Stránka 1 z 2
co má za motor
Napsal: 16 úno 2006, 19:04
od vavra
Chci teď koupit astru G caravan, rv 2001, na zádi má nápis 1.7 DTI. Jak poznám co to je za motor? Mě se zdá docela línej do 2tis. ot. Jak ty motory vypadají? A kterej je to Ecotek? Na boční liště nápis ECO nemá. Taky jsem tady někde četl že by se měl zahřát za 3-5km. Já s ní přejedu půl Prahy a ručička teploměru se ani nehne. Taky to netopí a ventilátor nefouká. Je to jen takový lehoučký vánek. Je to bejvalej firemní a má cca 160tis. km a je za 120t.Kč. Co vy na to???????
Díky za rady
Re: co má za motor
Napsal: 16 úno 2006, 23:28
od Vojta
vavra píše:Chci teď koupit astru G caravan, rv 2001, na zádi má nápis 1.7 DTI. Jak poznám co to je za motor? Mě se zdá docela línej do 2tis. ot. Jak ty motory vypadají? A kterej je to Ecotek? Na boční liště nápis ECO nemá. Taky jsem tady někde četl že by se měl zahřát za 3-5km. Já s ní přejedu půl Prahy a ručička teploměru se ani nehne. Taky to netopí a ventilátor nefouká. Je to jen takový lehoučký vánek. Je to bejvalej firemní a má cca 160tis. km a je za 120t.Kč. Co vy na to???????
Díky za rady
zahřát 3-5 km? to je nějaká vošklivá sranda, to že nejde větrák je předřadnejma odporama, jinak ty 1,7 nestojej výkonově za nic
Napsal: 17 úno 2006, 07:22
od din
podla toho, co si popisal, to vypada tak, ze je to 1,7 DTL, t.z. ze je to 8V (stary motor)....
Ecotec poznas tak, ze ked sa nan pozries, tak je zaplastovany a ma tam nepriehladnutelny napis ECOTEC...BTW: je to 16V.....ale nehra mi to s tym rokom výroby ako si pisal.
S tym zahriatim, to sa mi nezda, lebo mne to kuri hned...vid prispevky.
Ak si donedavna jazdil s nejakou 1,6 alebo vyssou kubaturou, moze sa ti zdat, ze je to dost lenive - ale skus tam natankovat 5l nafty a chod sa previest - vysledok bude prekvapujuci
Zvaz, ci kupis firemne auto - je to niekedy risk a niekedy vyhra...
Napsal: 17 úno 2006, 08:18
od Petkar
din píše:podla toho, co si popisal, to vypada tak, ze je to 1,7 DTL, t.z. ze je to 8V (stary motor)....
Ecotec poznas tak, ze ked sa nan pozries, tak je zaplastovany a ma tam nepriehladnutelny napis ECOTEC...BTW: je to 16V.....ale nehra mi to s tym rokom výroby ako si pisal.
S tym zahriatim, to sa mi nezda, lebo mne to kuri hned...vid prispevky.
Ak si donedavna jazdil s nejakou 1,6 alebo vyssou kubaturou, moze sa ti zdat, ze je to dost lenive - ale skus tam natankovat 5l nafty a chod sa previest - vysledok bude prekvapujuci
Zvaz, ci kupis firemne auto - je to niekedy risk a niekedy vyhra...
Já bych teda fioremní auto v kategorii ASTRA G vživotě nekoupil. Tyto auta jsou většinou tzv. referentské. Vystřídá se na nich mnoho řidičů a každý jezdí podle hesla moje to není... Sice počet najetých kkilometrů odpovídá, ale auta budou po častých "ťukancích" a po té, co jsem viděl, jak v jedné nejmenované firmě jezdili felicii 1,3 celou cestu Praha-Brno sice po dálnici, ale plnej plyn 160-170 km/h tak bych si takovéto auto nikdy nekoupil. Bude to na 100% uštvané, sice to bude mít servis, ale...
Jiná kategorie je Vectra a výše, kde to má jeden řidič, většinou ze středního a vyššího managementu a navíc ty auta mají výkon, takže je problém je uštvat a i výbavou jseš někde jinde... ale je to jen můj názor...
Gary
Napsal: 17 úno 2006, 16:21
od Gary
Jak vás tak delší dobu sleduju tak názory většiny z vás nestojí za řeč (jedna paní povídala) měl jsem uz asi 15 aut.mezi nima i firemní feldu která měla nalítáno 460000km.Toto auto jezdilo zcela skvěle a bez známek opotřebení.Všechno záleží pouze na ůdržbě a na používaných náplních.Vše na autech si dělám sám.Jak píše klubo o líný 17 dtl ,tak ta jeho paštika taky nic moc.Věnuji se opravám aut asi 10 let,nyní i profesionálně tak vím o čem mluvím.astra je auto jako každé jiné má svý mouchy i klady.Motory všeobecně na průměru.Já čekám kdy někdo začne probírat brzdy,podle mě je to největší slabina aster.Zatím zdar.
Re: Gary
Napsal: 17 úno 2006, 21:05
od Vojta
Gary píše:Jak vás tak delší dobu sleduju tak názory většiny z vás nestojí za řeč (jedna paní povídala) měl jsem uz asi 15 aut.mezi nima i firemní feldu která měla nalítáno 460000km.Toto auto jezdilo zcela skvěle a bez známek opotřebení.Všechno záleží pouze na ůdržbě a na používaných náplních.Vše na autech si dělám sám.Jak píše klubo o líný 17 dtl ,tak ta jeho paštika taky nic moc.Věnuji se opravám aut asi 10 let,nyní i profesionálně tak vím o čem mluvím.astra je auto jako každé jiné má svý mouchy i klady.Motory všeobecně na průměru.Já čekám kdy někdo začne probírat brzdy,podle mě je to největší slabina aster.Zatím zdar.
ta moje paštika je tak výkonový minimum, proto si nedokážu představit jezdit v 1.7 (jel sem tou 50kw a bída největší)
Re: co má za motor
Napsal: 19 úno 2006, 16:57
od Mr.Bean
vavra píše:Chci teď koupit astru G caravan, rv 2001, na zádi má nápis 1.7 DTI. Jak poznám co to je za motor? Mě se zdá docela línej do 2tis. ot. Jak ty motory vypadají? A kterej je to Ecotek? Na boční liště nápis ECO nemá. Taky jsem tady někde četl že by se měl zahřát za 3-5km. Já s ní přejedu půl Prahy a ručička teploměru se ani nehne. Taky to netopí a ventilátor nefouká. Je to jen takový lehoučký vánek. Je to bejvalej firemní a má cca 160tis. km a je za 120t.Kč. Co vy na to???????
Díky za rady
Astra Caravan 1.7 DTI je 16-ti ventilový 55kw Isuzu motor (montovaný zřejmě v Polsku). Jednu přesně takovou doma mám. Je dovezená od skopčáků, bývalé firemní auto a kupoval jsem to při najetých 90.000 km. Tvoje poznatky tomu autu přesně odpovídají. Do 2tis. otáček motor nemá téměř žádný výkon. Kroutící moment je nejvyšší mezi 2-3 tis. otáček. Z topení začne jít teplý vzduch tak po 5km a teploměr se pohne až tak po 10km. Pokud chceš auto na sportovní jízdu, tak si tohle auto nekupuj. Pokud tě zajímá spíš spotřeba a náklady, tak je to ideální auto. Spotřeba je u mě do 5l, s klimatizací tak do 5,5 ... A můžu říct, že to auto zrovna "nešetřím" a pomalu nejezdím - mezi obcemi 120 a na dálnici 150. Před tím jsem měl Alfa Romeo 33 se 4 karburátory a 105 koňmi výkonu, takže co se týká akcelerace jsem si dlouho zvykal. Ale v peněžence je to hodně moc znát a rozhodně nelituju, že ho mám. Jestli je 120tis. Kč odpovídající stavu tvého vyhlédnutého auta ti asi musí říct nějaký odborník, který si to auto prohlédne.
Re: Gary
Napsal: 19 úno 2006, 17:30
od Oťas
klubo píše:Gary píše:Jak vás tak delší dobu sleduju tak názory většiny z vás nestojí za řeč (jedna paní povídala) měl jsem uz asi 15 aut.mezi nima i firemní feldu která měla nalítáno 460000km.Toto auto jezdilo zcela skvěle a bez známek opotřebení.Všechno záleží pouze na ůdržbě a na používaných náplních.Vše na autech si dělám sám.Jak píše klubo o líný 17 dtl ,tak ta jeho paštika taky nic moc.Věnuji se opravám aut asi 10 let,nyní i profesionálně tak vím o čem mluvím.astra je auto jako každé jiné má svý mouchy i klady.Motory všeobecně na průměru.Já čekám kdy někdo začne probírat brzdy,podle mě je to největší slabina aster.Zatím zdar.
ta moje paštika je tak výkonový minimum, proto si nedokážu představit jezdit v 1.7 (jel sem tou 50kw a bída největší)
Nevim co máš proti astráckejm brzdám, podle mě jsou dost dobrý a nevadnou ani při sjíždění dlouhejch alpskejch kopců....
Napsal: 19 úno 2006, 18:02
od YANEK
taky nevim proti kadettu sou super ale asi to je tim že mám první káru se 4 kotoučema ale bez úproblemu řek bych super
Re: co má za motor
Napsal: 19 úno 2006, 19:22
od vavra
Díky Beane a odpověď, to je přesně co jsem potřeboval. Ten ventilátor nefoukal protože nikdo za celou dobu nevymnil prachovej filtr co je za schránkou u spolujezdce. Ta teplota mi vadí víc. Když jedu volnou jízdu tak do 2,5 tis. otáček (např v pátek do Mělníka a zpět) tak se sotva rafičkan pohne. Je fakt, že ten peug byl jiná střelba, ale hlavně síla. tady při sebemenším zpomalení nebo kopečku muím přeřazovat a motor pořád točit, aby to vůbec jelo. Nevím zda to nechce vzduch. filtr nebo váhu vzduchu nebo nevím co ještě. Turbo tlačí asi dost, to je poznat na hadici při pidání ztvrdne. Budu rád za každou radu. Díky
Mr.Bean píše:vavra píše:Chci teď koupit astru G caravan, rv 2001, na zádi má nápis 1.7 DTI. Jak poznám co to je za motor? Mě se zdá docela línej do 2tis. ot. Jak ty motory vypadají? A kterej je to Ecotek? Na boční liště nápis ECO nemá. Taky jsem tady někde četl že by se měl zahřát za 3-5km. Já s ní přejedu půl Prahy a ručička teploměru se ani nehne. Taky to netopí a ventilátor nefouká. Je to jen takový lehoučký vánek. Je to bejvalej firemní a má cca 160tis. km a je za 120t.Kč. Co vy na to???????
Díky za rady
Astra Caravan 1.7 DTI je 16-ti ventilový 55kw Isuzu motor (montovaný zřejmě v Polsku). Jednu přesně takovou doma mám. Je dovezená od skopčáků, bývalé firemní auto a kupoval jsem to při najetých 90.000 km. Tvoje poznatky tomu autu přesně odpovídají. Do 2tis. otáček motor nemá téměř žádný výkon. Kroutící moment je nejvyšší mezi 2-3 tis. otáček. Z topení začne jít teplý vzduch tak po 5km a teploměr se pohne až tak po 10km. Pokud chceš auto na sportovní jízdu, tak si tohle auto nekupuj. Pokud tě zajímá spíš spotřeba a náklady, tak je to ideální auto. Spotřeba je u mě do 5l, s klimatizací tak do 5,5 ... A můžu říct, že to auto zrovna "nešetřím" a pomalu nejezdím - mezi obcemi 120 a na dálnici 150. Před tím jsem měl Alfa Romeo 33 se 4 karburátory a 105 koňmi výkonu, takže co se týká akcelerace jsem si dlouho zvykal. Ale v peněžence je to hodně moc znát a rozhodně nelituju, že ho mám. Jestli je 120tis. Kč odpovídající stavu tvého vyhlédnutého auta ti asi musí říct nějaký odborník, který si to auto prohlédne.
Re: co má za motor
Napsal: 19 úno 2006, 20:07
od Mr.Bean
Ahoj Vávro,
pokud již uvedenou 1.7 DTI Astru vlastníš, tak rád se s tebou budu dělit o zkušenosti a rady. Já jsem na ní najel cca 45.000 km, ale zatím s ní mám jen "běžné uživatelské" zkušenosti. T.j. výměny filtrů - palivový, pylový, olej atd. Někdy v nejbližších měsících mě bude čekat výměna rozvodů a seřízení motoru - 150.000 km. O tom jsem již tady psal...
https://www.astra-g.cz/viewtopic.php?t=116
Asi 14 dnů po koupi toho auta mi odešel startér - někdo ho pěkně "načal". 15tis Kč za nový z Oplu se mi zdálo moc, tak jsem si sehnal rotor za 3.500 a uhlíky za 500 a opravil sám. To byla zatím jedinná oprava. Trochu mám ojeté klouby v tyčích stabilizátoru, tzn. že to při jízdě po nerovnostech trochu klepe, ale s tím se dá žít. Asi před měsícem mi odešla jedna plynová vzpěra, co drží zadní dveře v otevřené poloze. Na netu jsem sehnal nějakou firmu v Ostravě, co vzpěry za 200Kč opravuje a natlakuje na stanovený tlak. Jinak výkon toho motoru není nic moc. Zvláště když na Astru přecházíš z nějakého výkonnějšího auta. Já měl Alfu 33 a třeba předjížděcí manévry byly snažší, rychlejší a "bezpečnější". Podřadil jsem níž a při 6000 otáčkách to skoro rozervalo silnici. Tady podřadíš, ale jak se dostaneš nad 3500 otáček, tak to začne být líné, jak želva. Ze začátku mi tenhle "nezvyk" dělal dost problémů... Ale dá se na to zvyknout a styl jízdy přizpůsobit. Tohle auto ti výše uvedené požitky vynahradí v četnosti návštěv u benzínek...
vavra píše:Díky Beane a odpověď, to je přesně co jsem potřeboval. Ten ventilátor nefoukal protože nikdo za celou dobu nevymnil prachovej filtr co je za schránkou u spolujezdce. Ta teplota mi vadí víc. Když jedu volnou jízdu tak do 2,5 tis. otáček (např v pátek do Mělníka a zpět) tak se sotva rafičkan pohne. Je fakt, že ten peug byl jiná střelba, ale hlavně síla. tady při sebemenším zpomalení nebo kopečku muím přeřazovat a motor pořád točit, aby to vůbec jelo. Nevím zda to nechce vzduch. filtr nebo váhu vzduchu nebo nevím co ještě. Turbo tlačí asi dost, to je poznat na hadici při pidání ztvrdne. Budu rád za každou radu. Díky
Mr.Bean píše:vavra píše:Chci teď koupit astru G caravan, rv 2001, na zádi má nápis 1.7 DTI. Jak poznám co to je za motor? Mě se zdá docela línej do 2tis. ot. Jak ty motory vypadají? A kterej je to Ecotek? Na boční liště nápis ECO nemá. Taky jsem tady někde četl že by se měl zahřát za 3-5km. Já s ní přejedu půl Prahy a ručička teploměru se ani nehne. Taky to netopí a ventilátor nefouká. Je to jen takový lehoučký vánek. Je to bejvalej firemní a má cca 160tis. km a je za 120t.Kč. Co vy na to???????
Díky za rady
Astra Caravan 1.7 DTI je 16-ti ventilový 55kw Isuzu motor (montovaný zřejmě v Polsku). Jednu přesně takovou doma mám. Je dovezená od skopčáků, bývalé firemní auto a kupoval jsem to při najetých 90.000 km. Tvoje poznatky tomu autu přesně odpovídají. Do 2tis. otáček motor nemá téměř žádný výkon. Kroutící moment je nejvyšší mezi 2-3 tis. otáček. Z topení začne jít teplý vzduch tak po 5km a teploměr se pohne až tak po 10km. Pokud chceš auto na sportovní jízdu, tak si tohle auto nekupuj. Pokud tě zajímá spíš spotřeba a náklady, tak je to ideální auto. Spotřeba je u mě do 5l, s klimatizací tak do 5,5 ... A můžu říct, že to auto zrovna "nešetřím" a pomalu nejezdím - mezi obcemi 120 a na dálnici 150. Před tím jsem měl Alfa Romeo 33 se 4 karburátory a 105 koňmi výkonu, takže co se týká akcelerace jsem si dlouho zvykal. Ale v peněžence je to hodně moc znát a rozhodně nelituju, že ho mám. Jestli je 120tis. Kč odpovídající stavu tvého vyhlédnutého auta ti asi musí říct nějaký odborník, který si to auto prohlédne.
to Bean
Napsal: 19 úno 2006, 20:40
od Vávra
Díky rád se s Tebou podělím o zkušenosti. Zatím se spoléhám na svého kámoše mechanika, kterej sám astru má a tak doufám až se vrátí, že mi poradí. Protože byl mimo republ. obrátil jsem se na toto forum. Jsem rád , že tu je. U peugeota bylo taky u asi 5 let a bylo bezva. Prima parta a sposta dobrejch rad. Na té mojí byly rozvody dělaný v 120 tak bych měl mít pokoj, alespoň zatím. Ten člověk si nechal co šlo povyměňovat když si jí odkupoval. Má jen spostu šrámů, takže žádná krasavice, ale to se zpraví
1.7 dti
Napsal: 21 úno 2006, 19:04
od vavra
Ťeď ještě k té lenosti přibyl další problém. Po nastartování motoru zůstává svítit kontrolka elektronického systému motoru. Takové to auto s klíčem nebo motor s bleskem. Zhasne až ak po ujetí 15 -20 km až se to pořádně ohřeje. Tady mi někdo radil, že to je zasranej kat. Jeden známej tvrdí, že to je váha vzduchu. Proto prej to nejede. ale mě zaráží, že ta kontrolka hned nezhasne. Původně jsem myslel, že je to nevynulovaná servisní prohlídka a tak jsem ji vynuloval a nic. Je možný že by ta kontrolka signalizovala vadou váhu vzduchu. Známej mi říkal, že mu svítí taky už asi rok a jezdí dál.
Napsal: 21 úno 2006, 19:06
od manli2
nejednoduší bude zajet na diagnostiku a budeš vědět na čem si.....
Re: 1.7 dti
Napsal: 21 úno 2006, 20:38
od Vojta
vavra píše:... Známej mi říkal, že mu svítí taky už asi rok a jezdí dál.
ten známej je docela blázen