Nestartuje 2.0 DTI
Re: Nestartuje 2.0 DTI
Přeji Všem přítomným dobrý den, Uvítal bych dobrou radu někoho z Vás. Mám Opel Zafira rok výroby 1999 a projevuje se mě tam následující závada: Pokud je motor teplý, nebo naopak studený ( přes noc), tak lze nastartovat okamžitě na první otočení. Dokonce i v zimě při - 20 C. Pokud je ale poloteplý ( vysledoval jsem asi 4 hodiny od běžné provozní teploty tak natočit nejde, resp. již opakovaně se tato závada projevila. Nechtěl jsem nadměrně namáhat baterku ani startér a tak jsem počkal vždy do úplného vychladnutí a pak normálně nastartoval. V servisu ( Steiger v Praze ) byl vůz na diagnostice a podezírají čerpadlo, nebo řídící jednotku, patrně proto, že je to nejdražší. Já sám podezírám čidlo teploty chladící kapaliny, ale pro změření bych potřeboval bližší údaje o hodnotách odporu v závislosti na teplotě. Prosím o odkaz na informace o tomto čidle, v publikaci číslo 62 " Jak na to ? " jsem nic nenašel. Také jsem při pročítání Vašich příspěvků zde na foru narazil na čidlo otáček, jako možný zdroj problémů, neumím si však představit, jak by mohlo do závady zasahovat. Uvítám samozřejmě i další typy na možný zdroj závady.
Děkuji předem za Vaši ochotu a čas.
Kubeš
Děkuji předem za Vaši ochotu a čas.
Kubeš
- Reklama
Re: Nestartuje 2.0 DTI
Zdá se, že nikoho z Vás nic nenapadá ? Tak to budu mít asi s opravou smůlu, snažil jsem se hodnoty odporu čidla pro různé teploty zjistit v servisu a tam se mě vysmáli, že si to k nim mám dát vyměnit. Ani se neptejte, co výměna čidla v autorizovaném servisu stojí. Výměna je samozřejmě bez záruky, že se tím výše uvedená závada odstraní. Moc prosím moderátory, jestli by nějaký odkaz nebo přímo závislost odporu na teplotě pro čidlo teploty motoru nenašli? Předem děkuji. Kubeš
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Nestartuje 2.0 DTI
vymena cidla je jednoducha az smiesna(je na termostate)
bezna cena jec 500kc +- ale skor by som to tipoval na to za ked je motor studeny zopne sa zhavanie a nastartuje.
zase ked je teply ma dostatocnu teplotu na vznietenie nafty a nastartuje.
ale ked je dakde s teplotou v strede , auto nezhavi a ani motor nema dostatocnu teplotu na vznietenie nafty.
rada: skus vtedy ked ti to nestartuje odpojit(pri vypnutom kluci v zapalovani) to cidlo na termostate ,a skus nastartovat
RJ nebude mat info o teplote a spusti zhavenie spolu s ventilatorom chladenia.
ak vtedy nastartuje tak bud mas slabsie tlaky alebo daj zostelovat predstrik(niektorim to pomohlo)
bezna cena jec 500kc +- ale skor by som to tipoval na to za ked je motor studeny zopne sa zhavanie a nastartuje.
zase ked je teply ma dostatocnu teplotu na vznietenie nafty a nastartuje.
ale ked je dakde s teplotou v strede , auto nezhavi a ani motor nema dostatocnu teplotu na vznietenie nafty.
rada: skus vtedy ked ti to nestartuje odpojit(pri vypnutom kluci v zapalovani) to cidlo na termostate ,a skus nastartovat
RJ nebude mat info o teplote a spusti zhavenie spolu s ventilatorom chladenia.
ak vtedy nastartuje tak bud mas slabsie tlaky alebo daj zostelovat predstrik(niektorim to pomohlo)
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Nestartuje 2.0 DTI
To: marko100le
Děkuji za dobrou radu. Trochu jsem postoupil v identifikaci závady. Ověřil jsem, že po odpojení čidla teploty výrazně prodloužím žhavení a motor jsem zatím vždy nastartoval. Měřením hodnoty odporu čidla v závisloti na teplotě se ukázalo, že se hodnoty v zásadě shodují s čidly jiných vozů Opel Zafira.
Vidím v zásadě 2 varianty řešení:
a) do serie s čidlem zařadit odpor vhodné velikosti tak, aby si žhavicí automat "myslel", že je velká zima a spustil žhavení. Nevím jak velký odpor vložit. Prosím, pokud máte nějakou zkušenost, poraďte mě jeho hodnotu.
b) Vniknout do žhavicího automatu, s nadějí, že tam je nějaký proměnný odpor ( potenciometr, trimr ) již z fabriky, kterým by bylo možno nastavit spínání žhavení tak, aby žhavilo např. při teplotách kolem 10C. Vyzkoušel jsem, že při této hodnote kontrolka žhavení jen blikne. Přiznávám, že jsem to uvnitř krabičky žhavení nikdy neviděl a jestli je to všechno zalité do nějaké pryskyřice tak si stejně nepomůžu.
Děkuji předem za Vaše případné rady, snad to už vyřeším a nebudu dále otravovat.
Díky Kubeš
Děkuji za dobrou radu. Trochu jsem postoupil v identifikaci závady. Ověřil jsem, že po odpojení čidla teploty výrazně prodloužím žhavení a motor jsem zatím vždy nastartoval. Měřením hodnoty odporu čidla v závisloti na teplotě se ukázalo, že se hodnoty v zásadě shodují s čidly jiných vozů Opel Zafira.
Vidím v zásadě 2 varianty řešení:
a) do serie s čidlem zařadit odpor vhodné velikosti tak, aby si žhavicí automat "myslel", že je velká zima a spustil žhavení. Nevím jak velký odpor vložit. Prosím, pokud máte nějakou zkušenost, poraďte mě jeho hodnotu.
b) Vniknout do žhavicího automatu, s nadějí, že tam je nějaký proměnný odpor ( potenciometr, trimr ) již z fabriky, kterým by bylo možno nastavit spínání žhavení tak, aby žhavilo např. při teplotách kolem 10C. Vyzkoušel jsem, že při této hodnote kontrolka žhavení jen blikne. Přiznávám, že jsem to uvnitř krabičky žhavení nikdy neviděl a jestli je to všechno zalité do nějaké pryskyřice tak si stejně nepomůžu.
Děkuji předem za Vaše případné rady, snad to už vyřeším a nebudu dále otravovat.
Díky Kubeš
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Nestartuje 2.0 DTI
ak som to spravne meral tak pri vytiahnutom konektore na cidle je cca 5V(alebo 3V uz si nepametam) a zo stupajucou teplotou klesa aj napatie.
takze ak sa nemilim odpor by ty nepomohol a keby si tam aj odpor dal neukazoval by ti spravne budik teploty v aute.
riesenia su dve
1. bud si spravit prepinac alebo tlacitko vo vnutri auto a vzdy pred startom prerusit na chvilu napajanie cidla(t.j. to iste ako ked ho odpojis) takto som to riesil aj ja. je to sice ubohe ale vzdy lepsie ako nic
2. alebo zohnat machra na prepalenie softu bud v skrinke zhavenia alebo RJ(nech zhavi stale alebo posunut hranicu teploty pre zhavenie)
takze ak sa nemilim odpor by ty nepomohol a keby si tam aj odpor dal neukazoval by ti spravne budik teploty v aute.
riesenia su dve
1. bud si spravit prepinac alebo tlacitko vo vnutri auto a vzdy pred startom prerusit na chvilu napajanie cidla(t.j. to iste ako ked ho odpojis) takto som to riesil aj ja. je to sice ubohe ale vzdy lepsie ako nic
2. alebo zohnat machra na prepalenie softu bud v skrinke zhavenia alebo RJ(nech zhavi stale alebo posunut hranicu teploty pre zhavenie)
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Nestartuje 2.0 DTI
mne sa to podobne chovalo ked som mal uz slabu baterku. v zime ked si potreboval nazhavit tak nastartoval na brnk a v lete tiez. ked vsak boli teploty +-5 stupnov okolo nuly tak bol v rozpakoch a tocil som ho dlhsie.. po vymene baterky to chyta uz dobre. Skus si este pozicat od niekeoho baterku a skus ci to nepomoze.
Snimace su vacsinou NTC cize so zvysujucou teplotou klesa odpor, rezistor do serie by bolo treba vybrat podla charakteristiky snimaca a vhodneho posunutia odporu do rozmedzia prislusnych teplot ked riadiaca jednotka nema problem s nazhavenim a startom. Ja by som tam dal do serie odpor, najlepsie do nejakeho konektora vsadeneho do vetvy a ked bude teplo by si odpor nahradil drotenou prepojkou aby nezhavil dlho v lete ked chyta dobre aj bez upravy ako pises.
Snimace su vacsinou NTC cize so zvysujucou teplotou klesa odpor, rezistor do serie by bolo treba vybrat podla charakteristiky snimaca a vhodneho posunutia odporu do rozmedzia prislusnych teplot ked riadiaca jednotka nema problem s nazhavenim a startom. Ja by som tam dal do serie odpor, najlepsie do nejakeho konektora vsadeneho do vetvy a ked bude teplo by si odpor nahradil drotenou prepojkou aby nezhavil dlho v lete ked chyta dobre aj bez upravy ako pises.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Nestartuje 2.0 DTI
z toho cidla teploty ti ukazuje aj budik dnu v aute.
zmenis odpor a teplotu na budiku nebudes mat spravnu , co by mohlo mat za nasledok teoreticky aj zle informacie pre RJ
chcelo by to machra a upravit RJ a vela ludom by to pomohlo, tak sa tolko nehlaste
zmenis odpor a teplotu na budiku nebudes mat spravnu , co by mohlo mat za nasledok teoreticky aj zle informacie pre RJ
chcelo by to machra a upravit RJ a vela ludom by to pomohlo, tak sa tolko nehlaste
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Nestartuje 2.0 DTI
tak potom spravi to na prepinacie tlacitko ktore bude vyvedenu dnu... ked ho zatlacis tak rozpoji jeden drot k cidlu a namiesto toho tam na chvilku pripoji odpor... drzis tlacitko+nastartujes a potom ked naskoci pustis tlacitko a zase to bude ako origo spojene priamo bez odporu.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Nestartuje 2.0 DTI
ja to mam spravene cez tlacitko ale bez odporu(ako keby si odpojil cidlo).
vtedy si RJ mysli zeje -38 C (nie som si isty) ale proste zhavi maximalnu moznu dobu.
ale dodat tam ten odpor neni zly napad ,ale funguje to aj bez odporu.
ja som to strihol tak 15 cm za cidlom aby som to pospajal v tom plastovom obale, kabel som pretiahol popri lanku na otvaranie kapoty poza poistkovu skrinu a prepinac som dal na spodny plast (viac dolava je tam dost miesta)okrytovania pod volantom.
takto vlastne predlzis kabel od cidla o 3-4m ale je to s minimalnimi stratami a aj teplomer bude ukazovat spravne , nebolo to treba riesit dakymi relatkami.
jednoduche a amaterske riesenie(ale pomoze) :vypinac 24 sk ,3m kvalitnej ciernej dvojlinky 60sk,a 2 hod sa v klude pohrat
vtedy si RJ mysli zeje -38 C (nie som si isty) ale proste zhavi maximalnu moznu dobu.
ale dodat tam ten odpor neni zly napad ,ale funguje to aj bez odporu.
ja som to strihol tak 15 cm za cidlom aby som to pospajal v tom plastovom obale, kabel som pretiahol popri lanku na otvaranie kapoty poza poistkovu skrinu a prepinac som dal na spodny plast (viac dolava je tam dost miesta)okrytovania pod volantom.
takto vlastne predlzis kabel od cidla o 3-4m ale je to s minimalnimi stratami a aj teplomer bude ukazovat spravne , nebolo to treba riesit dakymi relatkami.
jednoduche a amaterske riesenie(ale pomoze) :vypinac 24 sk ,3m kvalitnej ciernej dvojlinky 60sk,a 2 hod sa v klude pohrat
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Nestartuje 2.0 DTI
tak já tě zdravim měl jsem podobný problém tak zvané vlažné starty řešení nebyla diagnostika tam nula teplotní čidlo taky nic až jsem zajel do servisu který mi doporučil známý pán mistr mi to spravil a velice ochotně mi řekl v čem to bylo sešteloval předstich a dotáhl rozvodvý řetěz a od tý doby startování na brnk jakoukoliv situaci tak snad ti moje rada pomůže
kubes píše:Přeji Všem přítomným dobrý den, Uvítal bych dobrou radu někoho z Vás. Mám Opel Zafira rok výroby 1999 a projevuje se mě tam následující závada: Pokud je motor teplý, nebo naopak studený ( přes noc), tak lze nastartovat okamžitě na první otočení. Dokonce i v zimě při - 20 C. Pokud je ale poloteplý ( vysledoval jsem asi 4 hodiny od běžné provozní teploty tak natočit nejde, resp. již opakovaně se tato závada projevila. Nechtěl jsem nadměrně namáhat baterku ani startér a tak jsem počkal vždy do úplného vychladnutí a pak normálně nastartoval. V servisu ( Steiger v Praze ) byl vůz na diagnostice a podezírají čerpadlo, nebo řídící jednotku, patrně proto, že je to nejdražší. Já sám podezírám čidlo teploty chladící kapaliny, ale pro změření bych potřeboval bližší údaje o hodnotách odporu v závislosti na teplotě. Prosím o odkaz na informace o tomto čidle, v publikaci číslo 62 " Jak na to ? " jsem nic nenašel. Také jsem při pročítání Vašich příspěvků zde na foru narazil na čidlo otáček, jako možný zdroj problémů, neumím si však představit, jak by mohlo do závady zasahovat. Uvítám samozřejmě i další typy na možný zdroj závady.
Děkuji předem za Vaši ochotu a čas.
Kubeš
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000
Re: Nestartuje 2.0 DTI
To: dada77
Díky za radu, začnu při odstraňování asi zde.
Kubeš
Díky za radu, začnu při odstraňování asi zde.
Kubeš
Re: Nestartuje 2.0 DTI
dada: konečně rada, která může odstranit problém, ne ho jen nějak obejít. Bo když tu čtu o nějakých tlačítkách a odpojování čidla, vstávaj mi vlasy na hlavě....
END
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje 2.0 DI
Tak, dneska jsem taky skončil. Ujel jsem asi 20Km, se zastávkami a zhasnutím motoru. Poté jsem jel nabrat 20l motorové nafty, na čerpací stanici Benzina, (kde tankuju vždy). Auto žádný problém, ujeli jsme asi 10km, zhasli motor, zavřeli auto a šli. Po 5-ti minutách sedneme do auta, otočím klíčkem, necham pozhasínat kontrolky, otočím a nic. Jen točí a točí. Jelikož jsem stál trošku mírně z kopečka, tak jsem auto spustil a zkusil nastartovat. Nechytne ani tak. Takže jsem volal kamarádovi, ten mně odtáhl na laně domů a stojím. nejde nastartovat ani volně, ani roztažením. Motor točí, auto se třepe, (ale to je asi nirmální, jelikož má snahu roztočit motor) ale když to chci startnout při roztažení, tak to jakoby chce chytnout, ale nechytne. Pročetl jsem forum a našel tři věci: 1. přepadové hadičky, 2. O kroužky nad vstřikováním, 3. čerpadlo. Co vy si o tom myslíte? Před měsícem byl měněný olej, olejový filtr, palivový filtr, proběhla demontáž alternátoru z důvodu výměny, ale byl vrácen původní, jelikož po kontrole byl OK. Poraďte. Diagnostuku jsem zatím neměl možnost udělat, ta bude nejspíš v pátek, kdy přijde Bundeles.
Naposledy upravil(a) Radoš 92 dne 26 kvě 2010, 23:49, celkem upraveno 1 x.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Nestartuje 2.0 DTI
a sviti ti nejaka kontrolka?a vis ze naftak se nema startovat roztlacenim?
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje 2.0 DTI
No vím že se to nemá, ale kdysi jsem to udělal, a chytlo to, tak jsem to zase zkusil. Kontrolka teď nesvítí, akorát tohle: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=17423
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE