Žhavení

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Fritol » 07 lis 2011, 15:39

nemaš ten samej problem jako zakladatel mozna ti odešla jednotka žhavení je to takova hlinikova krabička vedle baterky vypada podobně. :http://www.google.cz/imgres?q=jednotka+ ... =129&ty=59
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 07 lis 2011, 20:03

onko píše: 1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
2/odber prudu cez ampermeter u vsetkých 13A na zaciatku potom klesol na 8-9A.
8ohmů zdaleka není zkrat :o , takže v bodě 1 jsi změřil nesmysl.
Bod 2, a sice proud, to už je zajímavější, při 13A vychází odpor žhaviče do 1 ohmu 8)
Takže jestli je měření proudu správně, žhaví to 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

onko
Příspěvky: 38
Registrován: 11 zář 2006, 12:29
Bydliště: nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od onko » 08 lis 2011, 21:08

Alzafir píše:
onko píše: 1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
2/odber prudu cez ampermeter u vsetkých 13A na zaciatku potom klesol na 8-9A.
8ohmů zdaleka není zkrat :o , takže v bodě 1 jsi změřil nesmysl.
Bod 2, a sice proud, to už je zajímavější, při 13A vychází odpor žhaviče do 1 ohmu 8)
Takže jestli je měření proudu správně, žhaví to 8)
1/nauč sa čítať :oops: napísal som MENEJ ako 8ohm.
Pre vrtáka: ak chces merat presný odpor, mal by si mat ohmmeter ktory
vie nakalibrovat 0ohm /eliminovat odpor privodných vodicov/. bohuzial môj METEX to nevie.
Naposledy som mal taky stroj na elektro fakulte aj to analog.
2/ ked sa chces hrat na mudreho: tak tvoje výpocty su znacne NEPRESNE a vychadzaju z nepresných predpokladaných udajov.
Ohmov zakon z ktoreho si asi vychadzal totizto platí pre obvody zložené z lineárnych prvkov, ktorými preteká jednosmerný prúd a za ideálnych podmienok - konštantná teplota, konštantný odpor, ideálne prívodné vodiče. Toto u ZHAVICA ktoreho odpor je zavislý od teploty /krivku si zisti sam/ a baterie ktora sa ani najmenej neda povazovat za TVRDY zdroj NEPLATÍ.... :o

Nastuduj si problematiku a potom sa vyŇadruj :| , alebo ked nemas co k veci tak mlč inak budes za .....
U nas sa hovori:
Hovoriť je striebro, mlčať zlato.
ASTRA G 17DTI 2001

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od MAX - CZ » 08 lis 2011, 21:30

Onko: Když si tak "chytrej" proč se teda ještě ptáš na rady?
Nejdřív se zeptáš. Kolega se ti tu snaží v dobrém poradit a ty ho za to seřveš. :x
Hoď se do klidu, jo! :!:
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 08 lis 2011, 21:31

Aha, takže virtuální mlátička :lol:
Když teda jsi od fochu a umíš měřit, jak můžeš naměřit a napsat tohle:
onko píše: 1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
Kolik ti ukazuje metex při spojených hrotech? Jestli víc než 1 ohm, tak ho nech ocejchovat nebo vyměň šňůry, ale co bych ti radil, když všechno znáš :wink:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

onko
Příspěvky: 38
Registrován: 11 zář 2006, 12:29
Bydliště: nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od onko » 08 lis 2011, 23:33

MAX - CZ píše:Onko: Když si tak "chytrej" proč se teda ještě ptáš na rady?
Nejdřív se zeptáš. Kolega se ti tu snaží v dobrém poradit a ty ho za to seřveš. :x
Hoď se do klidu, jo! :!:
nezda sa mi zeby Alzafir nieco radil.
Ale mozno ty vies lepsie citat medzi riadkami. 8)
ASTRA G 17DTI 2001

onko
Příspěvky: 38
Registrován: 11 zář 2006, 12:29
Bydliště: nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od onko » 08 lis 2011, 23:48

Alzafir píše:Aha, takže virtuální mlátička :lol:
Když teda jsi od fochu a umíš měřit, jak můžeš naměřit a napsat tohle:
onko píše: 1/ Odpor medzi zhavicom a kostrou u vsetkých menej ako 8ohm./skrat/
Kolik ti ukazuje metex při spojených hrotech? Jestli víc než 1 ohm, tak ho nech ocejchovat nebo vyměň šňůry, ale co bych ti radil, když všechno znáš :wink:
to vis, netusil som ze ste tu vsetci "nakalibrovaní machri" na tisicinu ohmu.
Znalý pochopi, ostatní vrtaju a chytaju sa blbosti.
Neboj, nabuduce to napichnem na osciloskop, a hodim sem rovno printscreen. :D
Keby si povedal: premeraj si jednotku zhavenia,lebo toto a toto.... /tak ako FRITOL/
tak ti este aj podakujem, preco to hadze chybu aj ked su zhavice OK.
To ze to zhavi viem.
Howgh.
ASTRA G 17DTI 2001

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Žhavení

Příspěvek od radek_ » 29 led 2012, 11:41

Jde nějak otestovat žhavící relé?
Mám tak 2 měsíce vyměněný žhavící svíčky a auto má už teď, při nějakých -5°C, problém nastartovat...
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 29 led 2012, 12:28

Určitě diagnostikou 8) , to jsi ale asi slyšet nechtěl.
Vem si pomocníka a voltmetr. Pomocník otočí klíčem do polohy II, a ty změříš napětí na konektoru ( čepičce) žhavící svíčky.
Pokud tam naměříš alespoň 10V ( méně je znamení vybité baterie), tak to žhaví. Zkontroluj to na všech svíčkách.
Jestli nenaměříš nic nebo jen někde, je to relé.
Potom si zkontroluj žhaviče, odpor asi 0,9 ohmu. To že byly měněné.....však to znáš 8) :mrgreen:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Žhavení

Příspěvek od radek_ » 29 led 2012, 12:55

Ten odpor se musí měřit na studeným motoru? nebo můžu i na zahřátým?
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 29 led 2012, 13:06

To je jedno. Na studeným mrznou ruce, na horkém se spálíš, ale na měření to vliv nemá 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Žhavení

Příspěvek od radek_ » 29 led 2012, 14:32

napeti jde vsude cca 10.8 v... a odpory na svickach jsou prvni tak sekundu, mozna 2 mezi 1-2 a potom se ustaly na 0.8.... a stejne se mu pp ranu startovat nechce. baterka ma pres 11.9v cca.
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 29 led 2012, 18:26

radek_ píše:baterka ma pres 11.9v cca.
Tohle jsi měřil kde a kdy? Jestli je to na baterce bez zátěže žhavením, tak to je málo.
Co odpojit čidlo teploty, zkoušel jsi?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Žhavení

Příspěvek od radek_ » 29 led 2012, 23:12

Je to napětí na baterce při vypnutým motoru a vypnutým klíčku.... pak jsem to měřil ještě jednou a bylo tam něco málo přes 12V.... Při nastartovaným motoru je tam myslím cca 13,4V.... Při zapnutým klíčku a puštěným žhavení tam je 11.2....
Astra G 1.7 DTI, 2003

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Frydex » 29 led 2012, 23:22

Tak to ta baterka moc dobrá nebude... zkus jí nechat nabít (pořádně provařit) a pak uvidíš po pár startech.
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Odpovědět