Problem so startom - chladne rano

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Problem so startom - chladne rano

Příspěvek od Alzafir » 25 lis 2015, 14:04

megdesign píše:Nikto ziadne skusenosti s tymi prepadmi/padanim nafty/studenymi startmi?
Vsetkym asi diesle startuju "na brnk" v zime, len mojemu sa nechce :cry:
Zkušenosti jsou a na brnk to startuje :)
I se starou baterkou, kterou už 5 let beru jako potenciální mrtvolu.
Zatím žije, hlavně proto, že ji nabíjím pulsně, jednocestným usměrněním s částečným vybíjením v půlvlně, to je zázračný lék, proti těm nabíječkám řízených 4 a více procesory.
Evidentně máš problém se startérem. Ke staru potřebuješ tlak, teplotu a palivo. Palivo máš ( padání nafty řešíš zbytečně, zatím), teplotu, s tou to bude díky nízkým točkám startéru slabší, no a tlak je totéž. S nafťákem to musí pořádně zarvat. Anebo musíš žhavit neustále.
Pak je možná varianta snímač venkovní teploty.
Chystáš se měnit žhaviče, máš je vadné? Měřil jsi je?
Tepoty cca 0-10 stupňů, teď přesně nevím, jaký to je interval, jsou problematické. Ono to moc nežhaví, počítá se s danou dávkou paliva na venkovní teplotu a teplotu válců. S opotřebením motoru a nízkými točkami motoru se to posčítá a výsledek už znáš. Na PSG5 se tuším řešil soft se změnou startovací dávky paliva, na PSG16 to není (anebo o tom nevím).
Pak existují úpravy, dodělávky na automat trvalého žhavení za všech venkovních teplot, co se vypne po startu.
megdesign píše:. Ak je chladno, motorom toci. Ale ledva ledva. Trasie sa cele auto, rucicky spadnu dole vsetky,....
No a tohle na zdravou baterku, nabitou baterku rozhodně nevypadá.
Dle mě, nažhavíš, ale vyšťavíš baterku, ta už nemá sílu procvičit motor.
Takže žhaviče vynech, kontrola baterky, startéru, kabelů, dobíjení. A kontrola kabelových ok na baterce. Své postřehy se zalisovanými oky jsem tu několikrát popisoval.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Reklama
 

Uživatelský avatar
megdesign
Příspěvky: 95
Registrován: 25 bře 2015, 09:10
Bydliště: Hlohovec

Re: Problem so startom - chladne rano

Příspěvek od megdesign » 25 lis 2015, 14:58

Alzafir. Baterku som meral. Pri vypnutom motore mala 12,8V, pri startovani ju stiahlo na 10,5V a chvilku po nastartovani sa zaplo dobijanie a stuplo napatie na 14,3V. Cize nabijanie by malo fungovat ok...

Zhavice som nemeral - neviem ako.

Ano to som cital, ze ak je taka teplota, tak ze to malo zhavi. Ze sa doraba nejake tlacidlo zhavenia... Snimac vonkajsej teploty je myslim dobry. Ak je to ten, co ukazuje teplotu na MID...

Tiez som ako prve myslel, ze baterka. Ale dat 110€ a nebude to v tom... Zhavic stoji jeden 13€, x4 a vymena zadarmo je lacnejsie. Ak vymenim a nepomoze, budem musiet pokracovat baterkou... :cry:
Zafira 2.0 Dti Elegance Y 20 DTH 2003, Diagnostika OP-COM v.081016 EN

Uživatelský avatar
megdesign
Příspěvky: 95
Registrován: 25 bře 2015, 09:10
Bydliště: Hlohovec

Re: Problem so startom - chladne rano

Příspěvek od megdesign » 30 lis 2015, 21:31

Takze chlapi.

Zhavice su premerane. V nich to nieje.

Merali sme dobijanie a ked som pozapinal vsetko v aute /stretavacky, dialkove, smerovky, vyhrievanie okna, ventilator na max, hmlovky,.... / tak na baterke sme pri nastartovanom motore namerali 13,4 V.... Takze zajtra ide dole alternator...
Zafira 2.0 Dti Elegance Y 20 DTH 2003, Diagnostika OP-COM v.081016 EN

Uživatelský avatar
megdesign
Příspěvky: 95
Registrován: 25 bře 2015, 09:10
Bydliště: Hlohovec

Re: Problem so startom - chladne rano

Příspěvek od megdesign » 22 pro 2015, 13:18

Tak chlapi vyriesene. /dufam/

Na + pole baterie prasknuta cast oka, ktora drzi ten hruby kabel, ktory ide pravdepodobne ku starteru.

Dotahovat som mohol, kolko som chcel, ale ten kabel bol stale volny, normalne na spoji robil gulicky a tavil ten hlinik. :shock:

Kupene CuZn oka a vymenene.

Start na "brnk" :)
Zafira 2.0 Dti Elegance Y 20 DTH 2003, Diagnostika OP-COM v.081016 EN

Odpovědět