Tak to ruplo, kľuka 22DTR

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Tak to ruplo, kľuka 22DTR

Příspěvek od jerry mouse » 08 úno 2014, 10:36

Tak až dnes to sem oficialne hadžem aj ked sa mi to stalo už začiatkom januara, takže k veci: na mojej milovanej žirafke Y22DTR mi rupla kľukovka pri 250500tkm aj ked podľa odbornikov mala vydržať aspoň 400 až 450tkm 8) ale žiaľ bohu nestalo sa tak :( Samotny zlom kľuky sa udial na ojnici druheho valca od remenic smerom k stredu motora. :shock: Motor už asi 4-5 dni pred osudnou deštrukciou bol trochu divny akokeby podfukovalo vyfukove tesnenie respektive povytiahnuty kat. z vyfuk systemu, po naslednej kontrole a utiahnuti šrub sa to už skôr prejavovalo ako jeden možny zly vstrek ktory trochu zalieva a nieje pravidelny chod motora. Moja manželka mi stale tvrdi že nejeb do auta až kym sa nepokazi tak som to neriešil šak ono niečo napokon aj tak yebne, aj sa stalo 8) od spozorovania prvých divných zvukov pod zatažou neubehlo ani 100km :(
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 26 úno 2014, 20:31, celkem upraveno 3 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Reklama
 

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od sabelt » 08 úno 2014, 10:46

To neni možné aby ti u dizlaka paskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi spatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D

Mam Z20LET a uz mam 240 ... a motor jede jak hodinky ... :-)) Asi tam bylo enco spatne co si nedohalil ..
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od jerry mouse » 08 úno 2014, 11:01

Jasne že bola aj čiastočna súdna expertiza :lol: ktora demontažou olejovej vany a jej oplachnuti benzinom ukazala drobné kompozitne ani nie ulomky ale skôr take tenké pasiky asi od ojničneho ložiska, tretinova časť týchto platkov bola najdena aj v nasavacom koši olejoveho čerpadla 8) Tyžden po nehode som bol pozerať na jednu C-kovu Vectru 2.2dtr z udajne zadretou ojnicou a to bol panove rachot ako ked z kladivom jebe po bloku motora :shock: :shock: . Ten môj naproti tomu bol na voľnobehu úplne kľudny iba z miernou nevyvaženosťou ako keby zle zastrekoval jeden vstrek, neskôr pri demontaži čerpadla zistena začiernena nafta čo asi z najväčšiou pravdepodobnostou mal na svedomi už zostarnuty tesniaci kružok medzi vstrekom a traverzou. 8)
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 26 úno 2014, 20:06, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
petanek192
Příspěvky: 108
Registrován: 10 lis 2012, 10:58

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od petanek192 » 08 úno 2014, 11:04

Pokud budes mit zajem mam doma Y22DTR na prodej !
Definice saabu: Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska.

Nya bilar Saab 2,3Turbo AERO 250ps
Vectra B 2,2DTI Caravan Webasto
Italjet formula 125 TWIN Franco Morini POWERED

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od jerry mouse » 08 úno 2014, 11:15

Dakujem, :wink: motor som si už kupil pred dvoma tyždnami z najazdom 170tkm za 5-ti kilo. 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od jerry mouse » 08 úno 2014, 11:32

sabelt píše:To neni možné aby ti u dizlaka praskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi špatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D.
Aj ja mam ten pocit, ale vieš to nieje ako benzin, tam sa tak jednoducho neda jebkať. Idealne by bolo spušťat stary olej pri vymene cez jemne sitko aby sa včas dali odhaliť podobne problemi. Vie niekto z vas o podobnom prasknuti pri ktorom robili obhliatku a našli tam tiež pozdlžne platky z kompozitu ložisk, celkom by ma to zaujimalo, kedtak skuste sa poopytať nejakych servismanov, i ked Denny a RomanK určite niečo napišu. :idea: 8)
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 09 úno 2014, 02:52, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od hansdob » 08 úno 2014, 15:45

na 2,0 dti běžná věc praskáníklikovky u 2,2 to tak častý není
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER

Uživatelský avatar
erico
Příspěvky: 477
Registrován: 23 kvě 2013, 22:42
Bydliště: Kamienka , cez tyzden Zilina

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od erico » 08 úno 2014, 18:02

hansdob : na 2.0 DTI prasknuta kluka ???? :shock: :shock: este som nic take nevidel a ani o nicom takom nepocul , na nich odchadzaju cerpadla , nie kluky :wink: na 2.2 DTI su ine cerpadla ale zase idu sem tam doprdele kluky , poopravte ma ked sa mylim :roll:

Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od hansdob » 08 úno 2014, 22:53

čerpadla lehají jasně ale motory 2,0 dti ze zafir tu mám 4 s prdlou klikou a odalších 5 jsem věděl že dopadli stejně

PS: o díly mi nepište co šlo je prodáno ostatní je již nepoužitelné
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od jerry mouse » 09 úno 2014, 02:57

jerry mouse píše: Vie niekto z vas o podobnom prasknuti pri ktorom robili obhliatku a našli tam tiež pozdlžne platky z kompozitu ložisk, celkom by ma to zaujimalo
Tie platky boli z hlavneho axialneho ložiska kľuky, ložisko ojnice kde to ruplo bolo vcelku ok, vydrate bolo iba na strane prasknutia spôsobene samotnym prasknutim. 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
Ďuri
Příspěvky: 116
Registrován: 25 úno 2007, 20:09

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od Ďuri » 26 úno 2014, 09:57

Len tak pre zaujimavost.. aky olej si tam daval a po kolko km menil?
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.

Uživatelský avatar
brian29
Příspěvky: 701
Registrován: 30 led 2010, 19:12

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od brian29 » 26 úno 2014, 12:25

erico píše:hansdob : na 2.0 DTI prasknuta kluka ???? :shock: :shock: este som nic take nevidel a ani o nicom takom nepocul , na nich odchadzaju cerpadla , nie kluky :wink: na 2.2 DTI su ine cerpadla ale zase idu sem tam doprdele kluky , poopravte ma ked sa mylim :roll:
na Y22DTR praskali kluky jak na beziacom pase.... a to iste aj u Y20DTH ale vsimol som si to iba u motorov z dvozasuvkovim cerpadlom.... astra g zafira a vectra c... riesili sme to uz u niekolkych aut. a z cerpadlami mas tiez pravdu ze odchadzali.... klavne jednozasuvkove astra g zafira a vectra b .... tie dvojzasuvkove uz sa nekazili tak vela ale aj tak sa kazia...
VB Z18XE EX
AH Car Z14XEP EX
AG Coupe Z20LET :) EX
VB X20DTH EX
VC GTS Y22DTR EX
VC Car Y22DTR EX
VC Car Z19DT EX
Signum Y22DTR EX
AG Coupe Y22DTR EX
ZA OPC Line Y22DTR EX
VC Car Z19DT
ZA OPC Line Y22DTR EX
AG OPC II Z20LET EX
VC GTS Y22DTR
AG OPC II Z20LET Arden Blau

Uživatelský avatar
bigasi
Příspěvky: 186
Registrován: 04 čer 2013, 20:00
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak mi to ruplo pánove

Příspěvek od bigasi » 26 úno 2014, 18:06

sabelt píše:To neni možné aby ti u dizlaka paskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi spatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D

Mam Z20LET a uz mam 240 ... a motor jede jak hodinky ... :-)) Asi tam bylo enco spatne co si nedohalil ..
Právěže hlavně diesely jsou spíše náchylný na prasknutí kliky.. Nejvíc známej s tím je motor BMW 1,8TDS... Taky sem se setkal už z 2,6TDI z audi a 3,0TDI z Audi.. A i frantíci nejsou z obliga.. 2,2HDI z 607 taky :wink:
Astra G Caravan 2.0Di X20DTH rv.2000 W0L0TGF35Y8057505
Diagnostika Op-COM II ve vlastnictví =)
To co Opel používal v letech 80.tých , VW vymyslel již v letech 90.tých
Skype: bucktekk

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Příspěvek od jerry mouse » 26 úno 2014, 20:00

Ďuri píše:Len tak pre zaujimavost.. aky olej si tam daval a po kolko km menil?
Do miluloročnej nehody pri 241tkm som lial myslim Helix 5w40 a po znovuzrodeni som prešiel a odporučanie vzhľadom va konštrukciu a stav km na 10w40 Valvoline zasadne vždy po najazdeni okolo 14-15tkm. Osobne môj nazor je taky že aj ked tento motor bol koncipovany na 60kw v DTL -ku tak sa postupnym zvyšovanim vykonu nič neurobilo na posilnenie kľuky nakoľko sa to ani kvôli pôvodnemu bloku nedalo urobiť. Druhy motor už je v zafke len sa mi nečakane objavili trampoty zo zavzdušnovanim, po spresneni lokalizacie sa javi ako problemova čast prave palivovy filter a prislušenstvo. 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
Ďuri
Příspěvky: 116
Registrován: 25 úno 2007, 20:09

Re: Tak to ruplo, kľuka 22DTR

Příspěvek od Ďuri » 31 bře 2014, 10:10

Za konstrukciu toho palivoveho filtra by si niekto zasluzil klacat na hrachu... :/ Naco robit veci jednoducho, ked to mozme aj takto posrat...
Si ma zaskocil tou konstrukciou kluky... Nema 2.2 vacsi zdvih?? Teraz fakt neviem, len sa mi cosi take mari.. Hadam ani u Opla nejsu tak padly na hlavu, ze by pre motor 60kw a 92kw pouzili rovnaku kluku...
Kto má peniaze, kúpi si auto, kto ich nemá zomrie ináč.

Odpovědět