Stránka 1 z 2
2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 16:09
od Vaclav
Opakovaně se mi za jízdy rozsvěcí kontrolka motoru a spadne mi výkon. Po vynutí zapalování je vše O.K. a po čase se závada objeví znovu. Na diagnostice načtu chyby P0704, P0400 a P1125. Jen pro informaci, nedávno jsem měnil vakuovou pumpu (při opakovaném brždění už nefungoval posilovač) a kontroloval těsnost podtlakových hadic, kde je vše v pořádku. Nevíte na co se mám zaměřit?
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 16:37
od Fritol
zkontroloval bych podtlaky..
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 17:29
od AstraMan
Jak píše kolega... Měl jsem obdobný problém a bylo potřeba proměřit podtlakovou pistolí vakuupumpa, solenoidní ventily a x dalších věcí...
Jestli to máš kousek do Pardubic, tak navštiv našeho člena denny ... On jediný mě ten problém vyřešil
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 20:28
od Vaclav
Pardubice mám docela z ruky, takže smůla.. jinak podtlakovou pistoli mám k dispozici.. vakuová pumpa O.K., hadičky podtlaku taky v pořádku.. tak nevím
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 20:30
od kubeSRi
na evidencni kontrle sem potkal tipka se stejnym motorem jak ty a rekl ze mu odesel katalyzator kdyz mu to rozsvecovalo
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 20:30
od mirda2908
vaclav a odkud si
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 20:31
od Fritol
tak diag a live data.. muže to byt třeba i vaha vzduchu.
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 20 čer 2011, 21:11
od Vaclav
live data můžu zkusit.. uvidím teda zítra, dnes se na to už nedostanu...
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 21 čer 2011, 21:47
od Vaclav
tak live data vypadají v pořádku a do nouzáku to padá stále..takže žádný pokrok
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 21 čer 2011, 22:59
od statiC
Mě dělalo to samý a mám stejnej motor jako ty pokaždé když sem vypl nachvilku motor tak to přestalo. Odmontoval jsem EGR ventil vyčistil a přestalo to tak zkuz tohle za to nic nedáš a je to otázka tak asi 30 minut
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 22 čer 2011, 06:58
od dada77
tak já měl něco podobného a mě to dělal ventil ovládající klapku sání tuším je to hned u vakuum pumpy takovej malej hříbek dole má písek který je na mechanický táhlo napojený od ventilu vede hadička k jednomu ventilu co je na prave straně to se nedá přehlídnou po otočením ho vycvakneš a zkontroluj jestli někde nepropouští to právě dělal a vždycky když jsem zastavil tak to šlo do nouzáku tak jsem měl zajímaví rozjezdy snad ti to pomuže jinak to stálo asi 750 kč u opla protože se druhovýroba neděla
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 22 čer 2011, 07:18
od Alzafir
Fritol píše:zkontroloval bych podtlaky..
To co popisuje static a dada77. Všechno se to otočí kolem podtlaku
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 22 čer 2011, 13:11
od dada77
jojo podtlak to je svina
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 23 čer 2011, 20:58
od Vaclav
Tak jsem dalším testováním zjistil, že se mi kontrolka závady motoru rozsvítí pokaždé, když za jízdy vyřadím a otáčky klesnou na volnoběh (kontrolka se rozsvítí po cca 2 vteřinách). Pouhým zvýšením otáček nezhasne, ale pokud zařadím a přidám tak, aby byl motor v tahu, tak zhasně a ani při ubrání plynu se nerozsvítí. Při sledování live dat jsem zjistil, že kontrolka se rozsvěcí vždy když hodnota parametru EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation) klesne na 0 nebo 1 procento (obvyklá hodnota 35 a výše). Netušíte jestli to má souvislost s předtím popisovanou závadou (ke zhasnutí kontrolky bylo třeba vypnout zapalování)
Re: 2.0 di kontrolka motoru
Napsal: 23 čer 2011, 21:04
od AstraMan
Nejsem sice odborník, ale myslím si, že sis odpověděl právě sám
EGR ventil je součástí podtlaků a pokud všechna ostatní live data jsou parametrově OK, tak bych viděl příčinu v již zmiňovaném EGR... Mě třeba úplně totéž dělala vakuupumpa a ty solenoidní ventily byly také zralé na výměnu