Stránka 1 z 3

Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 09:23
od Jirka
Nazdar,

před zimou,když jsem dolíval nemrznoucí směs do chladiče začala se mi ztrácet voda,nejprve to byli "o"kroužky u radiátoru,pak tesnění u motoru, celkem jsem odstranil tři úniky vody.Včera jsem dodělal poslední a zase mi visí kopky pod chladičem - někde to netěsní.Jak odstraním jednu netěsnost hned se objeví další.
Neřešili jste někdo podobnej problém?Čím by to mohlo být.
Motor 17TD.

Díky z rady.

Re: Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 09:51
od Vojta
Jirka píše:Nazdar,

před zimou,když jsem dolíval nemrznoucí směs do chladiče začala se mi ztrácet voda,nejprve to byli "o"kroužky u radiátoru,pak tesnění u motoru, celkem jsem odstranil tři úniky vody.Včera jsem dodělal poslední a zase mi visí kopky pod chladičem - někde to netěsní.Jak odstraním jednu netěsnost hned se objeví další.
Neřešili jste někdo podobnej problém?Čím by to mohlo být.
Motor 17TD.

Díky z rady.
prasklá hlava a tlakuje ti to vodu a proto to dycky někde vylítne, ještě zkus víčko náržky na vodu jestli neni v prdeli ten přetlakovej ventil

Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 10:40
od Jirka
Kdyby byla prasklá hlava tak by to nejenom tlakovalo,ale vylítla by i teplota vody,nebo by se to nějak hůř projevilo,ne??
Co stojí taková nová hlava?To je asi pálka,že?
A co ten přetlakovej ventil??Ten je přímo na víčku?Jak poznám že je v háji??

Díky.

Re: Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 12:13
od Vojta
Jirka píše:Kdyby byla prasklá hlava tak by to nejenom tlakovalo,ale vylítla by i teplota vody,nebo by se to nějak hůř projevilo,ne??
Co stojí taková nová hlava?To je asi pálka,že?
A co ten přetlakovej ventil??Ten je přímo na víčku?Jak poznám že je v háji??

Díky.
no tak tam může bejt jenom malá prasklinka nebo špatný těsnění pod hlavou nebo to víčko, zkus ho vyměnit

Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 12:28
od Jirka
Dá se stým normálně jezdit,neudělá to něco???
Pasuje tam víčko z jinejch značek aut???

Unik vody

Napsal: 31 led 2006, 14:20
od din
Ja sa tiez priklanam k tomu tesneniu pod hlavou (ten lepsi pripad), ale v tom horsom pripade to bude hlava. Bude niekde prasknuta (vacsinou niekde v okoli voditka ventilov) alebo bude prehnuta - (mam skusenost-tiez to tlakovalo) - pomohla vymena hlavy - dost draha zalezitost :cry: BTW: teplota moze byt v normalu

Únik vody

Napsal: 31 led 2006, 14:57
od Jirka
Uvidíme,mě se nezdá že by to nějak tlakovalo.
Kolik Tě stála výměna hlavy?Doufám že to nebude prasklý. :(

Ako to zistis?

Napsal: 31 led 2006, 22:36
od din
Najlepsie to zistis, ked chytis tu hrubu hadicu, co ide od termostatu do chladica. Ak je po zohriati na prevadzkovu teplotu tazko stlacitelna, tak je to 100% hlava. Hlavu som zohnal od znameho. Neviem, ci budes mat take stastie :lol: Alebo je to astricka po buracke a kde-tu sa objavi nejaky priesak z chladica?.....popis, presne - kde, co a ako - mozno to pomoze pri identifikacii na dialku

Únik vody

Napsal: 01 úno 2006, 06:02
od Jirka
Díky za rady,
ale nevím kterou hadici myslíš,skusil jsem promačkat co jsem viděl a je pravda že jedna šla trošku hůre stlačit.
Když tak mi lépe popiš kterou hydici máš na mysly.Dík.
Je možný abych jezdil s prasklou hlavou půl roku???

hm...

Napsal: 01 úno 2006, 08:06
od din
Neviem, ci by si mal na to nervy jazdit s tym pol roka :lol: Poslal by som ti aj foto danej problematiky, pretoze mame rovnake motory, len neviem, ako ti to sem supnem. Dnes to pojdem sfotit a dam ti to na mail, co?....Inak, ked sa postavis pred auto - pozri sa na termostat, ktory je umiestneny na lavej strane v predu od chladica. Je to taky pol-obluk a nan je nasunuta hadica. Ta ide potom do chladica.

Únik vody

Napsal: 01 úno 2006, 08:16
od Jirka
Díííky za rady,
půjdu to skusit a tady je můj e-mail. jiristourac@seznam.cz
Když by to šlo tak mi tu fotku pošli.Ale myslím že hlava bude v pořádku,teda spíš doufám. :shock:

upload jpg

Napsal: 01 úno 2006, 09:07
od din
dufam, ze sa mi to sem podari dat. Ja netvrdim na 1000 % , ze je to hlava, ale ja som ti povedal ako to zistis :lol: Musis vylucit mozne a nemozne, pretoze vymena hlavy len tak, (na skusku) nie je sranda.Je to dost nakladne 8)
http://img68.imageshack.us/img68/8089/termostat8nw.jpg

Únik vody

Napsal: 01 úno 2006, 09:39
od Jirka
Jo,tak tu hadici jsem skoušel a zmáčknu ji lehce,bez větší síly.
Uvidím snad to bude v pohodě.Jak se mi zdá,voda kapat nějak přestala,možná to bylo jen potečený když se vyměňoval ten O-kroužek.Každopádně to nějakou dobu budu hlídat.
Před zimou tam žádnej fridex nebyl,tak možná teď rozpouští kdejakej bordel co tam je.

Teď se zeptám něco mimo téma:

máš stejnej motor jako já,pár lidí po něm plivalo a zrazovalo od něj,jak dlouho s ním jezdíš,a jak jsi spokojen.Spořeba,starty a tak celkově????

Ako mi to jazdi?

Napsal: 01 úno 2006, 09:56
od din
Astricka ma najazdene uz 190 000km. Sice je to 8 ventil, ale ja sa nemozem stazovat. Motor ma kludny chod, startuje to i vo velkych mrazoch (-24). Co sa tyka toho motoru, vsetky nahradne diely (ako zhavice atd) su ovela lacnejsie ako na ECOTEC (16 V). Jedine co som na tom menil bol maly tesniaci kruzok, ktory je medzi blokom a prirubov na medzichladic oleja. Tadial mi trocha slzol olej popod filter. Tesnenie stalo 35 Sk a vymenil som si to sam :lol: Samozrejme su tam uz nove zhavice a vstrekovace.
Co sa tyka spotreby - je to velmi usporne auticko.Teraz v zime jazdim na nejakych 6 l, ale v lete som to dal na 100 km (kludny rezim-dlha vzdialenost) 4,35 l.Co k tomu dodat??
Ak by ma chcel niekto odhovorit od toho motoru, tak si s nim asi vymenim nazor.Vsak co je dnes dolezite - jazdit vela za malo, nie? :-) Foto kukni na fore - auta clenov....vela zdaru

Napsal: 10 úno 2006, 21:33
od alex
Tak som si to tu precital od vrchu a silne mi ta tvoja porucha pripomina moju, ktoru som popisoval na starom webe, tu to nie je. Najprv mi mizla voda a boli to tie tesniace gumicky na radiatore, az som to odstranil tak mi vodu vyhadzovalo z nadobky, nie vela, auto jazdilo normalne, olej cisty, voda tiez, je mozne ze ti pretlakovy ventil nefunguje dobre, v tej nadobke som mal stale tlak. Potom sa to prejavilo tak ze pri nizkych otackach motora neslo topenie a to som sa uz nasral, zasiel som do servisu a tam mi zmerali CO2 vo vode a bolo tam toho dost, tak som kupil tesnenie a minuly tyzden som to vymenil doma v garazi , praca cca na 12hodin, ak mas vsetko potrebne. Na prvom valci mi doslova chybal asi 2cm kus tesnenia a smerovalo to do vodneho priestoru a dokonca aj do oleja.