Stránka 1 z 1

Zahada

Napsal: 15 úno 2017, 17:09
od rp79
Zdravim vsechny a doufam ze mi nekdo dokaze pomoct! Mam astru g 1,7dti najeto okolo 331tis, a posledni dobou zaclo auto blbnout!! cca po dvou hodinach po nastartovani a prijezdu na dane misto, nejde znovu nastartovat! Musim pockat cca dalsi dve hodiny a pak bez problemu nastartuji! I pri mrazech -20 jsem vpohode natocil, ale problem nastal az po zminenych cca dvou hod. Diagnostika nic nepise! Myslel jsem ze by to mohlo byt vadnym tcv ventilem, ale po jeho vymene je vse pri starym! :x

Re: Zahada

Napsal: 15 úno 2017, 19:36
od mesr
To je motor Isuzu ??

Re: Zahada

Napsal: 15 úno 2017, 20:31
od Alzafir
Je to Isuzu a není to jednotkou čerpadla.

Re: Zahada

Napsal: 15 úno 2017, 23:59
od denny
Alzafir píše:Je to Isuzu a není to jednotkou čerpadla.
Nezkoušel jsi se podívat na hlavní jednotku?Jednou jsem řešil naftu až v ní(dostala se tam kabeláží).I jsem jich několik měnil.

Re: Zahada

Napsal: 16 úno 2017, 07:29
od Alzafir
Hlavní jednotka je v pohodě, tam je sucho. I po kabelech. Nafta prolínala jen po TCV ventilu, to jsem náhodou odhalil včas. Ještě neprošla nikam daleko.
Tento týden bych se k tomu měl dostat, kouknu, jestli v datech něco nebude podezřelého.

Re: Zahada

Napsal: 18 úno 2017, 13:23
od Alzafir
V datech nic podezřelého, snímač kliky a vačky přesně v zákrytu, přesně polovina čerpadlo-klika. Tohle je z grafu, ne z osciloskopu.
Teplota chlazení to není, po odpojení ukazuje teplota -10, ale stejně ani neškytne :x
EGR je odpojený, takže ani varianta, že by zůstal viset nehrozí.

Re: Zahada

Napsal: 18 úno 2017, 18:20
od Alzafir
Asi máme pachatele.
Zdá se, že za vším je startér. Když už baterka neměla sílu točit, dal jsem ji nabít a šel na pivo.
Pak jsem to napojil asi po 4 hodinách, dal nahrávání dat a zkusil nastartovat. Motor točil jako před tím, když motor točil, ale nechytal. Pak se startér protočil naprázdno, bez zubů. Potom se chytil, protočil motor a už to chytlo. To vše bez přerušení startu. Na první pohled nic moc zajímavého. V datech ovšem jasná záležitost, aspoň doufám.
Startér začal točit na 200 otáčkách. Tomu bylo přiřazeno asi 60mg nafty a 12kg vzduchu. Pak se startér točil naprázdno, když zabral, točil pocitově stejně, ovšem v datech už to bylo 600 otáček, k tomu asi 40mg nafty a klesala dál.
Dle mě jasný výsledek, chce to točky na start. V této fázi když to sice jakože točí, ale málo, i když se zdá, že dostatečně, tak je moc nafty na málo vzduchu. A to je i cítit kolem auta.
Není to objev, nafťák chce točky. Ale je evidentně rozdíl, jestli to je rotační čerpadlo, tam fakt stačí, když se motor sotva převalí, u Y17DT to asi musí točit podstatně víc.
Anebo je ještě jedna teoretická možnost, a sice, že jednotka má svou chybu, zkresluje výpočet otáček motoru i čerpadla. Oboje je synchronní, ale oboje chybné?
Jsme ve fázi, kdy se bude měnit startér. Pokud to nepomůže, budu bádat dál. Už s osciloskopem a budu ověřovat data snímačů otáček, s tím, co říká jednotka motoru.

Re: Zahada

Napsal: 19 úno 2017, 10:12
od Luboš X17DTL
Když odcházelo čerpadlo mi, projevovalo se to tak, že když byly otáčky nižší, motor nechtěl naskočit bez ohledu na to, jestli je studený, či ne. Stačilo při startování použít metodu pomocí klasického žduchnutí na trojku a motor chytil na drc. Ale to byla jiná závada. Mi se zase nedostávalo dostatek paliva. Taky pomáhal start sprej do sání.