Stránka 1 z 2

Motor 1.7 CDTI nudzovy rezim RJ

Napsal: 14 zář 2006, 11:30
od kingo12
Zdravim mam problem s motorom 1,7 CDTI. pri rychlosti cca 140km/h a viac. (t.j. 3100 otacok a viac. ) pri jazde do do mierneho kopca mi hodi RJ do nudzoveho rezimu (rozvieti sa kontorlka servisu). V servise na pocitaci vyhodilo - zaporna odchylka tlaku v plniacom potrubi. Vymenili uz aj turbo ale nepomohlo to. Aj zmenili nastavenie turba (teraz to pre zmenu robi uz pri 2200 otackach na pri vsetkych prevodovych stupnoch. Mal uz niekto takyto problem, resp vie ako ho odstranit. Budem vdacny za kazdu radu. Dik

Napsal: 18 zář 2006, 10:57
od pepek
Mne podobnú chybu identifikovali na problém s EGR ventilom.
Pri 140-160km/h to prepne do núdzového a po cca 5 min. a poklese rýchlosti je to zase OK.
Zmerali ti podtlakovú sústavu pri EGR ventile?

Napsal: 18 zář 2006, 23:43
od kingo12
EGR ventil, to je ten co uvolnuje tlak z turba pri vysokom tlaku? Ak ano tak ten sa chystaju akurat menit (objednvali ho) aj ked som ich musel k tomu doslova dokopat (poradil mi kamarat ze to moze byt to, lebo on to meni na VW motoroch dost casto). Inak najprv mi vymenili turbo (co ma celkom aj potesili) ale nic to nepomohlo. Potom na turbe otacali nejakymi srobikmi, svato svate tvrdili ze vykon neznizili, ale to auto od 1500 do 2300 vobec netaha. Takze cakam teraz na ten ventil a dyfam ze to rozchodia. Auto je este v zaruke tak nech robia co chcu... Inak dik za radu konecne sa nasiel niekto co mal podobny problem. Inak ked prestavili to turbo uz to nerobilo pri vyssich otackach ale uz pri cca 2200 otackach ked si ho na tom dlhsie drzal.

Napsal: 18 zář 2006, 23:54
od Vojta
AGR/EGR pouští do sání bordel z vejfuku, to co popisuješ je podtlakovej ventil co na turbu ovlivňuje množství splodin co "tlačej" na lopatky a turbo roztáčej, ale jestli dávali turbo tak todle je jeho součástí i když se to dá vyměnit samostatně, ale bejt tebou tak je pošlu do prdele dám stížnost na výhradního dovozce OPEL a dovezu to do jinýho opel servisu

Napsal: 19 zář 2006, 09:03
od kingo12
No tak ten ventil co mi kamos hovoril je podtlakovy ventil ale nie je spolu s turbom je na druhej strane motora. Turbo je vpredu pri chladici a od neho ide hadicka smerom dozadu a tam je na motore prichyteny ten podtlakovy ventil. Kde je na tychto motoroch EGR ventil ma niekto fotku?

Napsal: 19 zář 2006, 09:48
od Vojta
kingo12 píše:No tak ten ventil co mi kamos hovoril je podtlakovy ventil ale nie je spolu s turbom je na druhej strane motora. Turbo je vpredu pri chladici a od neho ide hadicka smerom dozadu a tam je na motore prichyteny ten podtlakovy ventil. Kde je na tychto motoroch EGR ventil ma niekto fotku?
no a ten podtlakovej ventil ovládá podtlakem tou hadičkou ten ventil na turbu

Napsal: 19 zář 2006, 10:07
od pepek
No tak ja som sa tu uz stratil. Hovorime o dvoch veciach. Podtlakový ventil ktorý ovláda náklon lopatiek turba a riadi tak tlak turba a EGR venil, ktorý je tiez ovládaný podtlakom (u vsetkých dieselov, jestli se nepletu) a ten riadi tzv. recyrkulaciu plynov čo prepúšťa spálené plyny z výfuku späť do sania.
Kingovi identifikovali chybu na tlaku sania. Ja som uviedol iný problém ktorý mal rovnaké príznaky ako Kingov. Takže to bol námet na prešetrenie. Tým, že EGR ventil úplne netesní sa pri vyšších otáčkach a záťaži nedarí podtlakovej sústave udržať ventil otvorený a vyhlasuje to chybu RJ.
Tolko moj, podobný, problém.

P.

Napsal: 19 zář 2006, 10:49
od kingo12
pepek píše:No tak ja som sa tu uz stratil. Hovorime o dvoch veciach. Podtlakový ventil ktorý ovláda náklon lopatiek turba a riadi tak tlak turba a EGR venil, ktorý je tiez ovládaný podtlakom (u vsetkých dieselov, jestli se nepletu) a ten riadi tzv. recyrkulaciu plynov čo prepúšťa spálené plyny z výfuku späť do sania.
Kingovi identifikovali chybu na tlaku sania. Ja som uviedol iný problém ktorý mal rovnaké príznaky ako Kingov. Takže to bol námet na prešetrenie. Tým, že EGR ventil úplne netesní sa pri vyšších otáčkach a záťaži nedarí podtlakovej sústave udržať ventil otvorený a vyhlasuje to chybu RJ.
Tolko moj, podobný, problém.

P.
Pepek este jednu otazku u mna to specificky robi iba pri jazde do kopca (ako to bolo u teba). Napr ides po dialnici povedzme 150 tak pohoda. Akonahle pride kopec, ty chces udrzat tych 150 musis jemne stlacit plyn vtedy sa zvysi tlak v turbe a prepne RJ do nudzoveho rezimu.

Napsal: 19 zář 2006, 10:50
od Vojta
a co takhle váha vzduchu?

Napsal: 19 zář 2006, 10:59
od pepek
No tak presne to iste. Do 160 O.K., Nad 160 sa asi po 30 sec. prepne do nudzoveho. Počas tých 30s. citiť ako motor jemne trha. Ako keby raz ťahal a potom na chviľu prestal.
Akonahle pride kopec (stupanie pri Trenčine) alebo som plne naložený a príde kopec tak neudržim ani 140.

Vaha vzduchu sa udajne sekne a robi problemy stale. Tuto možnosť som stale nevylučil ale v servise ju vylučili. Udajne je vaha OK a aj im to hadzalo spravne hodnoty keď sa s tym boli previesť (ze vraj je to najlepsi sposob na odtestovanie vahy).

Vahu nevylučujem ale je to malo pravdepodobne.

P.

Napsal: 19 zář 2006, 11:02
od Vojta
nejlepší test na vyloučení váhy je vyzkoušet jinou (novou)

Napsal: 19 zář 2006, 17:31
od kingo12
Pepek mozes mi pls poslat cez SS t. c. na teba, rad by som to s tebou skonzultoval. Dik

Napsal: 19 zář 2006, 20:16
od Sršeň
Ta váha vzduchu odíde naraz, alebo sem-tam vyhlási chybu a až po niekoľko tis.km odíde úplne. Mne sa minule stalo po pvý krát že zasvietila kontrolka el.motora, išiel som v núdzovom režime, ale pri vypnutí a naštartovaní motora je to už v pohode. Je to normál? Ale nebol som na diagnostike, od vtedy je to v pohode. Ale prvá vec čo ma napadla je ta váha vzduchu.

Napsal: 02 lis 2006, 09:05
od Vavra
kingo12 píše:EGR ventil, to je ten co uvolnuje tlak z turba pri vysokom tlaku? Ak ano tak ten sa chystaju akurat menit (objednvali ho) aj ked som ich musel k tomu doslova dokopat (poradil mi kamarat ze to moze byt to, lebo on to meni na VW motoroch dost casto). Inak najprv mi vymenili turbo (co ma celkom aj potesili) ale nic to nepomohlo. Potom na turbe otacali nejakymi srobikmi, svato svate tvrdili ze vykon neznizili, ale to auto od 1500 do 2300 vobec netaha. Takze cakam teraz na ten ventil a dyfam ze to rozchodia. Auto je este v zaruke tak nech robia co chcu... Inak dik za radu konecne sa nasiel niekto co mal podobny problem. Inak ked prestavili to turbo uz to nerobilo pri vyssich otackach ale uz pri cca 2200 otackach ked si ho na tom dlhsie drzal.
No jestli to netahá od 1500 do 2300, tak je to váha vzduchu. Měl jsem to samé. Po výměně jede super.

Napsal: 26 zář 2007, 16:56
od Pit911
Mam zjavne podobny problem, tak sa chcem spytat ako ste to poriesili.
Robil som diagnostiku a vysledok je: P0105, P1125

P1125 na co som vygooglil toto
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Circuit Open C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Excessive Flow Detected C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Insufficient Flow Detected C-15


P0105 Boost Pressure Sensor Circuit High Input
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction

Pytal som sa v nejakych predajniach a s popisom chyb mi povedali, ze to vaha vzduchu nieje, pretoze to potom netaha vobec. Mne to teraz akoby poklesol vykon nad 140 alebo lepsie povedane pri zatazi (na 4ke tak pri 110 hore kopcom) co je nieco okolo 3100 RPM.

Ked som siel do Chorvatska, diodka sa zasvietila a co ma prekvapilo 2 krat dokonca aj zhasla, a to som fakt citil tu zmenu chovania, trvalo to vsak zasa iba chvilku a potom sa to vyplo a bolo to to iste. Neviem to bohuzial nasimulovat, ze by som to takto za jazdy vypinal :-)

Chcem sa spytat, ze co pomohlo vo vasich pripadoch.
Vaha vzduhu? EGR (Solenoid ventil) alebo podtlakovy ventil turba (pri tom mi povedali, ze sa da objednat podla cisla turba, ktore som zatial nenasiel a ze stoji okolo 8000 SK) mate podobne skusenosti.

Diky