Test Solenoidov Y22DTR
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Test Solenoidov Y22DTR
Ako si otestovať solenoidy cez diagnostiku Op-com, aké parametre si nastaviť a aké hodnoty to ma ukazovať pri voľnobehu resp. dalej pri otáčkach povedzme 2000 alebo aj pri jazde? Zistím podľa toho ktorý solenoid mi blbne a pri jazde nad 140km mi hadže auto do nudzaku! Dakujem za odpovede!
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 04 lis 2017, 19:03, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Reklama
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
To je špatně.
Napiš chybu, to bude rychlejší.
Jinak na okraj, spustíš output test, tam najdeš co potřebuješ. Boost, swirl. Když spustíš ten či onen test, vidíš procentuální poměr pro regulaci dané součástky, turba, klapek. To že se mění tato hodnota při aktivaci-deaktivaci testu, to není totéž, jak se solenoid chová. Je to jen hodnota, co pošle jednotka. Zpátky si to neměří přímo. Takže to musíš kontrolovat s noťasem na motoru a koukat, jestli ventily ovládají, co mají a jak mají.
Pokud bys měl měřák podtlaku, pak když ho připojíš za solenoid a spustíš test, uvidíš, podle ručičky měřáku, jak se ventil chová. Třeba jestli hodnota podtlaku nekolísá.
Napiš chybu, to bude rychlejší.
Jinak na okraj, spustíš output test, tam najdeš co potřebuješ. Boost, swirl. Když spustíš ten či onen test, vidíš procentuální poměr pro regulaci dané součástky, turba, klapek. To že se mění tato hodnota při aktivaci-deaktivaci testu, to není totéž, jak se solenoid chová. Je to jen hodnota, co pošle jednotka. Zpátky si to neměří přímo. Takže to musíš kontrolovat s noťasem na motoru a koukat, jestli ventily ovládají, co mají a jak mají.
Pokud bys měl měřák podtlaku, pak když ho připojíš za solenoid a spustíš test, uvidíš, podle ručičky měřáku, jak se ventil chová. Třeba jestli hodnota podtlaku nekolísá.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Ahoj Alešu, poslal som ti na mail screen z noťaku ohľadom zavady, riešim teraz ine životne veci tak som z kolotoča opel veci uz dlhši čas hodne mimo, budem veľmi rad ked mi v tom trocha pomožeš. Mimochodom na tvojom emulatore už mám najazdeno 70tkm a slále je to perfektne!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Zdarec,
hele nic z těch chyb není nic zásadního, co by vyhodilo nouzový režim.
P1540 je o tom, že signál mezi jednotkou chlazení a motoru je zkreslený. Osobně mi to občas vyskočilo, ale mám vypozorované že jen při startu, když byla baterka hodně slabá.
Možná pročistit konektory na jednotce chlazení.
P1590 je klasika, to je ventil posílení tlaku, kovový váleček, umístěný za váhou vzduchu na podběhu. Nemá zásadní vliv na dojivost za předpokladu, že není trvale otevřený a není prasklá nádoba podtlaku v podběhu. Pak by vypouštěl podtlak systému. Klidně ho odpoj, bude sice psát chybu, ale není podstatný. Ale jak říkám, musí být i po odpojení zavřený, to si ověř nasátím.
Test tohoto ventilu v opcomu není.
P0703, chyba spínače brzdových světel, spínač má 2 obvody, jeden pro brzdová světla ( ten musí fungovat!!) a pro jednotku motoru. Ten naopak není podstatný, pokud nepoužíváš tempomat.
Spínač vytáhni ven, rozeber, určitě uvidíš na spínací plošce opal nebo hrot, je třeba očistit. Anebo vyměnit spínač. Hlavně je třeba mít jistotu, že svítí brzdová světla.
hele nic z těch chyb není nic zásadního, co by vyhodilo nouzový režim.
P1540 je o tom, že signál mezi jednotkou chlazení a motoru je zkreslený. Osobně mi to občas vyskočilo, ale mám vypozorované že jen při startu, když byla baterka hodně slabá.
Možná pročistit konektory na jednotce chlazení.
P1590 je klasika, to je ventil posílení tlaku, kovový váleček, umístěný za váhou vzduchu na podběhu. Nemá zásadní vliv na dojivost za předpokladu, že není trvale otevřený a není prasklá nádoba podtlaku v podběhu. Pak by vypouštěl podtlak systému. Klidně ho odpoj, bude sice psát chybu, ale není podstatný. Ale jak říkám, musí být i po odpojení zavřený, to si ověř nasátím.
Test tohoto ventilu v opcomu není.
P0703, chyba spínače brzdových světel, spínač má 2 obvody, jeden pro brzdová světla ( ten musí fungovat!!) a pro jednotku motoru. Ten naopak není podstatný, pokud nepoužíváš tempomat.
Spínač vytáhni ven, rozeber, určitě uvidíš na spínací plošce opal nebo hrot, je třeba očistit. Anebo vyměnit spínač. Hlavně je třeba mít jistotu, že svítí brzdová světla.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Brzdovky svietia OK len mi nešiel dosť dlho tempomat, teraz po výmene Bosch za origo další, (hold 350tkm už bolo naň dosť)senzora plniaceho tlaku to znovu ožilo, bud náhoda alebo súvislosť z núdzovým režimom vplyvom zlého snimača.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Tak teraz zase pre zmenu iné love story ktoré nanovo pokračuje, dotaz znie sú obe solenoidy ten pri baterii a ten pri turbe vzajomne vymenitelne, nemyslim hardverovo to viem že ano ale či majú napriklad iné hodnoty na tlak alebo niečo okolo toho? Chcem ich totiž vzajomne prehodiť či to zmeni odozvu na moj problem. Dakujem za odpovede ps: dosť je to surne pretože vdnes večer cestujem na tyždnovku do žiliny a isť v pernamentnom nudzaku do ZA je fasa pakec! A k tomu ešte môj mlady niekde neznamo kde zapotrošil diagnostiku takže musím improvizovať takto aj tak to!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Kdysi jsem je zkoušel přehodit, ale ventil klapek mi s regulací turba nepohnul anebo jen málo. Dost dobře ten ventil nemám ve stoprocentní kondici. Na klapky mi stačí, ty ovládá a víc neřeším.
Jerry ty jsi dobrý střelec řešit na tomhle autě nouzák typovací soutěží? I když je přehodíš, tak jestli bude jeden z nich v háji, jak to chceš bez diagnostiky zjistit? A ani to nemusí být ventily.
Hodně populární je opět P0105 a 1105
Mohl ti zase odejít MAP, dnes se těm dílům nedá moc věřit
No a co ti to teda dělá, kdy to spadne do nouzáku a odezní někdy v nějakém režimu jízdy sám nebo až vypnutí zapalování ho deaktivuje?
Jerry ty jsi dobrý střelec řešit na tomhle autě nouzák typovací soutěží? I když je přehodíš, tak jestli bude jeden z nich v háji, jak to chceš bez diagnostiky zjistit? A ani to nemusí být ventily.
Hodně populární je opět P0105 a 1105
Mohl ti zase odejít MAP, dnes se těm dílům nedá moc věřit
No a co ti to teda dělá, kdy to spadne do nouzáku a odezní někdy v nějakém režimu jízdy sám nebo až vypnutí zapalování ho deaktivuje?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Naposledy jednou z pričin bol práve turbo solenoid, tak ked včera som išiel z CZ tak hned od hranice cele slovensko až domov je.al dažd tak že bol skoro cely motorovy priestor pekne zmačany a zvlašť extra turbo solenoid, preto že nemám pravý podmotorovy kryt okolo kľukovky, dnes ked som ho demontoval turbo solenoid tak zo spodnej časti presakovala v kvapkach ked som sa s nim zahnal pomerne vydatne voda z dažda. Celu cestu šiel ok až ked som zastavil v UB na križovatke tak pri voľnobehu skočil do nudzaku ako aj par krát predtým. Ale potvora 30km pred barakom začal preblikavať nudzak a to tak ked som ubral plyn tak zhasla kontrolka a po jemnom pridani zase opäť sa rozsvietila. Jasne že bez diagnostiky s tím nič nezrobím, ale len som to skúsil a nemalo to žiaden zmysel problém pretrvaval nadalej, možno ked vyschne elektrika tak sa to môze umudriť ale to je len loteria! Náhodou chlapci neviete kto ma v žiline a v blizkom okoli diagnostiku?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
OpCom sa nepodarilo najsť a ani sa ho nedari nikde na slovensku kupiť, tak som bol za chlapikom čo trocha hrabe do opelov a napojil to na svoje Delphi a okrem bežnych nepodstatných prkotin ukazovalo nizky atmosfericky tlak tušim okolo 47 ked barometricky bol 96 plus odpojene EGR-ko ked to by asi nemalo asi ukazovať ked tam je Alešov pristroj, resp OpCom to neukazoval aspoň si to myslim. Maestro tvrdil že je v haji vaha vzduchu na100pro ale live-data mi nechcel zrobiť pretože by som tomu aj tak nerozumel a boli mi tým pádom nanič! Napadla ma v tej suvislosti suvaha udelatka z vahou vzduchu ale bolo už šero a nechcelo ma mi niečo v kabelaži skntrolovať!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Ufffff, teda ty mě překvapuješ stále víc, bohužel v tom negativním smyslu
Předně se nepouštěj do větších akcí, když netušíš, co tomu autu je.
Napadá tě souhra EGRu a váhy, na základě toho, že ti tvrdil, že váha je 100% v háji?
To je silné kafe.
Ještě vysvětli, co si představuješ pod pojmy atmosferický a barometrický tlak. Jestli je to to, co si představuju já, pak máš rozdíl mezi barometrickým ( takže atmosferickým) a tlakem v sání. Jen si teda ujasni, co ukazovalo těch 47kPa. A tady začni, pakliře se výsledkům toho borce dá věřit.
Předně se nepouštěj do větších akcí, když netušíš, co tomu autu je.
Napadá tě souhra EGRu a váhy, na základě toho, že ti tvrdil, že váha je 100% v háji?
To je silné kafe.
Ještě vysvětli, co si představuješ pod pojmy atmosferický a barometrický tlak. Jestli je to to, co si představuju já, pak máš rozdíl mezi barometrickým ( takže atmosferickým) a tlakem v sání. Jen si teda ujasni, co ukazovalo těch 47kPa. A tady začni, pakliře se výsledkům toho borce dá věřit.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Aleši v prvom rade som nepisal že verim nejakemu mlademu mechanikovy s noťasom ktory na prvykrát bez nejakych siahodlhých úvah hned tvrdi že jednoznačne to musi byť len vaha a nič ine obzvlašt ked nechcel zrobiť livedata. Osobne si myslim že za tie roky čo ta poznam tak si my aj mnohokrat pomohol tak viem že rozmyšlaš v iných suvislostiach ako bežny mechanici meniči dielov, to že si taky poviem to na rovinu racionalny perfekcionalista ktorý si predtým niež niečo potvrdi tak si na stôl rozloži všetke známe udaje o danom probléme a hľada v tom súvis ktorý následne vedie k 99% uspešnosti z odhalenim konkretnej pričiny, to bude tým že tomu rozumieš a asi ťažko najdem niekoho lepšieho v česko-slovensku na riešenie daných problemov. Nemam nikoho v okoli 100-200km od koho by som si vedel pomôcť skrz diagnostiku tak sa snažim ako tak tapať v mojich problemoch obzvlašť ked mi za posledny rok odišlo na mojom aute v motorovej časti skoro 70% snimačov -senzorov ktore mi robia stale častejši cirkus z motorom. Tažšie je to obzvlašť ked som pred 2-3 rokmi stratil na teba priamy kontakt tak potom len vypisujem takto verejne lebo inač si fakt neviem pomôcť. Ps pre ostatných uživateľov ked na slov. ceste stretnete v miernych kopčekoch motať sa moju zafku podpriemernou rychlostou tak verte že mi to v tej chvili viac nejde, dakujem za pochopenie!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
OK, to už je lepší. Co soudruzi v Číně, opcom nemají? Ani v Polsku na Allegru? Aukro je v háji, to předělali tak, že to je pro mě nepoužitelné. S těma jsem skončil.
Četl jsem zmínky o použití bluetooth krabiček a apkou do telefonu, umí to dost. Bohužel taky jsou zmínky, kdy s tím pak museli do autorizáku přehrát soft jednotky. Taky tedy nejistota a raději nepokoušet.
Až teda seženeš opcom, pustíme se do toho.
Četl jsem zmínky o použití bluetooth krabiček a apkou do telefonu, umí to dost. Bohužel taky jsou zmínky, kdy s tím pak museli do autorizáku přehrát soft jednotky. Taky tedy nejistota a raději nepokoušet.
Až teda seženeš opcom, pustíme se do toho.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Na Ebay je opcomov dost, cena cca 300 - 500 czk.
Astra G Caravan, X18XE1
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
Viete si pánove predstaviť že by som mal čakať ešte aspoň 3-5tyždnov na zasielku z činy? Zatiaľ mi ju požičia kamoš zo Zvolena ale bude u mňa najskôr až v nedeľu.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Test Solenoidov Y2.2DTR
jerry mouse píše:Viete si pánove predstaviť že by som mal čakať ešte aspoň 3-5tyždnov na zasielku z činy? Zatiaľ mi ju požičia kamoš zo Zvolena ale bude u mňa najskôr až v nedeľu.
Keby koncom septembra nezrusili bus Liberec - Michalovce, ktory isiel cez Kutnu Horu a Presov, tak by som ti svoj zapocizal
Astra G Caravan, X18XE1