Ahoj,
včera se mi cestou z práce stala divná věc. Chtěl jsem zrychlit a místo zrychlování auto začalo cukat a nechtělo jet. Po ubrání plynu se to chytlo jen když jsem dal plnej. Docukal jsem domu a načetl jsem to. Vypsalo to tyhle závady: P1125, P0400, P0100. Po vymazání chyb se všechny hodnoty jako plnící tlak, hmotnost vzduchu, otevření EGR zdáli být v normě. Dnes jsem byl auto projet a za jízdy sledoval live hodnoty.
Za studena auto jelo normálně, jak se postupně ohřívalo bylo znát že nejede jako dřív, když se teplota motoru dostala na 60stupňů, hodnota hmotnosti vzduchu byla cca 2500g při 2000otáčkách, motor skočil do nouzáku a vůbec netáhnul. Za normálního stavu se hodnota dostala tak na cca1300g na plný plyn a přes 3000 otáček. Po zastavení se hodnota snížila na 1500g. Je možné že by byla váha v hajzlu tak že by měřila příliš velkou hodnotu? Měřil jsem napájení snímače plnícího tlaku - 5V, napájení snímače hmotnosti vzduchu 7V. Jsou napájecí hodnoty správné? Nemyslím si že by to bylo podtlakama, auto začlo blbnout hned jak váha začala měřit hodnoty vyšší jak 1500g.
Může to tedy být váhou vzduchu než jí půjdu koupit?
Y22DTR - netáhne za tepla
Y22DTR - netáhne za tepla
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
- Reklama
Re: Y22DTR - netáhne za tepla
Váha má 2 napětí.
Pin 1 nezapojen
pin 2 12V
pin 3 zem
pin 4 5V!! referenční napětí
pin 5 výstup
Takže si ověř ta napětí!! Výstupní napětí váhy je max 5V, ale to váha nikdy nedosáhne, takže max4,5V.
Diagnostika ti výstupní napětí změří. Jestli budeš chtít pro srovnání hodnoty napětí a hmotnosti vzduchu z mojí váhy, můžu ti to poslat.
Pin 1 nezapojen
pin 2 12V
pin 3 zem
pin 4 5V!! referenční napětí
pin 5 výstup
Takže si ověř ta napětí!! Výstupní napětí váhy je max 5V, ale to váha nikdy nedosáhne, takže max4,5V.
Diagnostika ti výstupní napětí změří. Jestli budeš chtít pro srovnání hodnoty napětí a hmotnosti vzduchu z mojí váhy, můžu ti to poslat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Y22DTR - netáhne za tepla
Měřil jsem v konektoru váhy vzduchu napájení podle TIS 2000 a zdá se to být v pořádku. 2x po 5V, 1x cca 11,4 - stejně jako na baterce. Další postup je napojit můstek mezi konektor a váhu a měřit volty na výstupu za chodu. Bohužel nemám jak se napíchnout, takže předpokládám že to bude tou váhou, je stará rok a půl, najela přes 50 tisíc km. Navíc je to No name z aukra. Blbý na tom je že se závada projevuje pouze občas, takže riziko omylu je velké.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Y22DTR - netáhne za tepla
Vypadá to že skutečně ta čínská váha vzduchu šla do kytek. Koupil jsem za 2200kč od Bosche a po 60-ti kilometrech se závada neprojevila. Měří v rozsahu 300 - 1000mg. Na plný plyn ukazuje méně než ta stará, ale auto jede stejně, v nízkých otáčkách možná lépe.
Tímto bych chtěl vyvolat diskuzi. "Kolik vám maximálně naváží váha vzduchu?"
Tímto bych chtěl vyvolat diskuzi. "Kolik vám maximálně naváží váha vzduchu?"
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Y22DTR - netáhne za tepla
No i 1300 a nějaké drobné. To je těsně před naklopením lopatek turba, tlaku asi 234kPa.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor