nafta a řepkový olej
nafta a řepkový olej
zdravím všechny,chtěl bych se zeptat jestli někdo máte zkušenost s mícháním nafty a řepkového oleje.kamarád má naftovou octávii a říka,že to má ověřené od jiných uživatelů,že je to úplně v pohodě na ježdění.míchá to v poměru nafta-olej 1:1 v létě a v zimě míň oleje.
- Reklama
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: nafta a řepkový olej
Zkušenost nemám, ale selským rozumem je mi jasný, že to asi není nic úplně dobrého. Vzpomínám na bům s přiléváním fritovacího oleje a když jsem viděl rozebraný motor po půlročním provozu, kdy to přestalo jezdit, tak jsem čuměl. Podle mě to pro motor, vstřiky a hlavně pro čerpadlo nemůže být nic dobrého a bude se to mnohem více a rychleji zanášet.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)


http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Re: nafta a řepkový olej
podle mě todle jde ,, v pohodě" používat u starých motorů naftových
bez turba drahých vstřiků, čerpadel atd
takže bych to do tdi dci cdti a tak podobně nedělal
bez turba drahých vstřiků, čerpadel atd
takže bych to do tdi dci cdti a tak podobně nedělal
Naposledy upravil(a) adam09 dne 27 dub 2011, 22:28, celkem upraveno 1 x.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 28 kvě 2006, 11:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: nafta a řepkový olej
Pokud máš Corsu 1.5D, tak OK, na tý už neni co zkazit... Ale pokud máš DTI nebo CDTi, vidim to jako naprostou blbost 

Už bylo dost...
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: nafta a řepkový olej
no nelil bych to tam uz kvuli tomu že tam maš nachylne čerpadlo... pokud tam budeš lejt řepku tak se snim rozluč.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: nafta a řepkový olej
díky za rady,jen jsem chtěl vedět jestli můj kámoš dělá dobře když to lije do octávie.no,ale u něho se ani nedivím,on je veliký šetřílek,ale sám uvidí jestli mu vydrží motor.
Re: nafta a řepkový olej
určite to nie je to iste ale kamiony na to jazdia bežne.velmi vela zalezi od kvality toho oleja.vo firme na to jazdili a ked bol olej na hovno tak sa kazili velmi,ked bol kvalitny tak fungovali lepsie no a ked ho prestali pouzivať jazdil bez problemov 

1,4 16v - x14xe - 90k - edition2000 zelená http://astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=19128
Re: nafta a řepkový olej
Přestože mám starší diesel, tak bych si takovou eko sračku do nádrže určitě nedal - ušetříš pár korun za palivo a vydáš tisíce třeba za čerpadlo, trysky atd. Taky mám zkušenost, že spotřeba jde nahoru - ona šla totiž lehce nahoru už když začali do nafty přimíchávat ten tzv. "eko" podíl. Měl jsem před rokem nějakou dobu starou poctivou naftu bez "eko" složek co bývala před časem a spotřeba byla cca o 0,3 - 0,4 l/100 km níže...takže tak.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)

Re: nafta a řepkový olej
Kamoš lial do Felície 1,9D čistý spálená olej z vyprážania, rezný olej a ktovie čo ešte. Najazdil cca 40 000 km a potom s tým tuším prestal. Keď som bol v jeho dielni naposledy - už tam nemal haldy bandasiek so starým olejom. Tuším mal počas tejto prevádzky aj nejaké menšie problémy, ale išlo to. Auto má stále to isté.
Mať taký starý nafťák a olej zdarma, tak to skúsim, ale ináč to nemá význam.
Minule bola v Tescu akcia na nejaký olej za 0,99€/l. Bolo to obmedzené na 12 l (balenie) na jeden nákup. Jeden róm toho mal plný vozík a neprešiel cez pokladňu - hneď ma napadlo, že to možno chcel ako palivo, keďže nafta je drahšia - cca 1,3€/l
. Ale asi to bral pre celú osadu...
Mať taký starý nafťák a olej zdarma, tak to skúsim, ale ináč to nemá význam.
Minule bola v Tescu akcia na nejaký olej za 0,99€/l. Bolo to obmedzené na 12 l (balenie) na jeden nákup. Jeden róm toho mal plný vozík a neprešiel cez pokladňu - hneď ma napadlo, že to možno chcel ako palivo, keďže nafta je drahšia - cca 1,3€/l

Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Re: nafta a řepkový olej
zajímavé,když byl olej v akci v kaufu,tak ho taky braly cikády útokem.oni to snad chlastaj 

zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: nafta a řepkový olej
Něco málo k polemice... Citace jsou vyznačeny uvozovkou a kurzívou, jsou z různých diskusí na webu. Podle mě je to celkem přehledné shrnutí obsahující asi všechny hlavní názory a někomu to možná pomůže, aby si udělal dostatečný obrázek....
Prý když to má pístové čerpadlo, tak tomu olej nevadí...
"To je ten důvod, proč neriskuji alternativní paliva...
Kdysi mi jeden mechanik od dieselů vyprávěl, že měl v ruce takhle zničené rotační čerpadlo - a to podotýkám nebylo žádným "vegetolem", ale normální řepkovou naftou od pumpy. Něco se tam v těch vysokých otáčkách stalo a nějak se oslizly nebo zalepily či co ty funkční plochy čerpadla, které jsou v provozu mazané palivem a pak se to zadřelo...
Když si spočítám, co "vegetolem" ušetřím a co by mě stálo, kdyby mě auto nechalo 300 km od domova, tak by ta úspora mohla přijít docela draho..."
Dlouhodobý test R19: "Ve Světě Motorů prováděli dlouhodobej test s Renaultem19 66kw. Dávali to na brzdu a výkon byl jen o pár desetinek horší, než u nafty a emise byly neporovnatelně lepší než u nafty."
VS
MB 290: "Jo to je pravda , dnešní diesly jsou zcela něco jiného než legendární MB 250D která jede na cokoli ..."
"jazdit na olej je dobre ja už používám rastlinný olej viac rokov teraz mám ato s motorom 2.1 TD . musíte dat pozor na hustotu zvlášt v zime.Miešajte v zime jedna ku dvom a naliat 5 percent benzin a t2 olej.V praxi vyzerá to tak :40l nafty,20 rastlinný olej,2l benzin 95, 0,5l olej dvojtakt T2. V nádrži máte 62.5 l ,Benzin a olej nie sú plus výdavky lacnejšie sú ako nafta. na jednom nádrži ušetríte min. 300 400 sk.V lete viac, Ten olej T2 slúží na mazanie čerpadla a trisiek ,nemusíte sa obávat že sa s motorom niečo stane. Niekomu z vás napadne jazdit na trafoolej tak to možte bez problému len v zime miešajte 1 -1 v lete len čistý olej. Ked má niekto trafoolej nech mna kontaktuje pricestujem predvediem ako nato.Nikdy nemiešajte v nádrži ,miešajte v bandaske a potom naliať to je doležité!!!!!!!!!"
A celkové shrnutí věci...
"Tak on diesel sežere leccos (zvláště atmosferický), ale ne všechny oleje jsou zase až tak vhodné na spalování v motoru. Zvlášť ty, který mají v sobě přísady, které potalčují jeho hořlavost ...
Ale lidi jsou idioti. Nechápou, že když tam lejou takovejhle sajrajt, u starších motorů přestane auto jet (myšleno ztratí živost) o novějších aut dojde na základě údajů z čidel k přemapování vstřiků a rapidně stoupne spotřeba - takže stejně moc neušetří (taky je možnost, že ECU se přepne do nouzového režimu a auto přestane jet a začne žrát - na to jsou experti u Mercedesu)...
Používáním rostlinných olejů dochází k vylučování pryskyřic z nich - ty se zapékají do pístní skupiny a pronikají do olejové náplně, kterou takto degradují a jí se potom dostávají do celého motoru, takže po cca 50tis. je motor v hajzlu...
A další věc, že spalováním olejů, které nejsou pro spalování vhodné, dochází k dramatickému nárůstu emisí CO (ne CO2, ale uhelnatého - vzniká v důsledku nekvalitního spalování), HC a pevných částic. Na množství NOx to paradoxně má pozitivní vliv - kyslík se radši váže k uhlíku. Mimo to, dochází ke vzniku naprosto nových sloučenin (na základě spalování pryskyřic a podobného šmerajzu, co tam je), které krom silných korozivních a abrazivních vlastností (brečí motor, turbo, výfuk a díky EGR i sání a vstřiky), mají bohžel i karcinogenní účinky. Takže šmejdům, co tam lejou trafoolej, vyfritovaný olej, viskoznější hydraulický olej apod. bych urazil ruce ...proč to mají čmuchat ostatní???"
Z toho jasně vyplývá, že moderní dieselové motory nejsou na takové palivo vůbec stavěné a je každého věc, jestli si hodlá části motoru, případně celý motor zničit... Já osobně vyzkoušel jen jednou dát do motoru 2.1 TD r.v. 97 LTO, což je vlastně neaditivovaná nafta a po pěti kilometrech nastaly takové problémy, že jsem byl rád, že jsem zachránil čerpadlo a nestálo mě to víc, než filtry a pročištění palivové soustavy... Také jsem měl možnost vidět rozebraný motor z P205, kde došlo k zapečení většiny mechanických částí a tím k naprosté nefunkčnosti.
"Opravdu to není žádná novinka, ale ...... vymysleli to už řadu let zpátky. Tohoto si, laskavě všimněte. Řadu let zpátky. A tenkrát byly diesely o dost jinačí než dnes (čehož si ovšem nepovšiml každý - včetně některých opravářů aut, bohužel).
Do konstrukčně novějších motorů (X20DTL a mladších) už raději nedávat - daleko vyšší tlaky, jiné výrobní tolerance, konstrukce čerpadla !!!. No a do těch "italských", jinak velmi dobrých motorů CDTI ve Vectrách C, už vůbec nedávat."
Prý když to má pístové čerpadlo, tak tomu olej nevadí...
"To je ten důvod, proč neriskuji alternativní paliva...
Kdysi mi jeden mechanik od dieselů vyprávěl, že měl v ruce takhle zničené rotační čerpadlo - a to podotýkám nebylo žádným "vegetolem", ale normální řepkovou naftou od pumpy. Něco se tam v těch vysokých otáčkách stalo a nějak se oslizly nebo zalepily či co ty funkční plochy čerpadla, které jsou v provozu mazané palivem a pak se to zadřelo...
Když si spočítám, co "vegetolem" ušetřím a co by mě stálo, kdyby mě auto nechalo 300 km od domova, tak by ta úspora mohla přijít docela draho..."
Dlouhodobý test R19: "Ve Světě Motorů prováděli dlouhodobej test s Renaultem19 66kw. Dávali to na brzdu a výkon byl jen o pár desetinek horší, než u nafty a emise byly neporovnatelně lepší než u nafty."
VS
MB 290: "Jo to je pravda , dnešní diesly jsou zcela něco jiného než legendární MB 250D která jede na cokoli ..."
"jazdit na olej je dobre ja už používám rastlinný olej viac rokov teraz mám ato s motorom 2.1 TD . musíte dat pozor na hustotu zvlášt v zime.Miešajte v zime jedna ku dvom a naliat 5 percent benzin a t2 olej.V praxi vyzerá to tak :40l nafty,20 rastlinný olej,2l benzin 95, 0,5l olej dvojtakt T2. V nádrži máte 62.5 l ,Benzin a olej nie sú plus výdavky lacnejšie sú ako nafta. na jednom nádrži ušetríte min. 300 400 sk.V lete viac, Ten olej T2 slúží na mazanie čerpadla a trisiek ,nemusíte sa obávat že sa s motorom niečo stane. Niekomu z vás napadne jazdit na trafoolej tak to možte bez problému len v zime miešajte 1 -1 v lete len čistý olej. Ked má niekto trafoolej nech mna kontaktuje pricestujem predvediem ako nato.Nikdy nemiešajte v nádrži ,miešajte v bandaske a potom naliať to je doležité!!!!!!!!!"
A celkové shrnutí věci...
"Tak on diesel sežere leccos (zvláště atmosferický), ale ne všechny oleje jsou zase až tak vhodné na spalování v motoru. Zvlášť ty, který mají v sobě přísady, které potalčují jeho hořlavost ...
Ale lidi jsou idioti. Nechápou, že když tam lejou takovejhle sajrajt, u starších motorů přestane auto jet (myšleno ztratí živost) o novějších aut dojde na základě údajů z čidel k přemapování vstřiků a rapidně stoupne spotřeba - takže stejně moc neušetří (taky je možnost, že ECU se přepne do nouzového režimu a auto přestane jet a začne žrát - na to jsou experti u Mercedesu)...
Používáním rostlinných olejů dochází k vylučování pryskyřic z nich - ty se zapékají do pístní skupiny a pronikají do olejové náplně, kterou takto degradují a jí se potom dostávají do celého motoru, takže po cca 50tis. je motor v hajzlu...
A další věc, že spalováním olejů, které nejsou pro spalování vhodné, dochází k dramatickému nárůstu emisí CO (ne CO2, ale uhelnatého - vzniká v důsledku nekvalitního spalování), HC a pevných částic. Na množství NOx to paradoxně má pozitivní vliv - kyslík se radši váže k uhlíku. Mimo to, dochází ke vzniku naprosto nových sloučenin (na základě spalování pryskyřic a podobného šmerajzu, co tam je), které krom silných korozivních a abrazivních vlastností (brečí motor, turbo, výfuk a díky EGR i sání a vstřiky), mají bohžel i karcinogenní účinky. Takže šmejdům, co tam lejou trafoolej, vyfritovaný olej, viskoznější hydraulický olej apod. bych urazil ruce ...proč to mají čmuchat ostatní???"
Z toho jasně vyplývá, že moderní dieselové motory nejsou na takové palivo vůbec stavěné a je každého věc, jestli si hodlá části motoru, případně celý motor zničit... Já osobně vyzkoušel jen jednou dát do motoru 2.1 TD r.v. 97 LTO, což je vlastně neaditivovaná nafta a po pěti kilometrech nastaly takové problémy, že jsem byl rád, že jsem zachránil čerpadlo a nestálo mě to víc, než filtry a pročištění palivové soustavy... Také jsem měl možnost vidět rozebraný motor z P205, kde došlo k zapečení většiny mechanických částí a tím k naprosté nefunkčnosti.
"Opravdu to není žádná novinka, ale ...... vymysleli to už řadu let zpátky. Tohoto si, laskavě všimněte. Řadu let zpátky. A tenkrát byly diesely o dost jinačí než dnes (čehož si ovšem nepovšiml každý - včetně některých opravářů aut, bohužel).
Do konstrukčně novějších motorů (X20DTL a mladších) už raději nedávat - daleko vyšší tlaky, jiné výrobní tolerance, konstrukce čerpadla !!!. No a do těch "italských", jinak velmi dobrých motorů CDTI ve Vectrách C, už vůbec nedávat."
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)


http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Re: nafta a řepkový olej
Na olej sa jazdit da. Aj s modernymi dieslami. Chce to ale poznat trochu teorie. Sam som na olej jazdil, potom sa to uz nevyplatilo, olej zdrazel.
Kvanta informacii o tomto palive je mozne ziskat napriklad tu http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 2510b3e987
Kvanta informacii o tomto palive je mozne ziskat napriklad tu http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 2510b3e987
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: nafta a řepkový olej
A tito borci jazdia na sadlo
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 2510b3e987

Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)