motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosim
motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosim
Ahojte, poradil by mi niekto?
Mam Vectru B, motor 2.0 DTI (X20DTH) 74kw 16v, ten isty motor je aj v Astre a Zafire, podobny motor je aj 2.2.
Motor taha pekne zospodu a az do cca 3000ot/min je podla mna tah/vykon pekny. ale potom akoby pomalicky tah sttracal, nie skokom, ale proste taha menej a menej, az do cca 4000. Napriklad na stvorku nevytocim viac ako 4000, na patku tak 3500. Maximalka auta je tak 170 (papierovo 190). Sedel som v inej vectre aj astre a zafire s tym istym motorom, kazde z tychto aut malo plynuly zatah od cca 1500 az po cca 4500. Je to 16v takze vzduchu ma dost aj vo vysokych otackach, takze ten priebeh tahu je celkom logicky. Motor ma papierovo maximalny vykon pri 4300 ot. Vsetky tieto fakta vravia za to ze ten motor by mal proste plynulo tahat az do tych 4300. A moj motor nejako ztraca tah v otackach okolo 4000 uz len huci a netaha.
Uz sa tomu venujem pomerne dlho, ale k dalej som sa nedostal, preto ak by niekto pomohol budem mu velmi vdacny.
Este popisem co som vsetko skusal/urobil:
- mam novu vahu vzduchu
- novy katalizator
- vycistene sanie (pokial som sa dostal, az k ventilom to neslo, no zas nejako velmi zanesene to aj tak nebolo)
- vymenene podtlakove hadicky, zmeral som podtlak, pumpa dava 0.92, v systeme je 0,84 (kazdy solenoid si vezme cca 0,2).
- mam OPCOM, skusal som ovladanie virivycg klapiek, EGR, obtoku turba, vsetko zda sa funguje ako ma...
...tak to je asi popis celej problematiky, ,,..
ak by ste mali niekto napad, dajte mi prosim vediet, velmi rad by som sa podal dalej.
Vopred dakujem za kazdy napad.
Patrik
Mam Vectru B, motor 2.0 DTI (X20DTH) 74kw 16v, ten isty motor je aj v Astre a Zafire, podobny motor je aj 2.2.
Motor taha pekne zospodu a az do cca 3000ot/min je podla mna tah/vykon pekny. ale potom akoby pomalicky tah sttracal, nie skokom, ale proste taha menej a menej, az do cca 4000. Napriklad na stvorku nevytocim viac ako 4000, na patku tak 3500. Maximalka auta je tak 170 (papierovo 190). Sedel som v inej vectre aj astre a zafire s tym istym motorom, kazde z tychto aut malo plynuly zatah od cca 1500 az po cca 4500. Je to 16v takze vzduchu ma dost aj vo vysokych otackach, takze ten priebeh tahu je celkom logicky. Motor ma papierovo maximalny vykon pri 4300 ot. Vsetky tieto fakta vravia za to ze ten motor by mal proste plynulo tahat az do tych 4300. A moj motor nejako ztraca tah v otackach okolo 4000 uz len huci a netaha.
Uz sa tomu venujem pomerne dlho, ale k dalej som sa nedostal, preto ak by niekto pomohol budem mu velmi vdacny.
Este popisem co som vsetko skusal/urobil:
- mam novu vahu vzduchu
- novy katalizator
- vycistene sanie (pokial som sa dostal, az k ventilom to neslo, no zas nejako velmi zanesene to aj tak nebolo)
- vymenene podtlakove hadicky, zmeral som podtlak, pumpa dava 0.92, v systeme je 0,84 (kazdy solenoid si vezme cca 0,2).
- mam OPCOM, skusal som ovladanie virivycg klapiek, EGR, obtoku turba, vsetko zda sa funguje ako ma...
...tak to je asi popis celej problematiky, ,,..
ak by ste mali niekto napad, dajte mi prosim vediet, velmi rad by som sa podal dalej.
Vopred dakujem za kazdy napad.
Patrik
- Reklama
- petanek192
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 lis 2012, 10:58
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
cau stejne auto jak ty sem mel tri roky kdyz sem kupoval delal sem si iluze o tom ze vykon nejni treba ale asi po roce se jelo chipovat na 95kw a jako luxus dost .... ale ten problem kterej mas ty jsem mel vzdy a asi vzdy ho mit budem taky me to stve a ani ta nova 2.2 dti od 3500ot netahne do kopce na 5ku ...
zaver : dle mych skusenosti sem dosel k zaveru ze turbo to jiz dostatecne nedofoukne ..
zaver : dle mych skusenosti sem dosel k zaveru ze turbo to jiz dostatecne nedofoukne ..
Definice saabu: Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska.
Nya bilar Saab 2,3Turbo AERO 250ps
Vectra B 2,2DTI Caravan Webasto
Italjet formula 125 TWIN Franco Morini POWERED
Nya bilar Saab 2,3Turbo AERO 250ps
Vectra B 2,2DTI Caravan Webasto
Italjet formula 125 TWIN Franco Morini POWERED
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
mne to netaha nad 3500 poriadne ani po rovine...
z logu OPCOMU ale vdim ze turbo tlaci dobre, tlak sa drzi okolo 1.9-2 aj nad 3500ot/min... nie je tam nijaky prepad tlaku, tak neviem, tym to asi nebude.
Kontroloval som volu osky turba, axialna nie je nijaka, a vertikalna je mozno pol milimetra...
z logu OPCOMU ale vdim ze turbo tlaci dobre, tlak sa drzi okolo 1.9-2 aj nad 3500ot/min... nie je tam nijaky prepad tlaku, tak neviem, tym to asi nebude.
Kontroloval som volu osky turba, axialna nie je nijaka, a vertikalna je mozno pol milimetra...
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
ak mas opcom, nahraj si live data a mozes porovnat s tym co je tu...
figuruje v nich aj rychlost, takze vies porovnat ci to taha alebo nie
alebo skus najst niekoho kto ma podobne/rovnake auto, ci to ma rovnako lenive ako ty
no ked porovnam moj diesel s druhym autom (japonska benzinova 1.6) tak japonec pekne taha az po omedzovac... na nafte taha 3500 a na 4000 je hotovo, to japonec sa este len rozbieha
figuruje v nich aj rychlost, takze vies porovnat ci to taha alebo nie
alebo skus najst niekoho kto ma podobne/rovnake auto, ci to ma rovnako lenive ako ty
no ked porovnam moj diesel s druhym autom (japonska benzinova 1.6) tak japonec pekne taha az po omedzovac... na nafte taha 3500 a na 4000 je hotovo, to japonec sa este len rozbieha
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
live data mam, porovnaval som s vectrou ktora taha ako, no na nic podozriveho som neprisiel.
"nafta": podla mojich skusenosti naftaky mozu byt "naladene" rozne, tento oplacky 16v proste taha linearne az do cca 4500, tak to proste je, sedel som v niekolkych autach s tymto motorom.
"nafta": podla mojich skusenosti naftaky mozu byt "naladene" rozne, tento oplacky 16v proste taha linearne az do cca 4500, tak to proste je, sedel som v niekolkych autach s tymto motorom.
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
Zdravím Vás
Som tu nový. Hladal som na fóre nejakú tému, ktorú potrebujem ale nejako sa tu ešte neorientujem.
Preto radšej svoj problém popíšem tu.
Kúpil som Zafiru 2.0 DTI 74kw.
Od 2300 otáčiek mi niekde podfukuje turbo je počuť "pekné" pískanie.
Skontroloval som hadice, no nevyzerá to, že by boli prasknuté. Jedine čo som si všimol bolo tesnenie od turba to tej kovovej trupky. Bolo poškodené. Je možné, že toto je jediný problém?
Má niekto skúsenosti?
Ďakujem za rady, poprípade za prehodenie do správnej skupiny.
Som tu nový. Hladal som na fóre nejakú tému, ktorú potrebujem ale nejako sa tu ešte neorientujem.
Preto radšej svoj problém popíšem tu.
Kúpil som Zafiru 2.0 DTI 74kw.
Od 2300 otáčiek mi niekde podfukuje turbo je počuť "pekné" pískanie.
Skontroloval som hadice, no nevyzerá to, že by boli prasknuté. Jedine čo som si všimol bolo tesnenie od turba to tej kovovej trupky. Bolo poškodené. Je možné, že toto je jediný problém?
Má niekto skúsenosti?
Ďakujem za rady, poprípade za prehodenie do správnej skupiny.
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
Ahoj, co znamena ze ti "podfukuje" turbo? pocut unik vzduchu, alebo piskanie (vysoky ton) turba?
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
patriknet píše:Ahoj, co znamena ze ti "podfukuje" turbo? pocut unik vzduchu, alebo piskanie (vysoky ton) turba?
Áno presne tak
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
ja teda neviem... ale neodpovedal si mi na otazku... )
pisaknie turba je jedna vec (a jedna pricina)
podfukovanie (tj zvuk uniku vzduchu pod tlakom) je ina vec a ina pricina....
co teda na tom motore mas ty?
pisaknie turba je jedna vec (a jedna pricina)
podfukovanie (tj zvuk uniku vzduchu pod tlakom) je ina vec a ina pricina....
co teda na tom motore mas ty?
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
patriknet píše:ja teda neviem... ale neodpovedal si mi na otazku... )
pisaknie turba je jedna vec (a jedna pricina)
podfukovanie (tj zvuk uniku vzduchu pod tlakom) je ina vec a ina pricina....
co teda na tom motore mas ty?
Pri 2300 ot. píska neviem odkial ale počujem len pískanie
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
ked to je piskanie, tak to zvykne byt turbom... je to taky vysoky ton, jeho frekvencia sa zvysuke z otackami motora (a turba)... byva to opotrebovanym loziskom osi turba, je tam vola a lopatky rotora sa dotykaju stien turba... skus dat dole privodnu gumenu hadicu ktorou turbo vzduch nasava, chyt prstami alebo kombinackami osku rotora a skus volu... mala axialna vola (v smere osi turba) je v poriadku, ale do stran by to chodit nemalo...
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
Nájde sa nejaký mechanik na to turbo z okolia Hlohovca?
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
Piska ti to aj ked stojiš na mieste a pridaš konkretne otačky alebo iba za jazdy? Pripadne urob video zo zvukom turba a hod to sem, mne na mojej 2,2-ke z iným silnejšim turbom to pohvizdava stale ako keby sanitka najviac ked to rozbehujem, pri ustalenej jazde to už nieje počuť. Predtym si mál tiež dizla z turbom?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: motor ztraca tah/vykon vo vysokych otackach, pomoc prosi
Mal som Octaviu 1.9 TDI. Píska to len za jazdi ked má taha auto a len v určitých otáčkach.jerry mouse píše:Piska ti to aj ked stojiš na mieste a pridaš konkretne otačky alebo iba za jazdy? Pripadne urob video zo zvukom turba a hod to sem, mne na mojej 2,2-ke z iným silnejšim turbom to pohvizdava stale ako keby sanitka najviac ked to rozbehujem, pri ustalenej jazde to už nieje počuť. Predtym si mál tiež dizla z turbom?