Čerpadlo VP44

Odpovědět
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 30 kvě 2010, 12:29

Vaclav díky.
Mám to hotové, kontrolka motora už pri štartovaní nesvieti, ale nemá to snahu naskočiť :(
S nabitou baterkou som to skúšal viackrát, odskrutkoval som aj prevlečné matice na prívodných trubkách na vstrekovačoch a pri štartovaní to pekne tlačí naftu z trubiek. Dávam mu piť naftu rovno do prívodnej hadice k čerpadlu cez priehľadnú hadičku a vzduch v prívode nevidím.
Je nutné diagnostikou zmazať chyby v riadiacej jednotke?
Ešte budem skúšať štartovať štartovacím sprayom, prípadne skúsim auto roztiahnúť.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 30 kvě 2010, 18:37

Spray ani roztiahnutie auta nepomohlo. Pri dlhšom štartovaní, asi po ca 6 sekundách naskočí kontrolka motora.
Zajtra to ide na diagnostiku :x
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 31 kvě 2010, 17:58

4csala
Opravdu nevím, jestli je nutné smazat chybu aby auto naskočilo. Jak jsem už psal, mám kabel k dispozici a chybu jsem odmáznul ještě před opravou. Pokud ti to ale tlačí naftu ke vstřikům, tak by to podle mě mělo naskočit. Třeba už máš problém pouze se zavzdušněním. Jen se divím, že tu není nikdo jiný, kdo by ti poradil. Předpokládám, že to čte spousta lidí kteří ví jak na to, jen se jim nechce dělit seo zkušenosti.. :x
A abych nezapomněl, určitě dej vědět až se to povede, ať se můžem přiučit :mrgreen:
Astra G Caravan 2.0 Di

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Alzafir » 01 čer 2010, 07:33

Ahojte,
to fakt vypadá jen na zavzdušněný systém. Pro jistotu jsem se podíval znovu na csalovi prvotní potíže a píše, že se to zastavilo za jízdy, tudíž bez varování, hned a definitivně. Tzn čerpadlo. A jestli se to podařilo dát elektronicky dokupy, pak není důvod , aby to nechytlo.
Zkus tenhle postup odvzdušnění, jestli nemáš podtlakový porichtuiňk už na foru zmiňovaný.
Odpoj přepadovou hadičku na 4. vstřiku a pořádně nasaj naftičku. :D Dobrou chuť :lol: ( to je kontrola správnosti nafty).
Zapoj zpět a povol vysokotlaký přívod 1. vstřiku. Použij pomocníka, který Ti startérem protočí motor. Úplně stačí 3 převalení motoru, pokud vše funguje jak má, protlačí se nafta. Záměrně píšu povolit, ne rozpojit. Když to rozpojíš, tak budeš mít naftu všude, čerpadlo má fakt dobrý výkon. ( můžu potvrdit z vlastní zkušenosti :) ) Ropná katastrofa.
Dotáhni vstřik a pokračuj na 2. , 3. , 4.
Hlavně ten pomocný startérman musí mít rozum a fakt motor jen protočit. To je asi nejšetrnější způsob, jak to odvzdušnit a nezničit čerpadlo tentokrát mechanicky.
Tenhle postup se mi osvědčil a při povolení na 2. vstřiku už motor má snahu škytat.
Neuspěchej to a udělej všechny 4 vstřiky.
Měl jsem sundané vysokotlaké potrubí, takže spolehlivě zavzdušněno. Ale je fakt, že čepadlo na motoru zůstalo. Tak mě ještě napadá zkusit rozpojit zpátečku vratného vedení nafty do nádrže a nasát ropu tady.Tím budeš mít tutově zaplavené čerpadlo a mělo by to chytit. Pochopitelně po odvzdušnění vstřiků.

Doufám, že mě zde přítomní mechanici neukamenují, za ten postup, ale řek bych, že je k čerpadlu poměrně šetrný, narozdíl od typů startovat až to čerpadlo protlačí samo a motor třeba někdy chytne.
Tak hodně úspěchů!! 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 01 čer 2010, 21:04

Tak prišiel chlapík s diagnostikou. V pamäti závad našiel chyby ohľadom čerpadla, čísla chýb som si nezapamätal :oops:
Po vymazaní závad po následnom krátkom štartovaní bol počet závad 0.
Upozornil som ho na to, že kontrolka motora sa rozsvieti až po dlhšom štartovaní. Keď zaštartoval dlhšie a rozsvietila sa kontrolka motora, tak znova prečítal závady a bola tam závada: Snímač polohy kľukovej hriadele :shock:
Nejak mi to nehraje, pretože takáto závada predtým v pamäti nebola :twisted:
A pri odsúvaní demontovanej riadiacej jednotky som si dával veľký pozor, jednotku som odsunul len o toľko, aby som mohol zadné dve skrutky vytiahnúť a hneď som jednotku naspäť primontoval.
Mohla preskočiť reťaz?
Môže diagnostika takto klamať? Bola to original diagnostika že za 120 tisíc korún.
Vie si riadiaca jednotka pri poruche snímača polohy kľukovky zobrať náhradné hodnoty z iného snímača?
Pretože auto poslednú dobu malo citeľne znížený výkon a možno závada snímača polohy je dlhodobejšieho charakteru.
Díky.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Trdlo » 02 čer 2010, 08:08

Pokud motor nemá signál z otáček kliky, bere si informaci o otáčkách z čerpadla a jede v náhradním režimu.
END

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od YANEK » 02 čer 2010, 20:41

:cry: tak sem asi další na řadě včera mi přišel takovej divnej zvuk motoru ale auto v pohodě dneska asi 2 krát při přidávání plynu bylo slyšet písknutí a auto škublo ale startuje v pohodě a doma u garáže mi jája šlapala plyn já poslouchal a nic tak nevim jedu ted druhou nádrž bez aditiv tankováno omv a schell předtim sem pokaždý přidával castrol tda zejtra hned kupuju vif a uvidíme co bude
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od denny » 02 čer 2010, 21:52

Trdlo píše:Pokud motor nemá signál z otáček kliky, bere si informaci o otáčkách z čerpadla a jede v náhradním režimu.
Romane omyl -nejede to.Musí přesně sedět OT kliky s OT čerpadla a to tak,že klika má dvojnásobek otáček čerpadla.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od denny » 02 čer 2010, 21:59

csala-když má takovou chytrou diag,tak proč nezkusil alespoň přes live data signál otáček?Hned bys věděl jestli tam je.Takhle zase pokus-omyl.Dáš nový snímač ot kliky a znovu zkoušet,nebude signál-tak za prve-vadné vedení
za druhé-řídící jednotka signál nebere-je KO jednotka.
U tohoto systému radit takto po netu je velmi choulostivé a nevděčné.Je potřeba přes diag sledovat hodně live dat a chování systému.
Používat diag přístroj pouze jako čtečku je jen tahání peněz z kapes klientů.

EDIT.Jo a kdyby si náhodou pletl dojmy s pojmy a byl to signál vačkového hřídele,tak je to chybně zapsáno ve čtečce-jedná se o snímač OT čerpadla.Některé i velmi drahé diag přístroje to tak píší-tak pozor.

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 03 čer 2010, 17:51

csala
nemáš někde poznamenané aspoň číslo chyby? Pak by nemohlo dojít k záměně a bylo by jasné, jestli to je snímač ot. kliky nebo čerpadla.
Astra G Caravan 2.0 Di

Zdenek 9
Příspěvky: 18
Registrován: 09 srp 2006, 20:45
Bydliště: Jedovnice

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Zdenek 9 » 03 čer 2010, 23:45

Jen malé upřesnění. Nechce se mi hledat co tam je za snímače, ale u motoru X17DTL bez snímače otáček motor jede. Nefunguje otáčkoměr (což je pochopitelné) a motor reaguje na plyn pozvolně.

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Trdlo » 04 čer 2010, 16:36

Denny: Taky mám už zkušenost, že bez signálu z kliky auto jede. Ano je v nouzi, má na volnoběh potíže ale jede. Těsně před srazem u Tebe jsem čidlo kliky měnil, a auto se mi fakt nezastavilo, jen nešel otáčkoměr, svítila kontrolka a motor se houpal.

Cituju:
P0725 - chybný signál vstupního obvodu snímače otáček motoru.

Podmínka: Počet otáček čerpadla je vyšší než 50ot./min
Počet otáček motoru je nižší než 1ot./min.

Pokud je detekován chybový kód P1335 - motor se vypne.
Není li detekován kód 1335, RJ počítá s počtem otáček vstřikovacích čerpadel.

No a já tu 1335 neměl. :wink:
END

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od YANEK » 05 čer 2010, 21:28

dneska brno a zpět bez problémů takže bacha na schell na bohdalci jejich nafta mě dost potrápila
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 05 čer 2010, 21:36

Tak dnes som sa konečne k autu znova dostal a skúšal som to kvalitnejšie odvzdušniť. Do spiatočky som zapojil AC pumpu zo starého žigulíka a cez priehľadné hadičky som ťahal naftu priamo z PET fľaše cez VP44 až nafta bola bez bubliniek. Predtým som odpojil na štvrtom vstrekovači prepadovú hadičku a nasal injekčnou striekačkou naftu a znovu prepadové hadičky spojil. Ešte cez pomocníka som postupne počas štartovania povoľoval prevlečné matice na vstrekovačoch, aby som to odvzdušnil aj vo vysokotlakých trubkách. Ani s úplne nabitou baterkou sa mi to naštartovať nepodarilo :cry:
Motor ani neškytol :x
Kontrolka motora sa rozsvietila až po veľmi dlhom štartovaní, cca 8 sekúnd.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Vaclav
Příspěvky: 101
Registrován: 19 dub 2009, 15:18

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Vaclav » 06 čer 2010, 22:43

4csala
když jsi povoloval převlečné matice na vstřikách, šla ti tam nafta? Jinak si myslím, že pokud selhal pokus o odvzdušnění, tak se bez diagnostiky nepohneš z místa. Hledat závadu metodou pokus omyl nebude ten správný přístup. A hlavně si zapamatuj jakou tam máš závadu, ať ti můžem aspoň poradit.
Astra G Caravan 2.0 Di

Odpovědět