Stránka 1 z 1

Závada P0190

Napsal: 27 lis 2010, 20:40
od Marco
Zdravím
Mám problém s Astrou G 99 Y20dtl 60kw koupil jsem ji s tím ,že je porucha na motoru po vypsání závad se objevila hláška P0190 Poškození/porucha v obvodu čidla tlaku paliva ve vstřikovací liště
měl jsem za to ,že je porouchaná řídící jednotka čerpadla (PSG5) tuto jsem vyměnil leč závada pořád přetrvávala a projevuje se tím ,že motor po bezproblémovém nastartování běží na volnoběh klidně i 2 hodiny,ale po ujetí zhruba tří kilometrů začne svítit kontrolka a jedev nouzovém režimu po vypnutí motoru a následném nastartování se toto opakuje .Auto skončilo nakonec v Op sevisu kde doporučili výmenu čerpadla a po výměně se zaváda ihned opakuje takže už si s tím neví nikdo rady.Prohledal jsem celý net včetně programů typu vivid ,ale nikde není zmíňka o jakémkoliv čidle tlaku paliva.Díka za všechny rady kdo co víte Marek

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 09:52
od Trdlo
Patrně máš na mysli motor X20DTL...

A teď k chybě. P0190 jsou tři, a to ve volnoběhu, částečném a plném zatížení. Je té dané chybě ještě nějaká návazná, nebo diagnostika ukazuje opravdu jen tu jednu? Čím to bylo diagnostikováno?

Jinak začni tím, že zkontroluj komplet přívod paliva a přepady, zda někde není hadice zpuchřelá, zlomená, děravá atp.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 10:20
od Marco
Díka za odpověd jinač opravdu v TP je napsáno Y20DTL ,máš pravdu,že další návazná chyba je 0400 Nesprávný signál ventilu EGR ,ten je rovněž vyměněn včetně na zkoušku i všech nových solenoidů ,závada se opakovala i po výměně všech tří včetně snímače tlaku vzduchu a váhy vzduchu.Já osobně jsem se s tím potýkal týden pak už jsem to musel dát do Opla v Plzni kde s i s tím taky neví rady.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 10:21
od Marco
Ještě abych dodal diagnostikováno Delphi Bosch a v Oplu Tech.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 10:50
od Marco
Palivové potrubí včetně přepadů je ok ,vyčištěná nádrž,která ani nebyla tak moc znečištěná(viděl jsem horší)ale co mě jestě napadlo po nastartování začne bzučet solenoidní ventil ten blíž k čelnímu oknu co má potrubí o průměro 6mm a ovladá klapku v sacím potrubí,když se s autem jede do 1500ot/min tak se závada projeví o něco déle ,ale jak se více přidá tak po chvíli se rozsvítí kontrolka a jede v nouzáku ,ještě možná k tomu kódu motoru jedná se o automat ,proto asi Y20DTL.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 11:12
od hant
Marco... v Opelu v Plzni??? ty ryskuješ. Po tom co odešel Pepík S. a Jarda D. tak tam není jedinej schopnej člověk. Ale na Koterovský u Pekáren je novej Opel servis ale netuším jestli už je v provozu. :lol: :lol:

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 11:25
od Marco
Tak tohle už jsem zjistil taky ,že jim tam ještě radím co by to mohlo být,jediná záchrana ,že mám díly za velmi dobré ceny,ale teď už je to jemom pokus omyl a to se nelíbí.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 11:40
od hant
To je přesný. Všude tě chtěj napálit. A začnou s tim nedražšim jako nutná výměna turba nedo čerpadla a podobně. Pak se to ukáže jako liché a stejně platíš protože z banality udělají závadu jako by to byla totálka. Ale to je asi všude. U Auto škoda známému diagnostikovali problém za 40 tis a jinde to opravili za 3tis. ale to je do diskuse na jiné vlákno. A ty si Plzeňák???

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 11:58
od Marco
Jj v Plzni jsem byl od mala teď před třemi roky jsem koupil dům v České Bříze.Já znal kluky v Oplu co tam dělali před 10 lety když jsem měl ještě Calibru.

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 12:27
od denny
Pro motor Y20DTL vyrobeno 2000-2004 chybová hláška P0190 značí
Vstřikovací vedení jsou prasklá nebo jinak netěsná
Vstřikovací tryska nebo více ucpaná
Propojení nosník-držák trysky netěsné

Re: Závada P0190

Napsal: 28 lis 2010, 12:50
od Marco
Díka za reakci,ale má to problém vstřikovací potrubí jsou rok stará (měnil je původní majitel)nikde není vidět žádný únik paliva ,trysky předpokládám díky výborným startům ,že budou taky v pořádku a těsnost vstřiků na držácích co jsou v moturu by měla být dobrá,když nepadá palivo,těsnění jsou taky měněná a olej nepřibýbá a ani naopak neteče do paliva nádrž měla jenom typické šlemy nikdo ji zřejmě nečistil.Jenom by mě zajímalo jestli opravdu má ten elektro-pneumatický ventil co ovládá klapku v sání po nastartování bzučet nebo ne po to mjsem šel hned v bazaru,ale i když jsem ho vyměnil tak to bylo stejné.

Re: Závada P0190

Napsal: 01 pro 2010, 09:54
od denny
Ty vstřikovací ventily vůbec nemusí být OK :o .Soudíš podle startu,ale jsou dvoustupňové,školení ti tu dávat nebudu,ale jejich stav lze zjistit pouze po demontáži a zkoušce na spešl zařízení Bosch.