X17DTL - kontrolka elektroniky motoru
X17DTL - kontrolka elektroniky motoru
Chtěl jsem se s vámi podělit o svoje zážitky s již mnohokrát diskutovanou kontrolkou elektroniky motoru.
Problém: Auto při plynulé jízdě kolem 2500 otáček padalo do nouzáku. Takže vypnulo turbo a auto bylo ještě línější než konstruktéři původně zamýšleli. Tohoto stavu se dalo zbavit tak, že se otáčky pustili tak ke 2000 (tzn pod zátah turba) a mírně se přišlápl plyn. Někdy se to povede až na několikátý pokus. Pokud se otáčky držely kolem 3000+, problém nenastal.
Diagnostika: diagnostika vlastně nic konkrétního neřekla. Chyba měla tuším kód 401. Ani v oplu nevěděli co s tím dělat. Že by si to prý museli vzít a zkoumat atd... to se mi ale podstoupit nechtělo.
Slepé uličky:
1. EPW ventil : diagnóza seděla na špatný EPW ventil - kouřivost, malý tah atd... Tento se dal sehnat z vrakoviště za cca 400 (dá se vzít i z passatího TDi, díl je technicky totožný, jen má oproti oplu abráceně příruby). Nepomohlo to.
2. Katalyzátor: vyřezal se ven - nepomohlo to.
3. EGR ventil - tisíckrát propírané téma tohoto fóra (ale bohužel povětšinou pro benzínové motory). Mockrát vyndaný, mockrát vyčištěný, odpojený, ale efekt nula. Zaslepení ventilu přineslo spíš negativní účinky. Pokud dřív motor padal občas do nouzáku, po zaslepení se ho občas z nouzáku podařilo dostat. Hrůza!
Správná cesta:
Nakonec to byla váha vzduchu. Od té doby vídám kontrolku elektroniky jen při startu a to je po roce moc dobrej pocit. Ještě bych chtěl podotknout, že i tento díl pasuje z VW TDi. Nevím proč, ale váha pro opel je cca o 500 dražší než pro VW.
Problém: Auto při plynulé jízdě kolem 2500 otáček padalo do nouzáku. Takže vypnulo turbo a auto bylo ještě línější než konstruktéři původně zamýšleli. Tohoto stavu se dalo zbavit tak, že se otáčky pustili tak ke 2000 (tzn pod zátah turba) a mírně se přišlápl plyn. Někdy se to povede až na několikátý pokus. Pokud se otáčky držely kolem 3000+, problém nenastal.
Diagnostika: diagnostika vlastně nic konkrétního neřekla. Chyba měla tuším kód 401. Ani v oplu nevěděli co s tím dělat. Že by si to prý museli vzít a zkoumat atd... to se mi ale podstoupit nechtělo.
Slepé uličky:
1. EPW ventil : diagnóza seděla na špatný EPW ventil - kouřivost, malý tah atd... Tento se dal sehnat z vrakoviště za cca 400 (dá se vzít i z passatího TDi, díl je technicky totožný, jen má oproti oplu abráceně příruby). Nepomohlo to.
2. Katalyzátor: vyřezal se ven - nepomohlo to.
3. EGR ventil - tisíckrát propírané téma tohoto fóra (ale bohužel povětšinou pro benzínové motory). Mockrát vyndaný, mockrát vyčištěný, odpojený, ale efekt nula. Zaslepení ventilu přineslo spíš negativní účinky. Pokud dřív motor padal občas do nouzáku, po zaslepení se ho občas z nouzáku podařilo dostat. Hrůza!
Správná cesta:
Nakonec to byla váha vzduchu. Od té doby vídám kontrolku elektroniky jen při startu a to je po roce moc dobrej pocit. Ještě bych chtěl podotknout, že i tento díl pasuje z VW TDi. Nevím proč, ale váha pro opel je cca o 500 dražší než pro VW.
1.7 TD - X17DTL
- Reklama
Když jsi u toho sdělování svých zkušeností...
Mám taky motor X17DTL a měl jsem stejný problém.. Ikonka motoru, nechal padnout otáčky pak to namáhavě vytočit tak kontrolka zhasla...Diagnostika mi taky nic neřekla,ale naštěstí "známý" servisák v Renocaru tady v Brně se se mnou párkrát projel s tím jejich Techem na diagnostiku...
První na co tak nějak došel tak že vývěva dává malý podtlak. Vyměnil jsem vývěvu a bylo vše OK..Druhý den mi ikonka zase problikla,ale tentokrát je asi na 2 sekundy.... Hned sem za ním jel.. Dal to zase technikům,ti vyčistili AGR ventil a mám po problémech... Teda doufám že mám po problémech...
Takže u mě to byla slabá vývěva(7892 s DPH) plus necelá hodinka práce a pak zasraný AGR(EGR)ventil....
Jinak doufám že se potkáme na srazu
Mám taky motor X17DTL a měl jsem stejný problém.. Ikonka motoru, nechal padnout otáčky pak to namáhavě vytočit tak kontrolka zhasla...Diagnostika mi taky nic neřekla,ale naštěstí "známý" servisák v Renocaru tady v Brně se se mnou párkrát projel s tím jejich Techem na diagnostiku...
První na co tak nějak došel tak že vývěva dává malý podtlak. Vyměnil jsem vývěvu a bylo vše OK..Druhý den mi ikonka zase problikla,ale tentokrát je asi na 2 sekundy.... Hned sem za ním jel.. Dal to zase technikům,ti vyčistili AGR ventil a mám po problémech... Teda doufám že mám po problémech...
Takže u mě to byla slabá vývěva(7892 s DPH) plus necelá hodinka práce a pak zasraný AGR(EGR)ventil....
Jinak doufám že se potkáme na srazu
Astra G r.v. 2000 X17DTL....ABS,Klima,2xairbag,4xkotouče,mračítka,kožený volant..
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
Re: Kontrolka
Dyť to tady melduju.Gary píše:Moje zkušenost.VÁHA VZDUCHU!!!!!!!!!!!!
1.7 TD - X17DTL
a moje zase vývěva a agr... hold každej má něco jinýho,ale keždýmu nám svítí swtejná kontrolka a stejná neidentifikovatelná chyba...
Astra G r.v. 2000 X17DTL....ABS,Klima,2xairbag,4xkotouče,mračítka,kožený volant..
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
No já neměl 401 ale měl sem chybu která má znění neidentifikovatelná chyba...Prostě co v oplu nemohli diagnostikovat hodili pod chybu kterou sem měl já... jestli 400 myslím?? ale jistej si nejsem...
Astra G r.v. 2000 X17DTL....ABS,Klima,2xairbag,4xkotouče,mračítka,kožený volant..
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
Já sem si nechal dát origo vývěvu protože si jinde nedala sehnat a myslím že origo díly jsou pro to auto prostě nejlepší...
Astra G r.v. 2000 X17DTL....ABS,Klima,2xairbag,4xkotouče,mračítka,kožený volant..
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2899
Něco málo na prodej:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=12729
Mám tam teď "originál" váhu. Pierburg. Rozebírat co je a co není originál v dnešní době je trochu bezpředmětné. Dělám v automotive průmyslu, tak vím o čem mluvím.Vojta píše:osobně bych na to přestal roubovat díly z pasatu a dal tam origo novou váhu
Toho passata beru zpět, abych náhodou někoho neurazil.
Btw, jestli to někdo z té mojí slohovky nepochopil, problém jsem vyřešil. Jen jsem chtěl rozebrat slepé uličky, aby se jimi nemusel vydávat i některý jiný nešťastník. Tttthats all volks....
Naposledy upravil(a) Kub.a dne 11 úno 2007, 21:57, celkem upraveno 1 x.
1.7 TD - X17DTL
Re: chyby
Souhlasím, ale chyba 400, jak uvedl Dark, je taková povšechná. I já nejprve hledal chybu na egru. Ani ORIGINÁL (nazdárek Vojto ) Opel servis se vyjádřil ve smyslu, že neví co přesně to je a že by museli hledat. Takže to asi nebude tak jednoznačné, jak říkáš.Maranelo píše:Chybove kody od 400 po 408 su spojene vzdy z EGR. takze ak to niekomu vypise tak nech problem hlada tam
1.7 TD - X17DTL