Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 07 čer 2010, 22:06

no zkusím to :) už jsem to jednou dělal .. a vydrželo to tak měsíc...
Tak to zkusím zítra znovu a uvidíme :)
Astra G 1.7 DTI, 2003

Reklama
 

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 07 čer 2010, 22:23

A ještě mě napadlo, můžu na tu jehlu stříknout wd40? ono se s tou jehlou hýbe strašně těžce...
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od Alzafir » 07 čer 2010, 22:41

Proč ne? Ale začni tím čističem. Wdéčkem tomu neublížíš, ale já používám teflon ve spreji. Jo a ono to zrovna moc lehce nechodí. Ten podtlak má celkem svaly :) nebo čáry???
Ještě se zmiňuješ, že jsi to čistil před měsícem. Počítám, že kontrolka motoru dala pokoj. Nebo ne,
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 07 čer 2010, 22:52

No se radši zeptám, abych to nezku.vil :D
jj cca měsíc byl klid :) dokonce jsem před týdnem byl pro jistotu na diagnostice, jestli jsem jí nepřehlédl, a na diagnostice žádná chyba... zítra tam asi zajedu znovu, pro jistotu :)
Tak mě teoreticky napadlo, co kdybych na zkoušku napojit ten egr ventil přímo na hadičku podtlaku? Pokud by bylo všechno ok, jehla by měla zajet ne?
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od Alzafir » 08 čer 2010, 06:59

No nevím, jestli to projde. To jsem nezkoušel. Mám ověřené, že když vytáhnu podtlakovou hadičku od elmag. ventilu a nasaju, tak celkem spolehlivě ověřím jak funkci EGR, tak tu hadičku. Protože i tady může být problém. Kolega kotek by mohl vyprávět, co umí taková dírka a jak fungují páni diagnostici :evil:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 16 čer 2010, 19:49

Asi jsem přišel na můj problém :)
Zkusil jsem napojit egr ventil přímo na hadičku od vývěvy, nastartoval a jehla ventilu nezajela. Zkouknul jsme hadičku a zjistil že u vývěvy pěkně blbě těsní a když jsem hadičku podržel u vývěvy jehla egr zajela. Vyměnil jsem teda hadičky, a uvidíme jestli bude kontrolka svítit nebo ne :) Při tom jsem ventil rovnou vyčistil a promazal ;)
Akorát mě zarazilo, že mi z vývěvy vytéká docela dost oleje....
Nějaké rady s tím olejem? Našel jsem na foru podobné téma, ale žádná rada tam není...
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od Alzafir » 16 čer 2010, 20:02

Záleží odkud vytéká. Já jsem to přetěsňoval u sebe taky, ale teklo to mezi hlavou a tou pumpou. Jestli to teče vnitřkem, myslím do těch trubiček hadiček, to určitě není dobré :(
Jestli máš stejnou , nebo podobnou konstrukci jako Zafira, tak to drží na 4 šroubech. Neboj se vakuovku sundat, vyčistit vyteklé mastnoty, přetěsnit a musí to být OK 8)
Každopádně jedna starost Ti odpadla. našel jsi tu netěsnost a máš vyhráno :) , jestli není těch netěsností víc. To ale volně zjistíš. Kde rozpojíš hadičky, tam to musí sát. 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 16 čer 2010, 20:34

pro jistotu jsem od vývěvy vyměnil všechny hadičky ;) takže jestli to není samotným ventilem, mělo by to být ok :)
Teče mi to přímo z vývěvy rovnou do hadiček ... Dneska jsem na to koukal a nějaké šrouby jsem tam viděl, ale radši jsem se do toho moc nevrtal :) ale když říkáš že se nemám bát :D kouknu se na ní důkladně 8)
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od Alzafir » 16 čer 2010, 21:05

Jestli se Ti ventil hýbe a to píšeš , že jo, tak to bude v poho... 8)
Ta vakuovka jde sundat lehce ( sice někde mizerný přístup pro nářadí, ale s tím si poradíš). Připrav si hadr a dej pod pumpu, až to budeš tahat ven, vyteče něco oleje. Nic dramatickýho, jen škoda to pak honit po bloku motoru :D
Horší je, že to teče do těch hadiček. v tuhle chvíli Ti nedokážu říct, jestli to není velkej průšvih. Zkusím něco vypátrat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 16 čer 2010, 21:31

https://www.astra-g.cz/forum/download/fi ... &mode=view
Tady jsem si dovolil ukradnout jednu fotku :D Takže stačí odšroubovat ty šrouby zepředu a to je celé :) to vypadá na pohodu :)
Jinak jak jsem koukal jak daleko se ten olej dostal a je až v tom ovladači egr ... přímo do hadičky k egr se nedostal...
Tak zítra to asi rozeberu a prohlídnu to ;) nemám si připravit nějaké nové těsnění nebo něco?
Astra G 1.7 DTI, 2003

Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od mirda2908 » 16 čer 2010, 22:00

je to je muj motor :| :mrgreen:
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od radek_ » 27 čer 2010, 11:18

Takže...
Otevřel jsem to, vyčistil.
Nastartoval... jakmile jsem vypl motor - do hadičky opět natekl olej.
Takže jsem to vyndal znovu - koukl na to pořádně a zjistil jsem že je kus ulomenej-
http://img517.imageshack.us/i/26062010069.jpg/
Táta to zavařil.
Znovu jsem to celé komplet vyčistil. Zandal zpátky.
Nastartoval. Vypl motor a hadičky byli opět s olejem.
Tady jsou ještě nějaké fotky otevřené vývěvy
http://img526.imageshack.us/g/26062010064.jpg/

A teď dotaz- Jak je to tam sakra utěsněný? Když jsem koukal, tak mi přijde že hřídelka vede dovnitř až do motoru .. Takže když nastartuju tak je přece logické, že tam nateče olej ne? Obzvlášť když je v té hřídelce díra. Má tam ta díra být nebo ne?
Jediné těsnění, které jsem tam našel je O kroužek na hřídelce. Ale je tam k prdu, když je v ní stejně díra (v té hřídelce)...
Díky za pomoc :arrow:
Astra G 1.7 DTI, 2003

lukaskpd
Příspěvky: 4563
Registrován: 09 dub 2007, 19:55
Bydliště: Hlinsko v Cechcach
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od lukaskpd » 28 čer 2010, 11:02

vy tam mate na tom egr ten torx? lebo mne to nejde poolit:(
Neuč se, život tě nauči !!!! :)
Obrázek Lukaskpdova Astra G Obrázek
1.7TD ( 17DTL ) + CHIP
Obrázek
www.jkcolor.iplace.cz/

ondracb
Příspěvky: 38
Registrován: 22 lis 2010, 20:54

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od ondracb » 14 pro 2010, 19:07

[quote="adam09"]diagnostika, diagnostika, nikdo ti nic jiného říct přesného nemůže, jedině vyčtení chyb ti řekne ,,přesnou" odpověď[/qu

jenom že diagnostika nenapsala že to auto má nějakou chybu respektive nebyla v paměti závad i tak jsem všechno smazal ale kontrolka se mi rozsvití zase.Asi pání ing z oplu na to nemysleli.!!!!!

ondracb
Příspěvky: 38
Registrován: 22 lis 2010, 20:54

Re: Kotrolka Elektroniky Motoru X17DTL

Příspěvek od ondracb » 22 pro 2010, 22:03

radek_ píše:ahoj, dneska se mi rozsvítila kontrolka elektroniky motoru...
Asi bych měl dojet někam na diagnostiku.....
Ale je divné, že to auto dělá jen při cca 2000 otáčkách...
Jak přidám, kontrolka zhasne...
nemáte někdo nějaký nápad, čím to může být?
Kolik bych si měl tak připravit na opravu... :(
Dneska byl vyměněm olej, olejový a palivový filtr...
Někde jsem tu četl, že to někomu po rozvodech přestalo dělat.... Myslíte že to může být způsobeno tím, že nebyly dlouho měněny rozvody? Již jsem na ně objednán...
dostal jsem diagnostiku moje auto tohle uplně přesně taky dělalo a diagnostika chyba egr ventilu tak to vyčistím a zaslepím a pak uvidíme je to v klidu jen egr.

Odpovědět