Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
Napsal: 06 zář 2011, 21:31
Takovej poznatek k zamyšlení pro všechny kteří máte tento motor v autě. Preventivně jsem měnil na svý Vectře rozvodovej řetěz (Y22DTR).
Protože jsem sehnal za dobré peníze komlet řetězy a vodíci lišty, dal jsem do výměny která není nijak složitá. Pokud bude zájem napíšu návod.
Auto má na tachometru 290 000km, ale kdoví kolikrát se to stáčelo v autobazarech. Oba napínáky byli skoro na konci napínacího rozsahu, ale za chodu ještě nic nerachtalo. Nový a starý řetěz jsem položil vedle sebe abych viděl o kolik je starý vytahaný. Koukněte na fotky. Na pohled je rozdíl v dělce v řádu milimetrů, ale na napínáku je cítit velký rozdíl. U starých řetězů se pružina opřela až na posledním závitu zátky napínáku. Nyní napínák tlačí hned od prvního závitu a je problém zátku vůbec chytit. Také na rozvodových kolech řetěz sedí pevně a nemá na kole vůle.
Zdar všem Oplákům.
Protože jsem sehnal za dobré peníze komlet řetězy a vodíci lišty, dal jsem do výměny která není nijak složitá. Pokud bude zájem napíšu návod.
Auto má na tachometru 290 000km, ale kdoví kolikrát se to stáčelo v autobazarech. Oba napínáky byli skoro na konci napínacího rozsahu, ale za chodu ještě nic nerachtalo. Nový a starý řetěz jsem položil vedle sebe abych viděl o kolik je starý vytahaný. Koukněte na fotky. Na pohled je rozdíl v dělce v řádu milimetrů, ale na napínáku je cítit velký rozdíl. U starých řetězů se pružina opřela až na posledním závitu zátky napínáku. Nyní napínák tlačí hned od prvního závitu a je problém zátku vůbec chytit. Také na rozvodových kolech řetěz sedí pevně a nemá na kole vůle.
Zdar všem Oplákům.