Stránka 1 z 2

1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži-VYŘEŠENO!

Napsal: 22 bře 2010, 13:38
od ferguson
Doufám, že mě admini neukřižují za založení nového tématu, ale s řešením problému motoru 1.7 DTi jsem se na fóru nesetkal.
Mám Astru G 1.7 DTi, motor ISUZU, Y 17 DT (55 kW) a při zátěži motoru, zpravidla při jízdě do kopce, ať už pod plným plynem nebo na 3/4 plynu je znát úbytek výkonu tak o 10%. Tento úbytek je znát na tahu motoru 2 až 3 vteřiny, následně výkon vzroste na normál a zhruba po pěti vteřinách zase pokles o 10% na dvě až tři vteřiny. Takto se to opakuje po celou dobu větší zátěže motoru.
Děje se to jak při studeném motoru, tak zahřátém, při nižších i vyšších otáčkám motoru. Vyměnil jsem palivový i vzduchový filtr, ale žádná změna nenastala.
Kde by mohl být podle vás zakopaný pes??? :(

Pozn. pokud přece jen se něco podobného už řešilo, nesměrujte mě a toto téma smažte. Díky.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 22 bře 2010, 13:54
od m1lan
Mozno by som zacal diagnostikou...

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 22 bře 2010, 13:58
od ferguson
Přístrojová deska žádnou chybu neukazuje, při startu se rozsvítí kontrolky, které mají, po nastartování vše zhasne taky tak jak má a při jízdě ani jindy se kontrolky neukážou :roll:

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 22 bře 2010, 20:14
od Trdlo
Zkontroluj komplet všechny podtlaky.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 23 bře 2010, 10:40
od ferguson
jj, bylo to jedno z mých podezření. A kdyby to nebylo podtlakama, tak čím???? Nemůže to třeba pomalu ale jistě signalizovat, že vstřikovací čerpadlo jde do kytek??? :cry: :cry: :cry:

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 23 bře 2010, 11:21
od faajny
Videl bych to na vahu vzduchu, ale lepsi je diagnostika ta ti rekne vice nez badat bez ni.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 24 bře 2010, 12:36
od Trdlo
Váha vzduchu by na 80% rozsvítila kontrolku, výpadky by byly od určitých otáček do poklesu opět do určitých otáček.
Tady bych opravdu sázel z 90% na podtlaky. Jinak samo, nejlepší verze je diag.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 24 bře 2010, 20:35
od ferguson
jj, hošani... díky za rady 8)

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 24 bře 2010, 20:36
od AstraMan
Napiš členovi bundeles, ten má diagnostiku a je z Krnova 8)

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 bře 2010, 07:41
od Luboš X17DTL
Jen pro upřesnění - je z Brantic :mrgreen:

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 bře 2010, 18:01
od ferguson
Takže: problém prozatím vyřešen. Jelikož se závada objevila znovu, i se mi rozsvítila kontrolka na přístojovce (což před tím ne), vyblikal jsem si kód: 0100 - Nesprávný signál z měřiče průtoku vzduchu. Shodil jsem tedy vzduchový filtr, odmotoval tu část trubek od turba, kde je ten snímač, pročistil vše kolem dílů kde to nasává zduch, vysypal hromadu písku a mrtvých sušených zvířátek :lol: v plastovém deklu pod filtrem, očistil kontakty na snímači průtoku vzduchu. Dal vše pečlivě zpět tak ať to všude co nejlépe těsní.
No a auťák jsem projel, dal jsem mu pořádně záhul, otestoval na pořádném kopci jak za studena tak za tepla a zatím šlape jak švícary 8) jde za plynem, žádný pokles výkonu, žádné výstražné světýlko na přístrojovce. Pokud se za čas závada zase objeví asi bude kaput ten měřič průtoku vzduchu.... pokud se nemýlím :roll:

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 bře 2010, 18:02
od ferguson
a bundelese znám.... už mě zásobuje :lol: :lol: :lol:

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 kvě 2010, 13:06
od ferguson
Problém s výkonem pokračuje: po čase se mi začala nepravidelně rozsvěcovat kontrolka motoru, dle diagnostiky (závadaP0100) to ukazovalo na váhu vzduchu-vyměněna za novou BOSCH. Problém stále přetrvává, je znát pokles výkonu ať už při studeném či zahřátém motoru, při vyšších i nižších otáčkách. Dnes s diagnostikou za pomocí kolegy Bundeles(díky mu za ochotu 8) ), jsme otestovali jak novou tak starou váhu vzduchu(stará opravdu kaput a nová dává stejné hodnoty jako další váha zduchu, kterou jsme testovali) takže v ní problém nebude. Přesto se čas od času závada s váhou vzduchu objeví. Před tím než mi při jízdě kontrolka zasvítí na přístrojovce je tak na 5 až 10 vteřin znát pokles výkonu tak o 40%. Hned jak se rozsvítí výkon se vrátí do normálu????? :?
Pak jsem ještě zajel do servisu na zkoušku podtlaků, vše o.k., naměřeny stanovené hodnoty. Servisák sdělil, že vakkum pumpa je v pořádku (kdyby nebyla, bylo by to poznat i na brzdách, které taky s podtlaky pracují). Vyřkl onu magickou větu, kterou všichni vlastníci dieslů chtějí slyšet :cry: :cry: :cry: možná začínající problém se vstřikovacím čerpadlem!!! Jednoznačně by to určil po dlouhém zkoušení jednotlivých součásti motoru, takže obvyklým systémem pokus-omyl, což mě zrovna nenadchlo :( . V mém případě čerpadlo DENSO (nikoli BOSCH jak jsem si původně myslel).
Má někdo podobnou zkušenost s tímto motorem (1.7 DTi, Y17DT, ISUZU) nebo někdo kdo by mohl poradit, v čem je jádro pudla :D ???

Ještě na upřesněnou uvádím, že jsem zkoušel jet s odpojenou váhou vzduchu, kontrolka motoru se samo rozsvítila, ale nenastal stav motoru, kdy se přepne do tzv. "nouzáku" (mimo jiné značné snížení výkonu), ale spíš mi připadalo, že auto jede aspoň na chvíli (2-3 minuty) ještě svižněji, než kdy před tím. Je to možné, nebo to je jen můj subjektivní dojem?? V každém případě nejelo v nouzovém režimu.
Poz: vyměn vzduch. i paliv. filtr, vypuštěn kondenzát u paliv. filtru, vyčištěn EGR ventil.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 kvě 2010, 14:17
od Zralok
Nevím možná blbost, ale když tak kolísá výkon, nemůže to být načnutá řídící jednotka čerpadla - nejčastější potíž u 1,7DTi? RomanK - http://forum.astra-g.cz/memberlist.php? ... ile&u=1082 by to asi mohl vědět nejlíp a jestli je načnutá tak pokud to půjde tak Ti ji i za velmi slušný peníz spraví.

Re: 1.7 DTi úbytek výkonu při zátěži

Napsal: 25 kvě 2010, 19:18
od ferguson
RomanaK jsem zkusil přes SZ kontaktovat. Jinak nikdo nic????