Padá nafta

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Padá nafta

Příspěvek od petrpastusek » 03 srp 2010, 06:42

Dobry den vsem,
docetl jsem se na tomto forum spoustu uzitecnych prispevku ohledne padani nafty.
Mam Astru G rv. 2000 2.0DI 60KW.
Rano nastartuju, chytne to na 5s a pak to chcipne, pote musim dlouho tocit motor a kdyz to chytne podruhe tak uz se to udrzi. Tento problem je vzdy kdyz auto stoji vic jak 8h.
Utesnil jsem filtr paliva, vycistil saci kos v nadrzi a ted bych mel asi zkusit vymenit ty prepadove hadicky ze?
Muze mi nekdo poradit jak se meni? Vidim ze jsou nad kazdym vstrikem, ale nevim jak je sundat abych neco neposkodil. Bude opetovne nasazeb=ni techto hadicek jednoduche, nebo budu potrebovat nejaky vercajk? Jaka velikost tech hadicek tam pasuje? 3mm?
Prosim poradte, na tomto forum jsem nenasel navod jak hadicky vymenit,je mozne ze to tu neklde je ale fakt jsem to nenasel.
Predem dekuji za odpovedi

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 03 srp 2010, 07:30

Je to tak, hadičky určitě vyměň!!!
Není to nic složitého, jen postupuj opatrně, jestli je máš zpuchřelé, abys ji neurval. Pak se to špatně vytahuje z pod víka.
Nasazení je triviální, tam nemáš co zkazit.
Ještě pozor na ty plastové odbočky ( téčka). Nejlépe je hadičku rozříznout a téčko vyjmout.
Hadice ti stačí 1metr. Průměr si nejsem jistý jestli to není 2,8mm.
Ze speciálních nástrojů potřebuješ jen nůž, případně kleště.
A to nejdůležitější na konec.... NETRAP ČERPADLO!!!
Odvzdušnění jsem tu někde taky popisoval ( tuším v linku o čerpadle VP44)
Ale moc se neraduj, že to vyřešíš hadičkama. Dost často to dělá těsnění pod vstřiky.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 03 srp 2010, 07:46

Prosimte , ten prumer te hadicky je vnitrni prumer? Nevim jak se to bere ale kdyz jim v obchode reknu ze chci ten prumer tak by meli uz asi vedet ze? Myslis ze to pujde taky koupit v autorizaku?
Bojim se u toho akorat jedne veci, ze jak je budu sundavat z tech vstriku ( nebo jak jsou nad vsrtikama ) abych neco neurval. Oni jsou nasazene na necem z kovu?
A pujdou nasadit tezko?
dekuju

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 03 srp 2010, 08:18

Ano, průměr je vnitřní. Já to kupovalv kelly. Když řekneš, do čeho to chceš, tak by měli vědět.
Bojíš se oprávněně. Skutečně to můžeš urvat, jak tu psalo pár uživatelů. Já s urváním zkušenost nemám. Vzal jsem hadičku do kleští, pomalu zatočil doleva, doprava a vyndal. Nasadit to jde. Ta trubička na kterou se to cpe, je rovná. Teda aspoň tam , coj sem viděl.
Odkud jsi??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 03 srp 2010, 08:26

jsem z Ostravy a Ty?

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 03 srp 2010, 09:16

Hádej na co je podpis pod avatarem?? Podívej se na moji žirafu a pochopíš 8) Jinak když si to tam taky dáš, neptal bych se a psal SZ.
Jestli s tou výměnou budeš mít potíže , tak napiš.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 03 srp 2010, 09:29

Je ja blbec jsem si toho vubec nevsimnul :? diky za info :wink: ted uz budu vedet, pak si tu chci vlozit aj nejakou fotku az budu mit vice casu....

Jj super, dekuju za nabidku, ja jsem primo ze zabrehu a delam kousek od Makra v Hrabove, tak to asi budu delat za firmou na parkovisti. No uz jsem volal do autobenexu do Ostravy Privozu a rikali mi ze maji metr za 80kc coz je dobra cena, aj ten prumer sedi co tam mam.

Predtim jsem si jeste zavolal do Opela na svinove a ti mi rekli ze chcou za metr 800kc ( skoro Litr ) to jsou dobri blazni chtit tolik penez za original dil, uz jsem se lekl ze nesezenu levnejsi.
Ted nevim jestli se mam jeste radeji stavit do Kelly na rudne, nebo jet primo do toho benexu. V tom benexu maji prej tu hadicku, ze je gumova, pote potazena a zase gumova, tak ale snad by mela vydrzet aspon 2 roky ze?
pokud to dneska koupim, tak se na to vrhnu zitra po 15h za firmou tak snad nic neskazim abych nemusel odejit domu pesky a jeste shanet nabijecku na baterku.

Myslis ze bude stacit kdyz to vymenim jak poradne naliju naftu do filtru a protocim to poradne? Kdyby se to trochu zavvzdusnilo a pak se mi to poradilo natocit tak by se to melo uz samo ovzdusnit ze? Nebo v pripade ze se mi to podari natocit bude jeste potreba neco dodelat ohledne ovzdusneni?

Radeji se ptam dopredu protoze tohle je muj prvni diesel, uz ho mam pres dva roky.
diky

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 03 srp 2010, 10:23

Ta hadice je OK, plně vyhovuje, Kelly to má asi za 100.
Tvůj postup odvzdušnění naprosto neschvaluju. Vem si někoho k té výměně ( když se nic nevyvrbí, tak za 30 min není co dělat) a postupuj viz https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=45
Máš dvoulitr, tak ti to možná projde i startérem. Ale osobně bych to čerpadlo bez nafty netýral!!!

Poslal jsem ti SZ
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

hanysek75
Příspěvky: 225
Registrován: 22 kvě 2009, 10:49
Bydliště: Havířov

Re: Pada Nafta

Příspěvek od hanysek75 » 03 srp 2010, 10:26

sehnal jsem si acetpumpu ze 120 škody,napojil na přepad ze 4 vstřiku a až šla čistá nafta,tak zaškrtit a nasadit :mrgreen:
edit:alzaf byl zase rychlejší :lol:
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 03 srp 2010, 20:21

Ahoj, tak bych jen dodal, ze prepady jsou vymenene, Alzafir mi to vse udelal uplne na jednicku, Alzafire dekuji jeste jednou, fakt hodne dobra a rychla prace z Tve strany.
Zitra napisu tady na forum zda to pomohlo, doufam ze to bude ok rano :wink: protoze starter a cerpadlo dostavalo celkem zabrat v poslednich tydnech.
Rano se ozvu, doufam ze pozitivne :lol:
v jinem pripade se tam budou muset nechat v servise vymenit ty tesneni pod vstrikama, nebo kde to vlastne je....
zatim ahoj

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Pada Nafta

Příspěvek od AstraMan » 03 srp 2010, 21:31

Pokud to nepomůže, tak ještě zkontroluj všechny podtlakové hadičky a u některých i ty rozbočky... Jednou jsem při výměně autobaterie drcnul o solenoidní ventil, co je u autobaterie a tím jsem nechtěně povysunul podtlakovou hadičku z tohoto ventilu. A dělalo to neskutečný bordel při startování, startoval jsem setjně tak dlouho jako kdyby padala nafta 8)
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 03 srp 2010, 22:17

To jsme proklepli. Na výstupech solenoidů podtlaky jsou.
Ale nezdá se mi ovládání turba ( myslím wastgate se ten hříbek jmenuje) Až bude mít kolega čas, tak přehodí ovládací solenoidy a uvidíme. ( zatím naštuduju, jak se má ten hříbek chovat)
Momentálně je třeba ověřit, jestli mu vzduch přisávaly přepady anebo mu netěsní rampa.
Ráno se uvidí.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 04 srp 2010, 07:02

Ahoj, tak jsem dneska vzal auto rano do prace. Vysledek zda se byt mnohem lepsi ale asi to jeste neni ono.
Rano jsem nastartoval a chciplo to, podruhe jsem motor natocil po cca 6ti sekundach coz je u me ted uspech :lol: , protoze v poslednich dnesch jsem motor normalne natocil az napodruhe po nejakych minimalne 45 sekundach, takze to urcite pomohlo.
Jeste pocka dva dny jestli se to nejak neustali, pokud to bude delat porad to same, tak bych jeste zkusil tu levnejsi variantu vymenit tesneni ve filtru a kdyz ani to tak to po vyplate necham pretesnit u tech vstriku nebo kde to presne je.
Nevite kolik to stoji nechat udelat to pretesneni vcetne materialu? Jeste jsem to nikdy nenechaval udelat.
Kolega mi rikal co ma astru G, ze mu to delal znamej co tomu rozumi ze za to dal 1500 a fici mu to.

Divne je ze jak mu to udelal, tak to v pohode ficelo jeden tyden, pak to zase zacalo haprovat asi par dni a potom se to samo zpravilo, coz mi je divne.
Kdyz uz mu to po par dnech prestalo padat nechal jeste vymenit celej ten kos na naftovej filtr v motoru za 1500kc a ted uz si nestezuje.
Ty vacuum pumpy prehodim behem dneska odpoledne, tak treba to bude mit lepsi vysledek nez dneska rano a dam vedet jak to dopadlo.

Alzafire kdyby jsi nahodou nekde zjistil jak se ma chovat to turbo jak jsem se na to spolecne divali, dej mi prosim vedet at to muzu odzkouset.
Kdyz ty vacuum pumpy nebo co to presne je dneska vymenim, tak se zkusim podivat pri vetsich otackach zda se hybe ta klapkja nebo co to bylo u toho turba.

petrpastusek
Příspěvky: 13
Registrován: 03 srp 2010, 06:35
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od petrpastusek » 06 srp 2010, 17:16

Tak, vcera jsem s Alzafirem vycistili ten AGR ventil , ted nevim jestli jsem to napsal spravne. nepomohlo to, byl celkem celej zasranej ale pri rannim startu to nepomohlo, zase to chytlo, pak chciplo, a po druhem toceni cca 6 sekund to chytlo, pak uz se motor udrzi.
Dneska k veceru se jeste chystam vycistit to cidlo plniciho tlaku, jak mi poradil Alzafir, tak dam jeste vedet jak to slo a zda to pomohlo.
Jinac v pripade ze to nepomuze se chystam vycistit sani pod vikem dalsi vikend, tak jeste uvidim co a jak.
Uvazoval jsem o tom ze koupim nejaky zpetny ventil a zkusim ho narvat mezi pal filtr a cerpadlo, nebo myslite ze by mel byt radeji umisteny pred filtrem paliva....to jsem neco takoveho vycetl v prispevcich na opel klub renbau.

dekuju

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pada Nafta

Příspěvek od Alzafir » 06 srp 2010, 17:36

Tak ještě jednou a popořadě.
Ten MAP senzor vyčisti, bude pěkně zahumusené. Na chcípání motoru to nebude mít vliv.
Sání vyčistit můžeš, ale taktéž bez vlivu.
Nezmínil jsi podtlakové hadičky, VŠECHNY DŮSLEDNĚ ZKONTROLUJ!!! Víš, o čem mluvím.
A nádobka palivového filtru, taky víš, co máš dělat.
Ty 2 poslední operace budou pro zdechání motoru rozhodující!!!!
Ty zpětné klapky na padání nafty jsou sice řešení, ale já bych spíš řešil proč to padá a kde. Už tak je v motoru dost zbytečných věcí ( třeba EGR :lol: ) tak proč tam dávat další??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět