Stránka 1 z 10
EGR ventil
Napsal: 19 črc 2011, 16:51
od honzas
Ahoj kolegové, stal jsem se před pár dny majitelem Zafiry 2,2DTi, r.v. 2002. Před koupí jsem si tu pročetl vše o čerpadlech a dalších závadách na tomto typu auta a stejně jsem do toho šel. To auto mělo prověřenou historii, dokonce po nedávné výměně čerpadla.
No a jak to tak bývá, hned se objevil problém.
Za těch pár dní (14dní) jsme najeli cca 1200km a v pohodě, jen včera a dnes ráno cestou do práce se motor přepnul do nouzového režimu a rozsvítila se kontrolka motoru. Jezdíme brzo ráno, teplota pod deseti stupni. Přepnutí do nouz.režimu se stalo tak po 15km jízdy, takže zas na druhou stranu motor tak úplně studený nebyl.
Odpoledne je vše OK, najedu i 150km a vše OK.
Byl jsem dnes v ČB na diagnostice, říkám jim že chci i čísla chyb a samozřejmně mi je nedali - tak jen slovně - jsou tam dvě chyby - "záporná odchylka plnicího tlaku turbodmychadla" a "chyba EGR ventilu"
Mohli by jste poradit? Předpokládám že u tohoto auta je elektromagnetický EGR, který jsem viděl někde za nějakých 12000 (motor Y22DTR).
Jinak v bazaru, než jsme to koupili tak auto bylo snad na "výměně EGR ventilu", ale spíš to tipuji na pouhé vyčištění.
Snad nebude potřeba takové velké investice hned na začátku. No každopádně je ještě v háji baterka, je tam ještě původní.
Díky moc.
Re: EGR ventil
Napsal: 19 črc 2011, 18:59
od Alzafir
Vítám nového objemového zafiráka
Tak k tomu co tě zajímá asi tolik:
EGR, zkus ho vyčistit, ale obvykle to je jen dočasné nebo vůbec k ničemu. A 12000 už to taky nestojí, jsou mnohem lepší ceny.
Ta druhá chyba, vyčistil bych MAP senzor a prošel podtlakové hadičky.
Škoda že jsi nenapsal pár dní dřív, toulal jsem se kolem Tábora a diagnostiku vláčím s sebou
Když budeš mít další dotazy, klidně se ozvi, tento motor mě už dost vycvičil
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: EGR ventil
Napsal: 19 črc 2011, 20:16
od honzas
Ahoj, díky za informaci.
Myslím že EGR čistili v bazaru než to prodali, takže asi výměna - nějaký odkaz kde koupit by byl? Díky. Našel jsem nejlevnější za 8417Kč.
Na podtlak se podívám, co jsme četl tak je to také jedna z důležitých věcí pro správný chod motoru
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ještě jednou díky.
Alzafir píše:Vítám nového objemového zafiráka
Tak k tomu co tě zajímá asi tolik:
EGR, zkus ho vyčistit, ale obvykle to je jen dočasné nebo vůbec k ničemu. A 12000 už to taky nestojí, jsou mnohem lepší ceny.
Ta druhá chyba, vyčistil bych MAP senzor a prošel podtlakové hadičky.
Škoda že jsi nenapsal pár dní dřív, toulal jsem se kolem Tábora a diagnostiku vláčím s sebou
Když budeš mít další dotazy, klidně se ozvi, tento motor mě už dost vycvičil
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: EGR ventil
Napsal: 19 črc 2011, 22:33
od Alzafir
Zkus kontaktovat člena
remus
Můžu vřele doporučit
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: EGR ventil
Napsal: 20 črc 2011, 20:34
od honzas
Ahoj, tak dnes ráno bylo vše OK. Měl jsem podezření že by to mohlo souviset i s nízkými ranními teplotami. Ale ouvej - odpoledne se to stalo opět.
Přemýšlel jsem a napadla mne jedna věc - nemohlo by to souviset se špatnou baterkou? Je opravdu špatná, proměřovali jí a neudrží napětí. Jenže na novou momentálně nebylo, vyměním ji snad zítra. Co jsem tu koukal na fóru, tak MAP senzor by mohl být na baterku náchylný, pak by s tím mohla souviset ta chyba turba.
Ohledně EGR ventilu - vypadá nový, je od výrobce WAHLER, čili originál asi není. Sundal jsem kryt a koukal se jak pracuje, zdál se být v pořádku - viděl jsem tu někde i video, jak má fungovat a zdá se že funguje správně. Pohybuje se volně, plynule, žádné cukání.
Otázkou je, kvůli které chybě se motor do nouzového režimu přepne - zda kvůli chybě turba či EGR ventilu (viz původní dotaz). Dnes třeba při jízdě do kopce při nějakých 3000otáčkách - to byl pak najednou rozdíl
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Můžete ještě poradit?
Díky moc.
Re: EGR ventil
Napsal: 20 črc 2011, 22:09
od Alzafir
Baterku máš na startování, pak to víceméně živí alternátor, baterie je už jen jako velká kapacita, kondenzátor.
MAP je napájený jednotkou, tuším 5v, a ty si vyrábí sama právě proto, aby se vyloučily chyby měření třeba kvůli poklesům v palubní síti.
Ohledně EGRu jsem psal
tady. Najdeš tam asi vše, jinak se klidně doptej. Mám taky Wahlera, a i ten předchozí po opravě mi chodil plynule, jenže zpětné impulsy byly zmršené a jednotka je nepoznala, takže nouzák.
Re: EGR ventil
Napsal: 20 črc 2011, 22:37
od honzas
Díky, to jsem již četl a právě to video jsem viděl.
Nakonec tě také výměna EGR neminula. Pomalu se připravuji na nejhorší. Uvidíme. Zítra vyřeším baterku, o víkendu zkusím EGR shodit a kouknout se, jak vypadá uvnitř (zanesení).
Zatím díky.
HonzaS
Re: EGR ventil
Napsal: 23 črc 2011, 18:21
od tenor
Zdravím chlapi! Dnes som sa trochu mazlil so svojom Zafirou a mimo inej bežnej údržby som vyčistil aj EGRventil. Samozrejme že po odpojení podtlakovej hadičky a znovu nahodení EGR ventilu som mal problém naštartovať. Nakoniec sa to podarilo,ale štarter točil dost dlho. Chcem sa spýtať že či je pri tomto točení/po vyčistení EGRu/ v čerpadle nafta,teda či je čerpadlo dostatočne mazané ..
-Štarter dostal dost záhul,až som mal on strach ...
Re: EGR ventil
Napsal: 23 črc 2011, 18:33
od Alzafir
Sice tu řešíme elektronický EGR, ale to co se ti děje rozhodně není normální. Po vyčištění EGRu a zapojení podtlaku musí auto normálně chytit. Neděláš nic s naftovým potrubím.
tenor píše:
-Štarter dostal dost záhul,až som mal on strach ...
Bojíš se oprávněně, ale o špatný díl. Co čerpadlo?? Na to jsi nemyslel?? Jestliže točíš a nechytá, s největší pravděpodobností máš vzduch v naftových trubkách. Musel jsi při montáži do něčeho drbnout, přepady?? Překontroluj to!!
Re: EGR ventil
Napsal: 23 črc 2011, 18:39
od tenor
Všetko je jak má být,auto normálne jazdí. Mna len zaujímalo ,keďže po demontáži egru sa musí najskor egr natlakovať až potom zopne,toto chvílu trvá až potom štartne.Mna len zaujímalo či je počas tohoto tlakovania a štartovania v čerpadle nafta? Podla mňa by normalne mala byť,ale radšej sa opýtam odborníkov .../ Mám mechanický EGR/
Re: EGR ventil
Napsal: 24 črc 2011, 22:47
od hanysek75
pokud ti nafta nepadá,tak tam je
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
.někdo tu psal o ventilu,který drží podtlak po vypnutí motoru a dělá dost problémy.pokud jsi měl špatný jen ten jeden první start,tak to neřeš.
Re: EGR ventil
Napsal: 27 črc 2011, 16:15
od honzas
Ahoj, tak jsem se na chvilku odmlčel. Situace mezitím vypadá takto:
Ve čtvrtek jsem vyměnil baterku, od té doby byl klid. O víkendu jsem se na vyndání EGRu bohužel nedostal, takže nevím jak je či není zanesený.
Problém nastal opět včera. Opět nouzák.
Byl jsem znovu na diagnostice a zde jsou tentokrát číselné hodnoty chyb:
P1590
P0234
a P0400
Tak co myslíte - je to EGR?
Díky za info.
Re: EGR ventil
Napsal: 27 črc 2011, 17:36
od Alzafir
P1590
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
to je taková klasika u těchto motorů, někde jsem tu o tom psal. Zatím to neřeš, to ti motor do stavu nouze nepošle.
P0400, je sice EGR, ale škoda, že nevíš číslo za tou čtyřstovkou. Mohla by to být i váha, ale spíš to bude v EGRu.
P234, tam si nejsem jistý, co to je, že by přetlakování motoru?? Nevím
Určitě vyčištěním EGRu nic nezkazíš ( ale asi mu stejně nepomůžeš), ale vyčisti MAP, to může pomoci.
Kolik máš najeto? Možná by neškodilo vyčistit sání.
Re: EGR ventil
Napsal: 27 črc 2011, 18:14
od honzas
Díky, u P0234 mi napsali vysoký plnicí tlak turba. Ale při první diagnostice (viz první příspěvek) naopak byla chyba záporná odchylka plnicího tlaku turba.
Tahle chyba taky shodí motor do nouzáku?
Je možné že chybu EGR jsem způsobil sám, když jsem koukal jak pracuje a schválně ho "zastavoval", abych vyvolal chybu.
Dám si kafe a jdu čistit
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: EGR ventil
Napsal: 27 črc 2011, 19:04
od Alzafir
Jojo, obě chyby
musí hodit motor do nouzáku, zvlášť to přetlakování. To by byl šrumec kdyby se to nehlídalo, takové např rozstřelené turbo
EGR, tu chybu jestli jsi vyvolal sám....no těžko říct. Kolik máš najeto?