Stránka 1 z 1

nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 13:56
od Pprisoner
Zdravicko.

Mam problem s mojou Astrou. V poslednom case (ked zacali tuhsie mrazy) mi obcas nechce nastartovat. Dam klucik do spinacky, pockam kym zhasnu kontrolky, zkusim nastartovat a .... spravi len TUK, tzn. zopne a nic. Zhavenie svieti trocha dlhsie ako inokedy. Ani len nepretoci. Startovacky momentalne nemam pri sebe a ani nikoho, kto by ma vedel nastartovat. Uz mi to spravilo aj predtym, no na nejaky 3-5 krat sa mi podarilo nastartovat. A dnes vobec nic. Baterku mi pise OK, 14,1V.
V com by to mohlo byt???? Zhavice, alternator, cerpadlo,.... :? :cry:

Dakujem za odpovede.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 14:08
od spermin
baterka 14,1V v klidu, ani náhodou -buď kaput nebo jkusit nabít.
jsi tu nový, o Tvěm problému jsou tu toho zpousty. Hledat

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 14:11
od Zralok
Můj tip jestli to ani netočí, ale baterka je OK tak asi startér. Na baterce je 14,1V v klidu nebo za chodu motoru? Jestli za chodu tak to odpovídá, jestli v klidu tak je to nějak moc tak to ji zkus nabít nebo si od někoho půjč jinou a zkus to s jinou. Kdyby to bylo čerpadlo nebo žhaviče tak by to točilo a nestartovalo. Sám jsem to měl podobné, někdy ani ťuk a někdy to chytlo v pohodě a byl to startér. To že to déle žhaví je při nižších teplotách normální.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 14:26
od Pprisoner
baterka za chodu 14,1V, baterka v klidu 13,8V. A hladal som, ale s podobnymi problemami je tu toho velmi vela.
Takze starter. Som si to aj mohol mysliet. Tak mi neostava nic ine, ako kupit novy. :(
Dikes

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 14:42
od Zralok
Vetšinou se dá zrepasovat ten původní. Minimálně ho nech prohlédnout a kdyby zrepasovat nešel tak pak se koupí jiný. Kolik má baterka když to třeba den stojí? 13,8V je předpokládám těsně po vypnutí motoru. Sice se to nemá ale sám jsem to udělal. Zkus auto nechat roztáhnout nebo roztlačit opatrně na trojku a pokud to hned chytne tak to bude opravdu startér. Pokud to na roztlačení nechytne napoprvé tak víc nezkoušet. Mi když to byl startér opravdu stačilo když do mne dva chlapi šťouchli a tak to chytalo nabrnk a na startér nic.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 14:57
od HonzP
můžeš zkusit na startér poklepat, někdy to může pomoci. Nebo zkusit s autem trochu poskočit se zařazeným rychlostním stupněm, jestli nezůstal vysunutý pastorek

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 18:32
od Pprisoner
HonzP píše:můžeš zkusit na startér poklepat, někdy to může pomoci. Nebo zkusit s autem trochu poskočit se zařazeným rychlostním stupněm, jestli nezůstal vysunutý pastorek
Tak toto hned zajtra vyskusam. Potom dam info. Uz som zistoval, ze novy startek stoji 280€ a oprava cca.: 100€ (asi uhliky a kotva?)

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 07 led 2013, 19:23
od denny
Oprava starteru tě asi nemine,vypadá to dle chování opravdu na něj.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 08:51
od Alzafir
Taky bych to tak viděl. Nevím, kolik máš naběháno, ale počítej, že jestli startér ještě nebyl venku, budou sjeté uhlíky a vnitřek pěkně zaneřáděný.
A když už to budeš mít venku, vřele doporučuju propájet silový kabel ( plus startéru od baterky) s očkem. A to na obou stranách, u startéru i u baterky. Ono do lisovaných spojů není vidět :mrgreen:
Neměl jsem potíže se startem, jen se mi zdálo, že to netočí úplně tak jak by mohlo, po této proceduře nastalo výrazné zlepšení.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 10:17
od Pprisoner
Takze vysledok po dnesnom dni.

Baterka mi ukazuje 11,4V a momentalne je vonku -10°C co myslim, ze je f poho.
Mam nabehane cca 250 000km a pochybujem, ze starter uz bol von :o takze ho budem musel vybrat.
Predpokladam, ze sa nachadza na motore zo zadu, cize musim vymontovat sanie??? Ak s tym ma niekto skusenosti poprosil by som nejaky detailnejsi navod ako starter vybrat a zalozit.
Dakujem

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 10:35
od kroup
11,4V je nějak málo :twisted:

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 10:44
od petanek192
To je tak 12,7V aspoň .

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 12:25
od spermin
ihned nabít :evil: :evil:
a to Hledat platí stále , rádi Ti poradíme, ale Hledat neuškodí.
jinak 12,6 je OK míň jak 12,4 už jenom cca 50% nabití. Ale je to jenom ORIENTAČNÍ
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... &start=525

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 08 led 2013, 19:27
od Zralok
Pprisoner píše:Takze vysledok po dnesnom dni.

Baterka mi ukazuje 11,4V a momentalne je vonku -10°C co myslim, ze je f poho.
Mam nabehane cca 250 000km a pochybujem, ze starter uz bol von :o takze ho budem musel vybrat.
Predpokladam, ze sa nachadza na motore zo zadu, cize musim vymontovat sanie??? Ak s tym ma niekto skusenosti poprosil by som nejaky detailnejsi navod ako starter vybrat a zalozit.
Dakujem
Denny určitě bude vědět jak dostat ven startér u Tvého motoru. 11,4 je i při -10 málo ale aspoň párkrát zatočit by asi dokázala. Baterku dobij nech ji den dva doma stát a pak změř. Orientačně to ukáže v jaké je kondici.

Re: nejde nastartovat Astra 2,2 DTi

Napsal: 09 led 2013, 10:23
od Alzafir
Mám sice 2,2kju, ale v Zafiře. Nejspíš v tom ale nebude zásadní rozdíl. Startér jsem vytahoval 2x, nejprve systémem horem dolem, to jsem něco udělal zespod, zbytek vrchem, šla ven baterka, nosič baterky, odsunul jsem nádobku palivového filtru.
Ale práce hrozná, startér se dá stejně vytáhnout jen nahoru.
Varianta 2, turbo ven, baterka ven a vše horem. To je schůdnější, ale je to manipulace s turbem, takže zase je třeba do něj při namontování natlačit olej, ať se při roztočení nezadře.
Je to dost práce, nevím, jak jsi manuálně zručný, ať si něco nezničíš. Přístup je tam taky úžasný :lol:

A k té baterce, 11,4V mám při seplém žhavení, a to vím, že baterka rozhodně není v dobré kondici. Při startu to padne i na 10V ( někdy i míň), tuším že 9V je hranice, kdy ještě pracuje jednotka, pod touto hranicí sice můžeš motorem točit, ale už ti to nechytne.