OpCom a Live Data
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OpCom a Live Data
to červené v grafu je požadavek na množství vzduchu a ten modrý graf je fyzický přísun??
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Reklama
Re: OpCom a Live Data
klapky sa pohli len na zaciatku ked som zosliapol plyn... tak isto reagovali aj na mieste ked som z volnobehu prudko pridal plyn...
vaha vzduchu - mozem skusit rozobrat a vycistit
inak sanie bolo spinave, ale nie nejako zasadne - je tam 8 kanalov sania, z toho 2 na strednych valcoch boli viac upchate (-30% mozno nieco viac)
vaha vzduchu - mozem skusit rozobrat a vycistit
inak sanie bolo spinave, ale nie nejako zasadne - je tam 8 kanalov sania, z toho 2 na strednych valcoch boli viac upchate (-30% mozno nieco viac)
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: OpCom a Live Data
Taky mi to tak připadá. Vyčištění váhy nejspíš nepomůže, on ten senzor váhy údajně stárne, čímž snižuje citlivost. Pak je ve vysokých točkách křivka výrazně nižší, to se elektronikou, různými udělátky dá trochu obejít a zase křivku pozvednout. Po svých výzkumech ale mám jasno, nová váha je nová váhacsala píše: Ale pozri na graf množstva vzduchu,...Takže typujem slabú váhu vzduchu...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pak by se měly hodnoty nasávaného vzduchu dostat přes 1000mgústrk, no a pak už by měly běhat i klapky.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: OpCom a Live Data
Jak je meraná teplota nasávaného vzduchu?
Myslel som si, že teplomerom vo váhe vzduchu, ale tu na tomto videu je vidieť, že teplota vzduchu je aj 90°C.http://www.youtube.com/watch?v=-uQJ_3gIBHY
Taktiež mám pocit, že tejto teplote sa prispôsobuje aj tlak turba, čím vyššia teplota vzduchu, tým väčší tlak. Napríklad zo základného maximálneho tlaku 200 kPa to pri zvýšenej teplote zdvihne až na 215 kPa. (Pozerať hodnoty v čase plného plynu).
Hodnoty z váhy vzduchu sú len cca 1150mg/zdvih ak neberiem do úvahy krátkodobé špičky tlaku až 260kPa. A palivo je obmedzené na cca 70mg/zdvih.
Matozippiho X20DTL tam má palivo max 36mg/zdvih, takže tá astra z videa ide 2 x lepšie
Ale je to 2.2DTI.
Matozippi - pridaj cez OpCom cca 2mg paliva, cez špeciálne funkcie. Zhruba o tie 2mg/zdvih ti to zaostáva za požiadavkou.
Myslel som si, že teplomerom vo váhe vzduchu, ale tu na tomto videu je vidieť, že teplota vzduchu je aj 90°C.http://www.youtube.com/watch?v=-uQJ_3gIBHY
Taktiež mám pocit, že tejto teplote sa prispôsobuje aj tlak turba, čím vyššia teplota vzduchu, tým väčší tlak. Napríklad zo základného maximálneho tlaku 200 kPa to pri zvýšenej teplote zdvihne až na 215 kPa. (Pozerať hodnoty v čase plného plynu).
Hodnoty z váhy vzduchu sú len cca 1150mg/zdvih ak neberiem do úvahy krátkodobé špičky tlaku až 260kPa. A palivo je obmedzené na cca 70mg/zdvih.
Matozippiho X20DTL tam má palivo max 36mg/zdvih, takže tá astra z videa ide 2 x lepšie
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Matozippi - pridaj cez OpCom cca 2mg paliva, cez špeciálne funkcie. Zhruba o tie 2mg/zdvih ti to zaostáva za požiadavkou.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
takze ak s tym chcem nieco robit, mozem trocha pridat paliva, pojde to lepsie, ale asi pojde aj spotreba hore...
druha vec je vaha vzduchu - kupit novu, to je jasne a co potom? auto pojde lepsie (predpokladam) a co spotreba?
bude mensia/vacsia pri tom istom vykone?
druha vec je vaha vzduchu - kupit novu, to je jasne a co potom? auto pojde lepsie (predpokladam) a co spotreba?
bude mensia/vacsia pri tom istom vykone?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OpCom a Live Data
no menší když bude váha fungovat tak jak má a bude mít dobré data s lambda sondy (ty máš doufám OK)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: OpCom a Live Data
no co viem, treba kupit original vahu, lebo vsetky ostatne su onicom... takze 150-180€ oplati sa mi to?
alebo vyskusat http://www.eoil.sk/autokozmetika/crc_ai ... _0.2l.html ?
usetrim nieco na palive? realne?
ale to sme zas mimo temy... ma niekto X20DTL na porovnanie?
alebo vyskusat http://www.eoil.sk/autokozmetika/crc_ai ... _0.2l.html ?
usetrim nieco na palive? realne?
ale to sme zas mimo temy... ma niekto X20DTL na porovnanie?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: OpCom a Live Data
Můžeš to zkusit pročistit, ale to moc nepomůže. A váhu rozhodně origo, ne náhražku. Viděl jsem půběh váhy strlajn, to byl mazec
Spotřeba v podstatě zůstane, maximálně nepatrně spadne, ale auto bude jezdit lehčeji, na stejný výkon méně plynu, hlavně to pojede
Sice mi tu leží váha na dvoulitr, takřka nová, ale není na tvůj motor.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Spotřeba v podstatě zůstane, maximálně nepatrně spadne, ale auto bude jezdit lehčeji, na stejný výkon méně plynu, hlavně to pojede
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Sice mi tu leží váha na dvoulitr, takřka nová, ale není na tvůj motor.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: OpCom a Live Data
Ahoj,
začal se mi objevovat problém, že při akceleraci se otáčky jakoby zastaví, jako bych ubral plyn, za chvilku to zas zrychluje. Dělá to občas, nepříjemné je když se to stane při předjíždění. Každopádně kontrolka motoru se nerozsvítí. Zkusil jsem to nasimulovat s připojenou diagnostikou, viz data níže (o pár příspěvků), ale udělalo to jen trochu. Dělá to i hodně znatelně, jako bych sundal nohu z plynu úplně.
Ptám se tedy odborníků
na jejich tip.
Pro informaci podtlaky by měli být OK, když byl s nimi problém padalo to do nouzáku. MAP senzor je dávaný v červnu nový, EGR je měněný před rokem.
A ještě drobná otázka - všiml jsem si napětí jen 14-14,1V, signalizuje to snad odcházející můstek? A jde poznat, zda fungují výřivé klapky?
Díky za všechny rady
HonzaS
začal se mi objevovat problém, že při akceleraci se otáčky jakoby zastaví, jako bych ubral plyn, za chvilku to zas zrychluje. Dělá to občas, nepříjemné je když se to stane při předjíždění. Každopádně kontrolka motoru se nerozsvítí. Zkusil jsem to nasimulovat s připojenou diagnostikou, viz data níže (o pár příspěvků), ale udělalo to jen trochu. Dělá to i hodně znatelně, jako bych sundal nohu z plynu úplně.
Ptám se tedy odborníků
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pro informaci podtlaky by měli být OK, když byl s nimi problém padalo to do nouzáku. MAP senzor je dávaný v červnu nový, EGR je měněný před rokem.
A ještě drobná otázka - všiml jsem si napětí jen 14-14,1V, signalizuje to snad odcházející můstek? A jde poznat, zda fungují výřivé klapky?
Díky za všechny rady
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naposledy upravil(a) honzas dne 27 lis 2012, 16:25, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: OpCom a Live Data
Smazáno ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
HonzaS
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
HonzaS
Naposledy upravil(a) honzas dne 27 lis 2012, 16:24, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: OpCom a Live Data
Záznam je krátky, len 2 sekundy, z toho sa nedá veľa diagnostikovať
Skús tu popisovaný test, rozbeh do kopca od 1500 do 4000 otáčok, plný plyn.
Takto uvidíme reguláciu turba. Na prvý pohľad sa zdá, že je tam nejaký problém s EGR, ale to chce fakt dlhší záznam a najlepšie z tej časti, kde sa vyskytne tvoj problém.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Skús tu popisovaný test, rozbeh do kopca od 1500 do 4000 otáčok, plný plyn.
Takto uvidíme reguláciu turba. Na prvý pohľad sa zdá, že je tam nejaký problém s EGR, ale to chce fakt dlhší záznam a najlepšie z tej časti, kde sa vyskytne tvoj problém.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: OpCom a Live Data
Omlouvám se, souborů jsem měl z diagnostiky více a asi jsme omylem vzal jiný a ten správný přepsal.
Udělám tedy nové měření.
Udělám tedy nové měření.
csala píše:Záznam je krátky, len 2 sekundy, z toho sa nedá veľa diagnostikovať![]()
Skús tu popisovaný test, rozbeh do kopca od 1500 do 4000 otáčok, plný plyn.
Takto uvidíme reguláciu turba. Na prvý pohľad sa zdá, že je tam nejaký problém s EGR, ale to chce fakt dlhší záznam a najlepšie z tej časti, kde sa vyskytne tvoj problém.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: OpCom a Live Data
Ahoj, tak snad do třetice. Když jsem jel domů z práce, udělalo mi to dvakrát, samozřejmě když jsem doma zapojil diagnostiku, najezdil jsem snad 25km než se to trochu projevilo. Takže v níže připojeném souboru, je to při sešlápnutí plynu na 100% v čase 200sekund a dále (je to záznam celé jedné zkušební jízdy).
Celý problém a dotazy viz příspěvek výše.
Moc díky, HonzaS
Celý problém a dotazy viz příspěvek výše.
Moc díky, HonzaS
- Přílohy
-
- Livedata_Honzas.zip
- (39.83 KiB) Staženo 139 x
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: OpCom a Live Data
Měl jsem už pár dní stažen ten dvousekundový test, teprve dnes jsemse na to dostal.
95kPA jako barometrický tlak je trochu méně než obvykle, ale to nebude tvůj problém.
Jak se prokoušu tím novým souborem, písnu ti.
95kPA jako barometrický tlak je trochu méně než obvykle, ale to nebude tvůj problém.
Jak se prokoušu tím novým souborem, písnu ti.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: OpCom a Live Data
Moc nic jsem neobjevil. Zkus to nahrát znova, nejlíp takhle:
Zahřej auto, dojeď pod nějaký kopec, vypni motor, dej nahrávání dat, nastartuj a jeď, co to dá. Ale tak abys co nejdřív zařadil trojku, cca aby auto " jelo " při nějakých 1000 otáček, a s trojkou na plný plyn až zhruba do nějakých 3500 otáček. To mi bude stačit. Tohle pošli.
Ono v těch datech sice pokles je vidět, bohužel v té chvíli jsi sundal nohu z plynu. Jestli ne, tak by to mohl být pedál, ale to bych hodně předbíhal.
Nahraj to, co jsem psal, opakuj to, dokud se neprojeví ten pokles.
Pro začátek bych rozhodně vyčistil MAP a napružil kontakty konektoru MAPu. Máš tam odchylku 2, i 3 kPa, to by časem vyhodilo chybu.
Kolik máš najeto?
Mám jeden typ, je ten pokles mezi 2300-2500 otáčkama?
Zahřej auto, dojeď pod nějaký kopec, vypni motor, dej nahrávání dat, nastartuj a jeď, co to dá. Ale tak abys co nejdřív zařadil trojku, cca aby auto " jelo " při nějakých 1000 otáček, a s trojkou na plný plyn až zhruba do nějakých 3500 otáček. To mi bude stačit. Tohle pošli.
Ono v těch datech sice pokles je vidět, bohužel v té chvíli jsi sundal nohu z plynu. Jestli ne, tak by to mohl být pedál, ale to bych hodně předbíhal.
Nahraj to, co jsem psal, opakuj to, dokud se neprojeví ten pokles.
Pro začátek bych rozhodně vyčistil MAP a napružil kontakty konektoru MAPu. Máš tam odchylku 2, i 3 kPa, to by časem vyhodilo chybu.
Kolik máš najeto?
Mám jeden typ, je ten pokles mezi 2300-2500 otáčkama?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor