. 10/1998, u kterého mám ve velkém technickém průkazu označení motoru 2.0 DI - typ Y20 DTL o výkonu 60 kW. Vzadu na zadních dveřích je ovšem označení 2.0 DTI 16V. Podle roku výroby mého vozidla to opravdu dle tabulky motorů odpovídá tomu, co je uvedeno ve velkém TP, ale proč je na zadních dveřích označení jiné?
Zajímalo by mě, jaký je vlastně rozdíl mezi těmito dvěma motory (2.0 DI 16V a 2.0 DTI 16V), vím akorát to, že ten druhý má vyšší výkon (74 kW). Je ten můj tedy bez turba?
Další dotaz souvisí s možností přechipování motoru pomocí přeprogramování řídící jednotky - volal jsem kdesi do Brna, kde mi sdělili, že výkon mého typu motoru je možnou úpravou SW zvednout na 80 kW. Chtěli za to ale 8000 Kč, což se mi zdá dost - neví někdo o někom levnějším? A když by neměl eventuelně turbo, nebude v tom nějaký případný problém? (vyšší spotřeba apod.)
Díky za odpovědi na mé "začátečnické" dotazy :wink:

Napsal: 08 zář 2007, 21:11
od AstraDTI
Turbo ma i DTL. Muzes mit vymeneny dvere kufru, jinak nevim jak si to vysvetlit (leda ze by ten napis predchozi majitel schvalne zmenil). Na chipovani se nevyplati setrit, 8 tisic mi neprijde vubec drahy.

Napsal: 08 zář 2007, 21:20
od FILLEN
Něco málo o tom píšou tady. Je to sice o Vectře, ale něco se tam o tom dozvíš. :wink:

Napsal: 09 zář 2007, 02:16
od Mitom
AstraDTI píše:Turbo ma i DTL. Muzes mit vymeneny dvere kufru, jinak nevim jak si to vysvetlit (leda ze by ten napis predchozi majitel schvalne zmenil). Na chipovani se nevyplati setrit, 8 tisic mi neprijde vubec drahy.
Co myslis tim, ze "Turbo ma i DTL"? (jakoze DI ma take turbo?). Ja mam v technicaku DI a na zadnich dverich DTI (16V)...kazdopadne zadni dvere jsou puvodni, prave proto jsem z toho tak trochu "jelen" :(

Napsal: 09 zář 2007, 09:08
od Lukas G.
Ja mam take obsah 2.0 DI 60 kw, turbo mam.

Napsal: 09 zář 2007, 10:10
od maxim
rozdil je prave tech 14kW, DI turbo ma, ale bez chladice vzduchu oproti DTI. S tim oznacenim na dverich, bych si nedelal hlavu, je to samolepka :)

Napsal: 09 zář 2007, 11:18
od Ďuri
Ja som riešil pri hladaní mojej Astry podobný problém - v TP zapísané DTi a pod kapotou Di... :) Toto by ti mohlo pomôcť:


toto je Di Obrázek

a toto je DTi Obrázek


Tak hor sa von pozrieť pod kapotu, ako vidíš rozdiel je v ťahaní sacieho potrubia.

Napsal: 09 zář 2007, 12:28
od maxim
Ďuri píše:Ja som riešil pri hladaní mojej Astry podobný problém - v TP zapísané DTi a pod kapotou Di... :) Toto by ti mohlo pomôcť:


toto je Di Obrázek

a toto je DTi Obrázek


Tak hor sa von pozrieť pod kapotu, ako vidíš rozdiel je v ťahaní sacieho potrubia.
akorat ze to jsou fotky z vectry, u astry je to poskladane trosku jinak

Dekuji vsem!

Napsal: 09 zář 2007, 12:33
od Mitom
Diky moc za rady a taky za ty fotky - pokud je to v Astre podobne, urcite to pomuze :wink:

Re: Dekuji vsem!

Napsal: 09 zář 2007, 12:37
od maxim
Mitom píše:Diky moc za rady a taky za ty fotky - pokud je to v Astre podobne, urcite to pomuze :wink:
astra DI http://www.ukazto.com/?img=Mycar-Ihnedp ... 4-gj81.jpg

astra DTI http://ukazto.com/?img=P1010035-kwr1.jpg
majitele aut prominou za pouziti jejich fotek :wink:

Napsal: 09 zář 2007, 16:37
od Ďuri
to maxim: som si nejak neuvedomil, to vieš skoré ráno :wink: Inač ten rozdiel zasa až taký veľký nie je a na identifikáciu mu úplne postačoval si myslím... :)

Napsal: 09 zář 2007, 19:30
od Maranelo
Rozdiel medzi nimy je nasledovny... DTI ma na rozdiel od DI :
-intercooler - chladic stlaceneho vzduchu
-variabilnu geometriu lopatiek
-striky


Upravou SW v riadiacej jednotke sa da vykon DI pekne upravit a hlavne krutak... Oplati sa do toho investovat... Mam to uz rok a som max. spokojni. Vykon po uprave 80kw a 259 Nm oproti pôvodnym 60kw a 185 Nm. Chystam sa doplnit aj intercooler a casom dat striky z DTI a aj turbo..

Napsal: 09 zář 2007, 19:50
od Marky
Maranelo píše:Rozdiel medzi nimy je nasledovny... DTI ma na rozdiel od DI :
-intercooler - chladic stlaceneho vzduchu
-variabilnu geometriu lopatiek
-striky
Variabilni geometrii lopatek ma bohuzel az 2.2 DTI, 2.0 DTI ne.

Napsal: 09 zář 2007, 22:51
od Ďuri
to Maranelo: a čo potom urobí chip? Nenarobí to šarapatu? Predsa len to turbo z DTi tlačí asi viacej vzduchu. A nové vstrekovače? - čím su iné oproti Di? teda za predpokladu že čerpadlo zostáva rovnaké... A ešte jedna technická - základ motora DTL a DTH je úplne rovnaký? - myslím úplne? Rovnaké ložiská a vôbec všetky použité materiály?

Napsal: 09 zář 2007, 23:47
od Mitom
Ďuri píše:to Maranelo: a čo potom urobí chip? Nenarobí to šarapatu? Predsa len to turbo z DTi tlačí asi viacej vzduchu.
Ja myslim, ze turbo u DI by melo tlacit vzduch stejne jako u DTI, ale ne odspodu - jak bylo napsano vyse, turbo u DTI ma akorat variabilni naklapeni lopatek, cili pri nizsich otackach, kdy turbina nema jeste takovy tlak, tlakuje zmenou prurezu vice, pri vzrustajicich otackach turbiny se to srovnava.
S tim prechipovanim je to ale zajimave, pokusim se nekde nekoho sehnta alespon za cenu cca kolem 5000 Kc a pujdu do toho.