Stránka 1 z 2

X20DTL - propálené písty, čerpadlo KO

Napsal: 11 led 2007, 00:33
od tbest
3.3.06 jsem dotáhl z reichu Astru G 20Di 16v kombíka.
Vše bylo v pohodě, až v říjnu se auto s rachotem zastavilo a už nechytlo. Čerpadlo (011) z vrakárny za 16tis to spravilo.
22.12. na dálnici v německu ve 160km rychosti, se ozvalo zavrčení a motor přestával táhnout. Před silvestrem mi kamarád ze servisu sdělil, že motor nemá tlaky a po demontáži hlavy byl 2, 3 a 4 píst propálený.
Nový motor nechce naskočit. Čerpadlo je tam zpět 011. Z výfuku nejde ani obláček. Nemá vliv to, že bylo auto 14dní bez baterie?
Dokázal by někdo poradit? Díky.

Napsal: 11 led 2007, 08:28
od pepem
`2, 3 a 4 píst propálený` :shock:

clovece to nie je mozne
ta bateria tazko to skor to cerpadlo ak nebolo OK

Napsal: 11 led 2007, 11:04
od tbest
Myslel jsem jestli se nemohl nějak bloknout immobilizer, když to bylo bez baterie.
Nějak si nechci pripustit, že budu kupovat další čerpadlo, tak se chytám každé naděje.
Zkoušel jsem prohodit sání s přepadem, protože mi přepad vedl do filtru a sání bylo napřímo z nádrže.

Ještě mě napadlo, zda nemůže být problém v tom, že motor, který jsem namontoval, měl původně čerpadlo 003. Než jsem ho koupil, slyšel jsem ho vrčet a v poho.

Napsal: 11 led 2007, 11:23
od Charlie
A proč si tam nenechal to čerpadlo co tam bylo??

Napsal: 11 led 2007, 11:27
od JardaB
Nepřisává si to odněkud vzduch??? Z vlastní zkušenosti vím, že to kolem vstřiků může nasávat. Pak to točí, ale nestartuje - viz můj problém v článku Y22DTR nestartuje

Napsal: 11 led 2007, 11:50
od fredy
tbest píše: Ještě mě napadlo, zda nemůže být problém v tom, že motor, který jsem namontoval, měl původně čerpadlo 003. Než jsem ho koupil, slyšel jsem ho vrčet a v poho.
A řídící jednotku máš svou? Nebo z toho novýho motoru.

Napsal: 11 led 2007, 12:02
od AstraDTI
Zkus kouknout na netesnosti jak psal JardaB ... a jestli mas jenom spadlou naftu tak by to melo jit natocit kdyz seslapnes plyn k podlaze a drzis starter dele (max 15s, pak 30s chladit). Na nekolikatej pokus by to melo chytnout (nejdriv 1-2 valce, protoze to k nim driv dotece, toho se neleknout).
Jinak nevim jestli jsi menil i RJ s motorem - pokud ano mohl by byt problem s imobilizerem. U BMW kdyz se daval jinej motor to startovalo jen na klicek z auta z kteryho motor pochazel. Musela se editovat RJ.

Napsal: 11 led 2007, 12:24
od tbest
Tak už problém dostává konkrétní podobu. Bohužel!
Majitel vrakárny co mi prodal motor, zkusil moje čerpadlo a výsledek? První vstřik dává normálně, 2, 3 a 4, jen kapou!
To prý vedlo k nesprávnému vtřikování a propálení pístů.
Za 12tis mi nechá tu 003-ku co byla na zakoupenám motoru a vymění mi počítač a imobilizer kus za kus, aby si to spolu rozumělo.
Ne tak pan z kladenského vrakoviště, co mi v listopadu prodal čerpadlo (011-ku). Jeho názor je, že motor a čerpadlo jsou 2 rozdílné věci a že mi odešel motor a ne nečepadlo. To prý bud´ dává, nebo ne! Obratem mi nabídl motor, o vrácení peněz nejak vážněji neuvažuje. Prý je to ho....na, aby řerpadlo mohlo za propálení pístů. Prý se zeptá u opela a kolen 17h si dáme vědět.
Kdyby měl někdo zkušenosti a mohl potvrdit, že propálení pístů kvůli čerpadlu je možné, budu rád. Pomůže mi to v dalším postupu. Děkuji za pomoc.

Napsal: 11 led 2007, 12:44
od tbest
Jinak všechy hadičky, přepadové i ty tlusté od filtru a z nádrže jsme vyměnili. Vývod z fitru má prý skutečně vést na přepad čerpadla. prý se to protlačí. Nevím nevím. Čerpadlo jsme odvzdušňovali a systém tlakovali takovým balonkem u filtru.
Stav po výměně motoru:

Motor - nový
čerpadlo, řidicí jednotka, immobilizer - původní

V této konfiguraci to ani neškytlo. Nová baterie 80Ah vybitá.

Pomalu to vzdávám, hlavně at´ už je auto hotové. Pěkně to leze do peněz. Jinak jsem s tím byl spokojen.

Napsal: 11 led 2007, 12:50
od AstraDTI
Jestli aspon 1 vstrik dava v pohode tak by to melo neco delat. Zkouseli jse delsi dobu tocit se seslapnutym plynem?

Napsal: 11 led 2007, 13:01
od tbest
Zkoušeli. Z výfuku jde jen čistý vzduch. Potřeboval bych vědět jestli mám dál laborovat, nebo koupit to čerpadlo co bylo na motoru. Je možné, že jsme něco přehlédli, tak abych zbytečně nědělal dusno, že je čerpadlo v háji a přitom je třeba normální, že 3 vývody dávají malý tlak. Nevím. Co člověk, to jiný názor. Pokud víte o někom komu se stalo něco podobného, sem s tím. Díky.

Napsal: 11 led 2007, 13:14
od AstraDTI
To se mi zda hodne divny ze by 3 vstriky davali nizsi tlak. Stejne tak mi prijde divny ze si to ani neblafne pokud je ten 1. vstrik v poradku. Podle me tam bude jeste nejaka chybka ... Trebas JardaB mel tusim spatny pouze tesneni kolem vstriku a neslo mu to vubec natocit (ja mel to samy ale po 10s toceni to chytlo takze jsem nepotreboval odtahovku - jen konzultaci v servisu).

Napsal: 11 led 2007, 13:18
od tbest
Zkusíme to ještě pořádně zkontrolovat. Kéž by to byl jen falešnej vzduch.

Napsal: 11 led 2007, 16:40
od Stach Jan
Pokud čerpadlo dává hodně paliva, dostříkne až na vršek pístu.
Píst je horký-nafta studená=propálený píst.

Napsal: 11 led 2007, 18:46
od Arwy
U nás v práci keď sa prepália piesty, tak je to problém vstrekovacích trisiek, ktoré nerozprášia palivo, ale to tečie priamo na piest. Nie sú to ale motory osobných automobilov.