Stránka 1 z 2
výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 16:55
od drapak
čau. Chtěl jsem se zeptat která uskalí mě mohou potkat při výměně těchto motorů.
Slyšel jsem, že musím vyměnit čerpadlo, plynový pedál, řídící jednotku a přidat intercooler. Jaký je to problém a zda to tak je. Jde o astru G karavan
Díky za odpovědi
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 17:05
od Fritol
proč čerpadlo a plynovej pedal ?... podle mě by stačilo přidat intercoller a dat tam jednotku z Y20DTH a púokud chces davat origo věci tak jestě budeš muset vyměnit chladič klimatizace za ten menší protože pokud maš Di maš ten dlouhej...
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 18:11
od Mojmec11
Čerpadlo asi podle toho kolik dává nafty.
Intercooler-není až tak důležitej,když rupne dá se jezdit i bez něj,ale jede to mín.
ŘJ určitě.
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 18:16
od denny
Největším úskalím budou úřady.
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 18:52
od Fritol
kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí
dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce.
nebo snad ne ?
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 18:59
od zippi
myslim ze je inak riadeny EGR... resp selenoidy su ine
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 19:22
od statiC
Pokud chceš vyměnit motor tak to až zase takovej problém není teď sem to nedávno absolvoval a je to celkem v pohodě řídící jednotku měnit nemusíš stačí jenom přehrát mapy, kvůli intercooleru je to složitější musíš jednak, jak tu už jednou zaznělo dát kratší chladič klimatizace a kvůli přívodní trubce k intercooleru musíš měnit i turbo je tam trošičku jinačí protože je jinak natočení a nenapojil by si to dále EGR je trochu delší než klasickej na DIčku ale to už jsou jen detaily jinak je to to samý jak Di není to nic hroznýho
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 19:24
od drapak
No stk.... je bez problémů
Jde mi o to, že Di zaklepal a když budu měnit celej motor tak proč nedát DTi
jen by mě zajímalo v čem může být problém přy montáži? Jak je to se svazkem k jednotce..... Jinak díky za upozoprnění na chladič!
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 19:27
od statiC
se svazkem není nic jinýho svazek je tam stejnej jenom odpojíš všechny konektory z motoru a pak je zase zapojíš zpátky
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 19:43
od drapak
statiC píše:se svazkem není nic jinýho svazek je tam stejnej jenom odpojíš všechny konektory z motoru a pak je zase zapojíš zpátky
Jo prosím tě a u koho si nechával přepisovat mapy?
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 20:11
od statiC
mapy ti přepíše kdokoliv s diagnostikou a co se v tom trochu vyzná
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 20:45
od denny
Fritol píše:kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí
dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce.
nebo snad ne ?
Jo a typ motoru je X20DTL u DI a Y20DTH u DTi.Typy je hooodně zajímají.A když jej nenajdou,tak odebírají nálepku a nechají tě to vyřešit se zastoupením Opel.Stačí i jen vyrezlé číslo.A sám moc dobře víš,že i motor je dle VIN identifikovatelný.
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 09 říj 2011, 23:44
od Fritol
denny píše:Fritol píše:kdyz to nikomu říkat nebude tak to je jedno policajti a stk to nezjistí
dyt je to ten samej motor akorat tam je navíc intercoler a jiny sw v jednotce.
nebo snad ne ?
Jo a typ motoru je X20DTL u DI a Y20DTH u DTi.Typy je hooodně zajímají.A když jej nenajdou,tak odebírají nálepku a nechají tě to vyřešit se zastoupením Opel.Stačí i jen vyrezlé číslo.A sám moc dobře víš,že i motor je dle VIN identifikovatelný.
no to ano typ vim jake jsou. ale kdyz na motoru uvidí X20DTL a v techničaku taky tak se dal po tom koumat nebudou. ja jako myslel ze to DTI chce postavit na DI motoru. proto sem jako myslel ze tam ten motor zustane a jen doděla ty věci pro DTi tim padem by na motoru bylo vyrazene X20DTL vzhledově to nikdo nepozna protože motory jsou totozne..
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 10 říj 2011, 14:41
od palix
Hlavne to auto už nikdy nebude papierovo 100%-né. Môžeš meniť len rovnaký typ motora - aspoň tak viem ja. Nemôžeš oficiálne vymeniť za iný motor, čo v prípade Di a DTi iný motor je!
Keď to ale potom budeš predávať na súčiastky, tak si to kľudne vymeň. ak nie, tak nezabudni spomenuť kupujúcemu, že je tam taký problém, aby raz nemal s tým opletačky. Osobne by som také auto nechcel - len v originálnom papierovo 100% stave.
Kolega tak kedysi vymenil motor v Fiate Tipo z 1,7 na 1,9 TD. Išlo to neporovnateľne lepšie, ale papierovo to nemal nikdy v poriadku. To auto ale skončilo v šrote.
Viem, že niekedy bol s výmenou motora riadny cirkus - menili sme kedysi na Škode 100
.
Re: výměna motoru Di za DTi
Napsal: 10 říj 2011, 16:43
od Fritol
Di a DTI motor je stejnej.. motor X20 dtl (di), y20DTH (dti) a Y22DTR jsou zakladově totožné motory jen se liší ostatníma dílama.. ovšem některe 2.0 uz mají 2 štekrové čerpadlo (PSG 16) jako Y22DTR tudiš je tam jiny svazek motoru protože řj. motoru je v čerpadle.. jinak motor je totozny.