Olej, termostat, chladící kapalina
Napsal: 28 led 2011, 22:52
Všechny srdečně zdravím a prosím o radu:
Hledal jsem zde na fóru, ale nenašel jsem přesně po kolika ujetých km by se měl vyměnit polosyntetický olej? Mám za to, že cca 20.000 km - motor má najeto cca 190.000 km a úbytky oleje jsem nezaznamenal.
Druhá otázka se týká pravděpodobně termostatu - po ujetí cca 3 - 5 km topí pěkně, ale ručička teploty se nehne, - až po větším zatížení (cca 30-40 km) se dostanu na nějakých 80-85 °C. Po pauze -vypnutí motoru (cca 2h) teplota zase nereaguje - až po ujetí více km (10-20 km). Dříve jsem s tímhle neměl problém, pokud jsem za den auto zahřál, teplota do 3 km byla na "svém místě". Viděl bych to na bloknutý přiotevřený termostat (auto topí, ale teplota motoru se dostává horko-těžko k 85 °C). Může být problém i jinde?
A poslední otázečka spíše teoretická. Co všechno může způsobit nesprávné množství chladící kapaliny v nádržce? Tzn. když je jí nad rysku min/max a když je pod ryskou min/max? Mám za to, že když je chl. kapaliny extrémně málo, motor se nedostatečně ochlazuje a může dojít k přehřátí, což by bylo vidět na ukazateli teploty chl.kap. na přístrojovce . Ale co když by jí naopak bylo moc? Může to něco poškodit?
Moc děkuju za jakékoli tipy a rady.
Hledal jsem zde na fóru, ale nenašel jsem přesně po kolika ujetých km by se měl vyměnit polosyntetický olej? Mám za to, že cca 20.000 km - motor má najeto cca 190.000 km a úbytky oleje jsem nezaznamenal.
Druhá otázka se týká pravděpodobně termostatu - po ujetí cca 3 - 5 km topí pěkně, ale ručička teploty se nehne, - až po větším zatížení (cca 30-40 km) se dostanu na nějakých 80-85 °C. Po pauze -vypnutí motoru (cca 2h) teplota zase nereaguje - až po ujetí více km (10-20 km). Dříve jsem s tímhle neměl problém, pokud jsem za den auto zahřál, teplota do 3 km byla na "svém místě". Viděl bych to na bloknutý přiotevřený termostat (auto topí, ale teplota motoru se dostává horko-těžko k 85 °C). Může být problém i jinde?
A poslední otázečka spíše teoretická. Co všechno může způsobit nesprávné množství chladící kapaliny v nádržce? Tzn. když je jí nad rysku min/max a když je pod ryskou min/max? Mám za to, že když je chl. kapaliny extrémně málo, motor se nedostatečně ochlazuje a může dojít k přehřátí, což by bylo vidět na ukazateli teploty chl.kap. na přístrojovce . Ale co když by jí naopak bylo moc? Může to něco poškodit?
Moc děkuju za jakékoli tipy a rady.