Stránka 1 z 2
Chyba 1125
Napsal: 02 čer 2009, 20:43
od edulo
Ahojte. Mam takyto problem. Pri jazde nad 130 km sa mi vzdy rozsvieti kontrolka diagnostiky a motor sa hodi do nudzoveho rezimu, nema tah a nejde viac ako 130. Ked ho zhasnem, tak strasne zle ide natocit. Ked ho necham dlhsie zhasnuty, cca 30 a viac minut, uz ide vsetko ako ma, ale zas nad 130 to urobi znova. Po tom dlhsom zhasnuti uz kontrolka pocas jazdy nesvieti, ale chyba je ulozena a vyblikal som si chybu 1125. Neviem co to znamena a samozrejme by som bol rad, keby niekto poradil, ci uz s tym mal skusenost alebo sa v tom vyzna. Za vsetky nazory vopred dakujem
Re: Chyba 1125
Napsal: 02 čer 2009, 20:52
od Trdlo
No může to být tzv. kritická systémová chyba 1 či 2, nebo vysoké či nízké napětí solenoidního ventilu. Ve všech případech začni kontrolou veškerých hadiček na systému sání a plnění vzduchem. Kontroluj těsnost, narušení či popraskání a ucpání.
Další postup jak kontrolovat je už dost specifický navíc s měřákem v ruce, takže to bych nechal na servis...
Re: Chyba 1125
Napsal: 02 čer 2009, 21:05
od santik
P1125 Throttle Position (TP) sensor circuit intermittent
Re: Chyba 1125
Napsal: 02 čer 2009, 21:10
od Trdlo
Vojkuvka: koukej
Re: Chyba 1125
Napsal: 03 čer 2009, 08:57
od onko
Chybovy kod P 1125 - kriticka systemova poruch 1
- kriticky systemova porucha 2
-solenoidny ventil plniaceho tlaku: nizke napetie
- solenoidny ventil plniaceho tlaku: vysoke napetie
takze tento chybovy kod obsahuje az 4 moznosti v hladani poruchy
Po "odborných" rieseniach v opel service NITRA ktoré stáli akurat kopec peňazí,
pomohol GOOGLE. Po výmene VENTILU / zbytocne -6894SK/ a podtlak. hadiciek bolo treba vymenit "snimac tlaku vzduchu?"
Je to na lavej strane motora skovane pod EGR. Ked som ho vyberal rozpadol sa v ruke.
Ked dobehnes na Hôrku ukazem ti ktore to je.
Re: Chyba 1125
Napsal: 03 čer 2009, 15:44
od gemarc
U těhle chyb. kódů se bohužel může jednat o cokoli co se týká vzduchu. Od hadičky za 5 kč až po EGR nebo váhu. Jestli ti něco měnili zbytečně nebo ne to už je jiná věc. Někde se trefit museli
Většinou jsou to jen podtlaky, zanešený snímač plnícího tlaku a podobné blbosti. U starších motorů s podtlakovým EGR prasklá membrána v EGR. Vše se dá krásně odzkoušet techem, váha taktéž.
Re: Chyba 1125
Napsal: 03 čer 2009, 18:01
od edulo
Hej hej, dakujem za nazory, ale preco to urobi len nad 130??? Este som s tym nikde nebol, najprv sa vzdy skusim poradit tu, este sa nestalo, ze by sme tu nieco nevyriesili
Re: Chyba 1125
Napsal: 03 čer 2009, 20:32
od gemarc
Můžeš mít následující problém. V tahu, v určitém režimu se potřebuje otevřít EGR, to ale potřebuje dost velký podtlak. V ten samý moment se otevře i ventil od turba. Jenže ejhle, kde se vzala tu se vzala menší netěsnost. A EGR se neotevře a po pár vteřinách si jednotka řekne že je něco špatně. Šup a máš tam náhradní režim, v nejlepším případě zrovna nebudeš předjíždět kolonu kamionu
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 10:14
od onko
mne to robilo pri 130km/h ale iba na 5-tke. /cca3000ot./
pri predbiehani, alebo jazde do kopca. na 4-ke isli otacky v pohode cez 4000.
auto bolo v OPEL service cca 2dni. robili diag. merali podtlaky /boli OK/ vysla im chyba p1125 tak vymenili ten ventil plniaceho tlaku /6890SK/
Chyba sa opakovala stale. A co ti povie technik ked si nevie rady? VYMENIT RJ MOTORA, ALEBO CERPADLO A TURBO
chceli tu RJ aj objednat, ale som im podakoval a poslal do ..... /za 11000SK som si aspon ulavil a zanadaval
/
K tomu TECH-u, tvrdili že chybu EGR a turba vraj nedokaže identifikovat lebo su to mechanicke poruchy.
precitaj si toto:
http://staznosti.sme.sk/cpld/807/PanEur ... okuje.html
Ako keby som tam bol ja. ta ista chyba, take iste auto, INY OPEL SERVIS=TEN ISTY PRISTUP. /objednaj, zaplat a ked to nevyde objedname nieco ine/. Že by to mal OPEL v interných smerniciach?
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 10:24
od Trdlo
Onko: to není o nějakých směrnicích apod. to je o znalosti a přístupu... Ono to není zase až tak jednoduchý a lehký říci co je příčinou problémů, ať už z toho že zákazník ti sdělí jen polovinu info, popřípadě záměrně zamlčí co už sám zkoušel/zničil... Mechanik pak po pár různých měření a zkoušení identifikuje problém tam a tam, nicméně závada může být tam, ale nemusí, nebo jsou i varianty, že je na vyměněném dílu závada a přesto je i někde jinde. Bohužel dnes i s dodavateli dílů už není tak jednoduchá řeč a pokud nějaký díl namontuješ, je problém ho již použitý vracet, a mít tak velkou skladovou zásobu dílů aby si mohl dovolit mít věci na testovací výměny, na to dnes nemá ani autor. servis.... To jen trochu na obranu mechaniků...
Jinak samo chápu, že to člověka naštve, rozčílí a má chuť nadávat, když vyvalí x tisíc a auto je stále v problému...
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 16:00
od edulo
Onko, dnes som to pozeral, to podla mna nie je snimac tlaku vzduchu, ale solenoidny ventil ovladania turba alebo ako sa to nazve, je to nalavo od EGR ventilu namontovane na hlave pod hadicou nasavania vzduchu. Inak ten solenoidny ventil ma byt prepojeny teda ja ho mam prepojeny s EGR plus do neho ide nejaka elektrina a ide z neho hadicka asi tak 10 cm a ta si tam len tak vysi.... Vie niekto naco je ta hadicka?????
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 16:14
od gemarc
Y17DT má nahoře asi selenoid k ovládání EGR a vzadu dole na motoru další na ovl. turba. Jen tak se tam nic mrskat nemůže, leda by ti to někdo zaslepil. Pokud se ti tam ztrácí podtlak nemůže zákonitě otvírat ani turbo
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 17:52
od edulo
Tak ale ked mi tam visi hadicka, tak k comu ju mam teda pripojit? Kde by sa stratia ta, co bola povodna? Teda ze by ju roztrhalo alebo ako to povedat...
Re: Chyba 1125
Napsal: 04 čer 2009, 20:49
od gemarc
Tak to nafoť a dej sem. Podívej se jestli ti něco nepříjde odpojené. Takhle se bavíme o ničem
Re: Chyba 1125
Napsal: 17 čer 2009, 16:27
od edulo
No zdravim
Ospravedlnujem sa za dlhsiu nepritomnost, ale pracovne povinnosti neodlozim
Takze dnes ak sa mi podari, hned to nafotim a hodim to sem aj s popisom, co sa mi nezda