Stránka 1 z 2

Y22DTR => něco jako SDI

Napsal: 26 črc 2006, 11:42
od JardaB
Ahoj všichni,
jako vždy mám dotaz. Moje 2.2DTI se začala chovat, jako kdyby měla v háji váhu vzduchu, přestávala táhnout atd. Pak se začala rozsvěcet kontrolka elektroniky motoru, ze začátku na pár vteřin. Než jsem dojel domů, tak už svítila trvale. S rozsvícením kontrolky došlo vždy k rapidnímu snížení výkonu (pro představu asi o 100 koní). Pak (po jízdě a novém nastartování), kontrolka elektroniky zhasla a rozsvítila se kontrolka výfukových emisí. Váha vzduchu už je na místě, ale stále se nic nelepší. Auto jede asi do 2800 otáček, přes to se zkrátka nepřehoupnu. Cca jednou za 10 minut i s rozsvícenou kontrolkou emisí, jede auto na plný výkon, ale to je vždy tak na 10 - 20 sekund, pak mě motor přibrzdí na těch cca 2800 otáček, což při pátém rychlostním stupni dělá bratru 120 km/h. Do kopců musím řadit za 4, což při těch maximálních otáčkách dělá skoro 80 km/h. Myslím, že kdyby to dělalo turbo, nejspíš by za mnou nebylo vidět, ale za mnou je čisto. Na diagnostiku jdu zítra v 8 ráno, ale spíš se bojím, že ukáže chybu 040 EGR, což, jak jsem tady ve fóru pročítal vůbec nemusí znamenat vadný EGR ventil. Ještě jednou připomínám, že váha vzduchu je dnes nová - koupená u AUTOVARS, takže bych řekl žádná levota.

Napsal: 26 črc 2006, 12:12
od Vojta
no turbo to nebude, spíš čidlo tlaku v sání nebo egr nebo zatuhnutý ovládání turba nebo selenoid ovládající přetlak turba

Napsal: 26 črc 2006, 12:14
od JardaB
Vojta píše:no turbo to nebude, spíš čidlo tlaku v sání nebo egr nebo zatuhnutý ovládání turba nebo selenoid ovládající přetlak turba
Předpokládám, že to by mohla diagnostika odhalit. Co???

Napsal: 26 črc 2006, 12:15
od Vojta
no mohla by...

Napsal: 28 črc 2006, 10:21
od AstraDTI
Tak jak to dopadlo na diagnostice?

Napsal: 28 črc 2006, 10:33
od JardaB
AstraDTI píše:Tak jak to dopadlo na diagnostice?
Vyjeli mi papír, kde bylo napsáno:

0105 - Snímač tlaku přeplňování - nevěrohodný signál
1105 - Neznámá závada
0234 - Neznámá závada

Ty poslední 2 prý souvisí s tím snímačem, tak nevím. O tom chlápkovi (Brachtl), co to dělal se rozhlašuje, že je to opravdu machr přes diagnostiku. Tak jsem to za 2,5 tis. objednal a uvidíme. Už jsem z toho pěkně nas*anej. Do kopce mi ujede autobus. Aaach jo.

Nicméně, tomu čidlu bych asi taky nevěřil, podle toho, co to dělá.

A furt se střídají ty dvě kontrolky, nikdy nesvítí najednou. Buď emisák nebo elektronika.

Napsal: 28 črc 2006, 10:40
od JardaB
Mimochodem, ta váha vzduchu mě vyšla (s kartičkou Autovarsu) na 6430,50 s DPH (5403,80 bez DPH).

EU cena (Autovarsu) je 7565,30 s DPH.

Napsal: 28 črc 2006, 10:54
od AstraDTI
No rek bych ze ta vaha se stejne casem nejspis bude hodit. Zni to celkem dost pravdepodobne ze to bude tim snimacem tlaku preplnovani - odpovida to dokonale tem priznakum. Doufam ze Ti to co nejdriv bude jezdit jak ma.

Napsal: 28 črc 2006, 11:10
od Vojta
JardaB píše:Mimochodem, ta váha vzduchu mě vyšla (s kartičkou Autovarsu) na 6430,50 s DPH (5403,80 bez DPH).

EU cena (Autovarsu) je 7565,30 s DPH.
no vidiš v německu nebo poslku by byla za polovinu

Napsal: 28 črc 2006, 11:28
od JardaB
AstraDTI píše:No rek bych ze ta vaha se stejne casem nejspis bude hodit. Zni to celkem dost pravdepodobne ze to bude tim snimacem tlaku preplnovani - odpovida to dokonale tem priznakum. Doufam ze Ti to co nejdriv bude jezdit jak ma.
Ta nová váha už tam je. Vyčistili jsme s kamarádem tu starou (dva měsíce to na ní dokáže jezdit) a dal jsem si jí do auta jako rezervní. Představa, že mi odejde (jako mémo jinému kamarádovi) někde například v Chorvatsku a já to mám pak 1000 km zpátky.....zkrátka uvezu jí, a tak jí mám v kufru. Jen by mě ještě zajímalo kam všude pasuje??? Do všech naftových Aster G nebo jenom výroba Opel, tj. 2.0DI, 2.2DTI? Nebo dokonce jenom Y22DTR???

Ten snímač se mi také zdá velmi pravděpodobný. No, uvidíme. V každém případě už se těším na to, že by to teoreticky mohlo jet, tak jak to má jet.

Napsal: 28 črc 2006, 11:29
od JardaB
Vojta píše:
JardaB píše:Mimochodem, ta váha vzduchu mě vyšla (s kartičkou Autovarsu) na 6430,50 s DPH (5403,80 bez DPH).

EU cena (Autovarsu) je 7565,30 s DPH.
no vidiš v německu nebo poslku by byla za polovinu
Ty mě ještě moc neznáš. :oops: Já musím mít všechno hned :D

Napsal: 28 črc 2006, 12:33
od Vojta
JardaB píše:Ty mě ještě moc neznáš. :oops: Já musím mít všechno hned :D
:wink:

Napsal: 28 črc 2006, 12:44
od AstraDTI
Docela to chapu - jestli to dela takovy prisernosti ... taky bych necekal a koupil prvni co mi prijde pod ruku. Me to prozmenu zacalo za studena lehounce pocukavat kolem 2tis. s mirne seslapnutym plynem (je to znat jenom na 1 kdyz se vymotavam z garaze) - tak sem zvedavej co odchazi me za cidlo :roll:

Napsal: 28 črc 2006, 12:59
od Vojta
jak to tak sleduju tak další motor nebude diesel od opla :cry:

Napsal: 28 črc 2006, 13:22
od AstraDTI
Je to vseobecnej trend. Poruchy spojene s elektronikou motoru rostou naprosto neuveritelnou rychlosti. Ty CDTI jsou na tom s cidlama udajne jeste hure. Trebas s TDI PD od VW to bylo to samy - tuhle vaha vzduchu, tuhle cidlo plynu ... Cim modernejsi motor tim to bude obavam se horsi a horsi.