Kolísání výkonu 2,0DTI

Mirek MH
Příspěvky: 184
Registrován: 25 led 2007, 00:40
Bydliště: okolo Bolky

Příspěvek od Mirek MH » 23 lis 2008, 13:34

MAX - CZ píše:
morko2001 píše:Chcel by som sa opitat MAXA ako vyriesil ten problem lebo ja mam asi taky isty tiez mz to vynechava ale ja som uz skusal vymanit aj vahu vzduch a nic ak môžete tak mz niekto poradte DIK
Ještě jsem to neřešil, protože furt nevím co to je. Nejhorší je, že to nedělá vždycky, ale jen někdy. Byl jsem v servisu a jako na potvoru auto jelo jako nový, tak to bylo asi dva dny a pak to zase nebylo ono.
napadlo mě, jestli to není zanešeným sacím potrubím (někde o tom bylo téma i s fotkama), ale nemám teplou garáž, abych to rozhodil a pod "širákem" se mi to teď nechce dělat.
Hele a zkus si bez kvaltu pomalu přidávat plyn,jestli náhodou nedojdeš na místo,kde se otáčky nezvyšují,ačkoliv jedeš plynem pořát dál......já řeším ten tlak turba na 2.2 DTR......jakou máš spotřebu,když jezdíš těch 130-140km/h ???

Reklama
 

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 23 lis 2008, 14:59

To je bez problému. Rozjezdy, taky, turbo táhne pěkně. Těch 130 a víc moc nejezdim, protože většinu jízd mam po městě a po silnicích II. a horších tříd. Ale teď mi vyšla spotřeba překvapivých 6,8!!! Hodně udělala asi výměna termostatu.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Mirek MH
Příspěvky: 184
Registrován: 25 led 2007, 00:40
Bydliště: okolo Bolky

Příspěvek od Mirek MH » 23 lis 2008, 18:45

MAX - CZ píše:To je bez problému. Rozjezdy, taky, turbo táhne pěkně. Těch 130 a víc moc nejezdim, protože většinu jízd mam po městě a po silnicích II. a horších tříd. Ale teď mi vyšla spotřeba překvapivých 6,8!!! Hodně udělala asi výměna termostatu.
Hmm,nevím jaký vliv na tah může mít termostat....taky jezdím po městě,couračky.Jak píšu,auto taky jede,ale ne tak jak by mělo,Dříve jsem mohl jezdit 130-140km/h a neměl jsem se spotřebou problém,teď ji mám při tomhle režimu o 1,5L/100km vyšší! Pokud budu jezdit do 80km/h,tak to bude OK,to se do spotřeby vejdu,ale jak jedu víc,tak tam cítím to táhnu netáhnu....

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 28 lis 2008, 22:03

Ten termostat jsem myslel vzhledem ke spotřebě, že se mi o litr snížila. Na výkon motoru to samozřejmě žádný vliv nemělo.
Jinak jsem ještě dostal typ od borce co se zabývá diagnostikou, že by to mohl být zanešený a zadrhávající se EGR ventil, případně netěsnost v podtlakovém vedení.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 28 lis 2008, 22:06

MAX - CZ píše:Ten termostat jsem myslel vzhledem ke spotřebě, že se mi o litr snížila. Na výkon motoru to samozřejmě žádný vliv nemělo.
Jinak jsem ještě dostal typ od borce co se zabývá diagnostikou, že by to mohl být zanešený a zadrhávající se EGR ventil, případně netěsnost v podtlakovém vedení.
proč laboruješ? je to váha vzduchu...
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 28 lis 2008, 22:20

Laboruju protože nová stojí cca 5500,- tak přemýšlím co by to mohlo být ještě jinýho. Je to pro mě teď dost pálka na to abych pak zjistil že to byl jiný problém. Nejsem si z toho důvodu, že to někdy dělá a někdy ne. Třeba tři dny jede to auto naprosto perfektně a najednou to takto zahapruje. Minulý týden jsem je třeba do Olmiku. Cesta tam byla pro mě (a možná i pro auto) utrpením. Zpátky za pár hodinek jelo jak dělo.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 28 lis 2008, 22:23

no hledat závadu v něčem jinym když je to drahý mi nějak nedává smysl :-) si tu váhu někde puč... vě německu se dá bosch sehnat za 3000 a meorigo koupíš i u nás za 1500 (nedávno byly na aukru)

jinak váha je zrovna z levnějších věcí co se na 2.0 di/dti může vysr*t 8)
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel


Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 29 lis 2008, 13:42

Díky moc. 8)
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

morko2001
Příspěvky: 7
Registrován: 22 lis 2008, 21:32

Příspěvek od morko2001 » 29 lis 2008, 21:17

ja mam taky problem asi ako max ale ja som vymenil aj vahu aj ovledacie ventily podtlaku a nic auto je na diagnostike bez zavad a tiez mi to trha.

Uživatelský avatar
glemo
Příspěvky: 261
Registrován: 05 úno 2008, 15:23
Bydliště: Medzi CA-ZA
Kontaktovat uživatele:

VP44

Příspěvek od glemo » 01 pro 2008, 22:19

Váha vzduchu to na 99% nebude.Moje auto sa správa rovnako akurát až od cca 150km/h.Váhu som menil (požičaná z 1,7 DTI) a šlo to rovnako.Kamoš z Oplu to dal na diagnostiku a nezhodovali sa požadované hodnoty vstrekovania so skutošnými hodnotami.Vyšlo mu z toho, že je chybné čerpadlo (kameň úrazu DTL a DTH).Konkrétne je pravdepodobne na vine zle sa pohybujúsi resp. pridretý predsuvník vstreku. Od spomínanej diagnostiky som na tom nabehal skoro 12 tis. a auto ide stále rovnako vpodstate dobre až na toto+zvláštné štakty.Niekedy na 1x inokedy na 3x naštartuje.Už sa mi nechce skoro každý štart opakovať tak idem dať opraviť čerpadlo.Na budúci týždeň to dávam kamarátovi do servisu a do dvoch týždńov to má byť hotové.Podám správu.Dúfam, že ma nezabije cena za opravu :?

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 06 pro 2008, 08:58

Tak jsem v průběhu této diskuze napadla ještě jedna věc. Vycházel jsem z toho že auto měla celu dobu přede mnou " starší paní". Motor byl možná podtáčený a určitě nebyl nikdy rozebraný a čištěný, tak mě napadlo, že bude asi pěkně zanešený.
Sice jsem ho zatím nerozebíral, ale hledal jsem hledal až našel tento článek :arrow: http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Sice tankuju pouze Shell příp. OMV ale přesto jsem si koupil to vítězné aditivum do nafty po dvou vyjetých nádržích mohu prohlásit výrazné zlepšení a zklidnění motoru a naprosto odpadl problém s nenastartováním.
Buď se zlepšilo mazání čerpadla, které se mohlo přidírat, nebo se motor pročistil. To teď opravdu jen hádám, protože jsem to neměl rozdělaný, ale rozhodně to nějaký pozitivní výsledek přineslo. :)
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 06 pro 2008, 10:01

Tak si jeste precti tento clanek o kvalite nafty v CR a Shell je u nas bohuzel bida http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv . Jen pro zajimavost prave Benzina pouziva vitezny VIF jako aditivum do sve nafty ja jezdim s VIFem uz docela dlouho a jsem take spokojen.

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání výkonu 2,0DTI

Příspěvek od MAX - CZ » 18 lis 2010, 21:12

Dovolím si trošku oprášit toto notně zašlé téma.
Až nyní si dovoluji s klidem říct, že jsem problém odstranil na 100%. Na problém jsem přišel trošku oklikou díky tomu, že se mi občas stávalo, že motor někdy naskočil jen na 3 válce a ten čtvrtý se rozjel až po jednom až třech převaleních. Tak jsem to dal kámošovi s podezdřením na vadný žhavič.
Výsledek: Když jsem si před dvěma roky Záfu koupil, tak to házelo vadu vadného žhaviče a ta se potvrdila, tak jsem ho nechal vyměnit. Teď po dvou letech, když to hoši rozhodili, tak zjistili, že vyměněný žhavič byl povolený a pofukoval, takže to bylo tímto. Horší komprese na jednom válci.
Nyní se motor krásně bez zakolísání nechá vytáčet do max. otáček a starty supr. :lol:
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Odpovědět