Stránka 1 z 1
Kvalita oleje
Napsal: 22 bře 2006, 20:18
od lozano
čau opelaci, moje Gčko je z 99roku,od začátku leju shell formula,plnou sintetiku.Ten olej má na obalu malé logo ferarri. Jeho cena je nebezká. Mám najeto 145 000 a měním po 10 000.Spotřebu mám 3 až 4 litry. Je to slušnej ranec za oleje a tak se chci jestli někdo nemáte skušenosti se změnou značky oleje,ne tipu.
Napsal: 22 bře 2006, 21:39
od dominus-et-deus
Ahoj. Myslím si, že je to podobné, jako u benzínu. Většina olejů má stejné výrobce, takže rozdíly jsou minimální. Platí se hlavně značka. Co jsem četl v testech je na tom nejlépe olej od firmy ELF...ale ten u nás asi neseženeš. Nikdy jsem ani nezkoušel po něm pátrat. Leju tam to, co je za dobré peníze kvalitní. Kupuju BP 5w-40 za 240/litr. Jsem spokojený. BP je majitelem OMV,ARALU atd, takže všechny jejich aleje jsou stejné- jen jak jsem řekl...cena je jiná. Mám ještě vectru 2.O DTL 16V a dle oplu je doporučeno pro převážnou jízdu ve městě lít tam 10w-40. Dávám tam 5w-40 ( lepší specifikace ) a nikdy jsem rozdíl nepoznal. Musíš vědět, jestli není lepší, než předraženej Shell ušetřený kačky třeba investovat do kvalitnějších gum, nebo třeba něco hezkého na auto.
Napsal: 22 bře 2006, 21:45
od din
pozri, vo vacsine pripadov platis za znacku a nie za kvalitu. Ak dodrzis viskozitu a API, tak je to OK..... Takze sa nemusis obavat
Napsal: 23 bře 2006, 00:11
od dominus-et-deus
přesně tak
Napsal: 23 bře 2006, 07:14
od Zdeněk Lbc
To máš určitě motor 2,0DTL, možná i 2,2 nebo se pletu? Bohužel tyto motory měly rády olej.
Napsal: 24 bře 2006, 17:47
od Sršeň
Ahojte,
mám dva týždne astričku X20DTL, chcem vymeniť mot.olej, tak som išiel do OPEL servisu aby mi poradili aky olej tam vlastne má ísť. Pokúšali sa mi predať SHELL za 615,-Sk/L, čo si myslím že je dosť brutálna cena a skoro som tam omdlel
Stále mi tvrdil že tam musí ísť práve iba ten olej,pretože mám diesel. Neporadí mi niekto akú značku oleja mám kúpiť a hlavne s akými parametrami?
A ešte jedná otázočka, aj keď nieje k tejto téme.
Pri prvom rannom štartovaní mi astrička akosi kašle, zdá sa mi akoby išla iba na tri válce, ale asi po desiatich sekundách je to v pohode. Mohli by to byť žhaviče? Dal som ich premerať ale hovorili že sú v poriadku. Čo by to ešte mohlo byť?
Dík za rady.
Napsal: 24 bře 2006, 17:58
od Vojta
Sršeň píše:Ahojte,
mám dva týždne astričku X20DTL, chcem vymeniť mot.olej, tak som išiel do OPEL servisu aby mi poradili aky olej tam vlastne má ísť. Pokúšali sa mi predať SHELL za 615,-Sk/L, čo si myslím že je dosť brutálna cena a skoro som tam omdlel
Stále mi tvrdil že tam musí ísť práve iba ten olej,pretože mám diesel. Neporadí mi niekto akú značku oleja mám kúpiť a hlavne s akými parametrami?
A ešte jedná otázočka, aj keď nieje k tejto téme.
Pri prvom rannom štartovaní mi astrička akosi kašle, zdá sa mi akoby išla iba na tri válce, ale asi po desiatich sekundách je to v pohode. Mohli by to byť žhaviče? Dal som ich premerať ale hovorili že sú v poriadku. Čo by to ešte mohlo byť?
Dík za rady.
dej tam 10W40 specifikace myslim ACEA B3
to kašlání může bejt zavodněnym palivovym filtrem
Napsal: 24 bře 2006, 18:02
od Sršeň
Mám auto iba dva týždne, neporadíš ako by som sa tej vody z filtra zbavil?
Treba vymeniť aj celý palivový filter, alebo je tam nejaký výpustný kohútik a voda vytečie
Dík
Napsal: 24 bře 2006, 18:07
od Vojta
Sršeň píše:Mám auto iba dva týždne, neporadíš ako by som sa tej vody z filtra zbavil?
Treba vymeniť aj celý palivový filter, alebo je tam nejaký výpustný kohútik a voda vytečie
Dík
no dá se to odvodnit otvorem zespoda baňky s palivovým filtrem, ale výměnou filtru taky nic nezkazíš, víš prd jak tam je dlouho
mě to dělalo taky a pomohla až výměna filtru a to tam byl asi 15000
Napsal: 24 bře 2006, 18:17
od Sršeň
klubo píše:Sršeň píše:Mám auto iba dva týždne, neporadíš ako by som sa tej vody z filtra zbavil?
Treba vymeniť aj celý palivový filter, alebo je tam nejaký výpustný kohútik a voda vytečie
Dík
no dá se to odvodnit otvorem zespoda baňky s palivovým filtrem, ale výměnou filtru taky nic nezkazíš, víš prd jak tam je dlouho
mě to dělalo taky a pomohla až výměna filtru a to tam byl asi 15000
OK, teda vymením radšej celý palivový filter. Ale asi sa mi stane že zavzdušním čerpadlo. Zvládnem to odvzdušniť ako laik? A hlavne ako.
ešte raz dík
Napsal: 24 bře 2006, 18:39
od Vojta
Sršeň píše:klubo píše:Sršeň píše:Mám auto iba dva týždne, neporadíš ako by som sa tej vody z filtra zbavil?
Treba vymeniť aj celý palivový filter, alebo je tam nejaký výpustný kohútik a voda vytečie
Dík
no dá se to odvodnit otvorem zespoda baňky s palivovým filtrem, ale výměnou filtru taky nic nezkazíš, víš prd jak tam je dlouho
mě to dělalo taky a pomohla až výměna filtru a to tam byl asi 15000
OK, teda vymením radšej celý palivový filter. Ale asi sa mi stane že zavzdušním čerpadlo. Zvládnem to odvzdušniť ako laik? A hlavne ako.
ešte raz dík
odvzdušní se to samo akorát budeš dýl točit
Napsal: 24 bře 2006, 23:38
od michnak
dnes som menil palivový filter takže ked ho vymeniš zalej ho až po vrch naftov a potom ho až zavri.Takto nebudeš musieť tak dlho točiť!
menil som aj vzduchový to bol pekný humus,
zajtra ma čaká olej + filter tak to som zvedavý ako bude vyzerať .
Olej som zohnal od znameho 5l 10W-40 za 625Sk Tak to ti bola cena "ako vínko" co je cena za jeden liter shelu. Je to nejaký čapovaný asi texaco ale neviem presne.Povedal mi aj to že ho mam meniť každých 10- 12000Km a bude to v pohode
Inač tieto veci boli naposledy menené pred cca 50000Km tak si vieš predstaviť aký to musí byť sajrajt.
Napsal: 25 bře 2006, 08:51
od Sršeň
Tak to si mal asi šťastie že sa motoru nič nestalo. Tých 50 000 km je myslím že dosť. Dnes sa chystám vymeniť ten pal.filter a radšej aj ten vzducháč. A nabudúci týždeň tiež olej, ale pochybujem že olej zoženiem za takú dobrú cenu ako ty.
dík za rady
Napsal: 25 bře 2006, 19:45
od din
Ja tam davam VOLVOLINE pre diesle (10W40) spokojnost