Čerpadlo VP44
Re: Čerpadlo VP44
Přemýšlej a měj svůj názor, tady se nenapadáme, diskutujeme o vlastních názorech.
- Reklama
Re: Čerpadlo VP44
To Antonelo 1.
Sakra ještě že sedím, protože to co jsi tu uvedl ja na kolaps
Až budu mít chvíli a chuť dementovat 90% omylů tvého příspěvku, pak to napíšu. Ale v tuto chvíli sorry, můžeme diskutovat, ale ne spekulovat. Kde jsi nabral ty informace? Anebo tvůj názor? Jestli ano, měň si co chceš a čím chceš.
Jinak si myslím, že na prezentaci názorů je tu síť pro sociály. Tady si někdo napíše o radu, .....a už zase jsem se , no víš co.
Sakra ještě že sedím, protože to co jsi tu uvedl ja na kolaps
Až budu mít chvíli a chuť dementovat 90% omylů tvého příspěvku, pak to napíšu. Ale v tuto chvíli sorry, můžeme diskutovat, ale ne spekulovat. Kde jsi nabral ty informace? Anebo tvůj názor? Jestli ano, měň si co chceš a čím chceš.
Jinak si myslím, že na prezentaci názorů je tu síť pro sociály. Tady si někdo napíše o radu, .....a už zase jsem se , no víš co.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Čerpadlo VP44
Už se ani neobtěžuj, jdu diskutovat se sockama, tam je alespoň méně arogance.
Re: Čerpadlo VP44
Pani, prosim o radu. 20DTL 60kw. Auto ma slaby vykon, po cca 1min sa rozsvieti kontrolka motora, motor je hlucny a obcas dymi a smrdi. Diagnostika vyhodila chybu p1220. Cerpadlo na repas? Co som sa tu tak zbezne docital, tak pri zlom cerpadle motor vobec nejde. Mne ide, startuje uplne bez problemov, len hned po chvilke pride o vykon....motor ma tak 20PS...Dakujem za radu.
Aktual..Astra f 1,4i RAT, astra g 20dtl, renault 11 gtx
Re: Čerpadlo VP44
Závada čerpadla. Je to o chybném množství. Je to vidět v datech, skutečná dávka není v souladu s požadovanou dávkou paliva. Asi blbne předsuvník vstřiku.
Než budeš vytahovat čerpadlo ven, ověř to na datech. Tahle chyba mi vyskočila i při zavzdušněném motoru. Jestli ale chytá auto bez obtíží, je to čerpadlem.
Než budeš vytahovat čerpadlo ven, ověř to na datech. Tahle chyba mi vyskočila i při zavzdušněném motoru. Jestli ale chytá auto bez obtíží, je to čerpadlem.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Čerpadlo VP44
Antonelo1 asi nevysvětlí své závěry, tak se pokusím opravit jeho většinou zavádějící a mylné informace.
Jednotka motoru pracuje podle mapy zatížení motoru, bere si vstupní informace ze snímačů ( průtokoměr vzduchu, pedál plynu, tlak turba, otáčky motoru, teplota oleje a chladící kapaliny...)
Tranzistor je vpodstatě řízen mapou vstřikování, zjednodušeně řečeno. Jeho otvírací impuls už má s impulsem snímače otáček pramálo společného.
To že ty tranzistory snesou VN je konstrukčně dáno polovodičovým přechodem, tuto VN vlastnost tady nevyužijí.
Má na to kontrolní mechanismy. Po elektronické stránce nic složitého.
A je třeba rozlišit ventil pro dávkování nafty a přesuvník vstřiku.
Tranzistoru je také skoro jedno, pokud by byla elektická vada na ventilu, třeba mezizávitový zkrat.
Jednotka má hlídací obvody nadproudu, takže dokáže tanzistor ochránit ( i když to nemusí být všemocné). To platí obecně pro další komponenty, třeba zkrat kolem obvodu, kabeláži průtokoměru vzduchu jednotka pozná a diagnostikuje, uloží chybu do registru jako zkrat na kostru nebo napájení, plusové větve.
Pokud tranzistor odejde, odejde většinou mechanicky nebo tím že se spálí. Čerpadlo je chlazené naftou, proto je i vhodné nejezdit na rezervu, ale aspoň
půl nádrže nafty mít stále, práve z důvodu chlazení.Tohle je pouze doporučení.
A ještě jeden omyl na závěr, tranzistor, co se mění jako na běžících pásech, tento tranzistor neovládá přesuvník ale dávkovač nafty.
Mezi přidřeným, zadřeným, přesuvníkem a tímto odcházejícím tranzistorem není žádná souvislost. Snad jen s náběhem km se mohou do jisté míry tyto
závady objevit současně.
Odcházející tranzistor ovládá ventil množství nafty, přesuvník vstřiku řídí ten druhý tranzistor, který ovšem drží, funguje i při zadřeném přesuvníku.
V podstatě ano, ALE....informace o otáčkách čerpadla jednotka motoru dostává ze dvou snímačů, snímač klikové hřídele a snímače polohy natočení čerpadla ( někdy označován jako snímač vačkové hřídele) . Jejich porovnáním jednotka vyhodnotí, v jakém časovém pracovním cyklu se motor nachází. ( Hodnoty ze snímače uvnitř čerpadla jsou nenahraditelné. Hodnoty ze snímače klikové hřídele dokáže jednotka dopočítat).Antonelo1 píše:... snímač otáček vačky v řídící jednotce čerpadla dává signál tomuto spínacímu tranzistoru....
Jednotka motoru pracuje podle mapy zatížení motoru, bere si vstupní informace ze snímačů ( průtokoměr vzduchu, pedál plynu, tlak turba, otáčky motoru, teplota oleje a chladící kapaliny...)
Tranzistor je vpodstatě řízen mapou vstřikování, zjednodušeně řečeno. Jeho otvírací impuls už má s impulsem snímače otáček pramálo společného.
Tohle jsem nikdy neměřil, ale není důvod, aby to bylo vysokonapěťové zařízení. Stačí 12V a patřičný proud ( na tranzistoru jsou impulsy 16A).Antonelo1 píše:....tomuto spínacímu tranzistoru, který spíná vysoké napětí na lektromagnetický ventil dávkovače nafty...
To že ty tranzistory snesou VN je konstrukčně dáno polovodičovým přechodem, tuto VN vlastnost tady nevyužijí.
V žádném případě to není pravda, jednotka dokáže s naprostou jistotou určit, jestli je vadný tranzistor, snímač otáček anebo jednotka jako taková- např. chyba EEPROM, CAN BUS...Antonelo1 píše:... Tak že když tranzistor nesepne diagnostika to vyhodnotí že není signál od čidla otáček....
Má na to kontrolní mechanismy. Po elektronické stránce nic složitého.
Kéž by tomu tak bylo!! Tohle je nejporuchovější součáska na čerpadle s jednotkou PSG16 ( dvoukonektorové čerpadlo)Antonelo1 píše:...Na samotném čidle se nemá co pokazit...
Ano, k tomu nemám co dodat, tak to je. Snad jen doplním, to uklepání je konstrukční chyba čerpadel jednokonektorových, dvoukonektorová na to trpí mnohem méně ( zanedbatelný poměr oproti jenokonektorovým).Antonelo1 píše:... na spínacím tranzistoru stačí malounko překročit proud a tranzistor odpálíš. a nebo se vlivem vibrací uklepou přívodní kontakty. ...
To je dlouhodobě zakořeněný omyl. Tranzistoru je úplně jedno, jestli ventil dávkuje nebo ne, jestli je přesuvník vstřiku přidřený, zadřený.Antonelo1 píše:.. K proudovému přetížení tranzistoru dochází při sebe menším přidření nebo opotřebení elektromagnetického ventilu dávkovače...
A je třeba rozlišit ventil pro dávkování nafty a přesuvník vstřiku.
Tranzistoru je také skoro jedno, pokud by byla elektická vada na ventilu, třeba mezizávitový zkrat.
Jednotka má hlídací obvody nadproudu, takže dokáže tanzistor ochránit ( i když to nemusí být všemocné). To platí obecně pro další komponenty, třeba zkrat kolem obvodu, kabeláži průtokoměru vzduchu jednotka pozná a diagnostikuje, uloží chybu do registru jako zkrat na kostru nebo napájení, plusové větve.
Pokud tranzistor odejde, odejde většinou mechanicky nebo tím že se spálí. Čerpadlo je chlazené naftou, proto je i vhodné nejezdit na rezervu, ale aspoň
půl nádrže nafty mít stále, práve z důvodu chlazení.Tohle je pouze doporučení.
A ještě jeden omyl na závěr, tranzistor, co se mění jako na běžících pásech, tento tranzistor neovládá přesuvník ale dávkovač nafty.
Mezi přidřeným, zadřeným, přesuvníkem a tímto odcházejícím tranzistorem není žádná souvislost. Snad jen s náběhem km se mohou do jisté míry tyto
závady objevit současně.
Odcházející tranzistor ovládá ventil množství nafty, přesuvník vstřiku řídí ten druhý tranzistor, který ovšem drží, funguje i při zadřeném přesuvníku.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Čerpadlo VP44
hoši poznáte firmu EKOCAR (dieselservis) z námestova? kamarátovi sa pokazilo čerpadlo (P1220) tak našiel hentú firmu a ceny sú celkom zaujímavé
2x Astra G X14XE Green&Red Toadstool
Astra G Y20DTH
Astra G Y20DTH
Re: Čerpadlo VP44
Firma Ekocar je spolahliva firma.poznam vela ludi co im opravovali cerpadla,vstreky.Nikto z nich sa nestazoval
Re: Čerpadlo VP44
ahojte po dlhsom case
zacnem obklukou, manzelka jazdila na rezervu az jej dosla nafta, kamarat to skusal startovat, samozrejme zbytocne
dolial som naftu (+vif) vymenil filter nastartoval (odvzdusnil) pomocou spreja, najazdil 1000km az do utorka kedy mi kusok od domu skapalo
chvilku predtym na moment auto stratilo vykon ale slo dalej potom zdochlo a neslo nastartovat
pri pokuse o start ma taky 3valcovy zvuk
odtlacil k domu o dva dni nastartoval pomocou spreja - nechal motor bezat, presiel som par metrov hore dole, auto nechal tak
zadina chyba v diag do tohoto momentu
dnes (po 24h) som nastartoval, nechal bezat na volnobeh asi 10min a siel na zahradu prvych 5km no problem,
po 5km jazde mestom som siel hore kopcom a auto nemalo plynuly chod, kolisal vykon, ked som presiel horizont zdochlo, dole kopcom nastaroval "roztiahnutim" pokracoval v jazde
na zahrade nastarovane stale, motor plynule siel na volnobeh (10min)
cestou spat skapal, nastartoval som sprejom, zachvilu znova, znova nastartoval sprejom (nechcel som pri startovaniach dlho tocit koli baterke, mozno by to slo aj tak nastartovat), potom bezal asi 10 min a auto som nechal tak..
sprejom som startoval sam, na jeden ci dva pokusy nastriekal do sania a chytil..
zajtra skusim previest ku kamratovi do garaze
mam cca polovicu nadrze, malo nafty nie je
mal som taky pocit ze ked je auto hore kopcom strati naftu? nezmysel?
chyby - pred odchodom od auta som pozrel diag - P1220-0A
foto z diag je volnobeh alebo v otackach bez zataze
otazka: je kaput cerpadlo alebo mi to niekde chyta vzduch alebo nejaky bordel v nafte, bordel v nadzi?
cerpadlo uz bolo repasovane pred 90 000km od vtedy stale s vif
este jedna myslienka - ak to niekde chyta vzduch, mam pocit ze to bude len za tepla
vdaka za rady
zacnem obklukou, manzelka jazdila na rezervu az jej dosla nafta, kamarat to skusal startovat, samozrejme zbytocne
dolial som naftu (+vif) vymenil filter nastartoval (odvzdusnil) pomocou spreja, najazdil 1000km az do utorka kedy mi kusok od domu skapalo
chvilku predtym na moment auto stratilo vykon ale slo dalej potom zdochlo a neslo nastartovat
pri pokuse o start ma taky 3valcovy zvuk
odtlacil k domu o dva dni nastartoval pomocou spreja - nechal motor bezat, presiel som par metrov hore dole, auto nechal tak
zadina chyba v diag do tohoto momentu
dnes (po 24h) som nastartoval, nechal bezat na volnobeh asi 10min a siel na zahradu prvych 5km no problem,
po 5km jazde mestom som siel hore kopcom a auto nemalo plynuly chod, kolisal vykon, ked som presiel horizont zdochlo, dole kopcom nastaroval "roztiahnutim" pokracoval v jazde
na zahrade nastarovane stale, motor plynule siel na volnobeh (10min)
cestou spat skapal, nastartoval som sprejom, zachvilu znova, znova nastartoval sprejom (nechcel som pri startovaniach dlho tocit koli baterke, mozno by to slo aj tak nastartovat), potom bezal asi 10 min a auto som nechal tak..
sprejom som startoval sam, na jeden ci dva pokusy nastriekal do sania a chytil..
zajtra skusim previest ku kamratovi do garaze
mam cca polovicu nadrze, malo nafty nie je
mal som taky pocit ze ked je auto hore kopcom strati naftu? nezmysel?
chyby - pred odchodom od auta som pozrel diag - P1220-0A
foto z diag je volnobeh alebo v otackach bez zataze
otazka: je kaput cerpadlo alebo mi to niekde chyta vzduch alebo nejaky bordel v nafte, bordel v nadzi?
cerpadlo uz bolo repasovane pred 90 000km od vtedy stale s vif
este jedna myslienka - ak to niekde chyta vzduch, mam pocit ze to bude len za tepla
vdaka za rady
Naposledy upravil(a) matozippi dne 02 pro 2015, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
dnes po 24h statia -3 vonku a start na brnk presun 4,5km do garaze bez problemov
plynuly chod, motor siel pekne do otacok, ako keby mu nic nebolo...
chyby som nepozeral
zajtra skusim pozriet do nadrze filtra a ine casti kde by to mohlo blbnut
plynuly chod, motor siel pekne do otacok, ako keby mu nic nebolo...
chyby som nepozeral
zajtra skusim pozriet do nadrze filtra a ine casti kde by to mohlo blbnut
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
nasiel som skrizenu gumicku na palivovom filtry, mal som tam MAN filter v strede ma gumicku ktora dosada na veko filtra a ta bola skrizena
najazdil som s takto zle namontovanym filtrom bez problemov 1000km az potom to zacalo blbnut
vonku sa viac ochladilo a gumicka sa viac stiahla/pohla
zaujimave je ze nafta koli tomu nepadala ale ked sa to zohrialo, tak to chytalo vzduch
teraz som pouzil original GM filter a skusobne najazdil 30km, uvidime ako po dni ked bude stat
najazdil som s takto zle namontovanym filtrom bez problemov 1000km az potom to zacalo blbnut
vonku sa viac ochladilo a gumicka sa viac stiahla/pohla
zaujimave je ze nafta koli tomu nepadala ale ked sa to zohrialo, tak to chytalo vzduch
teraz som pouzil original GM filter a skusobne najazdil 30km, uvidime ako po dni ked bude stat
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
Zdravím vás mám problém před nedávnem jsem koupil Omegu 2.2 DTI r.v.2001 něco jsem stim najel ale najednou nejde nastartovat diagnostika nic nepíše motor točí ale nenaskočí
Re: Čerpadlo VP44
Zdravím je to normální? Žlutý snímač otáček v čerpadle, modrý proud čerpadla (přes kleště). Neměl by ten modrý se opakovat s otáčkami? Předem diiiiik:-)
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Čerpadlo VP44
Nespadla ti náhodou nafta? Máš už vymenené prepadové hadičky?Fanýs píše:Zdravím vás mám problém před nedávnem jsem koupil Omegu 2.2 DTI r.v.2001 něco jsem stim najel ale najednou nejde nastartovat diagnostika nic nepíše motor točí ale nenaskočí
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Čerpadlo VP44
ahojte...problem s nudzovym rezimom som vyriesil(prasknute kolinko na hadicke podtlaku) avsak nastal novy problem...
s autom som normalne prisiel...rano pri -10 nebol problem nastartovat...auto cely den stal a ked som nastartoval auto po 8 hodinach stania chytilo na prvy krat ale behom par sekund zhaslo a potom uz nic....len toci a toci...nafty je dost,skusal som naftu na filtry a ide...problem je ze som zo sliaca ale teraz som s autom v presove...
svagor mal podobny problem a v tedy to bolo cerpadlo...
mate niekto nejake skusenosti co s tym alebo je tu niekto z okolia presova co by mi vedel poradit...?
s autom som normalne prisiel...rano pri -10 nebol problem nastartovat...auto cely den stal a ked som nastartoval auto po 8 hodinach stania chytilo na prvy krat ale behom par sekund zhaslo a potom uz nic....len toci a toci...nafty je dost,skusal som naftu na filtry a ide...problem je ze som zo sliaca ale teraz som s autom v presove...
svagor mal podobny problem a v tedy to bolo cerpadlo...
mate niekto nejake skusenosti co s tym alebo je tu niekto z okolia presova co by mi vedel poradit...?
bolo :HYUNDAI SANTA SE 2,7V6 LPG...
aktualne: OPEL ZAFIRA 2,0 dti rv 2001 Y20DTH...
aktualne: OPEL ZAFIRA 2,0 dti rv 2001 Y20DTH...