2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu - VYRESENO!
2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu - VYRESENO!
Tak uz druhym tydnem resim problem s mou diesel Astrou. Problemy zacaly tak, ze se mi obcas rozsvitila oranzova kontrolka (s tim bleskem) a chvili pote se snizil vykon motoru (jakoby prestalo fungovat turbo) - proste prejde to vzdy do nouzoveho rezimu. Obcas to na chvili zase zhaslo a chvili nato motor zacal opet tahnout.
Dnes jsem jel mensi trasu a zavada se zda vykulminovala Kontrolka se nyni pravidelne rozsviti az v okamziku, kdy teplota motoru dosahne neco pres 80°C, ale co je horsi, motor nyni netahne vubec - cili ani v´dobe, kdy kontrolka jeste nesviti, coz je oproti dnum minulym zmena (tehdy prestal tahnout az v okamziku signalizace problemu).
Po konzultaci s vami zde na foru jsem rozebral EGR a vycistil jej - a zda se v poradku...viz toto vlakno:
Zaslepeni EGR ventilu
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=13815
Taky jsem cetl toto vlakno:
Prestal tahat motor...
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=13885
...a nevim ted jak postupovat dale Do znackoveho servisu se mi nechce, protoze mam obavu, ze bych se taky nedoplatil Co mohlo odejit, ze to ted nejede vubec, jak na to prijit, aniz bych musel vymenit veci za "x" tisic Kc
Nechal jsem si udelat kompletni diagnostiku a toto je hlavni chybova hlaska:
Typ zavady: Recirkulacni system vyfukovych plynu
...dale jeste v pameti byly chyby:
P1125 (zavada neni momentalne detekovana)
P0400 (zavada neni momentalne detekovana)
Dnes jsem jel mensi trasu a zavada se zda vykulminovala Kontrolka se nyni pravidelne rozsviti az v okamziku, kdy teplota motoru dosahne neco pres 80°C, ale co je horsi, motor nyni netahne vubec - cili ani v´dobe, kdy kontrolka jeste nesviti, coz je oproti dnum minulym zmena (tehdy prestal tahnout az v okamziku signalizace problemu).
Po konzultaci s vami zde na foru jsem rozebral EGR a vycistil jej - a zda se v poradku...viz toto vlakno:
Zaslepeni EGR ventilu
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=13815
Taky jsem cetl toto vlakno:
Prestal tahat motor...
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=13885
...a nevim ted jak postupovat dale Do znackoveho servisu se mi nechce, protoze mam obavu, ze bych se taky nedoplatil Co mohlo odejit, ze to ted nejede vubec, jak na to prijit, aniz bych musel vymenit veci za "x" tisic Kc
Nechal jsem si udelat kompletni diagnostiku a toto je hlavni chybova hlaska:
Typ zavady: Recirkulacni system vyfukovych plynu
...dale jeste v pameti byly chyby:
P1125 (zavada neni momentalne detekovana)
P0400 (zavada neni momentalne detekovana)
Naposledy upravil(a) Mitom dne 14 črc 2009, 20:07, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- Reklama
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
A co třeba jeden z těch elektromagnetických ventilů co ovládají podtlak k EGR ventilu. Známý měl podobný problém a nemohl přijít na to čím to je, tak mi jeho ventil namontoval do mého auta. Rázem se závada přestěhovala na můj motor...
Astra G Caravan 2.0 Di
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Taky me to uz napadlo, ale nemam nic na odzkouseni Kdyby se tu nasel nekdo z OV nebo okoli, kdo by mi to mohl diagnostikovat, uvital bych to - jak rikam, do Opel servisu zatim jit nechci, protoze jak mam zkusenosti, nebudou se s tim parat a zacnu menit postupne vsechno do te doby, nez se zavada "ztrati" (samotny EGR, EP ventily, solenoidni ventil a co ja vim, co vse na to muze mit jeste vliv)...a ja vse zaplatimVaclav píše:A co třeba jeden z těch elektromagnetických ventilů co ovládají podtlak k EGR ventilu. Známý měl podobný problém a nemohl přijít na to čím to je, tak mi jeho ventil namontoval do mého auta. Rázem se závada přestěhovala na můj motor...
Taky mi prijde divne, ze ted motor netahne vubec - at kontrolka sviti a nebo nesviti, pred par dny tahnout prestal jen kdyz se to rozsvitilo - obcas se za jizdy stalo, ze po proslapnuti pedalu kontrolka zhasla a v tu chvili motor "potahnul" - ted uz nikdy ne Jakoby turbo nejelo ci co...
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Tak jeste jeden postreh - dnes rano, kdyz jsem jel do prace a motor byl zcela studeny, tahlo to vcelku normalne - po zahrati se zacaly projevovat vyse popsane problemy.
Takze ma na to vliv teplota motoru (pri studenem vypada vse O.K.) - stale by to nekomu nenapovedelo co nejpravdepodobneji by to mohlo byt?
Takze ma na to vliv teplota motoru (pri studenem vypada vse O.K.) - stale by to nekomu nenapovedelo co nejpravdepodobneji by to mohlo byt?
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Tak mam diky sikovnemu kamaradovi dalsi poznatek
Sundali jsme vlastni EGR ventil ze saciho potrubi, opet vycistili sedlo i ventil - po slozeni beze zmeny (auto nejede).
Kdyz jsme nasadili hadicku na membranu EGR ventilu a vyvolali podtlak, dostavil se slysitelny unik - syceni a ventil nevykonal zadny zdvih. Kdyz jsme do ventilu pustili tlak, unik nebyl, pouze slysitelny pohyb membrany.
Je toto standardni stav? Podle kamarada by pri vyvolani podtlaku melo dojit alespon k mirnemu pohybu vlastniho driku ventilu. Pokud nekdo toto zkousel touto metodou, prosim sdelte sve zkusenosti.
Sundali jsme vlastni EGR ventil ze saciho potrubi, opet vycistili sedlo i ventil - po slozeni beze zmeny (auto nejede).
Kdyz jsme nasadili hadicku na membranu EGR ventilu a vyvolali podtlak, dostavil se slysitelny unik - syceni a ventil nevykonal zadny zdvih. Kdyz jsme do ventilu pustili tlak, unik nebyl, pouze slysitelny pohyb membrany.
Je toto standardni stav? Podle kamarada by pri vyvolani podtlaku melo dojit alespon k mirnemu pohybu vlastniho driku ventilu. Pokud nekdo toto zkousel touto metodou, prosim sdelte sve zkusenosti.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Máš 100pro únik v podtlakovém systému.Je potřeba vzít vakuovou pistol/třeba mytyvac/a měřit podtlak v systému po částech/vždy musí být 0,7-1,0 pod atmosferou/.Postupným připojováním komponentů,které jsou tímto podtlakem ovládány bezpečně touto metodou přesně identifikuješ o který se jedná komponent.
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Pistol nesezenu, ale jak pises, bude to unik v podtlakovem systemu. Kamos je na 90% presvedceny, ze je poskozena membrana v EGRu - muj EGR je ovladany prave podtlakem a jak jsem jiz napsal, kdyz jsme se snazili na tom jeho bocnim vyvodu podtlak "vyrobit", nepovedlo se nam to - propoustelo to vzduch zcela volne. Nez ale ten "slavny" EGR zakoupim, chtel jsem mit jistotu co nejvetsi, ze je to opravdu ono (nemam bohuzel nejak moc moznosti neco menit).denny píše:Máš 100pro únik v podtlakovém systému.Je potřeba vzít vakuovou pistol/třeba mytyvac/a měřit podtlak v systému po částech/vždy musí být 0,7-1,0 pod atmosferou/.Postupným připojováním komponentů,které jsou tímto podtlakem ovládány bezpečně touto metodou přesně identifikuješ o který se jedná komponent.
Kolik vubec stoji novy EGR pro muj typ motoru (viz podpis) a kde se da sehnat nejlevneji? Ma smysl shanet nejaky starsi?
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
EGR s membranou dost často odejde. Zkus na přímo přivést podtlak na EGR, tím jak se otevře se znatelně změní chod motoru. Pokud uniká vzduch a je to slyšet tak nic neřeš a vyměň ho.
Pracuji v Opel servisu
a nestydím se za to
a nestydím se za to
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
EGR se dodává pouze s vrchní částí sacího potrubí a cena je kolem 13000,-.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Našel jsem ti to přesně
08 49 105 emise NC8 11022,-Kč
08 49 156 emise NT5 11070,-Kč
08 49 105 emise NC8 11022,-Kč
08 49 156 emise NT5 11070,-Kč
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Chlapi nestraste me s tou obrovskou cenoudenny píše:Našel jsem ti to přesně
08 49 105 emise NC8 11022,-Kč
08 49 156 emise NT5 11070,-Kč
Nasel jsem na e-shopu intercars novy EGR za 4251 Kc s Dph, podle obrazku je to ten co mam ja.
viz popis na http://ekatalog.intercars.cz/ : WAHLER zawór EGR OPEL 2.0/2.2 DTI 99-
(viz "Výfuková soustava - Sekundární vzduchový systém)
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
jj,ted jsem v bulharsku,to same-prdla membrana egru,nejdriv nabizeli v servise a la denny + map senzor za 680,-leva,po domluve dovezli starsi egr za 100,ale celokov,ten ma delsi pist,po dalsi domluve objednan novy pulplast za 293,-,takze i s diagnost. a praci 325,- leva.kurs je cca 14,-kc za 1,-leva
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Snažím se tu jen pomoci,tak vám uvádím alespoň origo možnosti,abyste nesháněli v Opelu něco co není.Vidím,že je to spíš na obtíž,tak si hledejte sami.
Jinak u Intercars jsem je několikrát objednával a za dva roky mi je nikdy nedodali,zapadl kamion,nebyly vyrobeny,odjely omylem do Rumunska a asi dalších 50 jiných blbých výmluv.Turbodmychadla taky nikdy,alternátory taky nikdy.Polská firma mi ani nebyla schopna dodat za 2měsíce polské pneumatiky!!!!Jinak za odběry na bonusech u nich mám asi 12000,-již 3roky,ale to dělají mrtvého brouka-prý se to bude řešit přes centrálu.Vyhlásili akci spojky a když jsem jich druhý den objednal 16ks na Vectru B,tak už bohužel nebyly k dodání
Tak jsem s touto firmou jednou pro vždy skončil a jejich obchoďák má ode mě zákaz se jen k mému servisu přiblížit.
Jinak u Intercars jsem je několikrát objednával a za dva roky mi je nikdy nedodali,zapadl kamion,nebyly vyrobeny,odjely omylem do Rumunska a asi dalších 50 jiných blbých výmluv.Turbodmychadla taky nikdy,alternátory taky nikdy.Polská firma mi ani nebyla schopna dodat za 2měsíce polské pneumatiky!!!!Jinak za odběry na bonusech u nich mám asi 12000,-již 3roky,ale to dělají mrtvého brouka-prý se to bude řešit přes centrálu.Vyhlásili akci spojky a když jsem jich druhý den objednal 16ks na Vectru B,tak už bohužel nebyly k dodání
Tak jsem s touto firmou jednou pro vždy skončil a jejich obchoďák má ode mě zákaz se jen k mému servisu přiblížit.
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
Denny: Klíííííííííííd. Vždyť zrovna tohle jsme spolu už probírali... Kdo ví, ten je spokojenej, kdo neví, ať si...
END
Re: 2.0 DI trvale jakoby v nouz. rezimu
hanysek75 - ty jsi asi veliký odborník na servisy... Až budou všichni solidní a ochotní jako denny, nebude muset část klubu dojíždět i stovky kilometrů na Pardubicko... Denny, prď na tyhle lidi, myslím, že je tu dost lidí, kteří máme opačný názor.
ASTRA H 1,7 CDTI CARAVAN
ASTRA G 1,2 16V HTB 5D, Supersport, Cross Country..
https://www.astra-g.cz/galerie/pepino-gh/
ASTRA G 1,2 16V HTB 5D, Supersport, Cross Country..
https://www.astra-g.cz/galerie/pepino-gh/