X17DTL - kontrolka elektroniky motoru
Napsal: 10 úno 2007, 21:32
Chtěl jsem se s vámi podělit o svoje zážitky s již mnohokrát diskutovanou kontrolkou elektroniky motoru.
Problém: Auto při plynulé jízdě kolem 2500 otáček padalo do nouzáku. Takže vypnulo turbo a auto bylo ještě línější než konstruktéři původně zamýšleli. Tohoto stavu se dalo zbavit tak, že se otáčky pustili tak ke 2000 (tzn pod zátah turba) a mírně se přišlápl plyn. Někdy se to povede až na několikátý pokus. Pokud se otáčky držely kolem 3000+, problém nenastal.
Diagnostika: diagnostika vlastně nic konkrétního neřekla. Chyba měla tuším kód 401. Ani v oplu nevěděli co s tím dělat. Že by si to prý museli vzít a zkoumat atd... to se mi ale podstoupit nechtělo.
Slepé uličky:
1. EPW ventil : diagnóza seděla na špatný EPW ventil - kouřivost, malý tah atd... Tento se dal sehnat z vrakoviště za cca 400 (dá se vzít i z passatího TDi, díl je technicky totožný, jen má oproti oplu abráceně příruby). Nepomohlo to.
2. Katalyzátor: vyřezal se ven - nepomohlo to.
3. EGR ventil - tisíckrát propírané téma tohoto fóra (ale bohužel povětšinou pro benzínové motory). Mockrát vyndaný, mockrát vyčištěný, odpojený, ale efekt nula. Zaslepení ventilu přineslo spíš negativní účinky. Pokud dřív motor padal občas do nouzáku, po zaslepení se ho občas z nouzáku podařilo dostat. Hrůza!
Správná cesta:
Nakonec to byla váha vzduchu. Od té doby vídám kontrolku elektroniky jen při startu a to je po roce moc dobrej pocit. Ještě bych chtěl podotknout, že i tento díl pasuje z VW TDi. Nevím proč, ale váha pro opel je cca o 500 dražší než pro VW.
Problém: Auto při plynulé jízdě kolem 2500 otáček padalo do nouzáku. Takže vypnulo turbo a auto bylo ještě línější než konstruktéři původně zamýšleli. Tohoto stavu se dalo zbavit tak, že se otáčky pustili tak ke 2000 (tzn pod zátah turba) a mírně se přišlápl plyn. Někdy se to povede až na několikátý pokus. Pokud se otáčky držely kolem 3000+, problém nenastal.
Diagnostika: diagnostika vlastně nic konkrétního neřekla. Chyba měla tuším kód 401. Ani v oplu nevěděli co s tím dělat. Že by si to prý museli vzít a zkoumat atd... to se mi ale podstoupit nechtělo.
Slepé uličky:
1. EPW ventil : diagnóza seděla na špatný EPW ventil - kouřivost, malý tah atd... Tento se dal sehnat z vrakoviště za cca 400 (dá se vzít i z passatího TDi, díl je technicky totožný, jen má oproti oplu abráceně příruby). Nepomohlo to.
2. Katalyzátor: vyřezal se ven - nepomohlo to.
3. EGR ventil - tisíckrát propírané téma tohoto fóra (ale bohužel povětšinou pro benzínové motory). Mockrát vyndaný, mockrát vyčištěný, odpojený, ale efekt nula. Zaslepení ventilu přineslo spíš negativní účinky. Pokud dřív motor padal občas do nouzáku, po zaslepení se ho občas z nouzáku podařilo dostat. Hrůza!
Správná cesta:
Nakonec to byla váha vzduchu. Od té doby vídám kontrolku elektroniky jen při startu a to je po roce moc dobrej pocit. Ještě bych chtěl podotknout, že i tento díl pasuje z VW TDi. Nevím proč, ale váha pro opel je cca o 500 dražší než pro VW.