Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Zdarec, napíšu sem věc, která mě po nějaké chvilce přemýšlení o problémech se vstřikovacíma čerpadlama napadla, možná by to stálo za úvahu psal jsem do servisu Opel e-mail napíši ho sem a jsem zvědavý co mi na to odepíšou, ale když si to přečtete, tak mi napište co si o tom myslíte. Díky moc. Lukin
Poslaný e-mail :
Dobrý den
Měl bych takový dotaz, jsem majitel auta Opel Astra G 2.0 Di 60 KW rv 1999.
Vím je to trochu starší auto a taky vím, že například oprava nebo koupě vstřikovacího čerpadla je nákladná.
Chtěl bych se proto zeptat, zda by šla v řídící jednotce provést úprava, že pokud se dostane hladina paliva na kritickou hranici
což je blikání kontrolky stavu paliva, v nádrži je v ten moment cca 5 litrů.
Tak by řídící jednotka odstavila napájení startéru, takže pokud by se rozblikala kontrolka paliva nešlo by auto nastartovat.
Pokud by se to stalo za jízdy, tak by musel řidič okamžitě dojet na benzínku a dotankovat, jinak po vypnutí motoru by už znovu nenastartoval,
Podle mě je tohle dobrá věc a mělo by to zamezit tomu aby vstřikovací čerpadlo nasálo vzduch místo nafty a zničilo se.
Radši si říkám, že dojdu pár stovek metrů s kanistrem v ruce, než opravovat čerpadlo za desítky tisíc.
Pracuji jako programátor pracovních strojů, tak si myslím, že prosvést úpravu v řj. auta není zase takový problém, ale ptám se odborníků
Děkuji moc za odpověď
S pozdravem Lukáš Juřena
Poslaný e-mail :
Dobrý den
Měl bych takový dotaz, jsem majitel auta Opel Astra G 2.0 Di 60 KW rv 1999.
Vím je to trochu starší auto a taky vím, že například oprava nebo koupě vstřikovacího čerpadla je nákladná.
Chtěl bych se proto zeptat, zda by šla v řídící jednotce provést úprava, že pokud se dostane hladina paliva na kritickou hranici
což je blikání kontrolky stavu paliva, v nádrži je v ten moment cca 5 litrů.
Tak by řídící jednotka odstavila napájení startéru, takže pokud by se rozblikala kontrolka paliva nešlo by auto nastartovat.
Pokud by se to stalo za jízdy, tak by musel řidič okamžitě dojet na benzínku a dotankovat, jinak po vypnutí motoru by už znovu nenastartoval,
Podle mě je tohle dobrá věc a mělo by to zamezit tomu aby vstřikovací čerpadlo nasálo vzduch místo nafty a zničilo se.
Radši si říkám, že dojdu pár stovek metrů s kanistrem v ruce, než opravovat čerpadlo za desítky tisíc.
Pracuji jako programátor pracovních strojů, tak si myslím, že prosvést úpravu v řj. auta není zase takový problém, ale ptám se odborníků
Děkuji moc za odpověď
S pozdravem Lukáš Juřena
Astra G Caravan 2.2 Dti 92 KW
- Reklama
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Nevím jestli to něco řeší. Když svítí kontrolka, tak o tom snad vím dost dlouho na to abych zajel na benzinku ještě před tím než začne blikat. Ale když už bych neviděl 100km svítící kontrolku na palubovce a zjistil to pak třeba 10 km vzdálený od benzinky tím, že bych nemohl nastartovat, tak by mě to rozhodně naštvalo a v tu chvíli bych chtěl nastartovat i s vědomím, že v nádrži mám už jen zhruba 5l nafty. Prostě tuto úpravu považuji za zcela zbytečnou, stačí jen vnímat palubovku a neočekávat že na poslední dílek ukazatelu nádrže najedu ještě 400km
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Myslim ze to co jsi jim poslal je uplne zbytečný. Pokazdé kdyz se rozsvítí hladové oko jedu tankovat. A myslim ze nejsem jediný kdo si to hlida. Mam astru cca 10 let a nikdy mi nedošla nafta uplne. Pokud ti dojde uplne a nasaješ vzduch..tvá blbost.. A myslim ze to samé ti odepisou z opla.. Proto tam ta kontrolka je..
Silver OPEL ASTRA G1,7 DTi caravan
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20577
https://www.astra-g.cz/galerie/maccek/
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20577
https://www.astra-g.cz/galerie/maccek/
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
A prečo by sa malo zničiť čerpadlo, keď nasaje vzduch?
Vôbec sa nezničí.
Iba sa zavzdušní.
Natankuješ, odvzdušniš a pokračuješ ďalej.
Pripúšťam, že odvzdušnenie pre toho, kto nevie ako na to, nie je jednoduché, ale to nič nemení na veci, že čerpadlo sa vzduchom nezničí.
Ak narážaš na to, že čerpadlo VP44 sa často kazí, tak to ale nesúvisí s nejakým nasatím vzduchu z nádrže.
Vôbec sa nezničí.
Iba sa zavzdušní.
Natankuješ, odvzdušniš a pokračuješ ďalej.
Pripúšťam, že odvzdušnenie pre toho, kto nevie ako na to, nie je jednoduché, ale to nič nemení na veci, že čerpadlo sa vzduchom nezničí.
Ak narážaš na to, že čerpadlo VP44 sa často kazí, tak to ale nesúvisí s nejakým nasatím vzduchu z nádrže.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
NO díky za ohlasy, ale kamarádovi se stalo, že měl málo nafty, ale stál čumákem z kopce, což znamená že se nafta v nádrži přelila dopředu a ukazatel mu najednou ukazoval skoro čtrvtku nádrže, potom jel do prudkého kopce nafta se přelila zase dozadu, kontrolka najednou začala blikat a stalo se že nafta přestala téct do ustě v nádrži takže čerpadlo nasálo vzduch, jak jelo chvilinku na prázdno, tak se zadřelo a bylo v háji. Oprava 27 tisíc.
A právě on mi vnukl myšlenku, že by to mohlo mít nějakou pojistku aby se tohle nestalo, tak mě napadlo tohle.
A napadlo mě že by to mohl být celkem dobrý nápad. Protože když jsou v nádrži třeba 2 litry, tak se lehce stane při vjetí do dlouhé zatáčky, vlivem přetížení že se nafta nalije na jednu stranu a už neteče do trubek.
Měl jsem stříbrnou astru benzína a tam mi blbnul ukazatel, prostě se zasekával, ukazoval třeba půl nádrže a najednou to spadlo dolů a blikalo, tak sem si počítal ujeté km, ale i tak se mi asi 3x stalo než sem to nechal spravit, že prostě došel benzín, ale tam to nebylo tak náchylné,
A právě on mi vnukl myšlenku, že by to mohlo mít nějakou pojistku aby se tohle nestalo, tak mě napadlo tohle.
A napadlo mě že by to mohl být celkem dobrý nápad. Protože když jsou v nádrži třeba 2 litry, tak se lehce stane při vjetí do dlouhé zatáčky, vlivem přetížení že se nafta nalije na jednu stranu a už neteče do trubek.
Měl jsem stříbrnou astru benzína a tam mi blbnul ukazatel, prostě se zasekával, ukazoval třeba půl nádrže a najednou to spadlo dolů a blikalo, tak sem si počítal ujeté km, ale i tak se mi asi 3x stalo než sem to nechal spravit, že prostě došel benzín, ale tam to nebylo tak náchylné,
Astra G Caravan 2.2 Dti 92 KW
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
No ja som hádam išiel iba raz za 8 rokov na benzinku tak ze mi svietila alebo nebodaj blikala kontrolka a čerpadlo sa mi pokazilo aj tak...
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Asi mi vůbec nebliká kontrolka. Ještě jsem to nezažil.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Blikaní jsem zažil , když jsem si vezl astřičku domů. Nejdříve kontrolka hladového oka svítíla, a pak už blikala.
1.Opel Omega A 2.0 Benzín
2.Opel Astra G Cupé Bertone Benzín 1.8 (92Kw) Z18XE nyní
Přerov
Mé fotky lze použít jen s mým souhlasem
2.Opel Astra G Cupé Bertone Benzín 1.8 (92Kw) Z18XE nyní
Přerov
Mé fotky lze použít jen s mým souhlasem
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
napad to nie je zly, len takym ktorym to najviac treba si to do auta nedaju, oni ani na toto forum nechodia
teda pridu az ked je zle...
v lete obcas jazdim do rezervy, v zime nikdy, udrzujem min 20litrov paliva v nadrzi
teda pridu az ked je zle...
v lete obcas jazdim do rezervy, v zime nikdy, udrzujem min 20litrov paliva v nadrzi
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
taky si myslím, pokud by to nebylo finančně náročné, že to není špatný
nápad. Jenom bych to startování udělal přes nějaký vypínač, ostatní
by bylo na každém majiteli.
nápad. Jenom bych to startování udělal přes nějaký vypínač, ostatní
by bylo na každém majiteli.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
preco preprogramovat RJ ked to vyriesi jedno rozpinacie rele? ovladanie pripojene paralelne na kontrolku rezervy (samozrejme s vypinacom aby sa tento system dal odstavit) a ovladany obvod do serie za spinacku, respektive pred cievku starteru. A neriskujes ze odpalis RJ za 150€. Ak sa mýlim, oprav ma
Opel Astra G Caravan - 1.7 TD (X17DTL)
Opel Astra F caravan 1,6 (X16SZR)
Opel Astra F Caravan 1,4 16V (X14XE)
Ford Orion 1,8D
Skoda 120L
mám Opel v krvi :)
Opel Astra F caravan 1,6 (X16SZR)
Opel Astra F Caravan 1,4 16V (X14XE)
Ford Orion 1,8D
Skoda 120L
mám Opel v krvi :)
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
největší problém čerpadel VP44 je špatně provedená výměna palivového filtru a tahání nafty čerpadlem které se lehce na sucho vydírá ale hlavně nechladí elektroniku a ta se přehřívá
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
kruťa brka, to s tím chlazením vymysleli blbě, nešel by tam přidělat nějaký chladič?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru
Problém s chladením tam nie je.
Uklepe sa prívod na MOSFET tranzistor, ktorý ovláda elektromagnetický ventil dávky paliva. Tento ventil slúži zároveň ako STOP ventil. Riadiaca jednotka čerpadla VP44 má od roku výroby 2005 tento prívod zdvojený a takto je tento druh závady takmer na 100% vylúčený.
Uklepe sa prívod na MOSFET tranzistor, ktorý ovláda elektromagnetický ventil dávky paliva. Tento ventil slúži zároveň ako STOP ventil. Riadiaca jednotka čerpadla VP44 má od roku výroby 2005 tento prívod zdvojený a takto je tento druh závady takmer na 100% vylúčený.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)