vířivé klapky

Odpovědět
pepes
Příspěvky: 17
Registrován: 01 čer 2009, 22:57
Bydliště: Mšené-lázně

vířivé klapky

Příspěvek od pepes » 05 pro 2011, 19:19

zdravim. za studena motor běží ok,ale jak se nepatrně ohřeje tak začne jít nepravidelně cca 2-5 min pak nic.jsou mněněný vstřiky,čerpadlo a ted i čištěná hlava ventyly i klapky.jak to začne vynechávat tak to hrozně smrdí z vyfuku jako starej trambus.jeden pán z prahy co dělá oply a mněnil my čerpadlo tak říkal že to jsou zakarbonovaný sací ventyly a když se ručně zavřou vířivé klapky tak motor musí jít stejně jako s otevřenýma.tak jsem celou hlavu nechal udělat,tak ve finále toje bez známky zlepšení.nastartuji motor běží po chvilce začne vynechávat a když zavřu ty klapky tak ta nepravidelnost je znatelně horší.známej to napích na počítač v okamžiku kdy to začlo zlobit a říkal že tam byl značnej rozdíl požadovanýho tlaku paliva nebo něco tokového v ten moment(kolísal tlak)na jednom válci ale neví čím by to mohlo být.prostě to jde na tři už mně to stálo hodně peněs a nervů.tři roky stále stejné a nikdo neví co stim je.děkuji za rady :( opel zafira 2.0dti 74kw r.v 2003
opel zafira elegance, 2.0dti 74kw, Y 20 DTH, r.v2003

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: vířivé klapky

Příspěvek od Alzafir » 06 pro 2011, 20:46

Klapky na volnoběhu nemají na chod motoru vliv, to je správně.
Přivřením klapek omezíš přívod vzduchu, takže co zkusit rozpojit hadice, eliminovat váhu vzduchu, turbo....
Nechej to bublat jen na volnoběhu!! Jasně, bude se bouřit elektronika, takže to budeš muset nechat vymazat.
Co EGR?
Když se to klepe, jakou barvu má kouř z výfuku?
To jsou ty jednodušší varianty, bohužel se mi to takhle jeví na čerpadlo. Ale to už jsme ve fázi věštění :x
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

pepes
Příspěvky: 17
Registrován: 01 čer 2009, 22:57
Bydliště: Mšené-lázně

Re: vířivé klapky

Příspěvek od pepes » 06 pro 2011, 21:02

hadice jsem mněl odpojené a vše stejné,když to je po ránu studené tak to ani nenastartuju když mam sundanou tu hadici k EGRku,namontuju ji spátky natočim v pohodě motor a po pár vteřinách jí odpojim a už to bez ní v klidu natočim.kouř je modrý.auto je uplně ohřátý tak to při startu nezakouří,ale nechám ho stát cca 1-2hod tak při natočení desetivteřinovej oblak modrýho dýmu.dělalo to před výmněnou čerpadla a dělá to stále.čerpadlo je celé nové.EGR je vyčištěný a nehlásí žádnou chybu.fakt jsem z toho už zoufalej.DÍK MOC
opel zafira elegance, 2.0dti 74kw, Y 20 DTH, r.v2003

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: vířivé klapky

Příspěvek od csala » 08 pro 2011, 15:26

Čerpadlo máš nové, vstreky nové, hlava zgenerálkovaná. Dymí na modro, to by mohlo byť spaľovanie oleja. Aká je spotreba oleja? Meral niekto kompresiu vo válcoch?
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

pepes
Příspěvky: 17
Registrován: 01 čer 2009, 22:57
Bydliště: Mšené-lázně

Re: vířivé klapky

Příspěvek od pepes » 08 pro 2011, 15:44

spotřeba oleje žádná,na koprezi se teprv chistám,protože už fakt nevim
opel zafira elegance, 2.0dti 74kw, Y 20 DTH, r.v2003

kure
Příspěvky: 29
Registrován: 13 úno 2008, 11:27
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: vířivé klapky

Příspěvek od kure » 25 pro 2012, 10:45

Pokud bude komprese ve válcích v pohodě, tak bych to tipoval na ventily, ne všechny, ale může to dělat konkrétně jen na jednom válci, ten na který narazil tvůj známí, když to měl napíchnuté. Zažil jsem to na benzínové astře, některý ventil se malinko opozdí a už je tam problém s tlakem, pak začne haprovat palivo atd. je to řetězová reakce, než to elektronika vykompenzuje pokud to dělá jen za studena tak je to jasné, něco je tm mechanicky přidřené. Možná vodítka, prostě buď sací nebo výfukové ventily se nevrácí tak rychle jak by měli, zkus ještě když to nastartuješ a hned vyjedeš,(Vím pro diesel je to zabijárna) ale u benznové astry, kde byl tento problém, tak se to ještě projevovalo, tak že při tahu nad 2.5 tis otáček, ten motor ztratil výkon a zdechl, normálně se zadusil, protože tam to bylo přidřené na 3 válcích, pokud ty máš problém jen na jednom, tak to ten motor ještě zvládá.
Vím pokud to budeš chtít fyzicky vidět, tak budeš muset sundat hlavu, ale jde to proměřit i jednou lepší diagnostikou.
Zaměřit se na tlaky, zvuk a chvění, mechanik, který ví co dělá, by na to měl přijít.

Snad to pomůže

Lukin
Astra G Caravan 2.2 Dti 92 KW

kure
Příspěvky: 29
Registrován: 13 úno 2008, 11:27
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: vířivé klapky

Příspěvek od kure » 25 pro 2012, 10:45

Pokud bude komprese ve válcích v pohodě, tak bych to tipoval na ventily, ne všechny, ale může to dělat konkrétně jen na jednom válci, ten na který narazil tvůj známí, když to měl napíchnuté. Zažil jsem to na benzínové astře, některý ventil se malinko opozdí a už je tam problém s tlakem, pak začne haprovat palivo atd. je to řetězová reakce, než to elektronika vykompenzuje pokud to dělá jen za studena tak je to jasné, něco je tm mechanicky přidřené. Možná vodítka, prostě buď sací nebo výfukové ventily se nevrácí tak rychle jak by měli, zkus ještě když to nastartuješ a hned vyjedeš,(Vím pro diesel je to zabijárna) ale u benznové astry, kde byl tento problém, tak se to ještě projevovalo, tak že při tahu nad 2.5 tis otáček, ten motor ztratil výkon a zdechl, normálně se zadusil, protože tam to bylo přidřené na 3 válcích, pokud ty máš problém jen na jednom, tak to ten motor ještě zvládá.
Vím pokud to budeš chtít fyzicky vidět, tak budeš muset sundat hlavu, ale jde to proměřit i jednou lepší diagnostikou.
Zaměřit se na tlaky, zvuk a chvění, mechanik, který ví co dělá, by na to měl přijít.

Snad to pomůže

Lukin
Astra G Caravan 2.2 Dti 92 KW

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: vířivé klapky

Příspěvek od jerry mouse » 16 úno 2013, 17:36

Virive klapky su tie na vstupe sacieho potrubia ovladane podtlakovym ventilom ako v Octavke + napojenie na soleidny ventil pri baterke, ak to je ono tak, mam problem s tou prvou centralnou vstupnou klapkou na sacom potrubi, ide o to, že ju prstom ani v najvačšej snahe neviem pohnuť, zrejme asi je to pridrete takže, podtlak to nema ani najmenšu šancu ovladať. Jasne že to treba rozobrať, ale neviem či kupovať niečo dopredu, alebo iba premazať a poskladať, poradi mi niekto, mam motor Y22DTR. Dakujem za odpovede. 8)
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 16 úno 2013, 21:47, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: vířivé klapky

Příspěvek od Alzafir » 16 úno 2013, 21:37

jerry mouse píše:, mam problem s tou prvou vstupnou klapkou na sacom potrubi,
Hele tohle samo o sobě je nesmysl.
Klapky jsou ovládané komplet táhlem , takže anomálie, že jedna nebo dvě klapky , je nesmysl. Prostě jedna, tím pádem všechny, nebo nic.
Jestli ti to u tohoto motoru drhne, vyčisti sání :lol:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: vířivé klapky

Příspěvek od jerry mouse » 16 úno 2013, 21:46

Pisal som, že ta prva ktora je na začiatku vstupu do sacieho systemu, ja som mal zato, že klapky su dole 4ks a jedna hore, ale ak som to zle pomenoval a niekto to nepochopil tak, v tom pripade ospravedlnujem, že som zle napisal-pomenoval tu hlavnu klapku ktora je na najvyššom mieste. Ja som mal za to, že je uplne fuk ako sa to vola ked klapky tak klapky. :? :?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: vířivé klapky

Příspěvek od Alzafir » 17 úno 2013, 11:15

Aha, už vím, co myslíš, to je klapka " chcípací", odborníci prominou :mrgreen:
Ta je v činnosti pouze při vypnutí zapalování, aby zavřela přívod vzduchu pro motor a ten kultivovaně zdechnul bez škytání a třepání.
Nicméně platí , co jsem prve psal, vyčistit.
Překryt sání drží na 4 šroubech, vyndej ho ven a vyčisti. Nejlíp se na to hodí čistič karburátorů ve spreji, ale to aplikuj až po mechanické očistě toho nejhoršího. Mazat nic nemusíš, když to vyčistíš, chodí klapka lehce.
Ještě mě napadá...když drhne tahle klaka, předpokládám vinou nánosů, jak potom vypadá vlastní sání?
Naštuduj co je třeba a hurá do očisty :mrgreen: , ale je to marast :mrgreen:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: vířivé klapky

Příspěvek od jerry mouse » 19 úno 2013, 19:51

Mam dotaz na ostatnych členov fora ktory maju podobnu motorizaciu pod kapotou(Y22DTR) ako vam chodi ta chcipacia klapka, lebo mne aj po vyčisteni nič moc, :o hlavne sa to neda rozobrať a nove to stoji asi 650,-ojro :lol: Futra su tam z technickeho plastu a nevykazuju žiadnu volu, jedina možna demontaž je dremelkou odbrusiť klapku z hriadelky ktora je tam prizvarovana, ale ako to potom dať naspať dokopy ked dovnutra sa skori nič nezmesti, možno akorat laserova zvaračka. Mimochodom na oboch stranach som z dolnej strany urobil nad osku skušobny vrt za ucelom namazania, ale nepomohlo to. :lol:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Odpovědět